Naisen TULEE ottaa miehen sukunimi
Kommentit (31)
EntÀ jos on naisen kanssa naimisissa. Kenen laitetaan?
Suomessakin olisi aika monta JĂ€rnefeltiĂ€ ja Von Hertzen/TötterströmiĂ€ vĂ€hemmĂ€n, jos miehet olisivat sukuun pÀÀstessÀÀn pitĂ€neet kinni Virtasistaan ja MĂ€kisistÀÀn đ
Voithan sÀ yrittÀÀ kosia nyrkkiÀ heristÀen ja pakottaen naisen ottamaan sukunimesi. Mutta minkÀ odotat vastauksen olevan?
Ja miehen tulee ottaa vastaan kaikki naisen synnyttÀmÀt 10-15 lasta.
Aloitus TULEE laittaa poistoon ja se laitetaan.
Miksi? Tapa, ettÀ nainen avioituessa ottaa miehen sukunimen on Suomessa varsin tuore, alle 200 vuotta. Aiemmin naiset sÀilyttivÀt oman sukunimensÀ. Vain ylempien sÀÀtyjen naiset ottivat miehensÀ sukunimen, koska halusivat nÀyttÀÀ pÀÀsseensÀ hyviin naimisiin.
Minulla on isoÀitini nimi ja yksikÀÀn mies maailmassa ei saa minua luopumaan tuosta nimestÀ. Tarpeeksi vahvaitsetuntoinen mies kestÀÀ sen ja muunlaista en ottaisikaan.
NÀin olen toiminut. Minulla on isÀni sukunimi. KenenkÀÀn muun miehen nimeÀ en ole ottamassa.
Vierailija kirjoitti:
NÀÀh, miksi? Saa hÀnellÀ olla mielipide. Sen ei pitÀisi sinuun vaikuttaa, vai onko tÀmÀ ap sun poikkis? Kinastelkaa kotona, jos nÀin on.
Kiva provo. Varmasti saat kannanottoja.
KyllÀ!
T. allekirjoittaneet:
Tanja Vienonen eiku Karpela eiku Saarela eiku Karpela ja mitÀ vielÀ- Erjola
sekÀ
Jutta Virtanen eiku Kolhi eiku Jussila eiku Gustafsberg eiku Larm
SÀÀlittÀvÀ persrunkkari aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos sanoma on palkannut tÀllaisia kesÀ wokeja. Vahtivat keskustelua ja sensuroivat.
Sopisi Hesarin linjaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on isoÀitini nimi ja yksikÀÀn mies maailmassa ei saa minua luopumaan tuosta nimestÀ. Tarpeeksi vahvaitsetuntoinen mies kestÀÀ sen ja muunlaista en ottaisikaan.
Minulla ei ole isoĂ€itini sukunimi, ensin se oli yksi ja vuonna 1906 suomennettu ja sitten isoisĂ€ni sukunimi. Mummoni tyttönimi on muuttanut muotoa matkalla Ranskasta Pietariin 'muinaisina aikoina' ja hieman muuttanut muotoa. HĂ€n otti vaarini sukunimen. Siihen he laittoivat lisukkeen jonka jĂ€lkeen nimi kuulostaa jopa ihan suomalaiselta nimeltĂ€. Ăitini ja minĂ€ otimme sitten mummoni tyttönimen josta meillĂ€ on tietoja jotain 300 vuotta taaksepĂ€in... de on muuttunut von eteen mutta VenĂ€jĂ€llĂ€ eivĂ€t juuri kĂ€yttĂ€neet mitÀÀn semmoisia vaikka seuraa papereissa... Minulla on nyt nimi joka pÀÀttyy au mutta voisi loppua pelkk o. Jos nyt menisin naimisiin niin ottaisin kyllĂ€ miehen nimen tĂ€hĂ€n jatkoksi. EhkĂ€ kysyisin haluaisiko hĂ€n jotenkin muuttaa yhteistĂ€ nimeĂ€mme tai jotain harkintaa siis... Saa nĂ€hdĂ€... Ei kait sitĂ€ kukaan tĂ€ssĂ€ iĂ€ssĂ€ mene naimisiin ja ala muuttamaan jotain nimiĂ€..........:::????????????!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
EntÀ jos on naisen kanssa naimisissa. Kenen laitetaan?
Vaihtavat pĂ€ikseen? đ€
Vierailija kirjoitti:
SÀÀlittÀvÀ persrunkkari aloitus.
Persuhullun piti tunkea persut tÀhÀnki ketjuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀÀh, miksi? Saa hÀnellÀ olla mielipide. Sen ei pitÀisi sinuun vaikuttaa, vai onko tÀmÀ ap sun poikkis? Kinastelkaa kotona, jos nÀin on.
Miksi et suoraan aplta kysynyt miksi se tÀnne tulee kiukuteelemaan eikÀ siellÀ kotona kitise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos sanoma on palkannut tÀllaisia kesÀ wokeja. Vahtivat keskustelua ja sensuroivat.
Sopisi Hesarin linjaan.
Ajatellaan yhdessÀ sinun elÀmÀÀsi.
Minun lÀhipiirissÀ ainakin on yleistymÀssÀ se, ettÀ nainen pitÀÀ oman sukunimensÀ. Itsekin harkitsen sitÀ, koska pidÀn omasta nimestÀni enkÀ ymmÀrrÀ, miksi minun pitÀisi ottaa uusi sukunimi.
Mun naiseni sukunimi on jo monella miehellÀ. Eli ei tarvitse muuttaa.