Kassaneiteihin väsynyt mies avautuu
Mua ottaa niin päähän nämä kassaneidit, jotka luulee, että jokainen mies heitä himoitsee ihan vaan sukupuolensa puolesta ja tästä syystä he katsovat asiakseen olla tylyjä ihan kaiken varalta, koska asiakas on mies, joten pakkohan sen on olla muhun ihastunut koska mä oon niin ihana. Te olette asiakaspalvelijoita. Yrittäkää pitää henkilöiset tuntemuksenne ja miesvihanne kurissa.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on aivan kauhea leegio muijia jotka ovat ilmeisesti frigidejä. Muutoin tätä miesvihaa ei voi käsittää.
No voi jumalauta nyt!!! Onko se miesvihaa jos ei hyväksy seksuaalista ahdistelua?! Onko sekin miesvihaa jos ei hyväksy raiskaamista, pahoinpitelyä, tappamista? Hymyhuulinko kaikki pitää hyväksyä ettei nyt vain miehiä vihattaisi?
Joku raja saatana tolla miesten uhriutumisellakin on oltava!!!!!
Se, että joku väittää Suomen olevan joku ahdistelijoiden mekka ja suomalaisten miesten olevan suuremman luokan ahdistelijoita valehtelee. Yksi maailman sisäänpäinkääntynein kansa joka ei tervehdi edes naapureitaan onkin joku hirviö vailla vertaa. Ja jossa jopa katse on seksuaalista ahdistelua.
Ei ihme, jos näitä juttuja ihmettelee kaikki täysjärkiset joilla ei ole jotain omaa lehmää ojassa.
Tässä muutamia omia ahdistelukokemuksiani:
- ainakin kolme itsensäpaljastelijaa. Ensimmäisen uhriksi jouduin alle kouluikäisenä. Aikuisiällä itsensäpaljastelija lähti seuraamaan minua yöllä.
- teini-iässä ja aikuisena ventovieraat pojat ja miehet ovat kadulla lukuisia kertoja tarttuneet kiinni rintoihini ja takapuoleeni ja kourineet. Persettä on puristeltu myös baarissa useasti.
- rintojani on kommentoitu keskellä kirkasta päivää kadulla. Tätä on tapahtunut ainakin kahdesti.
- teini-ikäisenä kun kävelin päivällä kadulla, viereeni pysähtyi auto, josta tehtiin seksinostotarjous. Aikuisiällä seksinostotarjouksia on tehty lisää.Jne, jne. Sinulla ei ole mitään käsitystä siitä mitä naiset tässä maassa joutuvat kokemaan.
Miettikääpä yllä olevaa, tyttöjen isät.
Millä tapaa olet nyt siis mielestäsi traumatisoitunut, jos jätetään nuo itsensä paljastelijat pois laskuista?
Millä tapaa elämäsi on mennyt raiteiltaan? Se tissi ja perse on ihan samaa nahkaa kuin muukin iho,
itse tunnut niitä eniten seksualisoivan.
Ja miksköhän me jätettäisiin ne pois laskuista?
Mutta olkoon tämä keskustelu mun osalta tässä. Näyttää olevan hyödytöntä jatkaa, kun ei siellä puolella taida sitä tolkkua löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti sukupuoleen perustuva häirintä on usein arkipäivää monille asiakaspalveluammatissa toimivalle naiselle. Monelle miehelle riittää tieto, että asiakaspalvelussa oleva nainen ei pääse tilanteesta pois ja että hän ei voi puolustautua, koska pitää noudattaa työntantajan ohjesääntöä. JUURI SIKSI aspa:ssa toimivat naiset valitaankin uhreiksi.
Jos nainen on nuorehko ja nätti, jutut ovat seksuaalisviritteisiä. Jos nainen ei ole nuori ja nätti, sitten saa kuulla ämmättelyä ja pahempaa.
Jos on nuori nainen, saattaa joku ns. alemman tason mies ottaa pompoteltavakseen. Kyse tässä siis vallankäytöstä, mies ajattelee, että voi kohdella nuorta naista miten vaan.
Oli siis kyse seksuaalisesta häirinnästä, tai siitä, että ajatellaan naisen olevan jonkinlainen sylkykuppi, niin kyse on häirinnästä. Miehet varmaan havemmin tätä kokevat, joten eiväthän monet usko naisia. Mutta entäs jos nainen olisi hänen oma äitinsä, mummonsa, siskonsa, vaimonsa, tyttöystävänsä, tyttärensä tai lapsensa tytär, joka kertoisi kokevansa tällaista? Eikö juuri tuollainen naisten kokemuksien vähättely ole itse asiassa osa samaa ongelmaa.
Muistan itse useamman tapauksen omasta nuoruudestani, ja äskettäin myös sukulaistyttöni vaihtoi työpaikkaa, koska pari keski-ikäistä miespuolista vakioasiakasta käyttäytyivät --- paikan omistajan puhuttelusta huolimatta --- jatkuvasti törkeästi.
Yleistä , yleistä, yleistä, yleistä ja yleistä vielä kerran lisää.
Todellisuudessa niitä pokailijoita asiakkaista on promillen murto-osa. Mutta kiva että jaksat yleistää.
Kassantäti 24w
Ei nää usko vaikka heille sanoo, juu ei ole yleistä. On kyllä niin ihme liioittelua nyt, että ihan höpöjutuiksi menee.
T.Toinen kassatäti
Onhan se varmaan totta, että ihan jokaista kassatätiä ei ole ahdisteltu seksuaalisesti. Mutta se ei silti tarkoita, että sitä ei tapahtuisi.
Ihmetyttää, missä kuplassa elävät nämä tyypit, jotka eivät tätä ilmiselvää faktaa tajua, vaikka asiasta on puhuttu, kirjoitettu, tehty tutkimustakin. Pyritty valistamaan ja tuomaan ongelmaa näkyväksi. Pikagoogletuksella läjähtää faktaa ihan Työterveyslaitoksen infosivuja myöten.
Mutta ei. Jos jotain ei ole omalle kohdalle sattunut, sitä ei VOI olla olemassa. Pää puskaan ja kielletään kaikki.
Eikö minun mielipiteeni ole minkään arvoinen, olen kuitenkin ollut alalla vuosia ja kerron, että älkää liioitelko. Onko ainoastaan se arvokas mielipide joka tukee tätä älytöntä liioittelua. Olen ruuhkaisessa kaupassa ja näen myös mitä ympärillä tapahtuu. Eikö ihmisiä saa puolustaa, kun heistä aniharva käyttäytyy huonosti.
T.Kassatäti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti sukupuoleen perustuva häirintä on usein arkipäivää monille asiakaspalveluammatissa toimivalle naiselle. Monelle miehelle riittää tieto, että asiakaspalvelussa oleva nainen ei pääse tilanteesta pois ja että hän ei voi puolustautua, koska pitää noudattaa työntantajan ohjesääntöä. JUURI SIKSI aspa:ssa toimivat naiset valitaankin uhreiksi.
Jos nainen on nuorehko ja nätti, jutut ovat seksuaalisviritteisiä. Jos nainen ei ole nuori ja nätti, sitten saa kuulla ämmättelyä ja pahempaa.
Jos on nuori nainen, saattaa joku ns. alemman tason mies ottaa pompoteltavakseen. Kyse tässä siis vallankäytöstä, mies ajattelee, että voi kohdella nuorta naista miten vaan.
Oli siis kyse seksuaalisesta häirinnästä, tai siitä, että ajatellaan naisen olevan jonkinlainen sylkykuppi, niin kyse on häirinnästä. Miehet varmaan havemmin tätä kokevat, joten eiväthän monet usko naisia. Mutta entäs jos nainen olisi hänen oma äitinsä, mummonsa, siskonsa, vaimonsa, tyttöystävänsä, tyttärensä tai lapsensa tytär, joka kertoisi kokevansa tällaista? Eikö juuri tuollainen naisten kokemuksien vähättely ole itse asiassa osa samaa ongelmaa.
Muistan itse useamman tapauksen omasta nuoruudestani, ja äskettäin myös sukulaistyttöni vaihtoi työpaikkaa, koska pari keski-ikäistä miespuolista vakioasiakasta käyttäytyivät --- paikan omistajan puhuttelusta huolimatta --- jatkuvasti törkeästi.
Yleistä , yleistä, yleistä, yleistä ja yleistä vielä kerran lisää.
Todellisuudessa niitä pokailijoita asiakkaista on promillen murto-osa. Mutta kiva että jaksat yleistää.
Kassantäti 24w
Ei nää usko vaikka heille sanoo, juu ei ole yleistä. On kyllä niin ihme liioittelua nyt, että ihan höpöjutuiksi menee.
T.Toinen kassatäti
Onhan se varmaan totta, että ihan jokaista kassatätiä ei ole ahdisteltu seksuaalisesti. Mutta se ei silti tarkoita, että sitä ei tapahtuisi.
Ihmetyttää, missä kuplassa elävät nämä tyypit, jotka eivät tätä ilmiselvää faktaa tajua, vaikka asiasta on puhuttu, kirjoitettu, tehty tutkimustakin. Pyritty valistamaan ja tuomaan ongelmaa näkyväksi. Pikagoogletuksella läjähtää faktaa ihan Työterveyslaitoksen infosivuja myöten.
Mutta ei. Jos jotain ei ole omalle kohdalle sattunut, sitä ei VOI olla olemassa. Pää puskaan ja kielletään kaikki.
Eikö minun mielipiteeni ole minkään arvoinen, olen kuitenkin ollut alalla vuosia ja kerron, että älkää liioitelko. Onko ainoastaan se arvokas mielipide joka tukee tätä älytöntä liioittelua. Olen ruuhkaisessa kaupassa ja näen myös mitä ympärillä tapahtuu. Eikö ihmisiä saa puolustaa, kun heistä aniharva käyttäytyy huonosti.
T.Kassatäti
Miksi pitäisi puolustaa ihmisiä, kun ei täällä kaikkia ihmisiä ole syyteltykään?
Sinusta jutut voivat olla liioittelua, mutta olet vain yksi ihminen jolla on asiasta yksi kokemus. Millä oikeudella väität toisten tarinoita liioitteluksi? Miten voit yhtenä henkilönä olla muka monen muun kokemusten jyrääjä?
Minusta Suomessa on ihan kivoja ja asiallisia ihmisiä, joku pieni marginaali häirikkölauma varmaan on ikuinen ongelma, Suomessa yleensä päihtyneet on välillä ongelmallisia. Yksi nainen kerran niin kamoissa, että oli ihmettelemistä, tuijotti minua 2 minuuttia silmät päässä ennenkuin sai kortin kaivettua lompakosta. Jotain pilvimässyjä ilmeisesti ostamassa, humalaiset on sitten oma sakkinsa.
T.Kassatäti
Minua edelleen kiinnostaisi tietää, että mistä käy ilmi että kyseessä on kassaneiti joka kuvittelee että kaikki miehet haluavat ahdistella häntä, eikä pelkkä huono asiakaspalvelu jonka uhriksi joutuu vähän jokainen sukupuolesta riippumatta?
Ja miten joku mieasiamies onnistui kääntämään asian miesten ahdisteluksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon itse päässyt kyllä tosi vähällä verrattuna moniin. Kaveriltani on ainakin useamman kerran kyselty hintaa kaupungilla päiväsaikaan ja toisen tisseihin on käyty kiinni.
Itselläni kokemusta on lähinnä muutaman kerran perseen kommentoinnista keskellä katua, perseen läpsäisystä baarissa kun kävelin ohi, ulkonäön ja panemisarvon kommentoinnista kadulla kun olin noin 12-vuotias ja panemista merkitsevän käsimerkin näyttäminen ohiajavasta autosta kun olin 11-vuotias. Muita en nyt muista, mutta olen pitänyt tätä tosi lievänä kun olen vertaillut tuttuihin.Niin? Mikä oli juttusi pointti?
Eipä yllätä, että susta alakouluikäisille seksistä vihjailu on jopa ihan asiallista kanssakäymistä.
Eihän tuo valehtelukaan ole ihan asiallista. Vai pitäisikö jokaiseen nettijuttuun uskoa?
"Hitchensin partaveitsenä tunnetun säännön mukaan kaikki väitteet, joiden tueksi ei esitetä todisteita, voidaan myös ilman todisteita kumota. Todistustaakka on aina väitteen esittäjällä, ja mitä enemmän väittää, sitä painavampi taakka on."
Alapas siis todistella väitteitäsi, tai tulkitsen sinun valehtelevan.
Arvasin tämän. Tosin alkuperäisen väitteen esittäjän tulee esittää todisteet
Onko työpaikkakiusaaminen tuohon kassaneidin ahdisteluun verrattavaa? Vakavampaa, vai lievempää?
http://tyopaikkakiusatut.net/?p=192
Ja millä aloilla sitä tapahtuu:
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2012/03/06/kiusaajan-tyokal…
Vai tapahtuuko sittenkään:
http://www.hs.fi/ura/a1386443024878
Ja mistä johtuu ristiriitaisuudet artikkeleissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon itse päässyt kyllä tosi vähällä verrattuna moniin. Kaveriltani on ainakin useamman kerran kyselty hintaa kaupungilla päiväsaikaan ja toisen tisseihin on käyty kiinni.
Itselläni kokemusta on lähinnä muutaman kerran perseen kommentoinnista keskellä katua, perseen läpsäisystä baarissa kun kävelin ohi, ulkonäön ja panemisarvon kommentoinnista kadulla kun olin noin 12-vuotias ja panemista merkitsevän käsimerkin näyttäminen ohiajavasta autosta kun olin 11-vuotias. Muita en nyt muista, mutta olen pitänyt tätä tosi lievänä kun olen vertaillut tuttuihin.Niin? Mikä oli juttusi pointti?
Eipä yllätä, että susta alakouluikäisille seksistä vihjailu on jopa ihan asiallista kanssakäymistä.
Eihän tuo valehtelukaan ole ihan asiallista. Vai pitäisikö jokaiseen nettijuttuun uskoa?
"Hitchensin partaveitsenä tunnetun säännön mukaan kaikki väitteet, joiden tueksi ei esitetä todisteita, voidaan myös ilman todisteita kumota. Todistustaakka on aina väitteen esittäjällä, ja mitä enemmän väittää, sitä painavampi taakka on."
Alapas siis todistella väitteitäsi, tai tulkitsen sinun valehtelevan.
Arvasin tämän. Tosin alkuperäisen väitteen esittäjän tulee esittää todisteet
Sori, täsmennän (siltä varalta että nuo olivat "ihan ekat viestisi tässä ketjussa"): Alkakoot ahdistelun kieltäjät ja vähättelijät todistaa väitteitään, tai tulkitsen heidän valehtelevan.
Ei koske vain kassaneitejä. Suurin osa naisista tuntuu kuvittelevan että kaikki miehet himoitsee heitä ja käyttäytyy sen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei koske vain kassaneitejä. Suurin osa naisista tuntuu kuvittelevan että kaikki miehet himoitsee heitä ja käyttäytyy sen mukaisesti.
Kyllä. Sen Pyhän Vulvan oikeutus. Näin sitten nainen päättää , mitkä rusinat pullasta kelpaa ja mitkä ei.
Ahdistelukin on ihan ok, jos se sattuu naista sillä hetkellä miellyttämään, nostaa naisen elintasoa, statusta tai taloutta, omat itsekkäät tarpeet tyydyttäen.
Kas kun ei kukaan ole vetänyt vielä sitä setämies/ällösetä -korttia peliin. Sitä ehkä jo monikin kaipaa jo keskustelun tässä vaiheessa...
Vierailija kirjoitti:
Minusta Suomessa on ihan kivoja ja asiallisia ihmisiä, joku pieni marginaali häirikkölauma varmaan on ikuinen ongelma, Suomessa yleensä päihtyneet on välillä ongelmallisia. Yksi nainen kerran niin kamoissa, että oli ihmettelemistä, [bold] tuijotti minua 2 minuuttia silmät päässä [/bold] ennenkuin sai kortin kaivettua lompakosta. Jotain pilvimässyjä ilmeisesti ostamassa, humalaiset on sitten oma sakkinsa.
T.Kassatäti
Ehh...aika omituista olisi tuijottaa silmät jossain muualla kuin päässä. Ellei hahmo sitten ollut suoraan Pan's labyrinthistä.
Tässä sama juttu kuin kadulla tapahtuvassa ahdistelussa: yksin liikkuvaa on helppo häiritä. Pikkukauppojen kassat todennäköisesti joutuvat ahdistelun kohteeksi, koska liikkeessä ei ole muita todistamassa. Kuka hullu nyt täydessä Prismassa alkaa kouria myyjää, kun ympärillä kymmeniä todistajia?
Vierailija kirjoitti:
Tässä sama juttu kuin kadulla tapahtuvassa ahdistelussa: yksin liikkuvaa on helppo häiritä. Pikkukauppojen kassat todennäköisesti joutuvat ahdistelun kohteeksi, koska liikkeessä ei ole muita todistamassa. Kuka hullu nyt täydessä Prismassa alkaa kouria myyjää, kun ympärillä kymmeniä todistajia?
Pikku-Siwoissa (ennenkuin siirtivät K-kaupan ketjuun) oli ja on yhä edelleen säännölliset vartiointiliikkeen palvelukset käytössä,asiakaskunta niissä yleisesti paljon tutumpaa kassoille jne.
Tuttuja asiakkaita lappaa lisäksi jatkuvalla syötöllä ovesta sisään niihin(varsinkin postipalvelumyymälöihin) ja kaikkien liikkuminen nähdään jo monitorista.
Täytyy siis olla joku todella vaarallinen seksuaalirikollinen joka jotain kassatyöntekijän oikeasti 'kourimista' siellä edes yrittäisi. (tod.näk. yhtä yleisiä ,kuin jotkut kiilusilmäiset kaupan kirveellä ryöstäjät.)
Eli,ei siis ihan kovin yleisiä...
Siwan asi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikku-Siwoissa (ennenkuin siirtivät K-kaupan ketjuun) oli ja on yhä edelleen säännölliset vartiointiliikkeen palvelukset käytössä,asiakaskunta niissä yleisesti paljon tutumpaa kassoille jne.
Tuttuja asiakkaita lappaa lisäksi jatkuvalla syötöllä ovesta sisään niihin(varsinkin postipalvelumyymälöihin) ja kaikkien liikkuminen nähdään jo monitorista.
Täytyy siis olla joku todella vaarallinen seksuaalirikollinen joka jotain kassatyöntekijän oikeasti 'kourimista' siellä edes yrittäisi. (tod.näk. yhtä yleisiä ,kuin jotkut kiilusilmäiset kaupan kirveellä ryöstäjät.)
Mä vietin 20-vuotiaana yhden kesän jäätelönmyyjänä, ja kokemuksesta voin kertoa, että häiriköitä ramppasi siinä päivittäin, varsinkin jos olin iltavuorossa, joka päättyi klo 21. Setämiehet ottivat ensin neuvoa-antavaa terasseilla, ja tulivat sitten kännissä ehdottelemaan kuka mitäkin. Törkein tyyppi tunki kätensä sisään ikkunasta ja huusi että "TÄNNE SE TISSI!". Valitettavasti mulla ei ollut turvana vartiointiliikkeen palveluja tai kanta-asiakkaita. Kerran tosin joku täysin random tyyppi käski yhtä häirikköhörhöä painumaan v***uun, kun sattui ohikulkiessaan osumaan keskelle episodia.
Siwan asi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siwan asi
Höpinää, meillä ei käynyt vartija edes päivittäin (tietty määrä kertoja per kk). Välillä oli niin hiljaista, että kassan näyttö sammui (yli 20 min käyttämättä). Koin mm. pakkohalailua, pyllyn koskettelua ohikulkiessa ja lukemattomia iskuyrityksiä. Onneksi ei mitään vakavampaa.
Kilpaileeko kassaneidot keskenään asiakkaista, ikäänkuin joskus valitsemani kassaneito hymyilee voitonriemuisen näköisenä ja viereinen kassaneito katsoo hieman pettynyt ilme naamallaan xD
Kyllä joutuu kassaneti ja -rouva olemaan kylmä, jos ei halua laumaa Herra 47:ja riesakseen.
Vaimoni on yöissä kaupassa ja todellakin asiakkaissa on uskomattomia törppöjä.
"Herra 47" onkin nykyään suosikkisketsihahmomme.
Kertoo sekin jotain, että naisen/tytön uskotaan valehtelevan, kun hän kertoo kokemastaan ahdistelusta. Valitettavasti tapahtuma on ihan totta, mutta tietenkin on mahdoton todistaa kymmenen vuoden takaista tapahtumaa joka on jäänyt vain muistiin. En kuitenkaan ole juttua käräjille viemässä ja keskustelupalstalla voit itse päättää uskotko vai et.