Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hauskimpia esimerkkejä uusavuttomista ihmisistä

Vierailija
01.04.2016 |

Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...

Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...

Kommentit (642)

Vierailija
621/642 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 16-vuotiaana: jouduin googlettamaan miltä näyttää pullonavaaja ja miten sitä käytetään.

Vierailija
622/642 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri: "ai eikö kuumaa vettä saa ottaa teevedeksi suoraan hanasta? Niin oon tehny..."

Ai miksei saa?

Eikö koulun kotitaloustunnilla ole tätä kerrottu? 

Siksi, kun 

A) putkista voi liueta kuumaan veteen ties mitä. Kysy nyt sitten seuraavaksi "miksi ei liukene kylmään?"

B) mikrobit elävät ja lisääntyvät lämpimässä vedessä enemmän kuin kylmässä. Kysy seuraavaksi "miksi?". Vastauksen olisit saanut peruskoulun biologiantunnilla. Se "kuuma" vesi ei ole aina niin kuumaa, että mikrobit kuolevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/642 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran tein makaroonilaatikon keittämättä makarooneja ensin ja siitä tuli semmosta liisterimäistä jankkia.

Teen makaronilaatikon raaoista makaroineista. Sitä laatikkoa pitää hämmentää ympäriinsä ainakin kerran, noin 10-15 minuuttia uuniin laittamisesta. Käytän muuten munamaidon maidon mikrossa ja laitan sen lämpimänä laatikkoon. Hyvää tulee!

Vierailija
624/642 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekaa kertaa vaihdettiin pussilakanoita peittoihin silloisen poikakaverin, nykyisen aviomiehen, kanssa. Ihmetteilin kun hän ensitöikseen alkoi kauhealla tohinalla ja vaivalloisesti kääntää puhdasta pussilakanaa nurin päin. Säksätin heti, että mitä hemmettiä sä teet, älä nyt sitä kääntele, sehän ON jo oikein päin.

Saimme jopa pienen kinastelun aikaan, kun tyyppi vaan itsepäisesti intti, että pitäähän se nyt kääntää, AINAHAN se käännetään, siitä aloitetaan.

No, mieheni ei ollut koskaan kotonaan nähnyt, miten pussilakanat laitetaan ja oli sitten yksin asuessaan järkeillyt homman niin, että pussilakana nurinperin ja sitten sentti sentiltä lievästi sanottuna hankalasti rullataan sitä siihen peiton ylle, vähän niin kuin kortsu.

Paitsi ettei se lakana tietenkään liu'u siihen ihan yhtä kätevästi vaan vaatii mieletöntä hyppelehtimistä ympäriinsä, peiton nosteluita, lakanan hivuttelua, ärräpäitä..

No, nykyisin laitetaan pussilakanat minun tavallani. Mutta jostain syystä likapyykkikoriin pussilakanat ilmestyvät nurin päin, jos mieheni on ne tuonut pyykkiin :)

Minulla on saman kaltainen tarina omasta miehestäni. :D Hän rullasi pussilakanan kasaan ja alkoi sitten repimään sitä peiton päälle. Minä laitan pussilakanan aina niin, että tungen peiton sisään, työnnän kädet lakanan kulmista sisään, otan peiton kulmista kiinni ja ravistelen peiton paikoilleen. Hänelle tämä oli uusi tekniikka.

Mä ravistelen mut se pussilakana tuntuu aina jäävän puoleenväliin niin lasken sen peiton siinä vaiheessa sängylle ja vedän/rullaan loput koska ravistelu ei tepsi.

Vierailija
625/642 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri: "ai eikö kuumaa vettä saa ottaa teevedeksi suoraan hanasta? Niin oon tehny..."

Ai miksei saa?

Siksi, kun 

A) putkista voi liueta kuumaan veteen ties mitä. Kysy nyt sitten seuraavaksi "miksi ei liukene kylmään?"

B) mikrobit elävät ja lisääntyvät lämpimässä vedessä enemmän kuin kylmässä. Kysy seuraavaksi "miksi?". Vastauksen olisit saanut peruskoulun biologiantunnilla. Se "kuuma" vesi ei ole aina niin kuumaa, että mikrobit kuolevat.

Suurin osa patogeenisistä (=tautia aiheuttavista) bakteereista kuolee vähän yli 70 asteessa. Hanavesi ei koskaan ole näin kuumaa normaaleissa keittiöhanoissa, koska niiden maksimi säädetään johonkin 55 asteeseen etteivät ihmiset polta itseään. Monilla on säätö jo siellä mistä vesi tulee koko taloon, esim pannuhuoneessa. 

Poikkeuksena jollain voi joskus olla esim kodinhoitohuoneessa tms joku hana josta saa kuumempaa vettä pesuvedeksi. Meillä on näin. Sillä kodinhoitohuoneen hanavedellä polttaa kyllä kätensä jos päästää pelkkää kuumaa.

Vierailija
626/642 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole niinkään hauska vaan ennemminkin surullinen...

Otsikko tältä palstalta:

"320km ja auto vie 7l/100km. kuinka lasketaan kulutus?"

Sehän on kerrottu kysymyksessä. Kulutus on 7L /100km.

Josko tarkoitti, että paljonko on kulutus 320 km matkalla. 3,2*7= 22,4 L

Vierailija
627/642 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran tein makaroonilaatikon keittämättä makarooneja ensin ja siitä tuli semmosta liisterimäistä jankkia.

Teen makaronilaatikon raaoista makaroineista. Sitä laatikkoa pitää hämmentää ympäriinsä ainakin kerran, noin 10-15 minuuttia uuniin laittamisesta. Käytän muuten munamaidon maidon mikrossa ja laitan sen lämpimänä laatikkoon. Hyvää tulee!

Aa, kiitos neuvosta. En tyhmänä ajatellut ollenkaan että pitää sekoittaa.

No, taidan kuitenkin pitäytyä vanhassa tavassa ja keittää makaronit edelleen kun ne tulee samalla kun pilkkoo sipulia ja paistaa jauhelihaa. Saa sitten paiskata sen lootan uuniin eikä tarvitse enää uunia hypätä. Lisäksi ukko tykkää, että makaroonilaatikossa on makaroonit ja lihat yms kerroksittain. Itselle kyllä on ihan sama miten ne siellä on...

Ruukaatteko muuten panna kasviksia makaroonilaatikkoon? Minä nakkaan pakastevihannespussin tai sitten mitä auottuja jämiä nyt sattuu pakasteessa olemaan.

Vierailija
628/642 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruukaatteko muuten panna kasviksia makaroonilaatikkoon? Minä nakkaan pakastevihannespussin tai sitten mitä auottuja jämiä nyt sattuu pakasteessa olemaan.

En, kun se 'kaikki sekaisin'-mössö vielä ylikypsänä on pahinta, mitä voi tarjolle laittaa. Kysykää vaikka koululaisilta.

Vihanneksia  voi olla erikseen, mutta makaronilaatikko makaronilaatikkona ja hernekeitto hernekeittona, ja porkkanalaatikko ja  - sosekeitto sitten eri ruokalajina.

Minäkin keitän makaronit, mutta en ihan mössöksi. Ei tarvitset sekoitella ja munamaidolla tulee sopiva rakenne.

Vierailija
629/642 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole niinkään hauska vaan ennemminkin surullinen...

Otsikko tältä palstalta:

"320km ja auto vie 7l/100km. kuinka lasketaan kulutus?"

Sehän on kerrottu kysymyksessä. Kulutus on 7L /100km.

Josko tarkoitti, että paljonko on kulutus 320 km matkalla. 3,2*7= 22,4 L

Silti aika uusavutonta, tarkottimitä tarkotti...!

Vierailija
630/642 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni huuhteli ja kaatoi riisikattilan lavuaariin. Sinne meni samalla kattilan pohjalle jääneet riisit. Ei viitsinyt alkaa noukkimaan käsin niitä sieltä koska imurointi on paljon helpompaa!

Seuraavana päivänä haettiinki sitten uusi imuri..

Vierailija
631/642 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksei saa?

Siksi, kun 

Jatkoa hyvään selvitykseesi. Meillä sähkökattilan käyttövesisäiliö kuumennetaan kerran viikossa 85 asteeseen. Muuten on 65 asteista vesi. Eli kuusi päivää on pöpöillä aikaa pitää bileitä, jos ollaan vaikka reissussa.

Vierailija
632/642 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaveri aikoinaan joka ei 19.v ikään mennessä ollut koskaan käynyt yksin kaupassa tai vienyt roskia. Koska "äiti on aina hoitanut ne asiat". Myötähäpeä.

Mitä vikaa tuossa on? Minä en ollut tehnyt noita kumpaakaan kertaakaan edes parikymppisenä. Sitten muutin omilleni ja tein kaiken itse ilman minkäänlaisia vaikeuksia.

En ollut ikinä myöskään avannut verhoja (!), sillä lapsuudenkodissani äiti kiersi avaamassa koko kämpän verhot joka aamu. Se ei tarkoita, ettenkö olisi osannut avata niitä itsekin, mikäli sellainen tilaisuus olisi sattunut eteen.

Hulluja, joka puolella on nykyään hulluja.

Vierailija
633/642 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
634/642 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksei saa?

Siksi, kun 

Putkista liukenevalla kuparilla voi olla merkitystä lähinnä taloissa, joissa on vanhat, huonokuntoiset putket. Lisäksi pitkään seissyttä vettä pitäisi juoksuttaa vähän aikaa. Mikrobien osalta hanavesi on Suomessa niin puhdasta, että on ihan sama juoko lämmintä vai kylmää. Jos lämpimän veden vielä kiehauttaa, pöpöt kuolee siinä.

http://yle.fi/ylex/uutiset/absoluuttinen_totuus_onko_lampimassa_vesijoh…

Vierailija
635/642 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
636/642 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä meneekö tämä uusavattomuudesta mutta en voi käsittää miten suomalainen, vähän päälle parikymppinen ei kykene puhumaan sanaakaan englantia. Todistin eilen tavaratalossa tilannetta jossa asiakas kysyi englanniksi KAHDELTA paikalla olleelta myyjältä missä ovat miesten vaatteet. Kumpikaan ei kyennyt sanomaan "upstairs" tai edes kädellä viittomaan ylös/rullaportaiden suuntaan vaan hoki suomeksi "ylhäällä, siis YLHÄÄLLÄ". Ei se asiakas ymmärrä sitä sanaa yhtään sen paremmin vaikka sen sanoisi KOVEMMALLA ÄÄNELLÄ. Mitähän ko.myyjät on laittanu siihen cv:hen kielitaidon kohdalle....?

Tuohon törmää yllättävän usein. 

Mä en ole mikään ihan paska englannissa (vaikka en hyväkään). Kirjoitin englannista M:n ja luen kirjoja englanniksi katson englannin kielisiä ohjelmia ilman tekstitystä. Puhumiseen on kuitenkin iso kynnys, koska pelkään mokaavani. Ihan hyvin olisin voinut yrittää selittää asiakkaalle asiat suomeksi, koska sitä osaan ja todennäköisesti en joudu naurunalaiseksi.

Minä oon ihan p*ska enkussa mutta en pelkää yrittää vaikka tulee mitä sattuu. Kädet mukaan paperi ja kynä mukaan niin kyllä hoituu. Ja aina joudun kyl sanomaan että sori nyt en ymmärrä...

Vierailija
637/642 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekaa kertaa vaihdettiin pussilakanoita peittoihin silloisen poikakaverin, nykyisen aviomiehen, kanssa. Ihmetteilin kun hän ensitöikseen alkoi kauhealla tohinalla ja vaivalloisesti kääntää puhdasta pussilakanaa nurin päin. Säksätin heti, että mitä hemmettiä sä teet, älä nyt sitä kääntele, sehän ON jo oikein päin.

Saimme jopa pienen kinastelun aikaan, kun tyyppi vaan itsepäisesti intti, että pitäähän se nyt kääntää, AINAHAN se käännetään, siitä aloitetaan.

No, mieheni ei ollut koskaan kotonaan nähnyt, miten pussilakanat laitetaan ja oli sitten yksin asuessaan järkeillyt homman niin, että pussilakana nurinperin ja sitten sentti sentiltä lievästi sanottuna hankalasti rullataan sitä siihen peiton ylle, vähän niin kuin kortsu.

Paitsi ettei se lakana tietenkään liu'u siihen ihan yhtä kätevästi vaan vaatii mieletöntä hyppelehtimistä ympäriinsä, peiton nosteluita, lakanan hivuttelua, ärräpäitä..

No, nykyisin laitetaan pussilakanat minun tavallani. Mutta jostain syystä likapyykkikoriin pussilakanat ilmestyvät nurin päin, jos mieheni on ne tuonut pyykkiin :)

Minulla on saman kaltainen tarina omasta miehestäni. :D Hän rullasi pussilakanan kasaan ja alkoi sitten repimään sitä peiton päälle. Minä laitan pussilakanan aina niin, että tungen peiton sisään, työnnän kädet lakanan kulmista sisään, otan peiton kulmista kiinni ja ravistelen peiton paikoilleen. Hänelle tämä oli uusi tekniikka.

Mä ravistelen mut se pussilakana tuntuu aina jäävän puoleenväliin niin lasken sen peiton siinä vaiheessa sängylle ja vedän/rullaan loput koska ravistelu ei tepsi.

Minä laitan kädet sivu-päätyaukoista sisään ( ei väliä onko pussilakana oikeinpäin vai nurinpäin), ravistan nousen sängylle seisomaan niin että koko hässäkkä roikkuu reunan yli ja ravistan lisää.

Vierailija
638/642 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään joka värin ja pesulämmön mukaan lajittele,eihän siellä pyörisi kuin yksi pusero,kahdet housut,pari yöpaitaa jne.Johan kone laulaisi yötäpäivää.

Järki käteen,samantyyliset värit ja lämpötila yhteen koneelliseen.Jos on 60,voi kyllä pestä 50,jos siinä on myös 40 pyykkiä.

Uudet vaatteet on tietysti eri asia,tuoreet värit on eroteltava ja pestävä nurinpäin.

Tyttärelläni on neljä lasta,kuuden hengen perhe.Mitähän heidänkin pyykinpesustaan tulisi,jos jokainen rätti käytäs erikseen läpi.Kirkkaat,uudet,juhlavaatteet ja hyvin tummat ovat tietysti eri asia...ja hienopesu.

Vierailija
639/642 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pairina ollessa isäntäperheen lapset olivat selkeästi tottuneet siihen, että joku muu tekee kaiken heidän puolestaan.

13-vuotias tuli pyytämään että teen hänelle nuudeleita, olin juuri auttamassa pikkusiskoaan läksyissä niin totesin että no menepä keittiöön ja tee nuudeleita, siellä niitä on kaapissa.

...lopputulos oli se, että jouduin kädestä pitäen opettamaan 13-vuotiaalle miten keitetään vettä kattilassa ja laitetaan se nuudelilevy ja mausteet sekaan. Hänellä ei ollut aavistustakaan siitä miten kyseinen prosessi tapahtuu kun nuudelit (kuten kaikki muukin ruoka) oli aina tuotu lautasella nenän eteen.

Vierailija
640/642 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.Jos on 60,voi kyllä pestä 50,jos siinä on myös 40 pyykkiä.

Mistä enää nykyään löydät koneen, jossa voit valita 50- tai 70-asteisen pesun? Sellaisen olisi ostanut, jos olisi jossakin ollut tarjolla silloin, kun viimeksi konetta ostin.

Nämä nykyiset pesukoneet ovat vissiin niin "älykkäitä" siksi, kun käyttäjät uusavuttomia. Omassa koneessani olen merkinnyt tussilla pari tavallisinta pesuohjelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä