Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hoitajilla oikeus asua pk-seudulla? Palkka kun ei riitä asunnon vuokraan jos on yksinhuoltaja

Vierailija
31.12.2023 |

ja joutuu hakemaan toimeentulotukea kun asumistuesta leikataan.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että hoitsu muuttaa vaikka Mikkeliin ja ajelee sieltä kolme tuntia töihin? Siinä tapauksessa se työpaikkakin löytynee sieltä Mikkelistä.

Vierailija
2/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hoitaja saanut ennen asumistukea? Ei kai noilla palkoilla mahdollista, toisekseen asumistuen laskun tavoitteena on laskea juuri vuokratasoa. Nyt kalliissa asunnoissa asuvat työttömät patistetaan muuttamaan pois sieltä kasvukeskuksista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain perheelliset hoitajat on sellaisia jotka eivät rasita yhteiskuntaa. He pärjäävät ilman tukia. Yh hoitajat voivat mennä maakuntiin.

Vierailija
4/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä päätyä yh-hoitsuksi. 

Vierailija
5/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki on nostanut vuokrat ja asuntojen hinnat ylös Helsingissä.

Vierailija
6/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan velvollisuutta.

Vierailija
7/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saa asua, mihin oma maksukyky (mahdollisten tukien kanssa) riittää.

Vierailija
8/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä omistusasuntojen vastikkeetkin on peruskolmiosta yli 700 euroa kuussa. Ei niitä kannata yksityisen alle 1200 euron vuokrata, jossei halua persnettoa.

Vierailija
9/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi enimmäkseen hoivaa tarvitsevat vanhukset/vanhustenhoitolaitokset ovat pääkaupunkiseudulla. Olisi paljon halvempaa rakentaa heille hoivakodit maaseutumaisille alueille, joissa on edullisemmat kulutusmenot. Lisäksi hyvinvointialueilta jää tyhjäksi valtava määrä sotekiinteistöjä sivukyliltä, miksei hoivajätit osta näitä ja keskitä vanhusten hoivaa näihin? Hyödyttäisi koko yhteiskuntaa (pienemmät menot, tyhjille rakennuksille käyttöä ja saisimme lisää hoivaa itsemaksaville vanhuksille. 

Vierailija
10/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain perheelliset hoitajat on sellaisia jotka eivät rasita yhteiskuntaa. He pärjäävät ilman tukia. Yh hoitajat voivat mennä maakuntiin.

Koko hoiva-ala perustuu veronmaksajien kuppaamiseen.

Vierailija
11/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki hoitajat yksinhuoltajia? Jos ei niin miksi ihmeessä tunget heidät samaan muottiin?

Vierailija
12/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva muuttaa Helsinkiin mutta tuntuu ihan hirveältä maksaa tonni jostain yksiöstä joka on ihan ok paikalla. Tämäkö on elämänlaatua johon työssäkäyvän täytyy tyytyä? Ei ole kunnolla varaa edes siihen.

Vierailija
13/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minulla riittää osa-aikaisena kaupan kassana ja yksinhuoltajana asua Helsingin kantakaupungissa jos ei hoitajalla joilla on paljon paremmat palkat?

Vierailija
14/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei? Tuplasankaritar.

Vierailija
15/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko hoiva-ala perustuu veronmaksajien kuppaamiseen.

Mistä tiedät, ettei ap työskentele yksityisellä sektorilla? Ja mitä kuppaamista on työvoiman perusuusintaminen? Pysyvästi sairaat ja rammat ei kai hoitamattominakaan taloutta vahvista.

Vierailija
16/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minulla riittää osa-aikaisena kaupan kassana ja yksinhuoltajana asua Helsingin kantakaupungissa jos ei hoitajalla joilla on paljon paremmat palkat?

Perintö tai lottovoitto?

Vierailija
17/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Ehkä itse osaat vastata.

Vierailija
18/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolliavaus?

Vierailija
19/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintö tai lottovoitto?

Ei kumpaakaan, minun palkka on noin 1100-1200€/kk + tähän päälle lapsilisät. Kaksion vuokra 799€/kk, hyvin pärjää, tukia en hae.

Vierailija
20/91 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee tämän tyyppisistä kommenteista aina mieleen joku hampaat irvessä avioliitossa rahan takia kitkuttava katkera sitruunanaama. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän