Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo katkaisi välit, kun lapsi ei ole menossa riparille.

Vierailija
22.03.2016 |

Näin meidän suvussa... Anoppi oli huutanut meidän 15-vuotiaalle että tajuaako hän pilaavansa tulevaisuutensa, kun ei mene rippileirille. Meillä kuulutaan tavan vuoksi kirkkoon ja lapset käy evlut-opetuksessa, mutta riparille en ole painostanut. Esikoistyttö totesi valitsevansa prometheus-leirin ja maksoin jo leirin ilomielin ensi kesälle.
Kun mummo (anoppini) kuuli tästä niin tulikin aika yllättävä reaktio... Tytär oli kertonut asiasta kuulemma innoissaan, ja saanut tuollaisen syyttelevän reaktion siitä, miten ei esimerkiksi pääse kirkossa naimisiin (ei edes pidä paikkaansa, konfirmoitua ehtii myöhemminkin jos haluaa).
Esikoinen yritti eilen soittaa mummolle kutsuakseen hänet katsomaan tanssinäytöstään, mutta mummo ei vastannut puheluihin eikä tekstiviesteihin. Yritin soittaa tunti sitten - ei vastausta.
Tätäkö tämä sitten on? Mummo ei halua enää olla läsnä tytön elämässä, kun hän ei valinnut riparia? Olen raivoissani, ja tyttö ymmärrettävästi surullinen mummon reaktiosta.

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti mummi, ei voi muuta sanoa. Mitä jos tyttäresi meneekin maistraatissa naimisiin tai hui, elää susiparina? onko yhtä kova järkytys? 

Vierailija
2/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleensä kuulutte kirkkoon? Erotkaa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi te kuulutte edes kirkkoon? Miksi maksatte yhteisöveroa sinne? Mitä varten? E>i pokkaa seistä omien mielipiteiden takana? ps. Anoppis on hullu.

Vierailija
4/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset patista tytärtäsi riparille. Mukava kokemus ja voi sitten siellänmiettiä, haluaako olla uskova vai ei.

Ymmärrän kyllä mummon pettymyksen. Itsekin olen niin vanha, että mulle rippileiri on itsestään selvyys ja esikoiseni on juuri sellaiselle menossakin.

Vierailija
5/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoret kun ovat niin pinnallisia. Vai miten se oli...

Vierailija
6/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset patista tytärtäsi riparille. Mukava kokemus ja voi sitten siellänmiettiä, haluaako olla uskova vai ei.

Ymmärrän kyllä mummon pettymyksen. Itsekin olen niin vanha, että mulle rippileiri on itsestään selvyys ja esikoiseni on juuri sellaiselle menossakin.

Ihan hyvin tuota voi miettiä siellä prometheus-leirillä ja sekin voi olla ihan mukava kokemus.

Vierailija
7/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo olis kyllä ihan hyvä veto mummon mielenosoitukseen. Samaan syssyyn voi sitten kysyä luuleeko saavansa kirkolliset hautajaiset kun ei ole niitä itse järjestämässä.

Totta kai mummo saa kirjolliset hautajaiset, ne kun ei ole kiinni siitä, kuuluuko miniä kirkkoon vai ei. Mummo voi tehdä hautajaistestamentin ja jopa määrittää summan, joka hautajaisiin käytetään eikä miniä voi sille mitään, vaikka menisi 20 000 e monttubileisiin.

Vierailija
8/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on lähinnä outoa, että teini menee innoissaan kertomaan anopille, että en mene rippileirille, toiselle leirille kyllä ja vielä kertoo, miten paljon se maksaa. Nähtävästi anopille on  vihjaistu, että rahalahja leirin päätteeksi olisi asiallinen juttu.

Vierailija
9/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo olis kyllä ihan hyvä veto mummon mielenosoitukseen. Samaan syssyyn voi sitten kysyä luuleeko saavansa kirkolliset hautajaiset kun ei ole niitä itse järjestämässä.

Totta kai mummo saa kirjolliset hautajaiset, ne kun ei ole kiinni siitä, kuuluuko miniä kirkkoon vai ei. Mummo voi tehdä hautajaistestamentin ja jopa määrittää summan, joka hautajaisiin käytetään eikä miniä voi sille mitään, vaikka menisi 20 000 e monttubileisiin.

Jos anopilla ei vaikka ole muita lapsia niin kukas ne bileet järkkää... ettei vaan jää miniän huoleksi.  Tai jos kukaan ei vaan pistä tikkua ristiin asian eteen... ei ne hautajaiset järjesty automaattisesti joku ne aina järjestää. Toki se viime kädessä järjestäjä on srk jos sinne on mennyt liittymään.

Montakohan testamenttia on hävinnyt taivaan tuuliin asianosaisen kuoltua?

Vierailija
10/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos anopilla ei vaikka ole muita lapsia niin kukas ne bileet järkkää... ettei vaan jää miniän huoleksi.  Tai jos kukaan ei vaan pistä tikkua ristiin asian eteen... ei ne hautajaiset järjesty automaattisesti joku ne aina järjestää. Toki se viime kädessä järjestäjä on srk jos sinne on mennyt liittymään.

Miksi ihmeessä hautaustoimisto sen hautaustestamentin hävittäisi? Ja mistä ihmeestä keksit, että hautajaisia järjestävät vain lapset perheineen? Sinulla taitaa olla aika lailla oppimista palveluyhteiskunnasta.

Vierailija
11/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin rippikoulu ajallaan ja vaikka sen jälkeen kirkosta eroaminen kuin joku prometheus-leiri ja tulevaisuudessa mahdollisesti kummiudesta ja kirkkohäistä kieltäytyminen. Helpompi tulla konfirmoiduksi ikätovereiden kanssa nuorena samaan aikaan kuin aikuisena tarvittaessa alkaa isämeidän-paatoksia ja kymmentä käskyä tankkaamaan.

Vierailija
12/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mummo ei vastaa viesteihin, joten mummo mököttää?

Entä jos sillä on muuta tekemistä kuin tuijottaa puhelinta?

Vierailija
13/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on lähinnä outoa, että teini menee innoissaan kertomaan anopille, että en mene rippileirille, toiselle leirille kyllä ja vielä kertoo, miten paljon se maksaa. Nähtävästi anopille on  vihjaistu, että rahalahja leirin päätteeksi olisi asiallinen juttu.

Mistä päättelit, että tyttö kertoi anopille hinnan?

Vierailija
14/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö lapsesi kavereidensa perässä ko. leirille?

Vierailija
15/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä hautaustoimisto sen hautaustestamentin hävittäisi? Ja mistä ihmeestä keksit, että hautajaisia järjestävät vain lapset perheineen? Sinulla taitaa olla aika lailla oppimista palveluyhteiskunnasta.

Mistä hautaustoimisto saa tiedon kuolemasta?

Vierailija
16/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vakavasti harkitsisin tuollaisessa tilanteessa koko perheen eroa kirkosta, kun kerta tapauskovaisia muutenkin olette. Tyttärenne saisi tuntea, että perhe seisoo hänen takanaan ja anoppi myös saattaisi oppia jotain.

Vierailija
17/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ahdasmielisiä ja vanhoillisia löytyy kaikkien harmiksi Suomen jokaisesta suvusta... Mekin kuulemma häpäisemme koko suvun kun emme aijo kastaa tulevaa lastamme osaksi (meidän mielestämme) kaksinaismoralistista tekopyhyyttä. Sama virsi kaikuu naimisiinmenon kohdalla, eikö uskonnonvapaus pädekään Suomessa? Eletään kuitenkin vuotta 2016 eikä ihmiset tänä päivänäkään osaa olla puuttumatta toistensa asioihin...

Vierailija
18/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ateisti ei ajattele näin: itse en usko Jumalaan,.mutta olisihan se ihana lisäturva, jos siihen pystyisi uskomaan. Houkuttelenpa lapsiani menemään riparille, jos siellä sen saavuttaisivat.

(Mulla on kaverin 62-vuotias mies ateisti. Tämä mies on tuskaisena yrittänyt saavuttaa uskoa, muttei vaan ole kyennyt. On lukenut Raamattua ja tuntee sen hyvin. On jo toisen uskovaisen naisen kanssa naimisissa jne. Nyt, kun on huomannut, ettei uskoa kerrassaan saavuta, ei oikein tykkää siitä uskonnosta tämän toisen kierroksen lastensakaan yhteydessä, mistä tietty tulee kiistaa vaimon kanssa. En ymmärrä. Miksei lapset saisi löytää sitä, mitä hän itse kovasti yritti, muttei löytänyt)

Vierailija
19/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on prometheus-leiri? En millään jaksaisi googlettaa tällä huonosti toimivalla koneella (sivun lataamiseen menee todella kauan). 

Vierailija
20/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lasta makseta molemmille leireille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi