Missä ajassa voisi realistisesti ajatella tiputtavansa 20kg pois?
Ajattelin ihan vaan terveellistää ruokavaliota (herkut pois, lautasmalli, enemmän vettä jne.)
Kommentit (17)
Mä sanoisin että ehkä puolitoista - kaksi vuotta.
Itse tiputin aikanaan tuossa ajassa 20 kg ja kilot ovat myös pysyneet poissa. Muutin vaan ruokailutottumukset terveellisemmiksi, ja sellaisina olen ne myös pitänyt siitä lähtien. Eli paljon rehuja, ja turhat herkut pois. Sillä ne lähti.
🇺🇦🇮🇱
Ehdottomasti rauhallinen tahti on parempi. Nopeasti lähteneet kilot tulevat nopeasti takaisin. Elämänmuutoksen opetteleminen vie aikaa ja se kannattaa tehdä harkiten. Hyvä tahti voisi olla -1kg kuukaudessa. Varsinkin normaalipainon sisällä on vaikea laihduttaa tuota nopeammin. Jos laittaa itselleen liian tiukan aikataulun, tulee helpommin "epäonnistumisia" ja koko urakka voi kaatua siihen.
Hiljaa hyvä tulee.
Itse sanoisin että niin puoli kiloa viikossa. Ensin varmaan tippuu paino nopeammin, mutta sitten tulee viikkoja jolloin paino ei laske lainkaan tai vain hyvin vähän.
Kiitos! Nyt alkanut ahdistaa liikakilot, en aiemmin ole jaksanut kiinnittää huomiota eikä ulkonäkö ole sillä tavalla ollut tärkeä, kunhan nyt jaksaa liikkua ja olla töissä jne.
Nyt lihonnut ja henkeekin ahistaa jos pitää kumarrella, on kettumaista se!
Ap
Montako prosenttia se on nykyisestä painostasi?
Riippuu ihan aloitusmitoista. Jos sinulla on ylipainoa, sanoisin että 3-6kk kuulostaisi realistiselta, riippuen tietysti siitä miten terveellisesti syöt ja miten paljon liikut, saatko esim. hyötyliikuntaa? Tai voisitko ajatella aloittavasi esimerkiksi lenkkeilyn, uinnin yms. kevyehkön liikunnan?
Itse muutama vuosi sitten laihdutin normaalipainon sisällä n.12 kiloa kahdessa kuukaudessa terveellisellä ruokavaliolla ja liikkumalla todella paljon. Vaikka aloituksessa sanoit että ajattelit tehdä muutoksia lähinnä ruokavalioon (mikä on tietysti äärimmäisen tärkeää), niin sanoisin, että kannattaa edes jonkinlaista liikuntaa vaikka muutaman kerran viikkoon harrastaa. Ei tarvitse olla hirveää verenmaku suussa treeniä, kevyempikin laittaa aineenvaihdunnan liikkeelle ja auttaa painonpudotuksessa :)
Vierailija kirjoitti:
Kilo viikossa eli 20 viikkoa.
Aika utopiaa enemmistölle laihduttajista. Itse laihdutin 100kg miehenä parikymmentä kiloa tyyliin 500-700g viikossa ja silloinkin dietti oli aika tiukka. Tuo oli käytännössä pelkkää rasvaa, kun voimatasot kasvoi reilusti. Vaikea kuvitella kenenkään minua pienemmän naisen tiputtavan kiloa viikossa rasvaa. Painoahan toki voi tiputtaa vaikka 2kg. Lopettaa vaan syömisen ja polttaa purkaa elimistä kaiken energian. Siinä voi tietty kuolla.
Pudotin 17 kg 5 kuukaudessa vain sillä että punnitsin ruuan ja liikuin ja jätin maidon juomisen ( vaikka oli rasvatonta), Olen nyt 62 kg ja pituutta 166 cm.
Itse laihduin 20 kg (88 kg --> 68 kg) 4:ssa kuukaudessa.
Laihdutin normaalipainon sisällä 10 kg (65 kilosta 55 kiloon) kahdessa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan aloitusmitoista. Jos sinulla on ylipainoa, sanoisin että 3-6kk kuulostaisi realistiselta, riippuen tietysti siitä miten terveellisesti syöt ja miten paljon liikut, saatko esim. hyötyliikuntaa? Tai voisitko ajatella aloittavasi esimerkiksi lenkkeilyn, uinnin yms. kevyehkön liikunnan?
Itse muutama vuosi sitten laihdutin normaalipainon sisällä n.12 kiloa kahdessa kuukaudessa terveellisellä ruokavaliolla ja liikkumalla todella paljon. Vaikka aloituksessa sanoit että ajattelit tehdä muutoksia lähinnä ruokavalioon (mikä on tietysti äärimmäisen tärkeää), niin sanoisin, että kannattaa edes jonkinlaista liikuntaa vaikka muutaman kerran viikkoon harrastaa. Ei tarvitse olla hirveää verenmaku suussa treeniä, kevyempikin laittaa aineenvaihdunnan liikkeelle ja auttaa painonpudotuksessa :)
Sitten menikin taas paskapuheeksi. Markettivaa'alla ääriolosuhteissa punnittu tulos voi tietty olla tuo, mutta en usko hetkeäkään, että normaalipainoisena naiseni laihdutit rasvaa (ja lihasta) tuon verran. Nesteisenä punnittu alkukunto ja sitten rutikuiva loppukunto ja muutaman kilon laihdutus. Voi näyttää 12kg lukemissa, vaikka todellisuus ei ole niin mairitteleva.
Heh, yläpuolella lähes identtinen vastaus, vain numerot erilaiset :) -12
Vuos- puoltoista vois olla kohtuu järkevä tahti.
20 kg tuli puolessa vuodessa, eli onhan ne nyt jumankekka siinä samassa ajassa myös lähdettävä.
Miullaki alkaa jo pikkuhiljaa tää pääsiäisrapula hellittämään, huomena koitan varovast mennä verstaalle.
No kyl voin rehellisest sanoo et oisin mie jo tänäänki voint mennä sinne mut aattelin pelata varman päälle ku aamulla oli viel niin tutina olo ja vattaki ruikul.
Eihän sitä potkuja voi antaa eiks siin pidä saada ensin varotus ja toinenkii, eikö näin oo pykälät. Kuka tietää tietääkö joku?
Mut toine asia, emäntää mie täältäkii itellein haen. Ei lihavaa mut hoikka. Ja hampaat pitää olla hyvät.
Itelläin nuo kohdat on vähän toisiipäin mut sithä me täyennettäis toisiamme.
Kirjoitelkaa niin vaihdetaan numeroita.
Ja ai niin mielellään lapseton.
10 kk meni itsellä, 2 kg/kk. Liikuntaa en lisännyt yhtään. 80 kg -> 60 kg.