Onko ammattikorkeaan vaikeaa päästä ammattikoulun todistuksella?
Pohdin hakevani ammattikorkeakouluun kevään yhteihaussa. Pääseekö kuinka helposti sisään hyvällä ammattikoulutodistuksella vai joutuuko poikkeuksetta pääsykokeisiin?
Jännittää tuollaiset kokeet.. :D
Kommentit (9)
Ei millään amiksen todistuksella korkeakouluihin pääse :D. Joudut jokatapauksessa pääsykokeeseen.
Yleensä hyvä ammatillisen koulutuksen todistus on parempi hakuvaltti kuin huono/keskinkertainen lukiotodistus. Samoin ammatilliselta puolelta valmistuneet ovat poikkeuksetta parempia ja motivoituneempia opiskelijoita. Onnea hakuun - hyvin se menee!
Pääsee, kouluilla on eri pisterajat, mutta hyvin pääsee kyllä. Itse olen jo toista AMK tutkintoa opiskelemassa.
Musta aika vaikea.. tai emt. En itse saanut motivaatiota opiskeluun aluksessa kun rima niin alhaalla yms vaatimustaso, työ johon valmistuu, palkkaus. En tykkää amiksen arvostelusta: harjoittelu: näyttö... Riippuu ohjaajastaja henkilökemioistakin. Ei nyt mitään katkeruutta jäänyt, mutta kuullut ja nähnyt kaikenlaista. Toki paljon aineita, joista saa numeron koulussa... Paitsi, jos lukio - niistä saa suorituksen ja numeron amisasteikolla...
Mun mielestä pääsykoe helpompi, jos omaa normaalin järjen ja keskivertoälyn...jos on haasteita ja ehkä muutenkin, kannattaa valmistautua sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei millään amiksen todistuksella korkeakouluihin pääse :D. Joudut jokatapauksessa pääsykokeeseen.
Ei pidä paikkansa. Keskinkertaisellakin todistuksella ihan ok mahdollisudet.
Vierailija kirjoitti:
Musta aika vaikea.. tai emt. En itse saanut motivaatiota opiskeluun aluksessa kun rima niin alhaalla yms vaatimustaso, työ johon valmistuu, palkkaus. En tykkää amiksen arvostelusta: harjoittelu: näyttö... Riippuu ohjaajastaja henkilökemioistakin. Ei nyt mitään katkeruutta jäänyt, mutta kuullut ja nähnyt kaikenlaista. Toki paljon aineita, joista saa numeron koulussa... Paitsi, jos lukio - niistä saa suorituksen ja numeron amisasteikolla...
Mun mielestä pääsykoe helpompi, jos omaa normaalin järjen ja keskivertoälyn...jos on haasteita ja ehkä muutenkin, kannattaa valmistautua sitten.
Amiksessa* autocorrect
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Keskinkertaisellakin todistuksella ihan ok mahdollisudet.
Epäilen, että kirjoittaja on lukiolainen, joka ei tiedä ammattikoulusta mitään
Helposti pääsee, jos on hyvä todistus