Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vegaaneissa niin ärsyttää?

Vierailija
31.03.2016 |

Itse olen aikas tuore vegaani, ja ihmisten suhtautuminen asiaan on yllättänyt. Olen saanut kokea ties millaisia käännytysyrityksiä ja kuunnella uudelleen ja uudelleen samoja pihvi/makkara/pekonivitsejä. Ja enhän mä kuulemma ole enää edes mies. Netissäkin tuntuu vellovan jotain vegaanivihaa, joka tuntuu yleensä perustuvan ennakkoluuloihin tai kokemuksiin yhdestä idiootista.

Ruokavierainakin suurin osa vegaaneista tuntuu olevan hyvin vaatimattomia ja vähään tyytyväisiä.

Miksi jonkun toisen vegaanius ärsyttää sinua?

Kommentit (189)

Vierailija
1/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muka järkevinä itseään pitävät yleensä miehet eivät pysty käsittelemään että heidän ihanan pihvin syöntinsä on täysin irrationaalista ja tekee syöjästä syypään kidutukseen ja maapallon huonoon vointiin.

Vierailija
2/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole vegaani, mutta lakto-ovo-vegetaristinakin saan kuulla kaikenlaista. Voin vaan kuvitella kuinka paljon enemmän vegaaneja kyseenalaistetaan ja haukutaan.

Veikkaanpa, että tuollaiset typerien heittojen sanojat tietävät sisimmässään olevansa itse niitä huonoruokavalioisempia. Lapsellisuuksissaan eivät sitten osaa kuin puolustautua aggressiivisesti vegaaneja kohtaan, ihan kuin siinä joku sota olisi menossa. En osaa neuvoa kuin että ole sinä se kypsempi äläkä lähde typeryyksiin mukaan, asiallisesti toki kannattaa perustella kantansa jos sitä kysytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muka järkevinä itseään pitävät yleensä miehet eivät pysty käsittelemään että heidän ihanan pihvin syöntinsä on täysin irrationaalista ja tekee syöjästä syypään kidutukseen ja maapallon huonoon vointiin.

Tämä vastasi hyvin kysymykseen.

Vierailija
4/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole vegaani, mutta lakto-ovo-vegetaristinakin saan kuulla kaikenlaista. Voin vaan kuvitella kuinka paljon enemmän vegaaneja kyseenalaistetaan ja haukutaan.

Veikkaanpa, että tuollaiset typerien heittojen sanojat tietävät sisimmässään olevansa itse niitä huonoruokavalioisempia. Lapsellisuuksissaan eivät sitten osaa kuin puolustautua aggressiivisesti vegaaneja kohtaan, ihan kuin siinä joku sota olisi menossa. En osaa neuvoa kuin että ole sinä se kypsempi äläkä lähde typeryyksiin mukaan, asiallisesti toki kannattaa perustella kantansa jos sitä kysytään.

Onko sinusta outoa, että ihmiset puolustautuvat kun hyökkäät heidän kimppuunsa? Äly hoi.

Vierailija
5/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisen kuukautta sitten ryhdyin kasvissyöjäksi ja vähensin erittäin paljon maitotuotteiden käyttöä. Olen 18-vuotias ja yllätyin miten paljon sain paskaa niskaan omalta perheeltäni. Kuulema kunnon ihminen syö lihaa ja pelleilen omalla terveydelläni ja kasvissyönti on sama asia kuin itsemurha, ja tarvitsen apua. :)

Vierailija
6/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi yhden huonon kokemukseni perusteella enää edes lähtökohtaisesti tapailla vegaanimiestä. Aiemman miehen mukaan olin paha ihminen ja moraalini kyseenalainen kun söin ajoittain lihaa. Olin ja olen edelleen kasvispainotteisesti syövä sekasyöjä (välttelen myös mm. maitotuotteita), mutta ilmeisesti tämäkin oikeutti mieheltä sen, että jokaisella aterialla sai arvostella minua ja syömääni ruokaa. Tuli paha olo.

En toki usko, että kaikki vegaanit tuollaisia olisivat.

Vierailija
7/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa seuraa. Ikinä en ole kuullut mitään vittuilua veganismistani. Ja 25 vuotta on mennyt ilman eläintuotteita.

Vierailija
8/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös vegaani eikä mulle ole kukaan tullut tuosta mitään sanomaan. Suomalaisilla keskustelupalstoilla törmää kyllä todella paljon tähän vegaanivihaan, en tiedä miksi. Youtubessa on toki paljon hyvin provosoivia vegaaneja, jotka saattaa tietenkin ärsyttää, ehkä ne on sitten ne stereotypiat. 

Vierailija
9/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aikas tuore vegaani, ja ihmisten suhtautuminen asiaan on yllättänyt.

Yleensä se, että teillä vegaaneilla on jostain syystä kova tarve kertoa muille olevanne vegaaneja.

Sinä näytit tekevän kokonaan uuden keskustelun siksi, että pääset kertomaan olevasi vegaani.

Mistä tunnistaa vegaanin? Se kyllä kertoo sen. Kun tarvii koko ajan olla julistamassa omaa paremmuuttaan kun ei syö eläintä.

Vierailija
10/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis totuutta ei kestetä kuulla?

Vierailija
11/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisen kuukautta sitten ryhdyin kasvissyöjäksi ja vähensin erittäin paljon maitotuotteiden käyttöä. Olen 18-vuotias ja yllätyin miten paljon sain paskaa niskaan omalta perheeltäni. Kuulema kunnon ihminen syö lihaa ja pelleilen omalla terveydelläni ja kasvissyönti on sama asia kuin itsemurha, ja tarvitsen apua. :)

Mulle kävi samoin kun liityin skientologiaan ja aloin viillellä itseäni. Järkytti miten lähipiiri ei tue ja erilaista elämänkatsomusta kapeakatseisesti arvostellaan.

Vierailija
12/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis totuutta ei kestetä kuulla?

:D

Vierailija
13/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi samoin kun liityin skientologiaan ja aloin viillellä itseäni. Järkytti miten lähipiiri ei tue ja erilaista elämänkatsomusta kapeakatseisesti arvostellaan.

Nuohan ovatkin samanlaisia asioita..eiku.

Vierailija
14/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vain, jos he yrittävät pakottaa muutkin vegaaneiksi. Sitä usein tapahtuu, koska pitävät maailmankatsomustaan ylivertaisena ja ainoana oikeana kuten taistolaiset.

Vierailija
15/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että luulevat, että syöminen ja pukeutuminen tietyllä tavalla irrottaa heidät osallisuudesta eläinten tappamiseen. Asfaltoiduilla teillä liikkuminen ja rakennuksissa asuminen kuitenkin liittävät heidät erottamattomasti samaan syyllisten porukkaan.

Vierailija
16/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se, että teillä vegaaneilla on jostain syystä kova tarve kertoa muille olevanne vegaaneja.

Sinä näytit tekevän kokonaan uuden keskustelun siksi, että pääset kertomaan olevasi vegaani.

Mistä tunnistaa vegaanin? Se kyllä kertoo sen. Kun tarvii koko ajan olla julistamassa omaa paremmuuttaan kun ei syö eläintä.

Kyllähän sitä kannattaa sanoa olevansa vegaani, jos joku eläintuotteita tarjoaa. Saako vegaaniudesta keskustella vain sekasyöjät?

Vierailija
17/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää vain, jos he yrittävät pakottaa muutkin vegaaneiksi. Sitä usein tapahtuu, koska pitävät maailmankatsomustaan ylivertaisena ja ainoana oikeana kuten taistolaiset.

Ja sekasyöjäthän ei koskaan tee tätä kasvissyöjille?

Vierailija
18/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että luulevat, että syöminen ja pukeutuminen tietyllä tavalla irrottaa heidät osallisuudesta eläinten tappamiseen. Asfaltoiduilla teillä liikkuminen ja rakennuksissa asuminen kuitenkin liittävät heidät erottamattomasti samaan syyllisten porukkaan.

Tämä. Se tekopyhyyden määrä haisee vaan niin pahalle.

Vierailija
19/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä kannattaa sanoa olevansa vegaani, jos joku eläintuotteita tarjoaa. Saako vegaaniudesta keskustella vain sekasyöjät?

Harmi, että sinulta meni pointti noin täydellisesti ohi. Taidat olla vegaani?

Vierailija
20/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pääsääntöisesti ei ärsytä vegaanit tai laajemmin kasvissyönti, mutta on ärsyttänyt tällaisissa tapauksissa:

-yksi harrastuspiirimme jäsen oli vegaani. Jos tapasimme kahvilassa tai ravintolassa, piti aina huomioida, että paikka on sellainen, että sieltä löytyy vegaanille sopivaa ruokaa. Hän ei kuitenkaan aina ilmoittanut, ettei tulekaan ja oli ärsyttävää, kun joku paikka, jossa sitten tapasimme, oli valittu tällä kriteerillä, olisimme ilman häntä voineet valita jonkun muun paikan.

-kun vuosia on huomioinut sen, että joku on vegaani/kasvissyöjä, on jotenkin omituinen sellainen tilanne, että tämä henkilö saa sitten jonkun ideologisen virikkeen muuttaa taas ruokavaliotaan, esim. palata syömään lihaa. Tulee siis ärsytys siitä, että tämä ihminen on vuosia saanut sanella kuinka häntä pitää huomioida ja sitten halutessaan hän voi kuitenkin vielä muuttaa mieltymyksiään.

Näille tapauksille en ole kuitenkaan tästä valittanut koskaan ja tunnen monia, jotka eivät tee ruokavaliostaan numeroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme