Miksi hesalaiset on niin leuhkoja?
Se puhetyylikin on sellanen ärsyttävä nariseva leuhkan hesalaisen puhetyyli.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
No onhan helsingissä asuminen tietynlainen statusjuttu, jokaisella kaupungin osalla on oma historia ja identiteetti jonka voi itsekin omaksua. Eli ovat ylpeitä kun on jotain aihetta olla ylpeä. Muissa kaupungeissa ei ole mitään hienoa, rumia taloja ilman persoonaa ja historiaa. T: tuleva hesalainen :)
Ei se ole statusjuttu. On olemassa myös ihmisiä, jotka ovat toisen tai kolmannen polven hesaalaisia. He ovat asuneet Helsingissä koko elämänsä, jopa heidän vanhempansa ovat. Se on niiden koti, eikä ne koskaan lähtis pois. Edes stadist.
Ne on isolta kirkolata ja luulevat olevansa parempia kuin muut, varsinkin ne junan viemät (täältä katsoen). Sivistyneet syntyperäiset ovat ihan OK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan täysin ja alunperin helsinkiläinen nuori aikuinen ja ymmärrän kyllä hieman, että mikä meissä helsinkiläisissä ärsyttää.
Elän oikeasti vähän sellasessa kuplassa täällä. Ikinä en ole omakotitalossa tai rivarissa asunut, lähes kellään lähipiiristäni ei ole autoa ja en tosiaan osaa osoittaa kartalla, että missä on Kuopio ja missä Jyväskylä. Imatran luulin olevan Lapissa, koska ei vaan tule matkusteltua Suomessa.
En voisi edes kuvitella asuvani edes Turussa, varsinkaan maalla tai pienessä kaupungissa. Olen niin tottunut julkiseen liikenteeseen, palveluhin ja esimerkiksi siihen, että jos haluan lähteä laivalla tai lentokoneella reissuun, niin satama on 30 min päässä ja kenttä 1 h päässä kotoa. Olin myös ihan wut kun porilainen sukulaiseni ei ollut ikinä ollut metrossa ja aseman rullaportaat olivat ihmeelliet.
Lista voisi vaan jatkua, mutta tässä nyt vähän avarsin tätä mielenmaisemaani.
Ei nyt vedetä sentään yhtäläisyysmerkkejä sivistymättömyydelle ja helsinkiläisyydelle. Vaikka olisit 10. polven stadilainen, niin ei tarvitse olla yleissivistyksen puutteessa olla.
Siihen kuuluu mm. suurimpien kaupunkien sijoittaminen kartalle abt oikein. Ei ole tarvinnut niissä käydä edes, ihan vaikka telkkua katsomalla ne oppii ellei ala-asteen mantsassa tarttunut.Ei vaan ole jäänyt mieleen sieltä ala-asteelta! Tiedän missä on Brunei ja Kolumbia, mutta Kuopion tarkka sijainti silti hakusessa.
OK, luulen, ettei sinun suurin ongelmasi ole kuitenkaan kykenemättömyys sijoittaa paikkoja kartalle oikein.
Ei Helsinkiläiset puhu nenäänsä, se on enemmän tuolla Jyväskylässä ja muualla keskisuomessa. Helsingissä puhutaan liikuttamatta leukaa :) Onhan se hieman leson kuuloista, mutta minkäs teet, tämmöisiä ollaan.
Haha! Olin samanlainen nuorena. Kaikki keskustan ulkopuolella oleva oli epämääräisesti "landea" ja ihmettelin jopa sukulaisia, jotka asuivat rivitalossa jossain Käpylässä. :D
Nykyisin asun pienemmässä kaupungissa ja viihdyn täällä paremmin.