Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtääkö lapsettomat, että ikääntyessään heitä ei hoida KUKAAN?

Vierailija
30.03.2016 |

Valitettavaa, mutta totta: Suomessa ollaan menossa yhä enemmän siihen suuntaan, että läheiset hoitavat vanhuksensa, ei yhteiskunta. Ja silloin näillä hedonistisilla lapsettomilla tulee olemaan hyvin surkea kohtalo.

Vanhuuttaan ei kukaan halua ajatella, mutta jo 50-60 vuotiaana voi sairastua ja joutua turvautumaan toisten tukeen. Aika surkeaa, jos silloin ei ole minkäänlaista tukiverkkoa ympärillä.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se sitten oikein, että tekisin lapsen vain vanhuudenturvakseni, vaikka en muuten lapsia halua?

Vierailija
2/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostan varmaan tosi itsekkäältä, mutta en kyllä itsekään ajatellut käyttää elämääni ikääntyviä vanhempiani hoitaen, vaikka olen heiltä hyvät eväät elämääni saanutkin. Ja jos joskus saan lapsia, en tosiaankaan odota heiltä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun mielestä taas ollaan menossa yhä enemmän siihen suuntaa ettei lapsia kiinnosta vanhuksensa pennin vertaa vaan laitoksessa nuo kaikki vanhukset asuvat ja henkilökunta hoitaa. Toista se oli ennen kun mummot ja papat suurinpiirtein asuivatkin lastensa luona.

Vierailija
4/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heille on kertynyt laaja ystävien tukiverkko, jossa aina joku huolehtii. Muitakin sukulaisia on kuin omat lapset, esim serkut. jne. Lisäksi moni tekee rahaa sen verran että voi ostaa palveluita. 

Vierailija
5/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut lapsettomuudesta, niin kuin eläisimme edelleen sotienälkeisessä yhteiskunnassa, jossa ani harva jäi lapsettomaksi. Meitä lapsettomia tulee olemaan ainakin viidennes ja jopa lähes neljännes nykyisistä kolmikymppisistä. Se on valtava määrä. Tällaisella ryhmällä on paljon poliittista ja taloudellista valtaa.

Vierailija
6/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani kyllä huolehtivat itsestään.

Vierailija
7/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys, ensimmäinen syy lapsien hankkimiselle.

Vierailija
8/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huokaus... odotan kolmatta lastani, kolmas tyttö tähän perheeseen. Silti en todellakaan odota enkä oleta, että lapseni minua tai isäänsä hoitaisivat kun ikäännymme.

Vierailija
9/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö lapselliset, ettei heitä ikääntyessä välttämättä hoida kukaan?

Vierailija
10/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, ei ne lapset ja lapsenlapset vanhuksia ehdi hoitaa. Kaikilla on työnsä ja menonsa, tulevaisuudessa on vielä todennäköistä etteivät kaikki asu edes samassa maassa. Ihan jokaisen kannattaa hyvissä ajoin miettiä, millä maksaa itselleen vanhana hyvän hoidon. Muutamia sijoituksia ja säästöjä, realisoitavaa omaisuutta. Ne sitten rahaksi ja yksityiseen hoitokotiin viettämään laadukasta vanhuutta.

Ei mielläkään kääntäen kukaan isovanhemmista tai muista "tukiverkkoon" kuuluvista auttanut lasten ollessa pieniä. Ihan rahalla palkattiin lapsenvahti, jos sellaista tarvittiin.

Vierailija
11/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mammojen mielestä kaikkien pitää tehdä lapsia tai on huono ihminen. Riippumatta siitä onko perinnöllisiä sairauksia, MT-ongelmia, tai muuten vaan vihaa mukuloita, myös sitä omaa lastaan joka oli pakko siihen vääntää koska muuten on huono ihminen.

Vierailija
12/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostan varmaan tosi itsekkäältä, mutta en kyllä itsekään ajatellut käyttää elämääni ikääntyviä vanhempiani hoitaen, vaikka olen heiltä hyvät eväät elämääni saanutkin. Ja jos joskus saan lapsia, en tosiaankaan odota heiltä mitään.

Ei tämä toimi loputtomiin. Tulevaisuudessa yhteiskunnassa ei vain ole resursseja hoitaa vanhuksia edes säällisesti. Tämä on fakta. Jokainen toimii sitten omantuntonsa mukaan.

Vierailija
13/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kulta! Kumpa tietäisit paljonko palvelutaloissa asuu vanhuksia, joita ei käy kukaan katsomassa. Ei edes lapset, eikä lastenlapset, vaikka samassa kaupungissa asuisivatkin.

Vierailija
14/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, etta lapseni eivat koe velvollusuudekseen hoitaa minua, jos/kun hoitoa tarvin. Tietenkin kiva, jos kayvat usein katsomassa, mutta varsinaisen hoidon haluan ulkoistaa lahipiirista pois. Julkisen puolen hoitoa en kuvittele saavani. Olen hoitanut talouden niin, etta on varaa yksityiseen hoitokotiin. Naitakin asioita kannattaa miettia etukateen. Siella se vanhuus meista jokaista nurkan takana hiljaisena odottaa.

Vierailija
15/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko se sitten oikein, että tekisin lapsen vain vanhuudenturvakseni, vaikka en muuten lapsia halua?

Onko oikein nauttia eläkkeistä, kun et ole punnertanut sitä pershedelmää niitä maksamaan?  Just saying...

Vierailija
16/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on ollut maailman sivu, ja vielä nykyäänkin suurimmassa osassa maailmaa. Suku ja omaiset huolehtivat vanhuksista. Se ei ole mukava ajatus, mutta väistämättä tulevaisuutta meille kaikille. Erityisesti jos ikärakenteemme vielä tästä heikkenee.

Vierailija
17/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap on kertonut lapsilleen tehneensä heidät hoitamaan itseään?

Vierailija
18/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi sairastua ja tarvita huolenpitoa milloin tahansa iästä riippumatta.

En todellakaani hanki/saa lapsia vanhuudenturvaksi, vaan elämäni iloksi. Vanhuuden varalle käyn töissä ja säästän palkastani, maksan vapaaehtoista eläkettä ja olen vakuuttanut itseni. Jos 50-60 vuotiaana sairastun vakavasti, on tulevaisuuteni taloudellisesti turvattu. MINÄ kannan itse vastuun omasta elämästäni, vanhuudestani ja tulevaisuudestani. Eivät lapseni.

Vierailija
19/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, mäkään en meinannu huolehtia mun vanhemmista.

Vierailija
20/105 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap nyt millään sitten muuta aihetta keskusteluun keksinyt tänä pääsiäisen jälkeisenä keskiviikkona kuin tämän TODELLA kuluneen, jo aivan totaalisesti loppuun kalutun väännön? Osoittaa kyllä näiden lapsellisten vähäisen älykkyysosamäärän, jos ei muuta. Hohhoijjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme