Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ihmeen takia ostatte lapsillenne/teineillenne monen sadan euron puhelimia? Mitä järkeä on laittaa 700-800 euroa yhteen PUHELIMEEN?!

Vierailija
25.03.2016 |

Tuohan on oikeasti aivan järjetön summa puhelimesta. Voisitteko valaista, mikä on se syy, että katsotte tarpeelliseksi laittaa lapsen tai nuoren puhelimeen noin ison rahan?

Kommentit (168)

Vierailija
101/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai iphonen tyttärilleen ostaneet ostavat myös helvetin kalliit laukutkin huiveineen? Koska miksi ei.

102/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai iphonen tyttärilleen ostaneet ostavat myös helvetin kalliit laukutkin huiveineen? Koska miksi ei.

No jos ne laukut ja huivit ovat jotain, mitä mielestämme tarvitsevat, niin mikä ettei? En tosin keksi, miksi ne olisivat niin paljon parempia vs. tavallisemmat (vrt. iPhone ja tavallisempi), mutta jos siihen on syy? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ja voin, siksi. Lisäksi muut harrastukset ovat edullisia, ahkeroivat koulussa ja ovat reippaita lapsia. Pojalle ostimme uuden järjestelmäkameran, johon saa sitten joulusin yms. lahjaksi lisävarusteita. Tyttöä ei elektroniikka kiinnosta, joten olemme hänelle ostaneet joitain haluamiaan hieman kalliimpia vaatteita ja Michael Korsin laukun.

Tietysti tilanne olisi eri, jos meillä ei olisi varaa tähän. Olemme opettaneet lapsillemme ettei kaikkea voi saada ja kohtuullisuus kaikessa. Säästäminen ja fiksu kuluttaminen on kaiken alku :)

Vierailija
104/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen käyttäkööt rahansa miten haluaa, mutta 700-800e puhelimesta on naurettava hinta.

105/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen käyttäkööt rahansa miten haluaa, mutta 700-800e puhelimesta on naurettava hinta.

Miksi se on naurettava hinta puhelimesta? Mikä sinusta on naurettava hinta asunnosta, autosta, kampaajasta, viinipullosta yms.? En koe, että 700-800e puhelimesta on naurettava hinta. Eikä se markkinoiden mukaan olekaan, koska niitä kerran menee kaupaksi tarpeeksi ollakseen kannattava.

Vierailija
106/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse ostan ainakin sen takia kun on rahaa niin paljon. Turhaan mä niitä rahojani tilillä vaan lepyytän :D Ne on siellä vielä silloinkin, kun mä olen haudassa, ellen käytä. Raha on tehty tuhlattavaksi, jos sitä kerta on. Siksi olen ostanut lapsilleni kalliit puhelimet. 

Vierailija
107/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella on mun vanha työpuhelin. Yksi puhelin on hänelle vasta ostettu. Itse en ole vielä koskaan omistanut ikioma puhelinta. Aina on ollut firman kännykkä käytössä.

Vierailija
108/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin. Eikä kai kukaan pidä puhelinta kehuskelun välineenä?

Kai kaikki vanhemmat haluaa tarjota lapselleen omasta mielestään parasta. Jos mun mielestä paras puhelin maksaa 700. Jonkun muun mielestä parhaan saa parilla sadalla.

Vierailija
109/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ensimmäisen Iphoneni (4) vuonna 2011. Luuri on nyt jo toisen lapsen käytössä ja hyvin toimii. Oma iP 5 on nyt 2,5 v vanha ja työpuhelin 5 s 1,5 vuotta vanha, kummassakaan ei ole koskaan ollut yhtään mitään vikaa. Uusi 5s odottaa kaapissa siltä varalta, että vanha nelonen sanoo sopimuksen irti. Sitten otan sen itselleni ja lapsi saa tämän vitosen. Työpuhelimina aiemmin olleita Nokia Lumiaa ja Sony Xperiaa sai korjauttaa jatkuvasti viikkoja kerrallaan. Siksi meillä kaikilla on iPhonet, ja tulee olemaan jatkossakin.

Vierailija
110/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös useimpien aikuisten kohdalla tuo sama summa puhelimeen on järjetön. Eri juttu sitten, jos oikeasti työssä käyttää puhelinta siihen malliin, että pitää olla järeä ja luotettava peli, mutta silloinhan työnantaja maksaa sen luurin.

Panostan ennemmin kunnolliseen tietokoneeseen kuin johonkin luuriin, joka on kuitenkin enemmän viihde- kuin työ- tai opiskelukäytössä.

Vierailija
111/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiahan on se ettei tavallisella kuluttajalla ole kykyä sanoa, mikä puhelin on paras, niin ostetaan brändiä.

Vierailija
112/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan ja voin, siksi. Lisäksi muut harrastukset ovat edullisia, ahkeroivat koulussa ja ovat reippaita lapsia. Pojalle ostimme uuden järjestelmäkameran, johon saa sitten joulusin yms. lahjaksi lisävarusteita. Tyttöä ei elektroniikka kiinnosta, joten olemme hänelle ostaneet joitain haluamiaan hieman kalliimpia vaatteita ja Michael Korsin laukun.

Tietysti tilanne olisi eri, jos meillä ei olisi varaa tähän. Olemme opettaneet lapsillemme ettei kaikkea voi saada ja kohtuullisuus kaikessa. Säästäminen ja fiksu kuluttaminen on kaiken alku :)

Säästämisellä eikä todellakaan fiksuudella ole teidän tekemisten kanssa mitään tekemistä. Aivan sairasta touhua

Vierailija
113/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin.

Vierailija
114/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiahan on se ettei tavallisella kuluttajalla ole kykyä sanoa, mikä puhelin on paras, niin ostetaan brändiä.

Höpö höpö. Onhan nyt kaikkea testia ja vertailua saatavissa ja ihmiset juttelee näistä. Ei ihmiset nyt ihan idiootteja kaikki ole.

Vierailija
115/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on naurettava hinta puhelimesta? Mikä sinusta on naurettava hinta asunnosta, autosta, kampaajasta, viinipullosta yms.? En koe, että 700-800e puhelimesta on naurettava hinta. Eikä se markkinoiden mukaan olekaan, koska niitä kerran menee kaupaksi tarpeeksi ollakseen kannattava.

Tuote joka on ominaisuuksiltaan 100 euron puhelimen tasolla suurimmalta osin. Niin hinta on täysin naurettava. 

Joku Apple tekee muutamilla kympeillä puhelinta jota joku valopää ostaa 800 eurolla. Kyllä tyhmiä vedätetään ja pahasti

Vierailija
116/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä minkä hintaisia puhelimia kukin ostaa lapsilleen.

Vierailija
117/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähätuloinen. Mulla ja teinilläni on 270 euron Huawei. Alan ärsyyntyä.näiden huonoon puhelulaatuun. Edellisessä Huaweissa aivan samaa vikaa. Eli tekstarin tulo ei aina kuulu ja lisäksi mun puheääneni ei kuulu aina kunnolla puhekumppanille.

Mietin, pitäisikönostaa kalliimpi Samsung tai Apple. (Tosin mietin, jaksaako uutta systeemiä opetella)

Vierailija
118/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset osta kalliita puhelimia, koska ne on kalliita, vaan siksi, että nämä ovat myös tosi hyviä. Turha tulla väittämään ettei Samsung Galaxy S7 edge tai IPhone 6 s olisi tosi hyviä puhelimia. Hyvät maksaa.

Vierailija
119/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Onhan nyt kaikkea testia ja vertailua saatavissa ja ihmiset juttelee näistä. Ei ihmiset nyt ihan idiootteja kaikki ole.

Laitatko testin missä kallein on paras?

Vierailija
120/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kysymys ei ole siitä, mikä on tutkimusten mukaan paras puhelin. Ei edes siitä missä on paras hintalaatusuhde. Vaan siitä mitä puhelinta haluaa käyttää.  Kallis puhelin menee rikkoutuessaan vakuutukseen. Omavastuu on halvan puhelimen hinta. Eli rikkoutuessaan halpa ja kallis on fiftyfifty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän