Missä olit kun Prinsessa Diana kuoli?
Kommentit (135)
Ei mitään hajua. Olin 2v10kk tuolloin. :D
Mitä merkitystä sillä on, missä minä olen tai olin, kun joku minulle tuntematon nainen kuoli? Uutisista kuulin aamulla eikä hätkäyttänyt mitenkään. Minulta on kuollut niin paljon läheisiä, ettei joku englantilaisen naisen seikkailut ja kuolema vaikute millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Asuin Lontoossa, mutta olin yötä työkaverin luona Lutonissa. Hänen siskonsa herätti meidät aamulla uutisen kanssa.
Kerro tunnelmista Lontoossa ja Englannissa tuolloin? Syytettiinkö jotakuta ja miksi? Mikä oli kansan suhde kuningattareen , ja Charlesiin , jotkut kertovat että se oli hiljaisen vihamielinen kammottavuuteen saaakka ...
Sängyssä mun silloisen uuden poikaystäväni kanssa, nykyinen aviomieheni ;=)
Diana kuoli Suomen aikaa noin viideltä aamuyöstä lauantaipäivänä. Eiköhän suurin osa suomalaisista ollut siihen aikaan nukkumassa omissa sängyissään, ainakin itse olin.
Kotona ja varmaankin nukkumassa. Aamulla kuulin uutisista. Olin aika lapsi vielä . Kuoliko se 96 vai 97?
Kotona. Aamulla tv:stä tuli koko päivän aiheesta. Surin pitkään ja vieläkin surku Dianan kohtalosta.
Ei mitään muistikuvaa, mutta 99,99% varmuudella nukkumassa. Ei kuulunut minun elämäni merkittävien ihmisten listalla lähellekään TOP 1000 000 000:a, niin kuin ei muutkaan vastaavat turhakkeet.
Lähdin samana päivänä lomamatkalle Lontooseen. Kun aamulla katsoin tekstitv:stä, onko jotain uutista, niin perseelleeni olin lentää. Tuli ikimuistoinen reissu. Ihmiset itkivät avoimesti kaduilla, Harrodsin näyteikkunat oli verhottu mustiin, koko Kensingtonin palatsiin johtava tie oli täynnä kukkia, ettei sinne pystynyt edes menemään.
Vierailija kirjoitti:
Lähdin samana päivänä lomamatkalle Lontooseen. Kun aamulla katsoin tekstitv:stä, onko jotain uutista, niin perseelleeni olin lentää. Tuli ikimuistoinen reissu. Ihmiset itkivät avoimesti kaduilla, Harrodsin näyteikkunat oli verhottu mustiin, koko Kensingtonin palatsiin johtava tie oli täynnä kukkia, ettei sinne pystynyt edes menemään.
Siinä on motiivi, murhaaja oli kukkakauppias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on motiivi, murhaaja oli kukkakauppias
Ei välttämättä, kansa suri prinsessaa.
Kuulin aamulla radiosta, kun olin lähdössä töihin. Työkaverit eivät vielä tienneet prinsessan kuolemasta, mutta kerrottuani heille he olivat ihmeissään.
Silloisen poikaystäväni sängyssä, heräsin aamulla siihen että radiosta tuli uutiset ja luulin ensin nähneeni unta. Helsingissä oli kaunis päivä, aurinko paistoi ikkunasta ja oli lämmin.
Itsekin olin Lontoossa ja kuulin aamulla herättyäni. Siitä alkoi aivan karmea ryysis koko kaupungissa monta viikkoa eteenpäin. Kensingtonin palatsin edusta tosiaan näytti tältä:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/c1/13/35/c1133524caf658560c29…
Nukuin puolijoukkueteltassa sen aikaisen työnantajani jollain v:n ryhmäytymisleirillä. Jengiä oli ympäri Suomen ja ulkohuussit pullotti täynnä, koska järjestelyt olivat p:stä. Jollain oli matkaradio ja aamulla kuultiin uutinen meidän teltassa. Käytiin aamupesulla puskassa ja kerrottiin muissa teltoissa nukkuneille. Eivät uskoneet. Joo, ihan kuin vitsiä olisi heitetty.
Vierailija kirjoitti:
Nukuin omassa sängyssäni enkä tiennyt hänen kuolemastaan mitään ennen kuin aamulla, kun avasin telkkarin.
Sama. Kun sitten avasin telkkarin, maikkarilla alkoi juuri uutiset ja Leena Kaskela aloitti kertomalla, että "tässä tämän surullisen päivän ensimmäinen ylimääräinen uutislähetys". Mä luulin, että oli syttynyt ydinsota. Se ois ollu surullista.
Oli Dianan kuolemakin vähän surullista.
Todennäköisesti kotona. Ei vois vähempää kiinnostaa avionrikkojan känniajelut.
Katsoin aamulla televisiota ja ruudun yläreunaan ilmestyi teksti Prinsessa Diana on kuollut. Ylimääräinen uutislähetys ja sitten siinä oli sen uutislähetyksen kellonaika. Seuraavaksi luin teksti-tv:n uutiset aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä alapeukutetaan? :D
Niinpä. Itse sanoin olleeni viettämässä isän luona viikonloppua ja että olin tuolloin 11-vuotias. Ei tainnut alapeukuttajille juolahtaa mieleen, että vanhempani asuivat erillään, joten joka toinen viikonloppu olin kahden muun sisarukseni kanssa isän luona.
Kaverilla yötä. Muuten en muistaisi, mutta edelliseen iltaan oli liittynyt niin paljon kummallisuuksia ja kun aamulla puhelin soi ja yhteinen ystävä soitti kaverille hätääntyneenä huusi "tiedättekö mitä on tapahtunut" niin luulin vähintään että sota on syttynyt. Oltiin 13v.