Kassaneiteihin väsynyt mies avautuu
Mua ottaa niin päähän nämä kassaneidit, jotka luulee, että jokainen mies heitä himoitsee ihan vaan sukupuolensa puolesta ja tästä syystä he katsovat asiakseen olla tylyjä ihan kaiken varalta, koska asiakas on mies, joten pakkohan sen on olla muhun ihastunut koska mä oon niin ihana. Te olette asiakaspalvelijoita. Yrittäkää pitää henkilöiset tuntemuksenne ja miesvihanne kurissa.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän teidän joidenkin miesasiamiesten uhriutuminen jo vähän liian pitkälle, jos miesvihaa on kun kassatyöntekijä ahdistuu kokemastaan seksuaalisesta ahdistelusta. Vielä pahempaa miesvihaa on kaiketi se, jos miestä syytetään pahoinpitelystä, raiskauksesta tai murhasta. Näistä kaikista pitäisi varmaan vaieta ettei miesasiamiehelle tuli paha mieli.
Jep. Saahan sitä ahdistua, ihan mistä tahansa.
Normaali ihminen saattaa jopa kaupassa käydessään hymyillä kassalle,
miesvihaajafeministien mielestä tämäkin on ahdistelua.
Selitä minulle, kuinka "ihminen muuten riisutaan katseella"? En ole koskaan tuota ymmärtänyt. Aika jännää, jos kaupan kassalla on aikaa tämmöiseen kiinnittää myös oikein usean miehen kohdalla huomiota?
Eihän täällä asiakaspalvelijat ole loukkaantuneet tavallisesta hymyilystä vaan yksilöiden irstaista puheista ja törkeydestä! Hymyily ja small talk kuuluu ihmisyyteen mutta jos asiakkaan käsitys small talkista on ehdottelu seksistä on jotain vialla. Miksei voisi kehua kaunista säätä myyjän tissien sijaan? Miksei voisi puhua tarjouksista sen sijaan että pyytää myyjää treffeille? Miksi myyjältä täytyy kysyä että pannaanko, ota edes suihin? Miksi asiakasyksilölle ystävällisyys on sama asia kuin flirttailu, huoh, suurin osa tajuaa onneksi lopettaa ajoissa.
Asiakkaista suurin osa käyttäytyy hyvin, sitten tulevat nämä ahdistelijayksilöt joille katsekontakti ja normaali "hei" tarkoittaa että myyjä haluaa panna häntä. (Ei kaikki miehet!)
Oletko myyjä? Monestiko sinulle on ehdotettu naimista ja suihinottamista kassalla?
Kehuttu tissejä?
Jotain rajaa trollaamiseesi.
Kyllä, olin teininä kesän myyjänä. Yhden kesän aikana sattui nämä kaikki jutut. Seksiehdotuksia lakkasin laskemasta kun molemman käden sormet eivät riittäneet ja tissit tuntuivat olevan jokaisen kännissä olevan vakioaihe, isorintainen kun olen. Totta kai suurin osa miehistä näitä ehdotuksia ei laukonut, sitäkö oletit? Naisilta sai myös törkyjä kuunnella, mutta heiltä se ei ollut seksuaalista ahdistelua, joka on ketjun aihe. Yleistettynä paskayksilöt naiset kitisevät ja miehet ahdistelevat.
Miksi miehet eivät voi ymmärtää että näitä asiattomuuksia saa myyjät kuunnella usein, mutta se ei tarkoita että kaikki miehet sitä tekevät? Prosentuaalisesti ahdistelijoita on pieni määrä, joten miksi koko miessukupuoli loukkaantuu? Miksi ei voi sanoa että juu, näin tapahtuu, paska homma? Sen sijaan syyllistetään ja vähätellään kun joku kertoo kokemuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni nämä naisvihaa puhkuvat sankarit pitäisi käydä lahtaamassa sieltä porukoidensa kellareista ja nopeasti, ennenkuin pääsevät kaduille. Ihan Breivik-heppuja kaikki, kohteena vain naiset ja varmasti vielä tulevat tappaneeksi jonkun naisen elämänsä aikana koska heitä vaivaa selvästi "kilttimies-syndrooma" jonka nimissä on ennenkin naisia tapettu. Oikeasti todella kuvottavaa ja häiriintynyttä tekstiä tulee noiden miesasiamiesten suusta, niin paljon vihaa, halveksuntaa ja negatiivisia tunteita kaikkia naisia kohtaan tuntuu olevan..
Aloituksessa kerrottiin miehiin kohdistuvasta ahdistelusta, miksi tulette ketjuun mitätöimään sitä ja kertomaan kuinka naisiakin ahdistellaan?
Niin?
Valitettavasti sukupuoleen perustuva häirintä on usein arkipäivää monille asiakaspalveluammatissa toimivalle naiselle. Monelle miehelle riittää tieto, että asiakaspalvelussa oleva nainen ei pääse tilanteesta pois ja että hän ei voi puolustautua, koska pitää noudattaa työntantajan ohjesääntöä. JUURI SIKSI aspa:ssa toimivat naiset valitaankin uhreiksi.
Jos nainen on nuorehko ja nätti, jutut ovat seksuaalisviritteisiä. Jos nainen ei ole nuori ja nätti, sitten saa kuulla ämmättelyä ja pahempaa.
Jos on nuori nainen, saattaa joku ns. alemman tason mies ottaa pompoteltavakseen. Kyse tässä siis vallankäytöstä, mies ajattelee, että voi kohdella nuorta naista miten vaan.
Oli siis kyse seksuaalisesta häirinnästä, tai siitä, että ajatellaan naisen olevan jonkinlainen sylkykuppi, niin kyse on häirinnästä. Miehet varmaan havemmin tätä kokevat, joten eiväthän monet usko naisia. Mutta entäs jos nainen olisi hänen oma äitinsä, mummonsa, siskonsa, vaimonsa, tyttöystävänsä, tyttärensä tai lapsensa tytär, joka kertoisi kokevansa tällaista? Eikö juuri tuollainen naisten kokemuksien vähättely ole itse asiassa osa samaa ongelmaa.
Muistan itse useamman tapauksen omasta nuoruudestani, ja äskettäin myös sukulaistyttöni vaihtoi työpaikkaa, koska pari keski-ikäistä miespuolista vakioasiakasta käyttäytyivät --- paikan omistajan puhuttelusta huolimatta --- jatkuvasti törkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap ryhtyy joskus aspaksi ja vanhat homomiehet ahdistelevat häntä seksuaalisesti joka päivä. Siltä se nimittäin tuntuu.
Olen itse tehnyt myyjän työtä kesätöinä 16-18-vuotiaana ja myöhemmin opiskelun ohella 5 vuotta. Sain jo 16-vuotiaana treffipyyntöjä +30-vuotiailta miehiltä (jotka muuten ovat ikäloppuja teinin mielestä), mutta en vielä sen ikäisenä osannut suhtautua niihin oikein. Yleensä hymyilin hermostuneesti ja toivoin vaan mielessäni, että mies lähtisi pois. Eivät monet sen ikäiset osaa sanoa suoraan vieraalle miehelle ja vielä ollessaan töissä. Numeroani en sentään ole ikinä antanut kellekään, mutta olen silti kokenut tilanteet vaikeiksi ja epäreiluiksi.
Etsikää naisia muualta kuin asiakaspalvelutilanteista! Flirttailu ei ole ikinä ok, jos myyjä on sinua yli 10 vuotta nuorempi.
Sait oikein treffipyyntöjä, vow kyllä kyseessä on isomman luokan ongelma ja koko maailman pitää pysähtyä. Kai soitit poliisille: "Moi, mä olen Lissu täältä Myllyniemen Siwasta, haluaisin tehdä rikosilmoituksen, joku mies kysyi mua treffeille" Poliisi vastaa:"Olemme tulossa 50 hengen iskuryhmä tekee rynnäkön teidän kauppaan jotta saamme tämän sian kiinni"
Iltalehti:"Iskuryhmä teki rynnäkön Siwaan, syy treffipyyntö".
Treffipyynnöt ja ehdottelut kolmekymppiseltä suojaikärajan alapuolella olevalle on susta ok?
Mullekin näytettiin kaikenlaisia käsimerkkejä ja sain ehdotteluja kun olin 11-vuotias. Ainakin mun mielestä se on helvetin sairasta, enkä ymmärrä millä logiikalla tuo on jotain normaalia käytöstä niiltä ehdottelijoilta ja pitäisi vain sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja te jotka ette usko ahdistelua tapahtuvan koska te ette näe sitä: te olette kassalla korkeintaan muutaman minuutin, te ette ole kauan siinä tilanteessa, toisin kuin myyjä, joka on siinä kassalla kymmenen tuntia, viidesti-kuudesti viikossa. Ahdistelijat eivät tule silloin kun on jonoa, vaan odottavat että pääsevät rauhassa jututtamaan kassatyttöä. Minäkään en ollut ennen kassatyötä todistanut ahdistelua tai myymälävarkautta, työn saatuani niistä tuli arkipäivää.
Olen tehnyt 20v töitä myyjänä ja kyllähän te liioittelette, toki ikävä kun tapahtuu kaikenlaista. Mutta tälläinen överiliioittelu ei palvele ketään, vähemmän värikynää ja liioittelua, niin voitte saada ihan asiallisen keskustelun aikaan. Pitää nyt kuitenkin muistaa, että 99% ihmisistä käyttäytyy asiallisesti.
Miesvihapalstalla on miesvihapalstan jutut. Jos tuo ahdistelu olisi oikeasti niin yleistä kuin palstalla miesvihaajat satuilevat, olisi asiasta aivan varmasti nostettu isompi meteli jo aikapäiviä sitten.
Missä tynnyrissä sinä oikein elät? Eikö muisti riitä kahta kuukautta taaksepäin? #lääppijä
http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/tarkea_aihe_valtasi_twit…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni nämä naisvihaa puhkuvat sankarit pitäisi käydä lahtaamassa sieltä porukoidensa kellareista ja nopeasti, ennenkuin pääsevät kaduille. Ihan Breivik-heppuja kaikki, kohteena vain naiset ja varmasti vielä tulevat tappaneeksi jonkun naisen elämänsä aikana koska heitä vaivaa selvästi "kilttimies-syndrooma" jonka nimissä on ennenkin naisia tapettu. Oikeasti todella kuvottavaa ja häiriintynyttä tekstiä tulee noiden miesasiamiesten suusta, niin paljon vihaa, halveksuntaa ja negatiivisia tunteita kaikkia naisia kohtaan tuntuu olevan..
Aloituksessa kerrottiin miehiin kohdistuvasta ahdistelusta, miksi tulette ketjuun mitätöimään sitä ja kertomaan kuinka naisiakin ahdistellaan?
Niin?
No eikä puhuttu, siinähän mitätöitiin kassaneitien kokemaa ahdistelua.
On munkin vaikea käsittää, että kassatyöntekijöitä todella ahdistellaan niin paljon, kun en ole sitä työtä koskaan tehnyt. Kyllä mä sen silti voin uskoa eikä mun tarvii vähätellä ahdistelusta kertovia tai syyttää heitä miesvihasta.
Toisaalta olenkin nainen ja joutunut kokemaan ahdistelua muissa yhteyksissä, joten pystyn kyllä kuvittelemaan sen kassalla tapahtuvaksikin.
Hyvin harvalla on agendana keksiä satuja, jotka saavat miehet huonoon valoon. Ei tällaisia ahdistelutapauksia tarvitse sitä varten keksiä, kun ne ovat ihan todellisuutta. Kaikki rationaaliset tyypit tajuavat kyllä, ettei heillä ole syytä huoleen jos itse eivät tällaista tee ja heidän on turha loukkaantua miessukupuolen puolesta. En mäkään loukkaannu jos joku kertoo ahdistelevista naisista, kun en sellainen ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Tässä on aloitusviesti:
"Mua ottaa niin päähän nämä kassaneidit, jotka luulee, että jokainen mies heitä himoitsee ihan vaan sukupuolensa puolesta ja tästä syystä he katsovat asiakseen olla tylyjä ihan kaiken varalta, koska asiakas on mies, joten pakkohan sen on olla muhun ihastunut koska mä oon niin ihana. Te olette asiakaspalvelijoita. Yrittäkää pitää henkilöiset tuntemuksenne ja miesvihanne kurissa."
Halausitko avata, mikä tuossa viestissä mielestäsi kertoo miehiin kohdistuvasta ahdistelusta? Kassaneiti ahdistelee asiakasta sillä, että... Niin?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti sukupuoleen perustuva häirintä on usein arkipäivää monille asiakaspalveluammatissa toimivalle naiselle. Monelle miehelle riittää tieto, että asiakaspalvelussa oleva nainen ei pääse tilanteesta pois ja että hän ei voi puolustautua, koska pitää noudattaa työntantajan ohjesääntöä. JUURI SIKSI aspa:ssa toimivat naiset valitaankin uhreiksi.
Jos nainen on nuorehko ja nätti, jutut ovat seksuaalisviritteisiä. Jos nainen ei ole nuori ja nätti, sitten saa kuulla ämmättelyä ja pahempaa.
Jos on nuori nainen, saattaa joku ns. alemman tason mies ottaa pompoteltavakseen. Kyse tässä siis vallankäytöstä, mies ajattelee, että voi kohdella nuorta naista miten vaan.
Oli siis kyse seksuaalisesta häirinnästä, tai siitä, että ajatellaan naisen olevan jonkinlainen sylkykuppi, niin kyse on häirinnästä. Miehet varmaan havemmin tätä kokevat, joten eiväthän monet usko naisia. Mutta entäs jos nainen olisi hänen oma äitinsä, mummonsa, siskonsa, vaimonsa, tyttöystävänsä, tyttärensä tai lapsensa tytär, joka kertoisi kokevansa tällaista? Eikö juuri tuollainen naisten kokemuksien vähättely ole itse asiassa osa samaa ongelmaa.
Muistan itse useamman tapauksen omasta nuoruudestani, ja äskettäin myös sukulaistyttöni vaihtoi työpaikkaa, koska pari keski-ikäistä miespuolista vakioasiakasta käyttäytyivät --- paikan omistajan puhuttelusta huolimatta --- jatkuvasti törkeästi.
Yleistä , yleistä, yleistä, yleistä ja yleistä vielä kerran lisää.
Todellisuudessa niitä pokailijoita asiakkaista on promillen murto-osa. Mutta kiva että jaksat yleistää.
Kassantäti 24w
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on aivan kauhea leegio muijia jotka ovat ilmeisesti frigidejä. Muutoin tätä miesvihaa ei voi käsittää.
No voi jumalauta nyt!!! Onko se miesvihaa jos ei hyväksy seksuaalista ahdistelua?! Onko sekin miesvihaa jos ei hyväksy raiskaamista, pahoinpitelyä, tappamista? Hymyhuulinko kaikki pitää hyväksyä ettei nyt vain miehiä vihattaisi?
Joku raja saatana tolla miesten uhriutumisellakin on oltava!!!!!
Se, että joku väittää Suomen olevan joku ahdistelijoiden mekka ja suomalaisten miesten olevan suuremman luokan ahdistelijoita valehtelee. Yksi maailman sisäänpäinkääntynein kansa joka ei tervehdi edes naapureitaan onkin joku hirviö vailla vertaa. Ja jossa jopa katse on seksuaalista ahdistelua.
Ei ihme, jos näitä juttuja ihmettelee kaikki täysjärkiset joilla ei ole jotain omaa lehmää ojassa.
Kuka on väittänyt? Se, että kertoo joidenkin ahdistelevan, on yhtä kuin väittäisi suomalaisten miesten olevan suuremman luokan ahdistelijoita? Mikä siinä luetun ymmärtämisessä on niin älyttömän vaikeaa?
Ihan tosissasiko myös luulet, että kaikki Suomessa ovat juroja ja sisäänpäinkääntyneitä eikä yksi ainut yksilö uskaltaisi ahdistella? Kännissähän sitä tehdään varsinkin paljon jos ei selvinpäin uskalla ja kauppaankin voi mennä kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on aivan kauhea leegio muijia jotka ovat ilmeisesti frigidejä. Muutoin tätä miesvihaa ei voi käsittää.
No voi jumalauta nyt!!! Onko se miesvihaa jos ei hyväksy seksuaalista ahdistelua?! Onko sekin miesvihaa jos ei hyväksy raiskaamista, pahoinpitelyä, tappamista? Hymyhuulinko kaikki pitää hyväksyä ettei nyt vain miehiä vihattaisi?
Se, että joku väittää Suomen olevan joku ahdistelijoiden mekka ja suomalaisten miesten olevan suuremman luokan ahdistelijoita valehtelee. Yksi maailman sisäänpäinkääntynein kansa joka ei tervehdi edes naapureitaan onkin joku hirviö vailla vertaa. Ja jossa jopa katse on seksuaalista ahdistelua.
Ei ihme, jos näitä juttuja ihmettelee kaikki täysjärkiset joilla ei ole jotain omaa lehmää ojassa.
Kuka on väittänyt? Se, että kertoo joidenkin ahdistelevan, on yhtä kuin väittäisi suomalaisten miesten olevan suuremman luokan ahdistelijoita? Mikä siinä luetun ymmärtämisessä on niin älyttömän vaikeaa?
Ihan tosissasiko myös luulet, että kaikki Suomessa ovat juroja ja sisäänpäinkääntyneitä eikä yksi ainut yksilö uskaltaisi ahdistella? Kännissähän sitä tehdään varsinkin paljon jos ei selvinpäin uskalla ja kauppaankin voi mennä kännissä.
Siirryt siis miesvihakiimassasi valtaosasta miehistä- yhteen reppanaan, teinijonnesta -limaiseen vanhaan ukkoon, aina omaa agendaasi ajaessasi? Kääntelet ja vääntelet sanoja ja määreitä, kunhan miesvihasi vain tulee aina julki, edellistä kirjoitusta aina itsellesi soveltaen?
Vähän ot, mutta miksi muuten jotkut miehet ahdistelevat todella nuoria tyttöjä? Minä ja kaverini saimme erityisesti alakouluikäisinä kuulla joitakin sairaita kommentteja. Onko tarkoitus pelotella, alistaa, vai mitä ihmettä? Vai tuntevatko nuo miehet oikesti seksuaalista vetoa lapsiin? En tajua tätä.
En ole lapsuuden jälkeen enää kauheasti kokenut ahdistelua. Sen jälkeen mulle puhumaan tulleet miehet on olleet enimmäkseen asiallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirryt siis miesvihakiimassasi valtaosasta miehistä- yhteen reppanaan, teinijonnesta -limaiseen vanhaan ukkoon, aina omaa agendaasi ajaessasi? Kääntelet ja vääntelet sanoja ja määreitä, kunhan miesvihasi vain tulee aina julki, edellistä kirjoitusta aina itsellesi soveltaen?
Huoh. Voitko näyttää kohdan, missä täällä puhutaan "valtaosasta miehistä"? En ole itse täällä kommentoinut teinijonneista tai limaisista ukoista, että turha sekoittaa asioita. Voisitko myös kertoa, mikä tuossa viestissä on mielestäsi miesvihaa?
Mikä sua oikeesti vaivaa? Sullahan tässä miesvihakiima on kun näet sitä kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä jo turpasi kiinni, ei kannata puhua tuollaisen naisvihakiiman vallassa :). Itse kääntelit koko aloituksen päälaelleen etkä ymmärrä ensimmäistäkään asiaa..
Tuo yksi tyyppi kääntää kirjoitukset joistakin ahdistelijoista siihen, että täällä on väitetty Suomea oikein ahdistelijoiden mekaksi. Mitään vertailua muihin maihin ei ole edes tehty.
Miksi tästä aiheesta ei voi puhua asiallisesti, kysyn vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot ihan sairas ja harhainen. Ei mitään todellisuudentajua sun jutuissas. Luet asioita joidenkin vitun uhriutumislasien läpi ja väännät niin, että varmasti pääset loukkaantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksi tyyppi kääntää kirjoitukset joistakin ahdistelijoista siihen, että täällä on väitetty Suomea oikein ahdistelijoiden mekaksi. Mitään vertailua muihin maihin ei ole edes tehty.
Miksi tästä aiheesta ei voi puhua asiallisesti, kysyn vaan?
Takerrut siis kahteen yksittäiseen sanaan, mutta kaikkien miehien leimaaminen ahdistelijoiksi onkin sitten ihan ok ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä aiheesta ei voi puhua asiallisesti, kysyn vaan?Takerrut siis kahteen yksittäiseen sanaan, mutta kaikkien miehien leimaaminen ahdistelijoiksi onkin sitten ihan ok ?
Ja taas asioita paisuttelemassa, ei että kun oot huvittava. Pyydän vielä kerran näyttämään, missä leimataan kaikki miehet ahdistelijoiksi. Tiedän toki, ettet siihen pysty, kun sellaista kohtaa ei ole.
Ei ihme että tyyppi näkee joka puolella miesvihaa, kun itse käyttäytyy niin että ainakin häntä varmasti vihataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot ihan sairas ja harhainen. Ei mitään todellisuudentajua sun jutuissas. Luet asioita joidenkin vitun uhriutumislasien läpi ja väännät niin, että varmasti pääset loukkaantumaan.
Palstamamma puhumassa siitä, kuinka pääsee uhriutumaan ja loukkaantumaan?
No, teillehän se on niin tuttua.
Mikä on palstan miesvihasta tehdyn rikosilmoituksen tilanne?