Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologi Hannele Törrönen: "Nuoret naiset oppivat äideiltään nalkuttamisen"

Vierailija
31.03.2016 |

http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/suorat_sanat/psykologi_hanne…

On kyllä taas surkein artikkeli, mitä on vähään aikaan nähnyt. On toki totta, että monelle naiselle muiden laiskottelu on ärsyttävää, jos ei siihen itse pysty, mutta edelleen - ihan kaikkien tutkimisten mukaan - nainen tekee leijonaosan kaikista kodin töistä, hoitaa lapset ja kantaa vastuun arjesta. Koska se oikein korjaantuu?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee alun niin ei oikeastaan tarvitsekaan lukea muuta: Kun kolme poikaani... Hohhoijaa, tatitaa vituttaa vieläkin ettei saanut yhtään tyttöä.

Vierailija
42/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä taas surkein artikkeli, mitä on vähään aikaan nähnyt. On toki totta, että monelle naiselle muiden laiskottelu on ärsyttävää, jos ei siihen itse pysty, mutta edelleen - ihan kaikkien tutkimisten mukaan - nainen tekee leijonaosan kaikista kodin töistä, hoitaa lapset ja kantaa vastuun arjesta. Koska se oikein korjaantuu?

Jos naiset ovat nalkuttaneet useamman sukupolven ajan eikö se osoita että ainakaan nalkuttamalla kotitöiden tasapuolisempi jakautuminen ei onnistu?

Päinvastoin. Muutostahan on tapahtunut koko ajan parempaan suuntaan! Nalkutus siis todellakin kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tässä kävi? Naiset hyökkäs vastaan, et "Ei pidä paikkaansa". Ja sit alkoi jo miesten syyttely.

Niin, eikö ole uskomatonta? Miten kummassa naiset eivät vain nöyränä ja päät painuksissa kuuntele syytöksiä ja solvaamista? Miten kummassa naiset ärsyyntyvät ärsyttämisestä?

Sitäkö tuossa artikkelissa siun mielestä oli? Onko naisten saatava olla aina oikeessa?

Vierailija
44/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naiset ovat nalkuttaneet useamman sukupolven ajan eikö se osoita että ainakaan nalkuttamalla kotitöiden tasapuolisempi jakautuminen ei onnistu?

Päin vastoin. Tännehän on laitettu useita laadukkaita linkkejä, jotka osoittavat että kotityöt jakautuvat koko ajan tasaisemmin. Eli jos noin ajatellaan, naisten pitää nalkuttaa koko ajan enemmän. Vielä 50 vuotta nalkutusta, niin kotityöt jaetaan viimein 50/50. Kuten jo tuolla aiemmin totesin, nainen ei voi tietenkään vaatia oikeudenmukaisuutta. Naisten vaatiminen on aina pelkkää nalkuttamista.

Vierailija
45/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tässä kävi? Naiset hyökkäs vastaan, et "Ei pidä paikkaansa". Ja sit alkoi jo miesten syyttely.

Niin, eikö ole uskomatonta? Miten kummassa naiset eivät vain nöyränä ja päät painuksissa kuuntele syytöksiä ja solvaamista? Miten kummassa naiset ärsyyntyvät ärsyttämisestä?

Sitäkö tuossa artikkelissa siun mielestä oli? Onko naisten saatava olla aina oikeessa?

Siitäkö tässä siun mielestä sitten pitäisi olla kyse, että miehet saavat taas uhriutua oikein olan takaa?

Vierailija
46/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se korjaantuu koko ajan. Miehet tekevät vuosi vuodelta enemmän kotitöitä, ja naiset vuosi vuodelta vähemmän. Ero on pienempi kuin koskaan.

Nykynainen taitaa tosin laittaa pesukoneen käymään ja feisbuukkailla puolitoista tuntia. Lopuksi toteaa, että "Jaahas, tulipahan taas siivottua 90 min."

http://www.stat.fi/til/akay/2009/02/akay_2009_02_2011-02-17_kat_002_fi…

Eli pitäisi vain olla hiljaa ja hyväsksyä miesten siipeily? Koska esi-isät siipeilivät vielä enemmän?

Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että miehet tekevät parisuhteessa yhteenlaskettua koti- ja ansiotyötä 8.5 tuntia naisia enemmän per viikko. Aika monessa perheessä kuitenkin varat ovat yhteisiä, joten miehet ansiotyöpanos on huomioitava kotitöiden määrässä. Ja kun näin tehdään, huomataan naisten olevan jo voitolla tässä asiassa. Miksi siis nalkutus?

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/04/07/miehet-painavat-…

Pitää ottaa huomioon, että miehet pakottavat vaimonsa lopettamaan palkkatyöt ja jäämään kotiin yhteisiä lapsia hoitamaan. Mikä ihme se on, että miehillä tulee enemmän palkkatyötä? Mahtava diili miehelle. Miehen elämä ei muutu, naisen työura katkeaa kenties pysyvästi. Ruokapalkalla mies saa lastenhoitajan ja piian. Lisäksi voi loppuelämän lytätä naista muistuttamalla "elättämisestä".

Miehet pakottavat? Älä nyt viitsi miehiä syyllistää, kyllä aikuisen naisen on oltava vastuussa omista valinnoistaan. En minäkään viitsi alentua sille tasolle, että väittäisin miesten tekevän parisuhteessa yhteenlaskettua koti- ja ansiotyötä 8.5 tuntia naisia enemmän joka viikko vain siksi, että naiset pakottavat. Ryhdistäydy, nainen, ja ota vastuuta omista valinnoistasi.

Vierailija
47/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo juttu oli kyllä vähän hassu. Mielestäni tasa-arvo ei ole mitenkään valmis ja edelleen on aika syvässä vanhat asenteet ja odotukset siitä miten naisen kuuluu kotiaan hoitaa (ja olla nimenomaan kodinhoidosta vastuussa). Aika monessa parisuhteessa edelleen nainen tekee yhtä paljon duunia kuin mieskin, mutta silti naisen kuuluu ottaa päävastuu vielä kodin ja lasten hoidostakin. Ja jos koti on sotkuinen, niin nainen on silloin naisena epäonnistunut, "huono nainen". Naisen kodin odotetaan olevan siisti ja laitettu. Miehet nyt ovat miehiä eikä heiltä edellytetä vastaavaa.

Mun äiti on suuri nalkuttaja, marttyyri ja syyllistäjä. Minä olen oppinut häneltä nimenomaan olemaan nalkuttamatta, koska en ikinä halua olla samanlainen. Meillä on myös miehen kanssa molemmilla rento asenne kotitöiden suhteen, se tehdään mikä jaksetaan, pieni sotku ei ole katastrofi ja kaikesta voi neuvotella.

Minun äitini ei nalkuttanut koskaan ja hoiti kaikki kotityöt. Välillä itki väsymystä jossain nurkassa. Isä nalkutti, että miehen ei kuulu ikinä tehdä kotihommia eikä hän tehnyt. Nalkutti siitä, jos näki jossain toisessa taloudessa esim. miehen laittavan tiskejä koneeseen kun oltiin kylässä. Nalkutti meidän (tyttö)lasten kuullen. Meille se oli tarkoitettukin, opiksi.

Nyt aikuisena tunnen nöyryyttäväni miestä jo silloin, jos huomautan että hän voi itsekin laittaa omat roskansa roskiin. Töissä olen aina lähdössä keittämään kahvia, että en nöyryytä mieskollegoja pakottamalla heitä kahvipiioiksi. Tämä ajattelutapa on juurtunut todella syvälle ja saa minut aina olemaan varuillani, milloin nolaan itseni rientämällä piian ja palvelijan töihin kuten on opetettu. Olenkin nolannut itseni, sekä työpaikalla että nykyaikaisesti kasvatetun exän silmissä. Monta kertaa. Kun olen niin nöyrä, palvelualtis, ovimatto. En halua olla, mutta on vaikea taistella kasvatustaan vastaan koko ajan. Vanhempani varmaan ihmettelevät, kun olen heitä kohtaan aina niin kylmä ja en välitä pitää yhteyttä.

Noinhan se valitettavasti pahimmillaan siirtyy nuo käyttäytymismallit. Hienosti olet tuon huomannut, se on alku muuttaa omaa käyttäytymistä. Useat eivät huomaa. Minusta juttu oli kehotus naisia hieman relaamaan, nauttimaan elämästään, itsensä ja vaatimustensa suhteen. Olemaan armollisempia itselle ja läheisille.

Kyse oli nalkutuksesta, ei kotitöistä. Joskus kun omat lapset oli pieniä luin kasvatuspsykologisen jutun miten lapselle pitäisi antaa päivittäin paljon enemmän positiivista kuin negatiivista palautetta. Seurasin silloin omaa käytöstä ja ympäristössä näkemiäni äitejä ja lapsia. Kyllä siihen negatiiviseen helposti lipsahti ja joskus ihan hävetti kuunnella joidenkin äitien jatkuvaa negatiivista natkutusta lapsilleen. Ja tuo siirtyy. Tunnen nuoren naisen jolla hyvin kehno itsetunto, heillä perheessä tapa puhua toisilleen oli juuri moittiva ja mollaava. Nyt hän on äiti ja valitettavasti näyttää tajuamattaan siirtävän saman mallin omille lapsilleen: ÄLÄ, TAAS SINÄ, ETKÖ IKINÄ? Ajatelkaapa jos töissä pomonne puhuisi teille samalla lailla kuin monet puhuvat miehilleen ja lapsilleen. Tulisiko ne tehtävät paremmin ja nopeammin tehtyä, tarttuisitteko uusiin haasteisiin? Onko nalkuttava ihminen onnellinen vai kannattaisiko opetella toisenlainen vuorovaikutustapa?

Juurihan kerroin, miten käy jos "relaan". Sitten luisun niihin opetettuihin piian hommiin. Sinäkin näköjään olet huomannut vain äitien negatiivisen nalkutuksen. Et ole huomannut miten isät huutavat, riehuvat ja kiroavat lapsilleen. Miten monet lapset aivan kutistuvat kasaan kun mies on lähistöllä, vaikka hän ei  huutaisikaan lapsille. Kritisoit vain naisia.

Koko artikkeli on typerää yleistämistä ja naisten syyllistämistä. Kuten joku totesikin, se on muotia ja olet innolla lähtenyt siihen mukaan.

Enkä tarvitse mitään onnitteluja siitä että osaan arvioida omaa käytöstäni. Se ei ole millään tavalla poikkeuksellinen taito. Vaikka pelkkä nainen olenkin.

Tuo on totta, on miehiä jotka käyttäytyvät noin. Kyllä kehno käytös on ihan yhtä kehnoa oli tekijä mies tai nainen. Mutta onneksi kaikissa perheissä ei huudeta tai nalkuteta, ainakaan minun lapsuuden perheessä isäni oli hyvin rauhallinen, vakaa ja turvallinen ja sellainen on oma miehenikin. Ja se huutaja oli äitini, sen puolen olen jättänyt siirtämättä omaan perheeseeni. Menevätkö nämä kaksi asiaa kytköksissä: miesten kuuluu karjua ja naisten nalkuttaa? Vai yritettäiskö kaikki löytää inhimillinen tapa olla yhdessä siirtämättä niitä lapsuudessa opittuja malleja niin miehet kuin naiset?

Vierailija
48/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin. Tännehän on laitettu useita laadukkaita linkkejä, jotka osoittavat että kotityöt jakautuvat koko ajan tasaisemmin. Eli jos noin ajatellaan, naisten pitää nalkuttaa koko ajan enemmän. Vielä 50 vuotta nalkutusta, niin kotityöt jaetaan viimein 50/50. Kuten jo tuolla aiemmin totesin, nainen ei voi tietenkään vaatia oikeudenmukaisuutta. Naisten vaatiminen on aina pelkkää nalkuttamista.

Oikeastaan naisethan ovat jo voitolla. Miehet tekevät enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä, ja nykynaiset tekevät vähemmän sekä ansio- että kotitöitä kuin aiemmat sukupolvet.  Jos naiset alkavat tehdä ansiotöitä yhtä paljon kuin miehet, niin kotityötkin voidaan jakaa tasan. Eikö tämä olisi reilua?

Vierailija
49/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutos on kyllä ollut melko hidasta jos sitä verrataan muuhun muutokseen yhteiskunnassa. Muita muutoksia ei luultavasti ole aikaan saatu nalkuttamalla vaan keinot on olleet tehokkaampia, usein johtamistapojen muutoksia ja kyllä siihen muutokseen on kyetty melko monessa kodissakin jolloin kotityöt jakaantuu tasaisemmin kuin niissä "nalkutuskodeissa" (yksinomaan mielestäni silti vain naiset eivät nalkuta) .

Vierailija
50/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäkö tässä siun mielestä sitten pitäisi olla kyse, että miehet saavat taas uhriutua oikein olan takaa?

Rupesit sitten marttyyrin viittaa tarjoomaan. Jos tossa artikkelissa oli siun mielestä syytöksiä ja solvaamista, niin kannattasko miettiä mistä tollaset tuntemukset tulee päähäsi?

Vierailija
51/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait päähäsi, että nalkutuksella olisi ollut vaikutusta asiaan? Jos minä raavin pyllyäni, ja Suomen työttömyys kasvaa, tarkoittaako se automaattisesti sitä, että minun pepun raapimisillani on vaikutusta työttömyyteen Suomessa?

Vierailija
52/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan naisethan ovat jo voitolla. Miehet tekevät enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä, ja nykynaiset tekevät vähemmän sekä ansio- että kotitöitä kuin aiemmat sukupolvet.  Jos naiset alkavat tehdä ansiotöitä yhtä paljon kuin miehet, niin kotityötkin voidaan jakaa tasan. Eikö tämä olisi reilua?

Ainakin omat mummoni tekivät myös niitä ansiotöitä vaikka ansiot menivätkin miesten tileille.

Vierailija
53/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vanhojen vanhempien kasvatti ja meillä myös oli se malli, että äiti teki kaikki kotityöt, isä teki jotain ns. miesten töitä. Isäni teki kevyttä toimistotyötä ja äitini raskasta siivoustyötä. Kun äiti pääsi töistä, hän käveli työpaikaltaan parin kilsan matkan kauppaan ja tuli linjurilla kotiin, laittoi tulet hellaan ja alkoi laittamaan ruokaa. Ruuan jälkeen äiti tiskasi, sitten alkoi pyykinpesu, viikkaaminen, silitys, sukkien kutominen, ompeleminen jne. Äiti oli se, joka kuulusteli läksyt ja huolehti kouluasioista, kuten vaikka että sukset ja luistimet on kunnossa. Isä tuli töistä omalla autolla, kantoi puut ja piti takassa tulet, loppuillan hän katsoi telkkaria ja luki lehtiä.

Perjantai-ilta kului äidiltä leipoessa ja lauantai siivotessa. Kesäloma kului kasvimaata hoitaessa, marjastaen, siivoten varastoja, mattoja kutoen. Meillä oli iso perhe ja rahat tiukalla, joten äiti tosiaan teki kaiken itse, sähköäkin säästi keittämällä ruuat puuhellalla! Talvisin isä kyllä oli metsätöissä ja keväällä yhdessä äidin kanssa pilkkoi puut ja teki myös peruna- ja kasvimaan. Ja kaikki tuo oli 70-luvulla ihan normaalia, ei ainakaan vanhemat miehet tehneet mitään kotitöitä. Mun isä ei osannut tehdä mitään ruokaa, kahvinkeittokin oli vähän siinä ja siinä. Sunnuntaisin oli usein vieraita ja sitten äiti passasi heitä.

Tuon mallin minäkin kotoa opin. Lisäksi äitini opetti minulle, että ei ole edes mikään oikea nainen, jos ei kudo sukkia ja leivo pullaa ja että miehen tehtävä on olla perheen elättäjä, nainen voi sitten vähän tienata siihen lisäksi "suolarahaa", mutta naisen pääasiallinen työ on hoitaa kotia ja huolehtia perheestä. Tätä minä sitten ihan alitajuisesti toteutin. Hullun lailla putsasin ja puunasin, pyykkäsin ja silitin, leivoin ja kudoin, hoidin kaikki kotityöt ja kävin töissä. Nelikymppisenä tuli stoppi, en vaan enää jaksanut, olin kipeä niin henkisesti kuin fyysisesti. On vaatinut paljon työtä oppia päästämään itsensä helpommalla. Ja miehelle on ollut oppimista, että nykyään hänkin joutuu tekemään kotitöitä. Mutta on hän oppinut ja mitä ei ole oppinut, niin se jätetään tekemättä, ellen minä ehdi ja jaksa.

Vierailija
54/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitisko näyttää sen lain missä sanotaan että naisen pitää hoitaa kodin työt ja lapset? Jos tälläistä ei ole niin nainen tekee sen ITSE VAPAAEHTOISESTI. Jolloin asiasta on täysin turha valittaa.

Vierailija
55/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutos on kyllä ollut melko hidasta jos sitä verrataan muuhun muutokseen yhteiskunnassa. Muita muutoksia ei luultavasti ole aikaan saatu nalkuttamalla vaan keinot on olleet tehokkaampia, usein johtamistapojen muutoksia ja kyllä siihen muutokseen on kyetty melko monessa kodissakin jolloin kotityöt jakaantuu tasaisemmin kuin niissä "nalkutuskodeissa" (yksinomaan mielestäni silti vain naiset eivät nalkuta) .

Juuripa näin. Meillä mies tekee lähes enemmän kotitöistä aivan ilman motkotusta, teki jo edellisen vaimonsa aikaan joka kuulemma harrasti motkottamista, enemmän tyylikysymys motkottaako vai ei. Ja minun ex mieheni oli myös motkottaja. Joskus unelmoin, että nuo exät löytäisivät toisensa, kun kumpikin haluaa aina olla oikeassa... Meidään uusperheessä neuvotellaan työnjaot ja keskustellaan muutenkin paljon - kuinka usein sen motkotuksen takana ei ole se kotityö vaan joku tärkeämpi juttu, arvostuksen ja huomion puute? Mutta ne jotka motkottamalla tulevat onnelliseksi, jatkakaa harjoituksia, kyllä ne teidänkin puolisonne jossain vaiheessa siihen kyllästyvät.

Vierailija
56/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se korjaantuu koko ajan. Miehet tekevät vuosi vuodelta enemmän kotitöitä, ja naiset vuosi vuodelta vähemmän. Ero on pienempi kuin koskaan.

Nykynainen taitaa tosin laittaa pesukoneen käymään ja feisbuukkailla puolitoista tuntia. Lopuksi toteaa, että "Jaahas, tulipahan taas siivottua 90 min."

Eli pitäisi vain olla hiljaa ja hyväsksyä miesten siipeily? Koska esi-isät siipeilivät vielä enemmän?

Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että miehet tekevät parisuhteessa yhteenlaskettua koti- ja ansiotyötä 8.5 tuntia naisia enemmän per viikko. Aika monessa perheessä kuitenkin varat ovat yhteisiä, joten miehet ansiotyöpanos on huomioitava kotitöiden määrässä. Ja kun näin tehdään, huomataan naisten olevan jo voitolla tässä asiassa. Miksi siis nalkutus?

Pitää ottaa huomioon, että miehet pakottavat vaimonsa lopettamaan palkkatyöt ja jäämään kotiin yhteisiä lapsia hoitamaan. Mikä ihme se on, että miehillä tulee enemmän palkkatyötä? Mahtava diili miehelle. Miehen elämä ei muutu, naisen työura katkeaa kenties pysyvästi. Ruokapalkalla mies saa lastenhoitajan ja piian. Lisäksi voi loppuelämän lytätä naista muistuttamalla "elättämisestä".

Miehet pakottavat? Älä nyt viitsi miehiä syyllistää, kyllä aikuisen naisen on oltava vastuussa omista valinnoistaan. En minäkään viitsi alentua sille tasolle, että väittäisin miesten tekevän parisuhteessa yhteenlaskettua koti- ja ansiotyötä 8.5 tuntia naisia enemmän joka viikko vain siksi, että naiset pakottavat. Ryhdistäydy, nainen, ja ota vastuuta omista valinnoistasi.

Ryhdistäydy keskenäsi vain.

Tiedän tapauksia, että nainen ei halua katkaista uraansa ja mies mankuu lasta. Mies sitten lupaa hoitaa lapsen ja synnytyksen jälkeen mieli muuttukin. Hups. Miehet myös valitsevat tarkoituksella huonommin tienaavia naisia vaimoksi, että voivat parempiin tuloihinsa vedoten kiristää naisen jäämään kotiin. Millä oikeudella sinä olet syyllistämässä naisia pienemmistä ansioista, kun miesten syy on että naiset joutuvat jäämään kotiin?

Ja Taloussanomien" laatuartikkeliin" linkittäjän on ihan turha puhua mitään alentumisesta.

Vierailija
57/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitisko näyttää sen lain missä sanotaan että naisen pitää hoitaa kodin työt ja lapset? Jos tälläistä ei ole niin nainen tekee sen ITSE VAPAAEHTOISESTI. Jolloin asiasta on täysin turha valittaa.

En tunne lakipykäliä, mutta lasu-ilmoitus taitaa olla se seuraus. Kai siitä vankilaankin voi joutua.

Vierailija
58/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenkuin taas riehaannutaan, niin miksi jotkut ei halua myöntää kuinka kotityöt on helpottuneet nykyaikana eikä siivouspalvelujen käyttökään mitään överikallista ole. Silti jotkut meuhkaa jostain astia tai pyykkikoneen käytöstä. Voin kertoa, että ei ainakaan noiden kahden laitteen käyttö nyt niiiin raskasta ole, että tarvitsee ihan marttyyriksi heittäytyä.

No, itse en ainakaan pärjännyt kotitöistä vain kahta konetta käyttämällä.  Ensin kun pääsin töistä, piti mennä kauppaan ja sen jälkeen hakemaan nuorimmainen hoidosta .  Sitten tekemään ruokaa, laittaa se pyykkikone pyörimään ja samalla auttaa lapsia läksyissä. Sitten kattaa pöytä ja porukka syömään. Sen jälkeen siivota pöytä ja tiskata(ei ollut silloin vielä konetta) ja imuroida ( 2 kissaa ja 2 koiraa joten karvaa riitti) ja monesti pestä myös ainakin keittiön lattia. Sitten laittaa pyykit kuivumaan ja laittaa uudet pyörimään. Jossain välissä piti viedä edellisena päivänä pestyjä vaatteita kaappeihin. Sitten viedä lapsia harrastuksiin  ja kirjastoon yms. Kotiin iltapalan teko, valvoa iltapesut ja lapset nukkumaan. Ai niin, ne pyykit narulle ja sitten jo itsekin nukkumaan. Huomenna taas sama homma. Ei kyllä pärjännyt  kahdella koneella.Koirien ulkoilutus unohtui, se tietenkin tehtiin joka päivä. Voisi kuvitella,ettet ole elänyt lapsiperheen arkea. Ne työt joita et itse tee niitä ei oikeasti ole sinulle olemassa. Sitten vasta kun teet ne itse, huomaat ,että ne on oikeita töitä ja vievät aikaa.

Suurin soa noista täysin omaa vikaasi. Miksi hankitte elukoita jos inhoata siivoamista? Lapsia ei tarvitse viedä ympäri paikkakuntaa harrastuksiin. Jos lapsi on niin pieni että ei osaa itse liikkua kaupungissa julkisilla niin ei se mitään harrastuksia tarvitsekkaan.

Jos asut maalla niin turha uikuttaa. Tyhmästä päästä kärsii koko perhe.

Vierailija
59/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhdistäydy keskenäsi vain.

Tiedän tapauksia, että nainen ei halua katkaista uraansa ja mies mankuu lasta. Mies sitten lupaa hoitaa lapsen ja synnytyksen jälkeen mieli muuttukin. Hups. Miehet myös valitsevat tarkoituksella huonommin tienaavia naisia vaimoksi, että voivat parempiin tuloihinsa vedoten kiristää naisen jäämään kotiin. Millä oikeudella sinä olet syyllistämässä naisia pienemmistä ansioista, kun miesten syy on että naiset joutuvat jäämään kotiin?

Ja Taloussanomien" laatuartikkeliin" linkittäjän on ihan turha puhua mitään alentumisesta.

Tähänhän se aina menee, kun ei osata argumentoida yleisellä tasolla: vedotaan omiin kokemuksiin, joita ulkopuoliset eivät voi tietenkään kieltää. "Miehet ovat vampyyreja, koska minun tuttapiirissäni miehet ovat vampyyreja."

Vierailija
60/75 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne lakipykäliä, mutta lasu-ilmoitus taitaa olla se seuraus. Kai siitä vankilaankin voi joutua.

Älä nyt jauha paskaa.

Mikäköhän laki on sellainen että jos nainen ei lasta hoida niin nainen joutuu vankilaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi