Miksi jotku akat aivopesee lapsiaan heidän isäänsä vastaan?
Kommentit (23)
Samasta syystä ku jotkut ukot aivopesee lapsensa äitiä vastaan.
Terv: Isä aivopesi veljeni vihaamaan äitiä.
Isäni petti äitiäni ja erosivat. Äiti jaksoi demonisoida isää meille niin pitkään kuin asuimme kotona. Katkeruudesta se varmaan johtui.
Jossain vaiheessa rakastettusi ja lastesi äiti muuttuu akaksi, eikä sinulla ole mitään syytä siihen...
Puhutko omille lapsillesi heidän äidistään käyttäen sanaa akka? Ei ihme, jos alkavat karttaa sinua.
Mistä me se tiedetään? Kysy akalta.
Mä olen sanonut omalle miehelleni että jos tekee mieli pettää, eroaa musta ensin. Jos menee pettämään mua, en voi luvata puhua hänestä nätisti. Ei ole luonnollista puhua nätisti ihmisestä johon on vihainen ja jota vihaa.
Tämä on tosi hyvä kysymys ja minua harmittaa, että se on muotoiltu vähän huonosti. On äitejä, jotka koittavat aivopestä lapsiaan isäänsä vastaan, runsaasti. Se osoittaa minusta suurta henkistä kypsymättömyyttä vanhemmalta ja itseensä kietovaa itsekkyyttä. Katson, että mulla on varaa sanoa, koska oma äitini toimi ihan samalla tavalla jo ennen vanhempieni avioeroa ja sen jälkeen. Pitkään veljeni kanssa uskoimme tähän foolaan. Sitten emme enää uskoneet.
Lastahan on hyvä käyttää koston välineenä. Viaton lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Aika yleistä. Suomalaiset naiset.. Eivät ymmärrä mitä se tekee lasten psyykelle. Tärkeintä on kosto, oikeutettu eli ei.
Onko sinulla kokemusta muista kuin suomalaisista vaimoista?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tosi hyvä kysymys ja minua harmittaa, että se on muotoiltu vähän huonosti. On äitejä, jotka koittavat aivopestä lapsiaan isäänsä vastaan, runsaasti. Se osoittaa minusta suurta henkistä kypsymättömyyttä vanhemmalta ja itseensä kietovaa itsekkyyttä. Katson, että mulla on varaa sanoa, koska oma äitini toimi ihan samalla tavalla jo ennen vanhempieni avioeroa ja sen jälkeen. Pitkään veljeni kanssa uskoimme tähän foolaan. Sitten emme enää uskoneet.
Kun sinun äitisi on siis akka, kysy häneltä suoraan, miksi hän käyttäytyi niin. Mutta älä yleistä kaikkiin naisiin.
Oma äitini teki ihan samaa. Vasta myöhemmin tajusin, että isä oli lopulta kiltti ja hyvä ihminen. Äitiä varmaan varjosti omat lapsuuden aikaiset traumat, joten en viitsi kantaa kaunaa.
Sinä saat puhua asiattomasti naisista?
En koskaan puhunut lapsilleni paskaa heidän isästään. Hän vieroitti ihan itse itsensä olemalla jatkuvasti kännissä, niin etteivät lapset halunneet olla tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika yleistä. Suomalaiset naiset.. Eivät ymmärrä mitä se tekee lasten psyykelle. Tärkeintä on kosto, oikeutettu eli ei.
Ei vielä. Seuraava naiseni ei taatusti tule olemaan suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Naislapsia.
Miten te eronneet isät sitten uskallatte antaa lapsenne naislasten huollettaviksi?
Niin, olishan se ollut terveempää pitää yllä lapsen ja isän suhdetta ja antaa lapsi väkivaltaisen miehen luokse ihan vaan siksi, että isällä on oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä. Seuraava naiseni ei taatusti tule olemaan suomalainen.
Ai, valitset vaimosi kansalisuuden ja kielen perusteella? Kerropa meille, missä maassa on sopuisinta vaimomateriaalia. Ja luuletko että ulkomaalaiset naiset eivät eron jälkeen aivopese lapsiaan? Oletko koskaan kuullut kansainvälisistä lapsikaappauksista?
Vierailija kirjoitti:
En koskaan puhunut lapsilleni paskaa heidän isästään. Hän vieroitti ihan itse itsensä olemalla jatkuvasti kännissä, niin etteivät lapset halunneet olla tekemisissä.
Minun isä teki myös näin.
Äiti ei koskaan puhunut isästä pahaa vaikka isä oli arvaamattoman väkivaltainen ja tosi usein kännissä, äiti uskoi rakkauteen ja siihen koko "myötä ja vastoinkäymisissä" mentaliteettiin.
Pelkäsin omaa isääni, hän saattoi räjähtää huutamaan ihan pienistäkin asioista ja uhkasi hakkaamisella, usein sain selkääni. Yhä jälki jalassa siinä kohtaa jota isä remmillä pieksi verille asti kun erehdyin käymään yöllä vessassa ja vedin vessan. Toivoin että vanhempani eroaisivat, mutta eivät eronneet.
Kun muutin pois kotoa katkaisin välit isään, äitiin pidän satunnaisesti yhteyttä.
Mieti sitä. Mitä avioliitossanne tapahtui? Mitä avioerossanne tapahtui?