Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vegaaneissa niin ärsyttää?

Vierailija
31.03.2016 |

Itse olen aikas tuore vegaani, ja ihmisten suhtautuminen asiaan on yllättänyt. Olen saanut kokea ties millaisia käännytysyrityksiä ja kuunnella uudelleen ja uudelleen samoja pihvi/makkara/pekonivitsejä. Ja enhän mä kuulemma ole enää edes mies. Netissäkin tuntuu vellovan jotain vegaanivihaa, joka tuntuu yleensä perustuvan ennakkoluuloihin tai kokemuksiin yhdestä idiootista.

Ruokavierainakin suurin osa vegaaneista tuntuu olevan hyvin vaatimattomia ja vähään tyytyväisiä.

Miksi jonkun toisen vegaanius ärsyttää sinua?

Kommentit (189)

Vierailija
181/189 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ovat niin kovia piereskelemään. Johtunee pavuista ja muista kasviksista, kuten kaalista. Eivät sovi sekasyöjän eli homo sapiensin suolistolle.

Vierailija
182/189 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi mennä sellaiseen "voi syödä eläinproteiinia, mutta vain vähän, ja sen pitää olla eettisesti tuotettua."

Eli tämä voisi ratkaista iänikuisen riidan sekasyöjien ja vegaanien välillä:

- lihan/kalan osuus lautasella pieni

- se karja on saanut kasvaa mahd.vapaana, hyvin ruokittuna ja pitkäikäisenä. Eli vasikan ja broilerin teurastus lopetettaisiin.

-> lihan hinta olisi silloin kovempi.

- kasvisruoka olisi ei-prosessoitua

- täysjyväviljaa lisänä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/189 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihansyöjien syyllistäminen... Vaan kertokaa nyt mikä olisi yhtä hyvänmakuinen ja tehokas proteiinin lähde?

Ahh, mediumkypsä  T-luupihivi. Aivan parasta.

Vierailija
184/189 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi mennä sellaiseen "voi syödä eläinproteiinia, mutta vain vähän, ja sen pitää olla eettisesti tuotettua."

Eli tämä voisi ratkaista iänikuisen riidan sekasyöjien ja vegaanien välillä:

- lihan/kalan osuus lautasella pieni

- se karja on saanut kasvaa mahd.vapaana, hyvin ruokittuna ja pitkäikäisenä. Eli vasikan ja broilerin teurastus lopetettaisiin.

-> lihan hinta olisi silloin kovempi.

- kasvisruoka olisi ei-prosessoitua

- täysjyväviljaa lisänä

Lisäys: LÄHIRUOKA, eli kaikenmaailman avokadojen rahtaus Suomeen lopetettaisiin. Satsattaisiin suomalaisten marjojen lisäämiseen. Lihakarja olisi pitkän elinkaaren ja onnellisen elämän elänyttä.

Eli tehtäisiin kasvisvoittoisesta ruokavaliosta järkevää, eikä mitään Andien rinteillä pakenevan Che Guevaran ja vihervasureiden sambakarnevaalien ihannointia.

Vierailija
185/189 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniushan on ääriliike ja sellaiset aina ärsyttää. Koska siinä mennään ideologia edellä ja terve järki haudataan. Ruokavaliona se on puutteellinen, ihminen altistaa itsensä puutossairauksille. Ruokailu on tärkeä osa sosiaalista kanssakäymistä ja kyllä se inhottaa jos pöytään on tulossa joku jolle ei kelpaa mikään koska ideologia. Mieluummin vaan jätän kutsumatta nämä hyvesignaloijat.

Vierailija
186/189 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaneille "oikeaa" kasvisruokaa ovat vain idut, veg au voon, bastmariisi, vesiheinä, hyysintausyrtit, kissanpaskakahvi, tiibetiläinen sahramilla maustettu quepähkinätahna yms. Ruislei ja perunat eivät ole.( rahvaanomaisia ovat )

Hahhah, juuri noin!

Itämeren ruokavalio on lähes yhtä terveellistä kuin Välimeren, mutta silti vegaanien katse tähyää jonnekin mahdollisimman kauas. Voi kvinoa sentään.

Vierailija
187/189 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelen.

Tämä kasvissyönti, vegaaniudesta puhumattakaan, on monelle jopa järkyttävää tai vähintään huvittavaa / naurunalaista / pilkattavaa. Melkein kaikki miehet joita oon tapaillu tai joiden kanssa oon seurustellu, raapii päätä ja kummastelee, on suu auki kattonu kun sanon että oon kasvissyöjä, "miten voi olla".... Ihmetelleet, että miten mielestään "normaalinnäköinen" hetero voi olla SITTENKIN vegaani tai kasvissyöjä, kyllä miehet on vaan yksiselitteisesti t y h m i ä.

En varmaan näytä "perinteiseltä" vegaanilta miesten mielestä, idiootit, luulevat että vegaanin voi päätellä aina ulkoisesti. Ei ole rastoja, vaan tyyliin naisellinen käsilaukku, bisnesasu ja pitkät blondit. 

Monet yllättyy ja ihmettelee jos/kun kerron että olen kasvissyöjä, en syö lihaa en kalaa, ja vaikka olenkin "vain" kasvissyöjä eli vegetaristi, silti käytän paljon vegaanituotteita. Sitäkin joku idiootti saattaa ihmetellä, miksi sekasyöjä tai kasvissyöjä käyttää jossain vegaanituotteita. Miksi ei siis voisi jos on nimenomaan SEKAsyöjä? Eli oliko sittenkin niin että olet VAIN lyhytnäköinen p u t k i a i v o i n e n lihansyöjä.

Yleensä nämä vegaanien vieroksujat ovat jäykkiä, t y h m i ä, yksinkertaisia, vanhoja/vanhamielisiä, näsäviisaita ja epäempaattisia.

Fiksut sekasyöjät hyväksyy kasvisruokailun, koska se ei häiritse heidän egoaan.

Vegaanius on eettistä, ekologista, luontoystävällistä, ihan normaalia nykyään. 

Kysymykseni vieroksujille: Mitä väliä jos toinen syö vain kasvisruokaa? Mikä on mennyt kasvatuksessasi noin pieleen? 

Niin kauan kun mun lautasella olevia valintoja ei arvostella nyrpeä ilme naamalla, niin mulle on täysin yhdentekevää mitä joku muu syö.

Vierailija
188/189 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit, miksi vegaanius ärsyttää, tässä oma näkemykseni :

Ei niinkään se, että ihminen on vegaani,vaan se, että vegaaniudesta on tehty jo " jumalasta seuraava".    Ei kukaan jaksa kuunnella jatkuvaa tuputtamista, pakottamista, syyllistämistä, paasausta siitä, kuinka sekasyöjät ovat yhtäkkiä suoraan h e l v e t i s t ä, vaikka suurinosa näistä vegaaneista on aivan taatusti jossain vaiheessa elämässään syönyt myös eläinpäeräisiä tuotteita.  En sano tai väitä että kaikki tätä tekisi, mutta iso osa kyllä.

Toinen on myös se, että moni vegaaniksi julistautunut on jäänyt myös paasaamisensa lomassa kiinni siitä että kyllä se jauheliha ja kinkku silti maistuu, ja tässä kohtaa sitten alkaa itkupotkuraivohuuto siitä, kuinka se on tapauskohtaista ja ihme selityksiä siitä, kuinka jauheliha ei olekkaan sitten lihaa kun se on jauhettua, niinpä. Kannattaako silloin ihan hirveästi huudella, jos ei kuitenkaan sitten tiedä mitä se oma aate edes tarkoittaa. 

Vihrät ilmoittivat että ihan SALLIVAT ihmisille myös lihansyöntiä. Makusteleppas hetki, miltä tuo suurimman osan kansasta korvaan kuulostaa..    Tässäpä hyvä esimerkki miksi se vegaaniuden korostaminen voi myös ärsyttää.  

Vierailija
189/189 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin lukematta muita vastauksia: on vegaani tai minkä tahansa muun dieetin äärimmäinen noudattaja, siinä vaiheessa kun ruoka ottaa tavallaan uskonnon paikan, se alkaa todella ärsyttää. Tulee tunne, että tämä vegaani tai what so ever haluaa vain tehdä itsestään ja syömisistään elämää suuremman draaman. Hommahan ei mene yleensä lainkaan niin, että tämä erikoisdieetin syöjä söisi rauhassa niitä omia sörsseleitään, aina tilanne menee siihen, että muiden ruokavalioiden noudattajien pitäisi alkaa mukautua hänen valintaansa, alkaa laittaa ruoka hänen haluamallaan tyylillä  ja unohtaa omat syömisensä.

Vegaanin tilalle voi muuttaa muita dieettejä, ketodieettiporukka toisessa päässä ruokavalioita käyttäytyy samalla tavalla. Sitten jos on vaikka perheessä eri henkilöt vegaani, keto, gluteeniton ja laktoositon, alkaa ruuan kokkaaminen olla sellaista tiedettä, että itse jätän perhepäivällisten kokkaamisen väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi