Mikä vegaaneissa niin ärsyttää?
Itse olen aikas tuore vegaani, ja ihmisten suhtautuminen asiaan on yllättänyt. Olen saanut kokea ties millaisia käännytysyrityksiä ja kuunnella uudelleen ja uudelleen samoja pihvi/makkara/pekonivitsejä. Ja enhän mä kuulemma ole enää edes mies. Netissäkin tuntuu vellovan jotain vegaanivihaa, joka tuntuu yleensä perustuvan ennakkoluuloihin tai kokemuksiin yhdestä idiootista.
Ruokavierainakin suurin osa vegaaneista tuntuu olevan hyvin vaatimattomia ja vähään tyytyväisiä.
Miksi jonkun toisen vegaanius ärsyttää sinua?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyönti on minusta kannatettava asia, mutta tämä vegaanius ottaa pattiin huolella. Vieraalle ei voi kaivaa pakastimesta itse tehtyä marjapiirakkaa, kun sen tekemisessä on käytetty (luomu)munaa. Täytyy siis lähteä kauppaan (autolla tuhlaamaan bensaa) ja ostaa jotain valmispaakelsia. Toki pitää ensin tihrustaa ainesosaluettelo huolella, ettei mukaan eksy kiellettyjä aineita. Ziisus!
Käsittääkseni luomumunienkin tuotannossa poikatiput murskataan heti kuoriutumisen jälkeen elävältä. En ole kyllä aivan varma, tapahtuuko tätä Suomessa. Ei siellä ainakaan kukkoja mukana pyöri.
Ikäväähän näitä asioita on miettä, kyllä mä ymmärrän sekasyöjiä siinä mielessä, että on nää asiat tosi raskaita ja elämä on varmasti paljon helpompaa, kun vaan ummistaa silmänsä joiltain asioilta. Kyllä mä itsekin käyn ostamassa urheiluvaatteita H&M:ltä ja lennän muutamia kertoja vuodessa, vaikka tiedän sen olevan väärin. On kuitenkin tosi surullista, miten moni eläin oikeasti kärsii ihmisten välinpitämättömyydestä, ihan kuten banglaseshiläiset kärsivät länkkäreiden ahneudesta ja tarpeesta saada ostaa 5 euron toppeja joka kuukausi.
Tulipa mieleeni, että sinä varmaan myös vastustat abortteja samalla kiihkolla ja syillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin vegaanina olen kuullut kaikenmoista sontaa karnivooreilta. Sain taas pari päivää sitten kuulla ,että olen paha ihminen koska "murhaan" kasveja. Selitin hänelle miten porkkanan poiminen ja porsaan kurkun leikkaaminen on ihan eri asia. Hän vain vastasi minulle, että possun tappaminen on sentään sen arvoista, koska pekoni on niiiin heerkullista... Katkaisin yhteydet häneen tämän jälkeen.
Hän oli oikeassa, sinä väärässä.
Asia kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni vähän fiilis kaikkiin vegeihin kun paljastui että mm Jenkeissä Peta houkuttelee lemmikkejä pihoilta lopetettavaksi. Death is peace on vakiofraasi entisten jäsenien mukaan. Vegaani ei halua syödä eläimiä mutta tappaa kyllä, sairasta.
Ja tämän takia meni maku kaikkiin vegeihin? Tiedät varmaan että iso osa vegaaneista tuomitsee Petan toiminnan.
Jep, ihan kuin katolinen kirkko pedofilin ;)
No ehkä ihan hieman eri asia :D
Miten? Yhtälailla väärin on kun veget hyssyttelee ja peittelee kuolleiden lasten ja turhaan tapettujen lemmikkien kohtaloa. Miten elätte itsenne kanssa?
Onko sulla mennyt maku myös kaikista katoliseen kirkkoon kuuluvista ihmisistä näiden raiskaustapausten vuoksi? Oletko sitä mieltä että kaikki heistä salaa hyväksyy pedofilian ja hyssyttelee asiaa?
Ajatteletko että kaikki maailman vegaanit oikeasti kannattavat Petan toimintaa tai ovat automaattisesti sen "jäseniä" kun alkavat vegaaneiksi?
Vegaanit ovat pahempia. Katolilaisuus ei suoraan aiheuta pedofiliaa mutta ilman veganismin sairasta aatetta noita rikoksia ei olisi ikinä tapahtunut.
Niin, sen sijaan ympäri maailmaa kuolee ihmisiä nälkään päivittäin ja eläimiä tapetaan joka tapauksessa erilaisista syistä.
Mutta yllättäen tämä ei sinua järkytä vaikka itsekkin sitä edesautat.
En tuo vegaaniruokavaliotani millään tavalla julki, jos muut eivät siitä kysele. Sen sijaan useinkin kyselevät ja kun selitän miksi en syö eläinperäisiä tuotteita on vastaus ollut pari kertaa: AIJAAA!!!! NO MÄPÄS SYÖN SITTEN KAKSIKERTAISEN MÄÄRÄN LIHAA HÖHÖHÖ MENEE SUNKI PUOLESTA!!! 😑
Vierailija kirjoitti:
En tuo vegaaniruokavaliotani millään tavalla julki, jos muut eivät siitä kysele. Sen sijaan useinkin kyselevät ja kun selitän miksi en syö eläinperäisiä tuotteita on vastaus ollut pari kertaa: AIJAAA!!!! NO MÄPÄS SYÖN SITTEN KAKSIKERTAISEN MÄÄRÄN LIHAA HÖHÖHÖ MENEE SUNKI PUOLESTA!!! 😑
Mä heitin just tuollaiseen hörähtelyyn joskus myöskin vitsillä takaisin että ei se kokonaislihankulutus silti kerkeä samassa suhteessa kasvaa kun kuolet niin vaarallisen annosmäärän vuoksi aiemmin niin siitäpä se riemu repesi :D Hermostui ihan kunnolla. "Älä sinä minun valintojani ala...!"
Joo, pakko todeta parin viime sivun hengessä että ei kaikki lihansyöjät onneksi. Lihansyöjyys ei ole se määrittelevä tekijä tässä, tyhmyys on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni vähän fiilis kaikkiin vegeihin kun paljastui että mm Jenkeissä Peta houkuttelee lemmikkejä pihoilta lopetettavaksi. Death is peace on vakiofraasi entisten jäsenien mukaan. Vegaani ei halua syödä eläimiä mutta tappaa kyllä, sairasta.
Ja tämän takia meni maku kaikkiin vegeihin? Tiedät varmaan että iso osa vegaaneista tuomitsee Petan toiminnan.
Miten? Yhtälailla väärin on kun veget hyssyttelee ja peittelee kuolleiden lasten ja turhaan tapettujen lemmikkien kohtaloa. Miten elätte itsenne kanssa?
Onko sulla mennyt maku myös kaikista katoliseen kirkkoon kuuluvista ihmisistä näiden raiskaustapausten vuoksi? Oletko sitä mieltä että kaikki heistä salaa hyväksyy pedofilian ja hyssyttelee asiaa?
Ajatteletko että kaikki maailman vegaanit oikeasti kannattavat Petan toimintaa tai ovat automaattisesti sen "jäseniä" kun alkavat vegaaneiksi?
Vegaanit ovat pahempia. Katolilaisuus ei suoraan aiheuta pedofiliaa mutta ilman veganismin sairasta aatetta noita rikoksia ei olisi ikinä tapahtunut.
Niin, sen sijaan ympäri maailmaa kuolee ihmisiä nälkään päivittäin ja eläimiä tapetaan joka tapauksessa erilaisista syistä.
No jos minulla olisi jokin taito pelastaa yksin koko maailma, tekisin sen noin 120% varmuudella.
Muussa tapauksessa teen sen minkä voin.
Ainakaan en edesauta ongelmia JA osoittele muita sormella koska edes vaivautuvat yrittämään. Toisin kuin eräät.
Tietämättömyys. Olen 100% varma, että jos fanaattisimmatkin lihansyöjät ottaisivat asioista (anatomia ja ravitsemus, ympäristö ja ekologia, maanviljely, vitamiinit, teurastamoiden toiminta, elintarviketeollisuus, eläinten ominaisuudet ja olot tehotuotannossa, ihmisen historia) selvää niin hekin alkaisivat kasvissyöjiksi.
Ei ole olemassa _yhtäkään_ syytä olla olematta vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos minulla olisi jokin taito pelastaa yksin koko maailma, tekisin sen noin 120% varmuudella.
Muussa tapauksessa teen sen minkä voin.
Ainakaan en edesauta ongelmia JA osoittele muita sormella koska edes vaivautuvat yrittämään. Toisin kuin eräät.
Siis vaikka vegaani lopettaisi vaikka yhden lemmikin turhaan kuussa, niin se ei mitenkään "edesauta" ongelmaa nimeltä eläinten turha tappaminen, vegaanina hän pelastaa silti enemmän eläimiä kun tappaa, nyt hän on vaan siinä jossain 4-5 kasvispäivää viikossa pitävän tasolla... En sanoisi että tämä olisi oikein tai että itse pitäisin lemmikkimurhaajavegaania sekasyöjää parempana ihmisenä: hänhän on vaan spesisti, eri lajein kun yleensä. Mutta silti tuo on hyvin epäpätevä ja -looginen argumentti veganismia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietämättömyys. Olen 100% varma, että jos fanaattisimmatkin lihansyöjät ottaisivat asioista (anatomia ja ravitsemus, ympäristö ja ekologia, maanviljely, vitamiinit, teurastamoiden toiminta, elintarviketeollisuus, eläinten ominaisuudet ja olot tehotuotannossa, ihmisen historia) selvää niin hekin alkaisivat kasvissyöjiksi.
Ei ole olemassa _yhtäkään_ syytä olla olematta vegaani.
Tai sitten jos oikeasti ottaa selvää niin tajuaa että vegetarismi on hörhökultti. Fiksut päätyvät siihen lopputulokseen.
Vegekulttilaisiin voi aina luottaa, silmitöntä raivoa, itkua, uhrautumista ja itsensä ylensyömistä. Maha kippurassa saa nauraa että ketjun alussa Ap pohti miksi vegekulttilaisiin ärsyynnytään. Mutta ei nää uskovaiset näe, ei pysty näkemään, muuten putoaisi elämältä pohja pois ja jäisi vain porkkana perseeseen. :D
Koska vegaanit levittävät heidän ärsyttävää propagandasta ja yrittävät käännyttää muita vegetarismiin.
Esim. se syyllistäminen. Kuinka ollaan niin kamalia murhaajia ja kiduttajia, kun syödään lihaa. Hauskinta tässä on että se toisen ihmisen ruokavalio ei pitäisi kuulua kellekään paskan vertaa ja sitä ei ole soveliasta kommentoida. Turha muuten tulla selittämään mitään lihatuotannosta, sen mielettömyydestä ja haitoista, koska entisenä vegaanina tiedän nämä kaikki.
Muut ihmiset tekevät vegaanien syömisistä "ongelman".
Luuleva, eivät tiedä.
Töissä minulla on aina vegaaniset raakaravinnon eväät ja en ymmärrä miten työkavereissa riittää ihmettelijöitä. Ihan kuin joku itse kasvatettujen auringonkukanversojen syönti on jotain ihmeellistä. Evääni kiinnostavat kuitenkin.
No, minulla on sata kollegaa.
Vegaani on niin kauhean hyökkäävä kun ei ole samaa mieltä kun joku yököttelee hänen ruokaansa ja sanoo sitä kuvottavaksi paskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisen kuukautta sitten ryhdyin kasvissyöjäksi ja vähensin erittäin paljon maitotuotteiden käyttöä. Olen 18-vuotias ja yllätyin miten paljon sain paskaa niskaan omalta perheeltäni. Kuulema kunnon ihminen syö lihaa ja pelleilen omalla terveydelläni ja kasvissyönti on sama asia kuin itsemurha, ja tarvitsen apua. :)
Mulle kävi samoin kun liityin skientologiaan ja aloin viillellä itseäni. Järkytti miten lähipiiri ei tue ja erilaista elämänkatsomusta kapeakatseisesti arvostellaan.
Vertaat Skientologiaa ja viiltelyä kasvissyöntiin? Mitä vittua
Niinpä. Viiltelyyn kukaan ei sentään ole tiettävästi kuollut.
Vegaanius on mielestäni ärsyttävää koska syömisestä on tehty uskonto. Pidetään lihansyöntiä epäeettisenä. Petoeläimille se on toki sallittua mutta nehän eivät tiedosta. Se hinku olla ylevä jalo ihminen vaan on ärsyttävää. Nousta toisten yläpuolelle.
Taitaa aika harva kuitenkaan jaksaa läpi elämän vetää noin askeettista linjaa, useimmat alkavat ”joustaa” ennemmin tai myöhemmin. Ei elämän pitäisi ruokavalion ympärillä pyöriä. Sellaista omaan napaan tuijottamista se on.
Kyläilemään ei viitsi näitä ruokavaliovammaisia kutsua, kun ei mikään tarjottava kelpaa.
Osaan kyllä tehdä kasvisruokavalioon sopivia tarjottavia mutta jos maitotuotteet ja munakin ovat kiellettyjen listalla niin ei tuu mitään. Ei edes kiinnosta opetella, on parempaakin tekemistä.
Kaikenlainen ehdottomuus ja joustamattomuus vaan on niin ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti? Se että toisen ihmisen pyrkimys johonkin ns. parempaan on minun mielestäni viesti minulle, että olen jollain tasolla huonompi. Minun mielessäni siis, ei mun vegaanikaverit niin mieti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti? Se että toisen ihmisen pyrkimys johonkin ns. parempaan on minun mielestäni viesti minulle, että olen jollain tasolla huonompi. Minun mielessäni siis, ei mun vegaanikaverit niin mieti.
Samalla tavalla itsensä laiminlyöviä ihmisiä ärsyttää liikunnalliset ja terveet ihmiset.
Tunnen jonkun verran vegaaneja. Muutama heistä on ihan mukavia, yksi hyvä ystäväni. Vegaanius ei ole ongelma.
Loput tuntemani vegaanit ovat vihamielisempiä ihmisiä joita tunnen. Ja varsinkin kun se vihamielisyys naamioidaan hyvän asian ajamiseksi. Enkä väitä tämän vihamielisyyden johtuvan veganismistä, mutta on johtanut siihen että suhtaudun vegaaneihin aina pienellä varauksella vaikka tiedän varsin hyvin etteivät kaikki vegaanit sellaisia ole.
Mitäs olet teennäisyyttäsi vaikea, ei ihme että ihmiset vittuilevat.