Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkeakoulujen yhteishaku päättyy huomenna kello 15!

Vierailija
05.04.2016 |

Täällä on joka vuosi niitä aloituksia siitä, että ei ole muistettu laittaa hakemusta ja hakuaika on umpeutunut!
No, nyt teitä on varoitettu. Menkääs nyt tekemään sitä hakemusta, jos vielä ette ole tehneet!

www.opintopolku.fi

t. syrjäytynyt elämäntapaluuseri, joka joskus toivoisi pääsevänsä yliopistoon

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Historia pääaineena, museologia sivuaineena ja kieliä.

Voi että, kuulostaa mielenkiintoiselta. Pitäisikö sitä itsekin hakea opiskelemaan... Äkkiäkös sitä huomiseen mennessä itselleen tulevaisuudensuunnitelman kehittää, varmaankin. T. 28v ylioppilas, kotona kuntoutustuella

No hittoako siinä mietit, kun menet sinne yhteishakusivulle ja laitat hakemuksia sisään? Ei se sen kummempaa suunnittelua vaadi.

Vierailija
42/49 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että, kuulostaa mielenkiintoiselta. Pitäisikö sitä itsekin hakea opiskelemaan... Äkkiäkös sitä huomiseen mennessä itselleen tulevaisuudensuunnitelman kehittää, varmaankin. T. 28v ylioppilas, kotona kuntoutustuella

Kyllä kannattaa. Yliopistokoulutus on varma tie hyväpalkkaisiin ja arvostettuihin töihin. Aiemmalla työhistorialla tai sen puuttumisella ei ole mitään merkitystä. Työnantajia ei kiinnosta, vaikka olisit maannut 10 vuotta kotona toimettomana "between studies", jos olet yliopistosta valmistunut. Parempi sitä paitsi makoilu kuin roskahommat. Yliopisto kannattaa aina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä kovasti kaikille pääsykokeisiin!! Toukokuun puolivälissä tulee tasan vuosi siitä kun itse hikoilin pääsykokeissa. Ekalla yrittämällä sisälle ja nyt pian eka vuosi yliopisto-opiskeluja takana. Paras neuvo mitä voin antaa pääsykokeisiin on: älä hermoile. Kun käännät kysymyspaperin ja tuntuu ettet osaa mitään, vedä henkeä ja rauhoitu. Jos olet jaksanu panostaa lukemiseen niin osaat kyllä. Vastaa siihen mitä kysytään, jos menee kovin ohi aiheen pisteet voi pudota. Harjoitelkaa kirjoitustekniikkaa etenkin jos meette pääsykokeisiin jossa vastataan esseellä. Itse keksin pääsykoekirjasta kysymyksiä ja vastasin niihin ulkomuistista, otin kellosta aikaa kauanko menee. Sitten tarkistin vastaukseni kirjan kanssa, katsoin mitkä asiat oli jo hallussa ja mitä pitää vielä opiskella.  Koittakaa jaksaa lukea, viiminen rutistus edessä! Se tunne oli aivan mahtava kun viime heinäkuussa tärisevin sormin avasin netistä sivun josta näkee tulokset ja siellä luki: Opiskelupaikka myönnetty.

Kiitos vinkeistä! Mitä opiskelet?

Historia pääaineena,  museologia sivuaineena ja kieliä. Kesätyöpaikka irtosi museosta, onneksi ehtii hiukan lomaillakin ennen kuin syyslukukausi alkaa :)

Oi, kuulostaa kivalta! Mua kiinnostaa historia ja tykkäsin siitä lukiossa, mutta en tiedä oisko sen opiskeleminen yliopistossa kuitenkaa loppujenlopuksi ihan mun juttu :D Arkeologia ois kans ihan mielenkiintoista, mutta ilmeisesti ainakaan suomessa ei kamalasti oo töitä (varsinkaan vakituisia virkoja) tarjolla.

Vierailija
44/49 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hittoako siinä mietit, kun menet sinne yhteishakusivulle ja laitat hakemuksia sisään? Ei se sen kummempaa suunnittelua vaadi.

Kyllä se mielestäni vähän suunnittelua ja harkintaa vaatii, kun on kuitenkin kuntoutuminen kesken, naimisissa ja talonomistaja. Enkö mielestäsi toimi tarpeeksi ripeästi jos odotan peräti huomiseen? :)

Vierailija
45/49 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin hain, toivottavasti pääsen! Olen aivan innoissani! Pari vuotta sitten en päässyt edes valintakokeisiin, koska viime opiskelustani on aikaa 15 vuotta ja se laskee pisteitä automaattisesti. Joten minusta on vain reilua, että minulle ja kaltaisilleni aukeaa uusia mahdollisuuksia. Eikä minun tarvitse tehdä matalapalkkaista työtä jota inhoan koko loppuelämääni. Koska opiskelujani aikoinaan rajoitti äitini, joka ei koskaan tukenut minua. Olin käytännössä täysin lapsi, kun piti omasta tulevaisuudesta päättää (ja vanhempani vaikuttivat päätökseeni) Asiat ovat niin monitahoisia, eikä mikään ole täysin mustavalkoista. Voihan sitä aikaisemmin ketjussa omaa tulevaisuuttaan voivotellut FM, hakea muuallekin kuin yliopistoon tai amk:n. Ei ole myöskään reilua, että yksi ihminen opiskelee kymmenen vuotta valmistumatta tai vaihtaa koulutustaan jatkuvasti, vain sillä perusteella että sinne on tajunnut aikanaan hakea/ on päässyt. Tälläinen näkökulma iltaan, ihmiseltä joka sai juuri valonpilkahduksen elämäänsä, joka on lapsena opetettu uskomaan (fyysisesti ja henkisesti) ettei hänestä ole mihinkään. N30

Vierailija
46/49 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mielestäni vähän suunnittelua ja harkintaa vaatii, kun on kuitenkin kuntoutuminen kesken, naimisissa ja talonomistaja. Enkö mielestäsi toimi tarpeeksi ripeästi jos odotan peräti huomiseen? :)

En sitä sano että hosua tarvitsee, mutta hakea kannattaa aina ja pääsykokeisiin mennä. Siinä ei menetä yhtään mitään. Itse olen käynyt jopa lonkalta lääkiksen pääsykokeissa. Aivan täysin huvikseni hain sinne kaiken muun ohessa. Aika huonot pisteethän siitä toki tuli :D

Vierailija
47/49 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain eilen. Toivottavasti kolmas kerta toden sanois.:)

T: 22-vuotias nuori mies/poika

Tsemppiä! Mihin hait ja koska on pääsykoe?

No ainakin Jyväskylän yliopistoon hain kolmatta kertaa opiskelemaan saksan kieltä ja kulttuuria ja Helsingin yliopistoon kans. Myös yhteen ammattikorkeakouluun hain. Juu mun isosisko opiskelee Jyväskylän yliopistossa nyt varmaan viimeistä vuotta ennen maisteriksi valmistumista, joten ehkä Jyväskylään haluaisin eniten päästä.=) Tullut kaupunki tutuksi vuosien varrella kun ollaan rampattu siellä välillä isosiskon luona kylässä.=) Ja pääsykokeet on toukokuussa/kesäkuun alussa.

T: 22-vuotias nuori mies/poika

Hei luulen tunnistaneeni sut yhden toisen sivuston käyttäjäkunnasta! Ootko se, jota kiinnostaa liput ja vaakunat? Me ikävöidään sua sinne tosi kovasti.

T: Sateenkaari, joka haki opiskelemaan suomen kieltä ja kirjallisuustiedettä Tampereelle :)

Vierailija
48/49 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja onnea matkaan kaikille!

Vierailija
49/49 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähti eilen myös haku eteenpäin. Hain kätilöksi, synnytyssalissa nähdään!