Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo katkaisi välit, kun lapsi ei ole menossa riparille.

Vierailija
22.03.2016 |

Näin meidän suvussa... Anoppi oli huutanut meidän 15-vuotiaalle että tajuaako hän pilaavansa tulevaisuutensa, kun ei mene rippileirille. Meillä kuulutaan tavan vuoksi kirkkoon ja lapset käy evlut-opetuksessa, mutta riparille en ole painostanut. Esikoistyttö totesi valitsevansa prometheus-leirin ja maksoin jo leirin ilomielin ensi kesälle.
Kun mummo (anoppini) kuuli tästä niin tulikin aika yllättävä reaktio... Tytär oli kertonut asiasta kuulemma innoissaan, ja saanut tuollaisen syyttelevän reaktion siitä, miten ei esimerkiksi pääse kirkossa naimisiin (ei edes pidä paikkaansa, konfirmoitua ehtii myöhemminkin jos haluaa).
Esikoinen yritti eilen soittaa mummolle kutsuakseen hänet katsomaan tanssinäytöstään, mutta mummo ei vastannut puheluihin eikä tekstiviesteihin. Yritin soittaa tunti sitten - ei vastausta.
Tätäkö tämä sitten on? Mummo ei halua enää olla läsnä tytön elämässä, kun hän ei valinnut riparia? Olen raivoissani, ja tyttö ymmärrettävästi surullinen mummon reaktiosta.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ap ei mummosta välitä eikä sen mielipide ole tärkeä niin mitä ihmettä täällä asiasta sitten ruikutat?  Tekee mitä lystää ja antaa mummon tehdä mitä lystää. 

Vierailija
102/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolle näyttää uskonto ja seurakuntaan ja länsimaiseen kristilliseen yhteisöön kuuluminen olevan kuitenkin sen verran tärkeitä juttuja, että hän on kovasti järkyttynyt siitä, että lapsenlapsella on erilainen tärkeysjärjestys. Vieläpä jos miniä on "ilomielin" maksanut ateistileirin. Mummo saa toki katkaista välit lapsenlapseensa ja miniäänsä sen takia, hänellä on siihen oikeus. Mummo saa testamentata vaikka perintönsäkin kokonaisuudessaan lakiosuuksineen kaikkineen toisalle, koska hän voi perustella sitä erilaisella elämänkatsomuksella. Ties vaikka koko potti menisi seurakunnan käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mummo hautajaiset saa senkun kävelee huomenna hautaustoimistoon ja tilaa semmoset hautajaiset kun haluaa. Itse työskentelen hautaustoimistossa ja olen näitä hautajaisia järjestänyt kymmeniä. Jokaisesta hautaustoimistosta saa ilmaiseksi tehtyä hautatestamentin missä määritellään kaikki.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleensä kuulutte kirkkoon? Erotkaa pois.

Tuo olis kyllä ihan hyvä veto mummon mielenosoitukseen. Samaan syssyyn voi sitten kysyä luuleeko saavansa kirkolliset hautajaiset kun ei ole niitä itse järjestämässä.

Totta kai mummo saa kirjolliset hautajaiset, ne kun ei ole kiinni siitä, kuuluuko miniä kirkkoon vai ei. Mummo voi tehdä hautajaistestamentin ja jopa määrittää summan, joka hautajaisiin käytetään eikä miniä voi sille mitään, vaikka menisi 20 000 e monttubileisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi