Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ammattikorkeaan vaikeaa päästä ammattikoulun todistuksella?

Vierailija
04.03.2025 |

Pohdin hakevani ammattikorkeakouluun kevään yhteihaussa. Pääseekö kuinka helposti sisään  hyvällä ammattikoulutodistuksella vai joutuuko poikkeuksetta pääsykokeisiin?

Jännittää tuollaiset kokeet.. :D

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti pääsee, jos on hyvä todistus

Vierailija
2/9 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään amiksen todistuksella korkeakouluihin pääse :D. Joudut jokatapauksessa pääsykokeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hyvä ammatillisen koulutuksen todistus on parempi hakuvaltti kuin huono/keskinkertainen lukiotodistus. Samoin ammatilliselta puolelta valmistuneet ovat poikkeuksetta parempia ja motivoituneempia opiskelijoita. Onnea hakuun - hyvin se menee!

Vierailija
4/9 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee, kouluilla on eri pisterajat, mutta hyvin pääsee kyllä. Itse olen jo toista AMK tutkintoa opiskelemassa.

Vierailija
5/9 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tulee menemään!

Vierailija
6/9 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta aika vaikea.. tai emt. En itse saanut motivaatiota opiskeluun aluksessa kun rima niin alhaalla yms vaatimustaso, työ johon valmistuu, palkkaus. En tykkää amiksen arvostelusta: harjoittelu: näyttö... Riippuu ohjaajastaja henkilökemioistakin. Ei nyt mitään katkeruutta jäänyt, mutta kuullut ja nähnyt kaikenlaista. Toki paljon aineita, joista saa numeron koulussa... Paitsi, jos lukio - niistä saa suorituksen ja numeron amisasteikolla...

Mun mielestä pääsykoe helpompi, jos omaa normaalin järjen ja keskivertoälyn...jos on haasteita ja ehkä muutenkin, kannattaa valmistautua sitten.

Vierailija
7/9 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään amiksen todistuksella korkeakouluihin pääse :D. Joudut jokatapauksessa pääsykokeeseen.

Ei pidä paikkansa. Keskinkertaisellakin todistuksella ihan ok mahdollisudet.

Vierailija
8/9 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta aika vaikea.. tai emt. En itse saanut motivaatiota opiskeluun aluksessa kun rima niin alhaalla yms vaatimustaso, työ johon valmistuu, palkkaus. En tykkää amiksen arvostelusta: harjoittelu: näyttö... Riippuu ohjaajastaja henkilökemioistakin. Ei nyt mitään katkeruutta jäänyt, mutta kuullut ja nähnyt kaikenlaista. Toki paljon aineita, joista saa numeron koulussa... Paitsi, jos lukio - niistä saa suorituksen ja numeron amisasteikolla...

Mun mielestä pääsykoe helpompi, jos omaa normaalin järjen ja keskivertoälyn...jos on haasteita ja ehkä muutenkin, kannattaa valmistautua sitten.

Amiksessa* autocorrect

Vierailija
9/9 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. Keskinkertaisellakin todistuksella ihan ok mahdollisudet.

Epäilen, että kirjoittaja on lukiolainen, joka ei tiedä ammattikoulusta mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi