Kantasuomalainen mies tunnustanut Ylivieskan kirkkopalon
Kommentit (149)
Eikö muka murha.infossa, tai Ylilaudalla ole vieläkään linkitetty epäiltyjen tekijöiden someprofiileja?
Kantasuomalainen = suomessa syntynyt somali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vetää niin hiljaiseksi. Mikä saa kantasuomalaisen tuhoamaan oman maan kulttuuriperintöä tällä tavalla?
Olen tyytyväinen, ettei juttu paljastunut miksikään turvapaikanhakijoiden jutuksi, koska ilmapiiri olisi kääntynyt vielä paljon vihamielisemmäksi.
Toivottavasti siihen rakennetaan edellisen tarkka kopio.
Hah, turvaluku tähän vastaukseen on 666.
Vaikka rakennustekniikka on kehittynytkin huimasti viimeisen parin vuosisadan aikana,niin työvoima- ja suunnittelu- ja rakennuskustannukset ovat kuitenkin aivan toista kuinj joskus 'silloin ennen'.... Veikkaisin siis ,että joku ruma betonielementtilaatikko vaan tulee varmaan tilalle.Sellainen ,josta tuskin tehdään paljon postikorttejakaan sitten myyntiin
En usko, että tilalle tulisi mitään betonilaatikoita. Onneksi betonibrutalismin aika on kaukana takanapäin. Vanhan kopio kuulostaisi ihanalta. Kirkon paikka Ylivieskassa on todella keskeinen kaupunkikuvan kannalta. Toivotaan todella kaunista rakennusta joka tapauksessa.
Vanhat kirkot ovat ihania. Itse muistan lapsuudesta, kun joskus olin perheeni mukana kesäiltaisessa hartaustilaisuudessa kotikirkossani, ei Ylivieskassa, mutta naapurissa Sievissä. Laskeva aurinko siivilöityi koivujen lomasta kirkkoon, urut soivat. Uskomattoman hienoa. Muistan tunnelman vielä vuosikymmeniä myöhemmin.
Minä olen kantasuomalainen mies.
Miksi kerrotaan tekijän etninen tausta ja samalla leimataan kaikki kantasuomalaiset miehet kirkonpolttajiksi!
Tuollainen profilointihan on kielletty!
Av ei petä ikinä :D Palon syy oli Sipilä, joka ajoi poikarukan pyromaaniksi!
Saatiin tähänkin vedettyä mamut mukaan. Suomalaiset rakastaa uhriutua.
MinäLoukkaannuin kirjoitti:
Minä olen kantasuomalainen mies.
Miksi kerrotaan tekijän etninen tausta ja samalla leimataan kaikki kantasuomalaiset miehet kirkonpolttajiksi!
Tuollainen profilointihan on kielletty!
Kyllähän ulkomaalainenkin ja turvapaikanhakijakin kerrotaan. Lopeta se uhriutuminen.
Kumma kun tänään poliisin tiedotustilaisuudessa kantasuomalainen olikin muuttunut vain suomalaiseksi. Ja huominen vangitsemisoikeudenkäynti pidetään salaisena. Niin, ja poliisi irtisanoutui lauantain tiedotuksesta...
Fedora liittyy?