Kertokaa hauskimpia esimerkkejä uusavuttomista ihmisistä
Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...
Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...
Kommentit (642)
Masterchef kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävi ilmi yhdessä ruokaa laittaessamme, että keittoa tehdessään kaverini keittää lihaliemen erillisessä pienessä kattilassa. Siis litran vettä ja lihaliemikuutiot. Ja lisää sen sitten isompaan kattilaan, jossa jauhelihakeittokasvikset porisevat jo pienessä määrässä vettä 0_o
Toppuutteli minua laittamasta liikaa vettä kasviksille heti alkuun "kun se lihaliemi tulee vielä". En tajunnut tietysti yhtään, mikä ongelma siinä voi olla. Kun lopulta ymmärsin ja kerroin, että ne kuutiothan heitetään vaan sinne kattilaan muiden joukkoon, sinnehän ne kiehuvaan veteen liukenevat samalla lailla, niin kaverin aivojen aluksi epäuskoisen, sitten oivaltavan raksutuksen saattoi suorastaan kuulla.
Niinhän niissä ohjeissa luode. "Lisää lihaliemi". Aika monet keittää makaronia makaronilaatikkoa varten. Ihan yhtä turhaa, kun voi laittaa kuivanakin ja nesteet pääse.
Voiko makaronilaatikon tehdä kuivista makaroneista o_0
Yksi synnyttäjä olisi halunnut synnytyksessä epiduraalin, mutta eihän me nyt sitä voitu antaa, kun ei synnytys ole mikään sairaus. Yhdessä henkilökunnan kanssa naurettiin. Lol miten uusavutonta, ennen synnytettiin peltotöissä, lapsi puri itse napanuoran poikki ja äiti söi istukan. Sitten jatkettiin heinän niittoa.
T. Kätilö hento valkoinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttavani, aikuinen nainen teki mokkapalojen kuorrutetta, ja kun ohjeessa luki, että 4 rkl kahvia, hän ei tajunnut, että se tarkoittaa ihan siis keitettyä kahvia. Hän oli siis laittanut kuivia kahvinporoja kuorrutukseen ja ihmetellyt, kun seoksesta ei tullut sellaista pehmeää kuin on nähnyt leivonnaisten päällä muiden kotona.
Luin teininä lehdestä, että kahvin lisääminen kylpyveteen tekisi iholle hyvää. Nolotti kun äiti tuli nauramaan kahvinporoille kylpyammeessa. Sanoi, että tarkoitus oli varmaankin lisätä veteen keitettyä kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaispoika, 17v, tuumaili meillä pihalla että minkälaiset jalat noilla linnuilla oikein on kun eivät saa sähköiskua langalla istuessaan.
No selitäpä se. Ihan hyvä ihmettelyn aihe.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kerran yksiä kaukaisia sukulaisia käymässä. Perheen noin 17-18v tyttö meni vessaan pesemään käsiä ja huikkasi vähän ajan päästä että täällä ei ole saippuaa. Sanoin että tulen kaivamaan sieltä kaapista lisää. Kun menin vessaan, lavuaarin reunalla nökötti palasaippua. Sanoin, että onhan tuossa. Hän katsoi mua hämmästyneenä että "onko tuo saippua". Kun myönsin, hän kysyi että miten siitä saa sitä nestettä ulos.
Oli vähän vaikea pidätellä hymyä kun joutui ihan kädestä pitäen näyttää miten palasaippuaa käytetään. Ei ollut koskaan nähnyt sellaista.
Kuka juntti käyttää vieraille palasaippuaa? Todennäköisesti tyttö teki pilkkaa sinusta korostamalla sitä, että saippuan tarkoitus on hygieenisyys eikä se että kaikki käpälöivät samaa palasta.
Järkimies kirjoitti:
Masterchef kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävi ilmi yhdessä ruokaa laittaessamme, että keittoa tehdessään kaverini keittää lihaliemen erillisessä pienessä kattilassa. Siis litran vettä ja lihaliemikuutiot. Ja lisää sen sitten isompaan kattilaan, jossa jauhelihakeittokasvikset porisevat jo pienessä määrässä vettä 0_o
Toppuutteli minua laittamasta liikaa vettä kasviksille heti alkuun "kun se lihaliemi tulee vielä". En tajunnut tietysti yhtään, mikä ongelma siinä voi olla. Kun lopulta ymmärsin ja kerroin, että ne kuutiothan heitetään vaan sinne kattilaan muiden joukkoon, sinnehän ne kiehuvaan veteen liukenevat samalla lailla, niin kaverin aivojen aluksi epäuskoisen, sitten oivaltavan raksutuksen saattoi suorastaan kuulla.
Niinhän niissä ohjeissa luode. "Lisää lihaliemi". Aika monet keittää makaronia makaronilaatikkoa varten. Ihan yhtä turhaa, kun voi laittaa kuivanakin ja nesteet pääse.
Siis kuka nykyään vielä tekee jauhelihakeittoa!!!
Lihan jauhamisen tarkoitus on, että sitä on sitten helppo purra ja syödä. Keitossa taas lihaa keitetään niin pitkään, että siitä tulee mureaa. Myös lihanosat keitossa ovat täysin erit kuin jauhelihassa.
Joku sellainen, joka valmistaa perheelleen ruokaa 20 minuutissa töiden jälkeen. Siihen tosin pitää perunatkin valita huolella, että ehtivät kypsyä yhtä nopeasti.
Kun paloittelemme hirveä, emme erottele kovinkaan tarkkaan keittoon ja jauhettavaksi meneviä lihoja muuten, mutta keittoon tulee luuta. Jauhettavaksi tarkoitettuja paljoa voi hyvin laittaa keittoon, tai keittolihoiksi tarkoitettuja jauhaa, kunhan luut poistetaan.
Tiesittekö, että lasagenkin valmistuu mehevämmäksi, kun levyt käyttää ensin kuumassa vedessä ennen vuokaan laittamista? Entä sitten kaalin keittäminen kaalilaatikkoon? Ihan sama siinäkin on, miksi ei laiteta keittämättä? Kun kokeilette, tiedätte syyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaupoissa on uusavuttomille ihan omia valmistuotteita, mm. riisipuuro.
:)
Aluksi tuntui itsestänikin tyhmältä idealta tuo valmis riisipuuro mutta ostan sitä nykyään silloin tällöin. Asun yksin ja jos haluan yhden annoksen riisipuuroa iltapalaksi kun tulen myöhään illalla kotiin mikä asiassa muita häiritsee? Riisipuuroa on myös sopiva annoskoko valmiiksi mitattuna.
Kerran työpaikan kahvipöytäkeskustelussa paljastui, että mä ostan niitä valmiiksi siputtuja pakastesipuleita,mHirveä riekkuminen ja pilkkaaminen seurasi.
Vaan annas olla, hieman myöhemmin pahin ivaaja kertoi tuomastaan sipulipiirakasta, miten helppo se oli ollut tehdä kun käytti valmista sipulisilppua...
Sipulisilppu on tosi kätevää! Joskus aikoinaan ostelin. Sipulin saa suoraan pannulle, ei tarvitse kyynelehtiä ja aikaa säästyy. Jos itse silppuan, en edes jaksa silputa niin nätiksi silpuksi kuin valmissilppu.
Nyt oon kyllä vuosia silpunnut sipulini ihan itse.
tähän on muuten myös kiusallisen kätevä tupperwaren sellanen sipulileikkuri, tarkkaa nimeä en muista. Toki sen verran pitää vaivautua, että kuorii sipulin ja vetää sen esim. neljään lohkoon, että se mahtuu ko. astiaan, kansi päälle ja sitten vedät kannessa olevaa narua niin purkissa oleva terä pyörii ja niin silppu on valmis. samaisella vehkeellä voi tehdä myös esimerkiksi munavoita nopeasti. Koska se on tupperwaren, se maksaa paljon, mutta on kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Tapasin nuoren, joka sanoi ettei koskaan ollut nylkenyt madetta eikä rakentanut saunakiulua.
olipa avuton johan jokainen osaa mateen nylykeä ja tehä saunakiulun. naureskelee.... en oo muuten koskaan kalaa perkannut, enkä osaa fileoida
Kaveri: "ai eikö kuumaa vettä saa ottaa teevedeksi suoraan hanasta? Niin oon tehny..."
Matkustin bussilla. No Helsingin päässä matkalaukut pakkaa yhtiön työntekijät autoon, mutta muilla pysäkeillä se tehdään itse. Eräs nuori aikuinen nainen kailotti kovaan ääneen että " ihan oikeastiko tämä matkalaukku pitää itse laittaa tänne?". Tilanne oli se että kontissa oli jo matkalaukkuja jo rivi ja siihen piti tehdä tilaa että sai oman laukun sinne. Minä siirsin ja käänsin muutaman laukun että sain omani sinne, mutta en viitsinyt tehdä samaa naiselle sillä ajattelin että opetelkoot itse.
"Tiesittekö, että lasagenkin valmistuu mehevämmäksi, kun levyt käyttää ensin kuumassa vedessä ennen vuokaan laittamista? Entä sitten kaalin keittäminen kaalilaatikkoon? Ihan sama siinäkin on, miksi ei laiteta keittämättä? Kun kokeilette, tiedätte syyn."
Itse kuullotan kaalin wokkipannussa en keitä. On vielä mehevämpää.
Vierailija kirjoitti:
Masterchef kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tehdä. Ainakin semmoista olen tehnyt, jossa on nesteenä lihaliemi eikä munamaito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masterchef kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tehdä. Ainakin semmoista olen tehnyt, jossa on nesteenä lihaliemi eikä munamaito.
Täytyykin kokeilla. Itse olen keittänyt puolikypsiksi, en halua että ovat ällön ylikypsiä kun laatikko on valmis.
Kerran tein makaroonilaatikon keittämättä makarooneja ensin ja siitä tuli semmosta liisterimäistä jankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaupoissa on uusavuttomille ihan omia valmistuotteita, mm. riisipuuro.
:)
Aluksi tuntui itsestänikin tyhmältä idealta tuo valmis riisipuuro mutta ostan sitä nykyään silloin tällöin. Asun yksin ja jos haluan yhden annoksen riisipuuroa iltapalaksi kun tulen myöhään illalla kotiin mikä asiassa muita häiritsee? Riisipuuroa on myös sopiva annoskoko valmiiksi mitattuna.
Kerran työpaikan kahvipöytäkeskustelussa paljastui, että mä ostan niitä valmiiksi siputtuja pakastesipuleita,mHirveä riekkuminen ja pilkkaaminen seurasi.
Vaan annas olla, hieman myöhemmin pahin ivaaja kertoi tuomastaan sipulipiirakasta, miten helppo se oli ollut tehdä kun käytti valmista sipulisilppua...
Sipulisilppu on tosi kätevää! Joskus aikoinaan ostelin. Sipulin saa suoraan pannulle, ei tarvitse kyynelehtiä ja aikaa säästyy. Jos itse silppuan, en edes jaksa silputa niin nätiksi silpuksi kuin valmissilppu.
Nyt oon kyllä vuosia silpunnut sipulini ihan itse.tähän on muuten myös kiusallisen kätevä tupperwaren sellanen sipulileikkuri, tarkkaa nimeä en muista. Toki sen verran pitää vaivautua, että kuorii sipulin ja vetää sen esim. neljään lohkoon, että se mahtuu ko. astiaan, kansi päälle ja sitten vedät kannessa olevaa narua niin purkissa oleva terä pyörii ja niin silppu on valmis. samaisella vehkeellä voi tehdä myös esimerkiksi munavoita nopeasti. Koska se on tupperwaren, se maksaa paljon, mutta on kätevä.
Minulla on samanlainen laite, tosin ei Tupperwaren, vaan kaveri taisi tuoda tokmannilta tai jostain sen. Laiskoina päivinä ihan kätevä kapistus.. :D
Olet oikeassa. On täysin naurettavaa, että paperimiesten palkat ovat sillä tasolla millä ovat. Ihan turhaa glooriaa sen ammatin ympärillä. Tosiaan se napinpainelu siellä tehtaassa sujuisi vähemmälläkin liksalla. Ja tämä ei ollut sarkasmia.
t. 124[/quote]
Ei siitä napin painamisesta makseta, vaan siitä, että tietää mitä nappia milloinkin pitää painaa
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaveri aikoinaan joka ei 19.v ikään mennessä ollut koskaan käynyt yksin kaupassa tai vienyt roskia. Koska "äiti on aina hoitanut ne asiat". Myötähäpeä.
Mitä vikaa tuossa on? Minä en ollut tehnyt noita kumpaakaan kertaakaan edes parikymppisenä. Sitten muutin omilleni ja tein kaiken itse ilman minkäänlaisia vaikeuksia.
En ollut ikinä myöskään avannut verhoja (!), sillä lapsuudenkodissani äiti kiersi avaamassa koko kämpän verhot joka aamu. Se ei tarkoita, ettenkö olisi osannut avata niitä itsekin, mikäli sellainen tilaisuus olisi sattunut eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaispoika, 17v, tuumaili meillä pihalla että minkälaiset jalat noilla linnuilla oikein on kun eivät saa sähköiskua langalla istuessaan.
No selitäpä se. Ihan hyvä ihmettelyn aihe.
On selitetty täällä jo aika monta kertaa, joten jos olisit viitsinyt lukea useammankin sivun, olisit löytänyt. Laitetaan vielä kerran. Koska linnun molemmat jalat on samalla langalla, virta ei mene läpi siitä. Jos lintu istuisi jalat eri langoilla tai toinen jalka koskisi maahan, se saisi sähköiskun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kerran yksiä kaukaisia sukulaisia käymässä. Perheen noin 17-18v tyttö meni vessaan pesemään käsiä ja huikkasi vähän ajan päästä että täällä ei ole saippuaa. Sanoin että tulen kaivamaan sieltä kaapista lisää. Kun menin vessaan, lavuaarin reunalla nökötti palasaippua. Sanoin, että onhan tuossa. Hän katsoi mua hämmästyneenä että "onko tuo saippua". Kun myönsin, hän kysyi että miten siitä saa sitä nestettä ulos.
Oli vähän vaikea pidätellä hymyä kun joutui ihan kädestä pitäen näyttää miten palasaippuaa käytetään. Ei ollut koskaan nähnyt sellaista.
Kuka juntti käyttää vieraille palasaippuaa? Todennäköisesti tyttö teki pilkkaa sinusta korostamalla sitä, että saippuan tarkoitus on hygieenisyys eikä se että kaikki käpälöivät samaa palasta.
Kuka juntti haukkuu toisia netissä eikä tajua että juttu voi olla 15 vuotta vanha. Silloin palasaippuat olivat ihan yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri: "ai eikö kuumaa vettä saa ottaa teevedeksi suoraan hanasta? Niin oon tehny..."
Ai miksei saa?
Hah, mä en ole edes masentunut ja aika monta kattilaa ja lautasta on mennyt roskikseen. Paistinpannuista puhumattakaan.