Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ihmeen takia ostatte lapsillenne/teineillenne monen sadan euron puhelimia? Mitä järkeä on laittaa 700-800 euroa yhteen PUHELIMEEN?!

Vierailija
25.03.2016 |

Tuohan on oikeasti aivan järjetön summa puhelimesta. Voisitteko valaista, mikä on se syy, että katsotte tarpeelliseksi laittaa lapsen tai nuoren puhelimeen noin ison rahan?

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen käyttäkööt rahansa miten haluaa, mutta 700-800e puhelimesta on naurettava hinta.

Miksi se on naurettava hinta puhelimesta? Mikä sinusta on naurettava hinta asunnosta, autosta, kampaajasta, viinipullosta yms.? En koe, että 700-800e puhelimesta on naurettava hinta. Eikä se markkinoiden mukaan olekaan, koska niitä kerran menee kaupaksi tarpeeksi ollakseen kannattava.

Tuote joka on ominaisuuksiltaan 100 euron puhelimen tasolla suurimmalta osin. Niin hinta on täysin naurettava. 

Joku Apple tekee muutamilla kympeillä puhelinta jota joku valopää ostaa 800 eurolla. Kyllä tyhmiä vedätetään ja pahasti

Tämähän käy kaikkien tuotteiden kohdalla. Yrityksen tarkoituksena on tehdä voittoa, eikä myydä puhelinta valmistuskustannuksilla. Ei se ole mitään vedättämistä, kun ihmiset tietää tilanteen.

Vierailija
122/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiahan on se ettei tavallisella kuluttajalla ole kykyä sanoa, mikä puhelin on paras, niin ostetaan brändiä.

Höpö höpö. Onhan nyt kaikkea testia ja vertailua saatavissa ja ihmiset juttelee näistä. Ei ihmiset nyt ihan idiootteja kaikki ole.

Jos ihminen ostaa Applen tuotteita niin kyllä joutuu olemaan idiootti. Täysin ylikallista roskaa. Saman huomaa tietokonemarkkinoillakin. Ostat 1200 euron koneen niin saat paljon tehokkaamman vehkeen kuin ostat Applen 2500 euron romun. Mutta kun ostat Applen tuotteen niin se on suljettu. Yritys yrittää parhaansa mukaan estää muita tekemästä mitään tarvikkeita tai lisäosia heidän tuotteisiinsa. Applen omat tuotteet on taas naurettavan hintaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen käyttäkööt rahansa miten haluaa, mutta 700-800e puhelimesta on naurettava hinta.

Miksi se on naurettava hinta puhelimesta? Mikä sinusta on naurettava hinta asunnosta, autosta, kampaajasta, viinipullosta yms.? En koe, että 700-800e puhelimesta on naurettava hinta. Eikä se markkinoiden mukaan olekaan, koska niitä kerran menee kaupaksi tarpeeksi ollakseen kannattava.

Tuote joka on ominaisuuksiltaan 100 euron puhelimen tasolla suurimmalta osin. Niin hinta on täysin naurettava. 

Joku Apple tekee muutamilla kympeillä puhelinta jota joku valopää ostaa 800 eurolla. Kyllä tyhmiä vedätetään ja pahasti

Heh, markkinoiden mukaan kannattava hinta. :D Kylläpä sitä haetaan kaukaa perustelut omalle tuhlaamiselleen. :) Haluaisinpa nähdä, näiden kalleimpien puheluiden ostajien kodit ja autot ja paljonko on velkaa. :)

Vierailija
124/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän käy kaikkien tuotteiden kohdalla. Yrityksen tarkoituksena on tehdä voittoa, eikä myydä puhelinta valmistuskustannuksilla. Ei se ole mitään vedättämistä, kun ihmiset tietää tilanteen.

Ja sinä autat yritystä tekemään voittoa mahdollisimman paljon. :)

Vierailija
125/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä uliset toisten rahankäytöstä? Ei luulisi olevan sulta pois.

Ei olekaan minulta pois. Jokainen saa tuhlata rahansa mihin tykkää. Kiinnostaisi vain tietää miksi näin on, koska onhan tuollainen summa todellakin melkoisen suuri useimpien tulotasoon nähden. Itselläni on iphone 6, joka on työpuhelin, mutta ei se niin erinomainen ole, että ikinä ostaisin omilla rahoillani. 200 euroa voisin siitä maksaa, mutta en sitä 700 minkä se kaiketi kaupassa maksaa.

Siksi todella kiinnostaisi tietää mikä on se juttu, joka saa ihmiset hassaamaan tuollaisen summan rahaa puhelimeen ja varsinkin lapselle tai teinille, joilla ne hajoavatkin jatkuvasti.

Jännä muuten, että sinäkään et osannut vastata kysymykseeni!

ap

Mikäli et ymmärrä tuon 6 eroa johonkin 200€ puhelimeen, on se presiis sama silloin sinulle kuin sialle olisivat ne helmet kaulaan.

Vierailija
126/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kysymys ei ole siitä, mikä on tutkimusten mukaan paras puhelin. Ei edes siitä missä on paras hintalaatusuhde. Vaan siitä mitä puhelinta haluaa käyttää.  Kallis puhelin menee rikkoutuessaan vakuutukseen. Omavastuu on halvan puhelimen hinta. Eli rikkoutuessaan halpa ja kallis on fiftyfifty.

Lisään vielä, että tämä oli teoreettinen olettamukseni  ja köyhän näkemys asiasta. Tuloillani teinin kallis puhelin maksoi 100 € ja omani on vanha jossa ei ole edes nettiä. Mutta uskon rikkaidenkin osaavan tehdä järkeviä tai ainakin perusteltuja päätöksiä.

Ps.olisiko jollain vanhaa iphonea lahjoittaa?

:-)

Vierailija
127/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on vedättämistä. Ei tyhmien hyväksikäyttö ole muutenkaan hyväksyttyä yhteiskunnassa. 

Jos Apple olisi rehellinen niin se kertoisi että kilpailevat yritykset tarjoavat parempia tuotteita halvemmalla hinnalla. Haluatko kuitenkin ostaa meidän tuotteen?

Vierailija
128/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä uliset toisten rahankäytöstä? Ei luulisi olevan sulta pois.

Ei olekaan minulta pois. Jokainen saa tuhlata rahansa mihin tykkää. Kiinnostaisi vain tietää miksi näin on, koska onhan tuollainen summa todellakin melkoisen suuri useimpien tulotasoon nähden. Itselläni on iphone 6, joka on työpuhelin, mutta ei se niin erinomainen ole, että ikinä ostaisin omilla rahoillani. 200 euroa voisin siitä maksaa, mutta en sitä 700 minkä se kaiketi kaupassa maksaa.

Siksi todella kiinnostaisi tietää mikä on se juttu, joka saa ihmiset hassaamaan tuollaisen summan rahaa puhelimeen ja varsinkin lapselle tai teinille, joilla ne hajoavatkin jatkuvasti.

Jännä muuten, että sinäkään et osannut vastata kysymykseeni!

ap

Miksi sinullakin, pellellä, on iphone 6 tasoinen puhelin, kun et sitä osaa käyttää? Toivottavasti et ole julkisella sektorilla töissä.

Vierailija
129/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on oikeasti aivan järjetön summa puhelimesta. Voisitteko valaista, mikä on se syy, että katsotte tarpeelliseksi laittaa lapsen tai nuoren puhelimeen noin ison rahan?

Siksi, että lähtevät mukaan materialistiseen kilpailuun ja määrittävät omanarvontuntoaan sen mukaan, kuinka kalliita tavaroita ostavat. Lähtevät siis täysin väärille poluille siinä, millä itseään ja elämäänsä kannattaa arvottaa. Heikkoluonteisia ihmisiä.

Vierailija
130/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen ongelma köyhillä on aina näissä asioissa. Jos mä tienaan paremmin kun keskiverto suomalainen, pitäiskö mun piilottaa ne rahat jonnekki tilille sen takia ettei joku köyhä laiska saamaton siivooja mamma joka ei aikoinaan opiskellu kunnon ammattia tarttis kadehtia niitä sitten. Mun lapsilla on älypuhelimet, tabletit, merkkivaatteet ja kaikki muut hienoudet. Meillä on hieno auto ja talo sun muuta. Miksikö? No siksi että me voimme ostaa ne koska meillä on niihin rahaa. Mihin ne rahat pitäis käyttää sitte jos ei arjen helpottamiseen ja viihdyttämiseen...? Me käydään myös lomamatkoilla kiitos kysymästä. Hyväntekeväisyyttä myös harrastetaan mahdollisuuksien mukaan.

Seuraavaks joku wt mamma itkee että lapsistani tulee ylpeitä ja rahan ahneita. Ei muuten tule kun he kasvattaa rakkaudella ja kohtuudella. Kun sitä rahaa osaa käyttää eikä raha korvaa aikaa.

Eihän siinä mitään, jos rahaa todella on ihan yllin kyllin. Tottakai se kannattaa laittaa kiertoon, eikä jemmata sukanvarteen odottamaan mahdollisia perillisiä. Mutta lähinnä itse pohdiskelen sitä, miten paljon näitä rikkaita Suomessa onkaan, joilla todella on varaa mennen tullen melkein tonnin luuriin. Koska siitä itkun määrästä, kun verottaja on niin ilkee ja ei rahat riitä edes ruokaan 7000 kk palkalla, päätellen, Suomessa on köyhiä ihan simona ;).

Vierailija
131/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 700 euron puhelin ja olen 15-vuotias. Vanhempani ostivat sen minulle, koska halusin sellaisen eikä heillä ole mitään ongelmia rahan kanssa. Heillä itsellään on edulliset n. 300 euron puhelimet ja ovat tyytyväisiä niihin.

En ymmärrä, miksi ulisette täällä toisten ihmisten rahankäytöstä. Jos joku haluaa ostaa lapselleen kalliin puhelimen, niin so what? Mitä se teidän elämäänne vaikuttaa? Tietenkin sen rahan olisi voinut käyttää järkevämmin vaikka ruokaan, mutta he pystyivät yhtä hyvin ostamaan minulle hieman kalliimman puhelimen, sillä ruokaan ja päivittäistavaroihin riittää rahaa muutenkin.

Niin, halusit että voit leuhkia sillä että vanhemmillasi on varaa ostaa sellainen. Sehän se syy on. Noissa kalliimmissa ei ole mitään ominaisuuksia mitä ei olisi halvemmissakin - te merkkifriikit vain uskottelette itsellenne ja/tai vanhemmillenne että niin olisi. Merkistä maksaminen on lähes hölmöintä mitä voi tehdä, sehän on sama kuin maksaisi tyhjästä.

Tämä on erittäin surullinen ilmiö. Tiedän perheitä, joissa tulot eivät ole erityisen hyvät ja silti on pakko ostaa näitä ylihinnoiteltuja merkkipuhelimia lapsille, että saataisiin näytettyä muille, että kyllä meillä on varaa.

Jep jep, ei taida henkisellä pääomalla olla paljon arvoa näissä perheissä.

Vierailija
132/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö muuten, että Jenkeissä uusi Iphone 6S 64GB maksaa useimmissa paikoissa 199-299 dollaria. Täällä Suomessa hifistelijät ja muut näyttämisenhaluiset maksavat siitä sen rapiat 900 euroa. Eikö tämä harmita yhtään teitä Apple-uskovaisia?

Vierailija
133/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että lähtevät mukaan materialistiseen kilpailuun ja määrittävät omanarvontuntoaan sen mukaan, kuinka kalliita tavaroita ostavat. Lähtevät siis täysin väärille poluille siinä, millä itseään ja elämäänsä kannattaa arvottaa. Heikkoluonteisia ihmisiä.

Sitten lapset joukolla rikkovat vanhat iphonet että saavat uusimmat tilalle. Tällaiseksi on mennyt yhteiskunta ja tällaisesta käytöksestä palkitaan.

Vierailija
134/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se ei ole meille mikään ihmeellinen summa? Olisivat pärjänneet myös ilman mopoautoa, kevaria, autoa, lapin matkoja, macin tietokoneita, alamäkipyöriä, nykin reissuja jne, mutta minusta on ihana antaa lapsilleni kaikki mahdollinen <3 siksi olen koulut käynyt ja duunia teen, että voidaan elää huoletonta elämää ja nauttia harrastuksista jne yhdessä :)

135/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, markkinoiden mukaan kannattava hinta. :D Kylläpä sitä haetaan kaukaa perustelut omalle tuhlaamiselleen. :) Haluaisinpa nähdä, näiden kalleimpien puheluiden ostajien kodit ja autot ja paljonko on velkaa. :)

Velkaa on täsmälleen 0 euroa. Säästöjä on paljon. Autoja on kolme, yksi ikivanha Mustang, jolla mies ajaa, 2 Porschen SUV:tä, joista toinen on Suomessa ja toinen USAssa. Asuntoja kaksi; yksi neliö Helsingin keskustassa ja yksi vähän isompi Manhattanilla. 2- ja 3-vuotiailla lapsillamme on uudet iPadit, miehelläni ja minulla myös. Miehelläni ja minulla on lisäksi iPhone6+ ja MacBook Prot. 

En minä hakenut mitään "selitystä tuhlaamiselleni", vaan totesin että markkinat määräävät hinnan. Jos hinta on liian kallis, tuote ei myy ja siten ei kannata, mutta jos tuote on sopivan hintainen, se myy ja siitä saa hyvät voitot. Ihan peruslakeja markkinoinnissa. Kuuluu yleissivistykseen.

Olen ollut todella tyytyväinen Applen tuotteisiin. Olen melko käsi teknisten juttujen kanssa, joten minusta on kiva, että kone toimii ilman ihmettelyä. Se käynnistyy sekunnissa ja kaikki toimii. Ei tule blue screen of deathia, johon tutustuin PC-aikoinani valitettavan usein. Kone ei myöskään lagita, eikä jumahtele. En edes tiedä mitä tämän kanssa tehtäisiin, jos pitäisi painaa ctrl+alt+del, joka tuli PC:n kanssa niin tutuksi. 

En tiedä, ehkä minulle on osunut ne loistokappaleet appleista ja maanantaikappaleet niistä kymmenestä PC:stä, jotka omistin ennen macia. Minulla ei kuitenkaan ole mitään syytä rikkoa ekosysteemiämme ostamalla jotain muuta tuotetta, koska kaikki toimii erinomaisesti. 

Vierailija
136/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

132 no ei oikeastaan. Mulla kaikki applea, jos kuukausitulot on hyvät niin eihän tuo hirmusti tunnu missään. Onhan jenkkien vaate- ja meikkimerkitkin halvempia jenkeissä, enpä jaksa niitäkään hirveästi harmitella. Ostan joskus vähän reilummin kun siellä käyn.

Vierailija
137/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaa on täsmälleen 0 euroa. Säästöjä on paljon. Autoja on kolme, yksi ikivanha Mustang, jolla mies ajaa, 2 Porschen SUV:tä, joista toinen on Suomessa ja toinen USAssa. Asuntoja kaksi; yksi neliö Helsingin keskustassa ja yksi vähän isompi Manhattanilla. 2- ja 3-vuotiailla lapsillamme on uudet iPadit, miehelläni ja minulla myös. Miehelläni ja minulla on lisäksi iPhone6+ ja MacBook Prot. 

En minä hakenut mitään "selitystä tuhlaamiselleni", vaan totesin että markkinat määräävät hinnan. Jos hinta on liian kallis, tuote ei myy ja siten ei kannata, mutta jos tuote on sopivan hintainen, se myy ja siitä saa hyvät voitot. Ihan peruslakeja markkinoinnissa. Kuuluu yleissivistykseen.

Olen ollut todella tyytyväinen Applen tuotteisiin. Olen melko käsi teknisten juttujen kanssa, joten minusta on kiva, että kone toimii ilman ihmettelyä. Se käynnistyy sekunnissa ja kaikki toimii. Ei tule blue screen of deathia, johon tutustuin PC-aikoinani valitettavan usein. Kone ei myöskään lagita, eikä jumahtele. En edes tiedä mitä tämän kanssa tehtäisiin, jos pitäisi painaa ctrl+alt+del, joka tuli PC:n kanssa niin tutuksi. 

En tiedä, ehkä minulle on osunut ne loistokappaleet appleista ja maanantaikappaleet niistä kymmenestä PC:stä, jotka omistin ennen macia. Minulla ei kuitenkaan ole mitään syytä rikkoa ekosysteemiämme ostamalla jotain muuta tuotetta, koska kaikki toimii erinomaisesti. 

Kenen rahoilla olet Helsingin asunnon ostanut? Muuten vaikutat lompakkoloiselta.

138/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiahan on se ettei tavallisella kuluttajalla ole kykyä sanoa, mikä puhelin on paras, niin ostetaan brändiä.

Höpö höpö. Onhan nyt kaikkea testia ja vertailua saatavissa ja ihmiset juttelee näistä. Ei ihmiset nyt ihan idiootteja kaikki ole.

Jos ihminen ostaa Applen tuotteita niin kyllä joutuu olemaan idiootti. Täysin ylikallista roskaa. Saman huomaa tietokonemarkkinoillakin. Ostat 1200 euron koneen niin saat paljon tehokkaamman vehkeen kuin ostat Applen 2500 euron romun. Mutta kun ostat Applen tuotteen niin se on suljettu. Yritys yrittää parhaansa mukaan estää muita tekemästä mitään tarvikkeita tai lisäosia heidän tuotteisiinsa. Applen omat tuotteet on taas naurettavan hintaisia. 

Tiedätkö, miksi se on suljettu? Siksi, että se toimisi.

Minulla on kokemusta kahdesta macista ja yli kymmenestä PC:stä, ehkä viidestätoista. Mihinkään en koskaan ole ollut yhtä tyytyväinen, kuin macbook prohon. Se maksoi 2800e, mutta on toiminut jo kaksi vuotta ilman minkäänlaista vian häivähdystäkään. Ilman yhtään lagitusta, ilman yhtään ainoaa jumitusta. Se pyörittää vaivatta netin, leffat, musiikin, PhotoShopin ja iMovien jne. Ikinä eläissäni en kuvitellut sen olevan mahdollista, kun minulla oli vielä PC, jonka jouduin vaihtamaan alle vuoden välein.

Sinä saat olla mitä mieltä tahansa, mutta minä tunnistan laadun kun sen koen, enkä vaihda pois vain koska jonkun mielestä on typerää ostaa laite, johon joutuu ostamaan alkuperäisen osan, eikä voi ostaa halpisosia. Halvemmaksi tämä (romu) on joka tapauksessa tullut, kuin ne 1500e PC-kannettavat, jotka joutui uusimaan vuoden välein jos ne meinasi pitää toimivana. 

Vierailija
139/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan ja voin, siksi. Lisäksi muut harrastukset ovat edullisia, ahkeroivat koulussa ja ovat reippaita lapsia. Pojalle ostimme uuden järjestelmäkameran, johon saa sitten joulusin yms. lahjaksi lisävarusteita. Tyttöä ei elektroniikka kiinnosta, joten olemme hänelle ostaneet joitain haluamiaan hieman kalliimpia vaatteita ja Michael Korsin laukun.

Tietysti tilanne olisi eri, jos meillä ei olisi varaa tähän. Olemme opettaneet lapsillemme ettei kaikkea voi saada ja kohtuullisuus kaikessa. Säästäminen ja fiksu kuluttaminen on kaiken alku :)

Miksette käytä rahoja ennemmin tasokkaisiin harrastuksiin. Kyllä niissäkin laatumaksaa. Yksityisiä balettitunteja tai yksityistunteja huipouviulistilta. Tuollaisia taitoja ei ihan kenellä vaan ole, mutta kallis kännykkä on jokaisella, jolle sellainen käteen annetaan. Eikö lahjakkuus mielestäsi ole arvokkaampaa kuin materia?

140/168 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen rahoilla olet Helsingin asunnon ostanut? Muuten vaikutat lompakkoloiselta.

Miehen rahoilla. Ihan kaiken. Minulla on tuloja tasan lapsilisät. En kuitenkaan laskisi itseäni lompakkoloiseksi, kun jätin oman työni miehen pyynnöstä. Mahdollistan miehen uran kotoa päin huolehtimalla kodista, lapsista ja hänen tarpeistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi