Miehiin väsynyt kassaneiti avautuu
Täällä palstalla on puhuttu kauniista kassaneideistä. Itse olen 21-vuotias lähikaupan kassa ja suoraan sanottuna lopen kyllästynyt ahdisteleviin miehiin. Mua ei todellakaan saa syttymään "saisinko sut kaupan päälle/jos maksan vähän ekstraa"-tyyliset heitot tai katseellaan riisuvat miehet. Se vaan ahdistaa ja oksettaa. Ostin muutama kuukausi sitten kullanvärisen, suht aidon näköisen rihkamasormuksen jota näyttämällä saisin olla rauhassa, mutta sitkeimmät ei lopeta silloinkaan.
Mäkin olen vaan ihminen ja teen työtäni. Inhottaa saada tuollaista huomiota. Kiitos kaikille miehille jotka käyttäydytte mua kohtaan asiallisesti, teitä on liian vähän.
Kommentit (457)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seliseli, jos tulisin vonkaamaan niin heti ois pöksyt märkänä.
Karmaa.
Sun työpaikalle tulee kunnon Reiska heittämään sulle läppää paljonko löysä anuksesi maksaa.
Et anna ja reiskaa repii sulle suoliavanteen työmatkalla, makaat teholla sen jälkeen. Muista, että se läppää sitten, hauskaa.
Karmaa sulle <3
Tämän tapaista kohtaloa toivon kaikille ihanille ahdistelijoille. <3
Tai ainakin sitä, että joku epämiellyttävä ja mieluusti heitä isokokoisempi (= uhkaavampi) tulee vihjailemaan jotain kuvottavia juttuja huuliaan lipoen. Kun ahdistelijat kerran tykkäävät ahdistelusta, luulisi sen kelpaavan kohteenkin muodossa.
Ja palstalla ei ole miesvihaa. Ei ole, ei.
Mua vituttaa oma duuni aivan helvetisti toisinaan, jokaisessa duunissa on huonot puolensa. Asiakaspalvelu töissä typerät asiakkaat, eilen katselin sivusta kun joku vanhempi nainen jankkasi 10min jostain tarjouksesta. Voin vain kuvitella mitä urpoja kaupoissa pyörii, itse käyn kaupassa ostamassa kamat ja lähden kotiin, näin taitaa tehdä 99% ihmisistä. Sitten on se 1% jotka mölisee, ölisee ja heittää vitsiä, tämä sakki kyllä vituttaa aivan kaikkia kaupassa kävijöitä ei vain myyjää.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmaa.
Sun työpaikalle tulee kunnon Reiska heittämään sulle läppää paljonko löysä anuksesi maksaa.
Et anna ja reiskaa repii sulle suoliavanteen työmatkalla, makaat teholla sen jälkeen. Muista, että se läppää sitten, hauskaa.
Karmaa sulle <3
Tai ainakin sitä, että joku epämiellyttävä ja mieluusti heitä isokokoisempi (= uhkaavampi) tulee vihjailemaan jotain kuvottavia juttuja huuliaan lipoen. Kun ahdistelijat kerran tykkäävät ahdistelusta, luulisi sen kelpaavan kohteenkin muodossa.Ja palstalla ei ole miesvihaa. Ei ole, ei.
Ahaa, assosioit itsesti siis ahdistelijoihin. Mielenkiintoista. Olet ilmeisesti myös lukutaidoton, tuossa viestissä kun ei missään kohtaa mainittu sanaa "mies".
Kannattaa oppia erottamaan asiat toisistaan. Jos toivon murhaajanaiselle elinkautista, olenko sitten naisvihaaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmaa.
Karmaa sulle <3
Tai ainakin sitä, että joku epämiellyttävä ja mieluusti heitä isokokoisempi (= uhkaavampi) tulee vihjailemaan jotain kuvottavia juttuja huuliaan lipoen. Kun ahdistelijat kerran tykkäävät ahdistelusta, luulisi sen kelpaavan kohteenkin muodossa.Ja palstalla ei ole miesvihaa. Ei ole, ei.
Ahaa, assosioit itsesti siis ahdistelijoihin. Mielenkiintoista. Olet ilmeisesti myös lukutaidoton, tuossa viestissä kun ei missään kohtaa mainittu sanaa "mies".
Kannattaa oppia erottamaan asiat toisistaan. Jos toivon murhaajanaiselle elinkautista, olenko sitten naisvihaaja?
Leikit kovinkin näppärää ja hassunhauskaa? Miesvihaketju ilmoitettu asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmaa.
Karmaa sulle <3
Leikit kovinkin näppärää ja hassunhauskaa? Miesvihaketju ilmoitettu asiattomaksi.
:D Hahhah. Pikemminkin mietin, miksi joku loukkaantuu ahdistelijan puolesta noin kovasti, ellei ole itse ahdistelija. Ei ole edes syytä loukkaantua miesten puolesta, kun miehistä ei tuossa puhuttu.
Ei minua ainakaan kiusaa ollenkaan, jos joku sanoo vaikka nimenomaan naisahdistelijoita kuvottaviksi, kun itse en ahdistele ketään.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
naisillakaan ole tuota ahdisteluongelmaa samassa mittakaavassa jos he eivät laittaudu.
Sitä on enemmän meikittömänä kuin laitettuna.
Et tiedä mitään naisista, tuli taas ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ongelma ratkeaisi sillä että naiskassat pitäisivät työasuna peittävää islamistista asua. Miksi naisten pitäisi turhaan laittautua ja näyttää seksikkäältä työssä, jossa siitä ei ole mitään hyötyä? Meikit pois ja islamistinen työasu päälle.
Aivan.. eli kaunis/seksikäs ulkonäkö oikeuttaa seksismiin/ahdisteluun/asiattomuuksiin? Tiedän itse miehiä, jotka eivät ole käyttäytymiseltään eläimiä ja kykenevät sivistyneeseen käytökseen. Harvassa ovat.
Eli esim.suurin osa miessukulaisistasi on eläimellisiä?
Ei se tietenkään oikeuta mutta altistaa tuollaisille ongelmille. Se on vähän sama juttu kuin jos mies levittelee rahojaan jossain julkisessa paikassa. Tai jos mies on muuten vain kuuluisa. Silloin naiset ahdistelevat miestä. Useimmilla miehillä ei toki ole tätä ongelmaa eikä naisillakaan ole tuota ahdisteluongelmaa samassa mittakaavassa jos he eivät laittaudu. Vähän monimutkaisempi juttu jos asiakaspalvelutyössä on tarkoitus vetää asiakkaita naisen ulkonäöllä mutta kassatyössä sillä ei ole merkitystä.
Minua lähestyttiin ihan tavallisena aamuna, kun olin meikittömänä ja löysissä vaatteissa hoitamassa asioita. Onneksi mies uskoi puhetta, joten ei mennyt ihan niin kiusalliseksi että kutsuisin sitä ahdisteluksi. Se ahdisteluongelma on kuitenkin isompi kuin joku miesjulkkisten ahdistelu, ottaen huomioon että on olemassa myös naisjulkkiksia.
Kaupassa pitää käydä jokaisen, ei sinne vedetä ketään jonkun työntekijän ulkonäöllä.
Voi kuinka söpöä taas katsoa tätä miehet vs naiset riehumista, oikein voimaannutaan. Taidanpa mennä naisen kanssa saunaan, tuskin tätä saastaa viitsii enempää lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa sinua ottaa päähän kun itse et ole lainkaan näppärä eikä huumorintajuakaan löydy.
Mahtaa sinua ottaa päähän se älykkyysosamääräsi, mikä se olikaan, 67?
Ai, nyt yhtäkkiä täällä ollaankin tuon "miesvihamiehen" puolella peukutuksista päätellen?
Vierailija kirjoitti:
Ja multa ne kassaneidit oikein kerjäävät huomiota. En ole huomaavinaankaan enkä koskaan hymyile tai moikkaa heille. M30 painoa 78kg rasvaprosentti 10%.
Ja mitenhän tämä nyt liittyi aiheeseen...? Ehkä rasvaprosenttisi on 10%, ja ÄO sama prosenttiosuus normaalista.
Mikähän tän jankuttajan ongelma mahtaa olla? Eikö se yksinkertaisesti osaa lukea vai sumeneeko sen aivot tuon miesviha-agendan vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, tälläinen aloitus vaihteeksi. Itse olin teinipoikana kaupan kassalla 16-19w ja voin kertoa, että ihan yhtä lailla ne äitylit ja vanhemmat rouvat ahdisteli minuakin. Siitä siirryin baariin töihin, jossa sama meininki jatkui vuosia. Eli osaa ne naistetkin, jopa vielä pahemmin.
Taksikuskeilla naisten häiriköinti ja perseily päivittäistä.
Juu. Mutta näin tasa-arvon päivänä miesten kokemukset ovat toki toissijaisia, ja meidän tulisi olla vain onnellisia jos naiset osoittavat kiinnostustaan ;D
Se nyt vain kuuluu hommaan ja ei täydellistä duunia taida olla, ihmiset kun ovat mitä ovat. Luulen että aloittaja olisi ihmeissään jos tekisi viikon taksikuskin hommia, voisi se oma duuni tuntua aika juhlalta senjälkeen.
Ei näin; ahdistelu ja epäasiallisuus ei kuulu ikinä hommaan. Se, että jotkut käyttäytyvät huonosti/ahdistavasti ei tarkoita sitä, että se olisi jotain mitä tarvitsisi sietää. Itse teen myyjän / kassan työtä suht pienessä liikkeessä usein yksin. Jos joku alkaa edes hitusen käyttäytymään ahdistavasti, kutsun paikalle vartijan, ja se on täysin sallittavaa ellei jopa suotavaa. Onneksi on se mahdollisuus. Riittää, kun tulevat paikalle niin johon meininki muuttuu. Vaihtoehtoisesti saatan tilanteesta riippuen (jos en usko, että on fyysisesti terveydelleni uhka) kertoa, että joko tuo loppuu tai kutsun vartijan. Samoin en siedä naisiltakaan uhkaavaa taikka rasistista käyttäytymistä. Jos ihminen tulee liikkeeseemme lietsomaan vihaa tai käyttäytyy minua / muita asiakkaita tai kollegojani kohtaan epäasiallisesti, ilmaisen kyllä välittömästi että hän voi poistua. Kyllä meillä riittää asiakkaita muutenkin eikä se ole firman politiikan mukaista, että tarvitsisi hörhöjä / sikoja / siattaria sietää. Harmi ettei näin ole kaikissa yrityksissä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää myös miesten tapa lytätä asiakaspalvelijaa. Kuulen aika usein ettei tuo tyttö tiedä mitään. Ärsyttää kun haluaisin tehdä työni hyvin, mut sit on näitä ahdistelijoita tai lyttääjiä. Asiakaspalvelijat ovat ihmisiä ja tekevät työtään, ja asiakkaiden täytyisi sitä kunnioittaa. Täälläkin huudella että vaihda alaa, vaikka ihmisten pitäisi löytää ne käytöstavat jostain. Plus pieni vinkki kaikille, sitä parempaa palvelua saat mitä paremmin käyttäydyt. Ystävällisille henkilöille ollaan myös ystävällisempiä. Jos sä tuut mulle vittuilemaan niin todennäköisesti annan samalla mitalla takaisin :D
Juuri näin! Itse toimin tällä periaatteella, samoin miespuoliset kollegani. Työskentelen asiakaspalvelutehtävissä miespainotteisella alalla ja näitä lyttäämisyrityksiä saa kuulla päivittäin. Useimmiten menee luu kurkkuun siinä vaiheessa kun huomaavat, että kyllä itse asiassa tiedän aiheesta enemmän kuin he, olenhan asiassa asiantuntija sukupuolestani riippumatta. Ja nämä lyttääjät ovat yhtä lailla miehiä kuin naisia. Eniten surettavat juuri nämä naiset, jotka syrjivät tälla tavoin omaa sukupuoltaan. Ja jos joku alkaa räyhäämään / vittuilemaan, en varmasti tee mitään ylimääräistä hänen asiansa eteen. Usein jos sattuu olemaan asiakkaalla jokin ongelma, tavallaan ylitän työni vaatimat rajat ja autan häntä kykyjeni mukaan, mutta ilkeiden ihmisten kohdalla en tee sitäkään vähää, mitä pystyisin. He voivat painua kotiin miettimään, mitä olisin tuossakin tilanteessa voinut tehdä eri tavalla. Useimmiten laittavat palautetta tai palaavat takaisin kertomaan, että ovat pahoillaan käyttäytymisestään. Ja niin sen pitääkin olla. Asiakaspalvelijat eivät ole mitään pirun robotteja, joiden täytyy kestää mitä tahansa. Se on vuorovaikutussuhde; sitä saa mitä tilaa. Hienoa, että meitä löytyy enemmänkin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, tälläinen aloitus vaihteeksi. Itse olin teinipoikana kaupan kassalla 16-19w ja voin kertoa, että ihan yhtä lailla ne äitylit ja vanhemmat rouvat ahdisteli minuakin. Siitä siirryin baariin töihin, jossa sama meininki jatkui vuosia. Eli osaa ne naistetkin, jopa vielä pahemmin.
Taksikuskeilla naisten häiriköinti ja perseily päivittäistä.
Juu. Mutta näin tasa-arvon päivänä miesten kokemukset ovat toki toissijaisia, ja meidän tulisi olla vain onnellisia jos naiset osoittavat kiinnostustaan ;D
Se nyt vain kuuluu hommaan ja ei täydellistä duunia taida olla, ihmiset kun ovat mitä ovat. Luulen että aloittaja olisi ihmeissään jos tekisi viikon taksikuskin hommia, voisi se oma duuni tuntua aika juhlalta senjälkeen.
Ei näin; ahdistelu ja epäasiallisuus ei kuulu ikinä hommaan. Se, että jotkut käyttäytyvät huonosti/ahdistavasti ei tarkoita sitä, että se olisi jotain mitä tarvitsisi sietää. Itse teen myyjän / kassan työtä suht pienessä liikkeessä usein yksin. Jos joku alkaa edes hitusen käyttäytymään ahdistavasti, kutsun paikalle vartijan, ja se on täysin sallittavaa ellei jopa suotavaa. Onneksi on se mahdollisuus. Riittää, kun tulevat paikalle niin johon meininki muuttuu. Vaihtoehtoisesti saatan tilanteesta riippuen (jos en usko, että on fyysisesti terveydelleni uhka) kertoa, että joko tuo loppuu tai kutsun vartijan. Samoin en siedä naisiltakaan uhkaavaa taikka rasistista käyttäytymistä. Jos ihminen tulee liikkeeseemme lietsomaan vihaa tai käyttäytyy minua / muita asiakkaita tai kollegojani kohtaan epäasiallisesti, ilmaisen kyllä välittömästi että hän voi poistua. Kyllä meillä riittää asiakkaita muutenkin eikä se ole firman politiikan mukaista, että tarvitsisi hörhöjä / sikoja / siattaria sietää. Harmi ettei näin ole kaikissa yrityksissä.
Poliisi teki päivityksen yhden naisen sekoilusta: "Känni ei ole syy käyttäytyä kuin Korkeasaaren asukkaat"
http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001117477.html?nomobile=2&ref=o…
Taksikuskin duuni on toisinaan suht mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Sinun on pakko vaihtaa alaa, sori vaan. Olet liian herkkä asiakaspalvelualalle, tee kaikille palvelus älä jatka noissa töissä.
No siis mitä helvetin helvettiä, opetelkaa käyttäytymään niin aspa saa tehdä työnsä rauhassa!! Se on ihminen siellä joka on TÖISSÄ! Työpaikalla ei tarvitse kestää seksuaalista häirintää.
Tsemppiä ap:lle, noi tilanteet on todella inhottavia. Itsekin olen ollut vuosia kassalla töissä, ja tuollaisten tilanteiden tullessa kohdalle pyydän miestä yleensä toistamaan sanomansa. "Anteeksi, en varmaan kuullut oikein?" Suurin osa ymmärtää tässä vaiheessa kuulostavansa naurettavilta, niitä, jotka kehtaavat toistaa idiotisminsa uudestaan, katson takaisin halveksuen ja totean yksinomaan "yäk". Annan käytökselläni ymmärtää todella selkeästi, että minua kuvottaa tuollainen, ja että mies on sanonut jotain _todella_ sopimatonta. Harva jatkaa tuon reaktion jälkeen, suurimmalle osalle tulee äkkiä kiire metroon.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap:lle, noi tilanteet on todella inhottavia. Itsekin olen ollut vuosia kassalla töissä, ja tuollaisten tilanteiden tullessa kohdalle pyydän miestä yleensä toistamaan sanomansa. "Anteeksi, en varmaan kuullut oikein?" Suurin osa ymmärtää tässä vaiheessa kuulostavansa naurettavilta, niitä, jotka kehtaavat toistaa idiotisminsa uudestaan, katson takaisin halveksuen ja totean yksinomaan "yäk". Annan käytökselläni ymmärtää todella selkeästi, että minua kuvottaa tuollainen, ja että mies on sanonut jotain _todella_ sopimatonta. Harva jatkaa tuon reaktion jälkeen, suurimmalle osalle tulee äkkiä kiire metroon.
"Mee pappa bingoon" vois kanssa toimia. Hyvä hyvä, arvostan!
Vierailija kirjoitti:
Tuo ongelma ratkeaisi sillä että naiskassat pitäisivät työasuna peittävää islamistista asua. Miksi naisten pitäisi turhaan laittautua ja näyttää seksikkäältä työssä, jossa siitä ei ole mitään hyötyä? Meikit pois ja islamistinen työasu päälle.
Aivan.. eli kaunis/seksikäs ulkonäkö oikeuttaa seksismiin/ahdisteluun/asiattomuuksiin? Tiedän itse miehiä, jotka eivät ole käyttäytymiseltään eläimiä ja kykenevät sivistyneeseen käytökseen. Harvassa ovat.
Ei se tietenkään oikeuta mutta altistaa tuollaisille ongelmille. Se on vähän sama juttu kuin jos mies levittelee rahojaan jossain julkisessa paikassa. Tai jos mies on muuten vain kuuluisa. Silloin naiset ahdistelevat miestä. Useimmilla miehillä ei toki ole tätä ongelmaa eikä naisillakaan ole tuota ahdisteluongelmaa samassa mittakaavassa jos he eivät laittaudu. Vähän monimutkaisempi juttu jos asiakaspalvelutyössä on tarkoitus vetää asiakkaita naisen ulkonäöllä mutta kassatyössä sillä ei ole merkitystä.
Kato, palstapedofiilikin heräsi. Sullahan olo jokunen aika sitten oma aloitus, jossa pohdit miten voisit lähestyä sievää kassaneitiä. Toivottavasti tämä ketju saa sut vihdoin ymmärtämään: Et mitenkään. Kassaneiti on sulle ystävällinen ainoastaan työnsä puolesta. Muut naiset eivät sitten ymmärrettävästikään ole.
Vierailija kirjoitti:
No onneksi en ole sukuni kanssa niin hirveästi tekemisissä, että osaisin vastata kysymykseesi aukottomasti. Mutta joo, kaikki eivät ole. Kuitenkin esimerkiksi rakas isäni toisinaan puhuu naisista hyvinkin seksistiseen tyyliin, ja kerron hänelle kyllä suoraan mitä mieltä olen tällaisesta puheesta. Samoin veljeni kohdalla. Valitettavasti tämä on malli, joka opitaan kulttuurisesti. Suosittelen tutustumaan valtio-opin ja kulttuuripolitiikan tutkimuksiin aiheista, joissa perehdytään naisen tilan pienenemiseen pelon / pelottelun kautta. TOSIN: tämä aihe ei yksin koske naisia, ihmisiä yleensä. Esimerkiksi terrorismista on tehty sellaista tutkimusta, jonka "pääpointti" on, kuinka ihmisen on syytä pelätä, ja siksi hänen henkinen / fyysinen elinalueensa pienenee turvattomuuden tunteen kautta. Seksuaalisessa samoin kuin missä tahansa muussa ahdistelussa ja sitä koskevassa keskustelussa käytetään samaa logiikkaa. Koska on olemassa naisen käyttäytymiseen / ulkoiseen olemukseen relativistinen uhka, on hänen oltava varuillaan, vaikka ei suoraan kannustakaan tuon uhan toteutumiseen.
Mitä esimerkiksi kauneusihanteisiin tulee, eri kulttuureissa on aina ollut tapana laittautua / muokata ulkonäköä eri tavoin. Mutta koskaan ei tätä ole antropologian näkökulmasta tulkittu väkivaltaiseen käyttäytymiseen lietsomisena. Jostakin syystä tänä päivänä on alettu nostamaan esiin sellaista patologista näkökantaa, jossa tapahtuu ns. "kalteva taso" -argumenttivirhe eräällä tavalla. Koska henkilö (oli sitten mies/nainen) tuo esiin ulkonäköään, on ymmärrettävää, että hän on alttiimpi väkivallalle/ahdistelulle, ja tämän henkilön olisi muutettava käyttäytymistään.
En puhunut aloituksesta, vaan ketjun useasta eri viestistä, opettele lukemaan.