Miksi hesalaiset on niin leuhkoja?
Se puhetyylikin on sellanen ärsyttävä nariseva leuhkan hesalaisen puhetyyli.
Kommentit (65)
Miksi maalaiset vihaa Helsinkiä ja helsinkiläisiä?
Älä puhu Hesalaisten kanssa tai kuuntele heitä, sillä voit ratkaista yhden ongelmistasi ;-)
No onhan helsingissä asuminen tietynlainen statusjuttu, jokaisella kaupungin osalla on oma historia ja identiteetti jonka voi itsekin omaksua. Eli ovat ylpeitä kun on jotain aihetta olla ylpeä. Muissa kaupungeissa ei ole mitään hienoa, rumia taloja ilman persoonaa ja historiaa. T: tuleva hesalainen :)
No voi ziisus, että ärsyttää landejen puhetyyli! Ei osata sanoa edes b-kirjainta :(
Suurin osa "hesalaisista" on maaltamuuttaneita. Kysy seuraavalta leuhkalta mistä se on kotoisin.
Sellaista se joskus on kotiseuturakkauden mennessä yli. Sama kuin joidenkin pohojaalasteen tai savolaisten kanssa. Kannattaisi ehkä asua vähän muuallakin niin saisi näkökulmaa, ymmärtäisi ettei ne omat kulmat ja ihmiset kenties niin ainutlaatuisia ole.
Eli pidät ihmisiä leuhkoina puhetavan perusteella?
En ole leuhka. Olen kiva. Olet väärässä. T. helsinkiläinen
Stadilaisten pitäisi jaksaa kuunnella savvoo ja ookkonaoulusta, mutta TÄNNE tulija ei kestä meidän paikallista puhetapaa?
Arvaa mitä? EVVK.
Joo todellakin, mun Helsingistä kotoisin oleva naapurin eukko (joka luojan kiitos asuu täällä vaan viikonloput), on kyllä suurin ihmisperse johon oon ikinä missään törmännyt. Suomenruotsalainekin vielä kaiken lisäksi, voitte kuvitella miten vittumainen ihminen on kyseessä.
Ei ne hesalaiset mitään leuhkoja ole. Tules Turkku kattoon, niin näät oikeest miten leuhkoi me tääl ollaan. Jää hesalaiset toiseks.
Vierailija kirjoitti:
En ole leuhka. Olen kiva. Olet väärässä. T. helsinkiläinen
En mäkään. Niin mäkin. Niin ootki. t toinen samanlainen
Tämä kuulostaa vähän samanlaiselta jutulta kuin joku kysyisi, että miksi Lapissa kaikilla on punaiset nenät, neljäntuulen lakki päässä ja koko ajan lauletaan nunnukanunnukaloilaaloilaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne hesalaiset mitään leuhkoja ole. Tules Turkku kattoon, niin näät oikeest miten leuhkoi me tääl ollaan. Jää hesalaiset toiseks.
:D
Hesalaiset eivät ole leuhkoja, ne wanna-be hesalaiset on. Puhetyyli on aivan wanna-be hesalaista. Itse Hämeestä kotoisin ja opiskelin pääkaupunginseudulla, eikä se kolmasosa, joka oli oikeasti hesalaisia ollut leuhkoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maalaiset vihaa Helsinkiä ja helsinkiläisiä?
Tätä olen miettinyt. Muutin Turkuun muutama vuosi sitten ja yllätyin mitä ennakkoluuloja täällä ihmisillä on Helsinkiä ja helsinkiläisiä kohtaan. Lähinnä ne kommentit yleensä huvittaa. Etenkin kun en ole itse edes Helsingistä vaan pienestä kaupungista siitä läheltä. Lukion kävin Helsingissä, enkä tavannut yhtään leuhkaa ihmistä.
Ei ne ole mitenkään leuhkoja. Ihan kivoja ne on. Puhetyylin perusteella osa muusuomalaisista vain luulevat niin, kun heillä päin puhutaan eri tavalla.
T. vantaalainen
Ai että ihan hesaalaisten