Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt tulee tyhmä kyssäri.. Voiko lapsen isä saada töistä luvallisen vapaan jos

Vierailija
06.04.2016 |

Minä äitinä olen kotona ihan järkyssä flunssassa ja kuumeessa ja en koe olevani kykeneväinen hoitamaan vauvaamme, saatika halua tartuttaa liiallisella kontaktilla näin kipeänä.
Voisiko mies sanoa töihin, että lapsi on kipeä, vaikka töissä tiedetään, että olen vielä äitiyslomalla? Onko työnantajalla siihen mitään vastaansanomista?

Kommentit (145)

Vierailija
1/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet laiska.

Vierailija
2/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät anna vapaata ainakaan palkallisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen todennäköisesti muistettaisiin seuraavissa yt-neuvotteluissa.

Vierailija
4/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa ainakaan palkallista vapaata. Palkatonta voi saada jos työnantaja suostuu.

Vierailija
5/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa. Tuollaisille turhille kyselijöille seuraa irtisanominen hyvin äkkiä.

Vierailija
6/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatonta voi saada. Tuo lasketaan kaiketi kategoriaan "poissaolo pakottavista perhesyistä" ja työnantajalla on oikeus vaatia luotettava selvitys siitä, miksi mies on ollut pois töistä.

Vierailija
7/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kykene lastasi hoitamaan, kun olet niin kovin pipi, mutta voimat riittää av:lla roikkumiseen?

Vierailija
8/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatonta aattelin siis. En ole laiska, olen ihan normaali nuori nainen, joka sairastaa ja toivoisi yhden päivän melkeimpä täyttä lepoa, että tässä parantuisi :) kyse ei todellakaan ole haluttomuudesta.

Ap

Vierailija
9/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska.

Vierailija
10/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kauhea palsta. Tottakai tuolla syyllä saa palkatonta. Pakkohan hänen on jäädä kotiin.

Vierailija
11/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vanhemmuuteen. Kaikki me ollaan oltu tuossa tilanteessa, trust me. On hoidettu lapset ja koti vatsataudeissa ja influenssissa. Elämää vaan.

Vierailija
12/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kauhea palsta. Tottakai tuolla syyllä saa palkatonta. Pakkohan hänen on jäädä kotiin.

Ja voi sanoa rehellisesti mikä tilanne on, että sinä olet kipeä etkä pysty huolehtimaan lapsesta.

Vierailija
13/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYönantaja kai tarvii sinulta sairaslomalapun, jää lääkärin arvioitavaksi oletko niin sairas ettei vauvan hoito onnistu.

Vierailija
14/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa vanhemmuuteen. Kaikki me ollaan oltu tuossa tilanteessa, trust me. On hoidettu lapset ja koti vatsataudeissa ja influenssissa. Elämää vaan.

No minä en ainakaan ole ollut. Mies on ottanut vapaata. Kaikkeen te suostuttekin.

Vierailija
15/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se lapsi tule sairastumaan joka tapauksessa, kun samassa asunnossa kai asuu. Eikä tuo päivän av:lla roikkuminen sua paranna, vaikka mies lasta hoitaisikin.

Vierailija
16/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika turhaa täällä tuollaista kysyä koska kukaan täällä oleva ei tiedä miehesi työpaikkaa.

Arvatenkin kysyt tätä siksi että olet jo miehesi kanssa keskustellut asiasta joaksanoi että ei ole mahdollista. Nyt sinä haet täältä "totuutta" jotta voit ns lyödä miehellesi "jauhot suuhun" tyyliin... mä tiedän että sä voit olla pois töistä"!

Vierailija
17/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti. Lapsi on terve eikä niitä ole kuin yksi. 

Vierailija
18/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pieni vauva tarvitsee hoitajan, joka pysyy pystyssä, ote pitää ja ajatus toimii. Jos ei muuta apua ole saatavilla, niin sitten on isän jäätävä.

Vierailija
19/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö pienen vauvan äiti saa sairastaa leimautumatta laiskaksi? Hitto mitä porukkaa. Mä en ole ikinä ollut edes töistäni saikulla! Mites lapsettomat, jotka ovat alvariinsa kipeänä, heilläkö on jotenkin parempi oikeus siihen? Äiditkö ei saa maata kipeenä, mutta muilla siihen on oikeus, tuskin muutkaan kipeänä tekee kotona mitään ylimääräistä kuumeessa.

Vauva nukkuu nyt, joten päätimpä täältä sohvan pohjalta vain kysästä olisiko tällainen järjestely mahdollista ylipäätään, mutta minut taidettiin ymmärtää tahalteen väärin..

Ap

Vierailija
20/145 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä. Vain miehillä on oikeus miesflunssaan.