Korkeakoulujen yhteishaku päättyy huomenna kello 15!
Täällä on joka vuosi niitä aloituksia siitä, että ei ole muistettu laittaa hakemusta ja hakuaika on umpeutunut!
No, nyt teitä on varoitettu. Menkääs nyt tekemään sitä hakemusta, jos vielä ette ole tehneet!
t. syrjäytynyt elämäntapaluuseri, joka joskus toivoisi pääsevänsä yliopistoon
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
En mene. tienaan paremmin kortistossa kun ne leikkaa taas opintotukia
Kyllä ne leikkaukset vielä saavuttaa kortistossa olevatkin. Ainakin kannattaa yrittää opiskella ammatti. Sitten on edes jonkinlainen mahdollisuus elättää joskus itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne leikkaukset vielä saavuttaa kortistossa olevatkin. Ainakin kannattaa yrittää opiskella ammatti. Sitten on edes jonkinlainen mahdollisuus elättää joskus itsensä.
Kortistossa oleva saa aina sossulta tukea. Opiskelija elää lainalla.
t. juuri yliopistosta valmistuva köyhimys.
Eilen hain. Vähän kyllä ahdistaa kun ei mikään kamalasti kiinnosta, mutta pakko edes jotain yrittää kun en halua kotona makoilla.
Vierailija kirjoitti:
Eilen hain. Vähän kyllä ahdistaa kun ei mikään kamalasti kiinnosta, mutta pakko edes jotain yrittää kun en halua kotona makoilla.
Mihin hait? :)
Itse hain tänä vuonna ravitsemustieteisiin. Jännittää pääsykoe
Hain eilen. Toivottavasti kolmas kerta toden sanois.:)
T: 22-vuotias nuori mies/poika
Mäki laitoin eilen hakemukset vetämään. Mä oon jo 3 krt hakenu liiketaloutta opiskelemaan.. Jos 4. Kerralla tärppäis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kortistossa oleva saa aina sossulta tukea. Opiskelija elää lainalla.
t. juuri yliopistosta valmistuva köyhimys.
Kortistossa oleva elämäntapatyötön tod.näk. pysyy kortistossa. Yliopistosta valmistuva köyhimys voi (ainakin teoriassa) joskus löytää työpaikan ja maksaa lainansa takaisin ja lakata olemasta köyhimys. Työnteko on lopulta ihan kivaa kunhan on riittävän kiinnostava ala.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin laitoin hakemuksen vetämään pari päivää sitten. Toivon itse myös, että jos kolmas kerta toden sanois... Tosin vähän eri merkityksessä ilmeisesti.
Terveisin: FM + YTM
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin hait? :)
Itse hain tänä vuonna ravitsemustieteisiin. Jännittää pääsykoe
Maantiede ja biologia. Varmaan maantieteeseen koitan panostaa vähän enemmän.
Kumpikin kyllä kiinnostaa, mutta ei ihan niin paljon että välttämättä haluaisin niitä opiskella tai tehdä jotain niihin liittyvää työkseni :D Ei kyllä huvittaisi alkaa viettämään kolmatta välivuottakaan.. vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Mihin hait ja koska on pääsykoe?
Sunnuntaina jo hain. Amkin tradelinjalla nyt, valtsikan maailmanpolitiikan linjalle pyrin.
M21
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, mä hain, toukokuussa pääsykokeet. Jee!
N45
Mitä hait lukemaan? Minulla on myös toukokuussa pääsykokeet. Jännittää jo nyt.:D
N34
Vierailija kirjoitti:
N45
Sorry mut ei ole oikein että keski-ikäinen akka yrittää viedä opiskelupaikan joka sopisi paremmin jollekkin nuorelle jolla on vielä elämä edessä. Häpeäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Sorry mut ei ole oikein että keski-ikäinen akka yrittää viedä opiskelupaikan joka sopisi paremmin jollekkin nuorelle jolla on vielä elämä edessä. Häpeäisit.
Miten niin yrittää viedä mitään? Ansaittu paikka se on, jos pääsykokeet läpäisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Keski-ikäisellä akalla on helposti vielä yli 20 vuotta työuraa jäljellä ja saattaa hyvinkin olla jo ennestään pätevä moneen asiaan. Oman kokemukseni mukaan nuo vanhemmat opiskelijat ovat todella määrätietoisia ja kovia opiskelemaan. Valmistuvat usein nopeasti ja saavat todella hyviä arvosanoja. Heistä on monesti apua myös nuoremmille kurssikavereilleni. Itse pyrin aina kaikissa yhdessä tehtävissä jutuissa juurikin tuollaisen keski-ikäisen akan pariksi/ryhmään, sillä tiedän että silloin kun ryhmässä on tuollainen +40 tyyppi, niin hommat hoituu ihan toisella lailla kuin silloin, jos joutuu tekemään parikymppisten fuksien kanssa.
t: gradua ja virkamiesruotsia vaille FM, 26v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Miten niin yrittää viedä mitään? Ansaittu paikka se on, jos pääsykokeet läpäisee.
Aivan. Ja tänä vuona erityisen ansaittu koska suurin osa aloituspaikoista +-70% menee ensikertalaisille, ts. heille joilla ei vielä korkeakoulututkintoa ole. Jos onnistuu saamaan jonku niistä muutamista paikoista jotka ei mene ensikertalaisille, on todellakin sen ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Keski-ikäisellä akalla on helposti vielä yli 20 vuotta työuraa jäljellä ja saattaa hyvinkin olla jo ennestään pätevä moneen asiaan. Oman kokemukseni mukaan nuo vanhemmat opiskelijat ovat todella määrätietoisia ja kovia opiskelemaan. Valmistuvat usein nopeasti ja saavat todella hyviä arvosanoja. Heistä on monesti apua myös nuoremmille kurssikavereilleni. Itse pyrin aina kaikissa yhdessä tehtävissä jutuissa juurikin tuollaisen keski-ikäisen akan pariksi/ryhmään, sillä tiedän että silloin kun ryhmässä on tuollainen +40 tyyppi, niin hommat hoituu ihan toisella lailla kuin silloin, jos joutuu tekemään parikymppisten fuksien kanssa.
t: gradua ja virkamiesruotsia vaille FM, 26v.
Totta, itsekin opiskeluaikana olin tyytyväinen mikäli sain ujutettua itseni keski-ikäisten akkojen (ja ukkojen) porukoihin. Ei pelkästään tuon takia, että ryhmätyöt hoituu vaan myös sen takia, että heidän elämänkokemuksellaan ryhmätyöskentelyyn tulee ihan eri dynamiikka ja erilaista tietoa kuin silloin kun 18-20-vuotiaiden kanssa koittaa jotain tehdä.
Paras kurssini oli yksi psykiatrian kurssi jolla oli paljon näitä keski-ikäisiä akkoja eri aloilta. Oli todella mielenkiintoista saada perspektiiviä eri aloilta ja myös kuulla sellaista mikä oli itselle vieras juttu.