Missä olit kun Prinsessa Diana kuoli?
Kommentit (135)
Muistan hyvin. Tukholmalaisessa hotellissa. Paria matkakumppania ehdin aamulla herättyäni väittää valehtelijoiksi kun ilmoittivat Dianan kuolleen. Sitten näin itse uutiset.
Silloisen poikaystävän luona. Hän avasi telkkarin aamulla ja siinä pyöri teksti prinsessa Diana kuollut. En meinannut uskoa ja muistan, kun poikaystävä tiuskasu, että " no niin tuossa lukee!"
Pidin juhlia kotona kavereille yliopistosta valmistumisen kunniaksi. Aamupäivällä syöyiin mansikkaeskimo jäätelöpuikkoja ja kuunneltiin radiota, josta kuultiin asiasta. Joku sanoi että tämä me muistetaan aina, että mitä tehtiin, kun kuulimme uutisen, söimme täällä jäätelöä.
Ei mitään hajua. Ei ole koskaan kiinnostanut tuollaiset jutut.
Olin vessassa paskalla lukemassa Nakke Nakuttajaa
Tyttöni täytti 31.8 kolme vuotta, olin kotonamme järjestämässä juhlia ja avasin siinä aamulla touhutessani television.
Minuakaan ei ole tällaiset uutiset koskaan kiinnostaneet, mutta äitiäni kiinnosti ja muistan lapsuudestani kuinka äitini oli lähtenyt lenkille ja sillä välin näin uutisen tvstä Dianan kuolemasta. Muistan lähteneeni kävelemään äitiäni vastaan, koska tiesin, että hänelle tämä olisi tärkeä uutinen. Muistan aina tuon kävelyn ja äidin kohtaamisen ja hänelle kertomisen. Tuntui kuin olisin joutunut kertomaan hänelle läheisen kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdin samana päivänä lomamatkalle Lontooseen. Kun aamulla katsoin tekstitv:stä, onko jotain uutista, niin perseelleeni olin lentää. Tuli ikimuistoinen reissu. Ihmiset itkivät avoimesti kaduilla, Harrodsin näyteikkunat oli verhottu mustiin, koko Kensingtonin palatsiin johtava tie oli täynnä kukkia, ettei sinne pystynyt edes menemään.
Siinä on motiivi, murhaaja oli kukkakauppias
Hovimestarin voi vapauttaa syytteistä! Ehkä
Ei mitään muistikuva niin kuin ei muistakaan "suurtapahtumista"
Vierailija kirjoitti:
Kumpi viikonpäivä se nyt oli kun osa sanoo että lauantai ja osa sunnuntai? Ite muistelisin että oli sunnuntai.
31.8.1997 oli sunnuntai.
Dianan kuolinhetkellä olin kotonani nukkumassa. Uutisen hänen kuolemastaan kuulin seuraavana päivänä ollessani vanhempieni kanssa risteilyllä siipirataslaiva Finlandia Queenillä Näsijärvellä Pirkanmaalla. Uutinen tuli laivalla radiosta. En tule todennäköisesti koskaan unohtamaan sitä kokemusta.
Kuulin aamulla klo 9 uutisista.Luin hesaria ja söin puuroa. Avasin tv. een , siinä meni aikaa seuratessa lähetystä.
Kotona.Samana iltana tapasin mieheni ja yhdessä yhä:)
Olin Mongoliassa jurttamajoituksessa. Uutisen kuulin paaaaljon myöhemmin jälkikäteen.
Elämä jatkui.
Aamulla herättiin Pispalassa poikaystävän kanssa, kun kuulin.
Kaikki oli ihan varmoja, että kuningatar oli salamurhauttanut hänet. Minäkin ajattelin heti, että tämä ei kyllä ollut aito onnettomuus.
Vieläkin inhottaa Charles ja se lipevä rakastajattarensa. Charlesista ei ikinä pitäisi tulla kuningasta.
Poikaparat.
Yöllä se kuoli?
Mutta kuulin äidiltä että prinsessa Diana kuoli. Oli kuullut mökillä radiosta. No minä siihen että ei kaise voi kuolla vaan meinaatko että kuningataräiti kuoli?