Miehiin väsynyt kassaneiti avautuu
Täällä palstalla on puhuttu kauniista kassaneideistä. Itse olen 21-vuotias lähikaupan kassa ja suoraan sanottuna lopen kyllästynyt ahdisteleviin miehiin. Mua ei todellakaan saa syttymään "saisinko sut kaupan päälle/jos maksan vähän ekstraa"-tyyliset heitot tai katseellaan riisuvat miehet. Se vaan ahdistaa ja oksettaa. Ostin muutama kuukausi sitten kullanvärisen, suht aidon näköisen rihkamasormuksen jota näyttämällä saisin olla rauhassa, mutta sitkeimmät ei lopeta silloinkaan.
Mäkin olen vaan ihminen ja teen työtäni. Inhottaa saada tuollaista huomiota. Kiitos kaikille miehille jotka käyttäydytte mua kohtaan asiallisesti, teitä on liian vähän.
Kommentit (457)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, tälläinen aloitus vaihteeksi. Itse olin teinipoikana kaupan kassalla 16-19w ja voin kertoa, että ihan yhtä lailla ne äitylit ja vanhemmat rouvat ahdisteli minuakin. Siitä siirryin baariin töihin, jossa sama meininki jatkui vuosia. Eli osaa ne naistetkin, jopa vielä pahemmin.
Taksikuskeilla naisten häiriköinti ja perseily päivittäistä.
Juu. Mutta näin tasa-arvon päivänä miesten kokemukset ovat toki toissijaisia, ja meidän tulisi olla vain onnellisia jos naiset osoittavat kiinnostustaan ;D
Ainakin mun mielestä jokaisen häiriköinti on väärin, oli tekijänä kuka tahansa. Kerroin vaan omista kokemuksistani enkä vähätellyt miehiä. Häirintä on aina väärin. ap
Minä vastaan aina saunakutsuihin ja muihin kutsuihin, että täytyy mieheltä kysäistä lähtisikö sekin mukaan.
Naistaksikuskina välillä ärsyttää myös miehet ja niiden liehittelyt. Pieni huulenheitto ei haittaa, mutta jos tunkee kättään kädelleni/reidelleni/olkapäälleni ja sanon useamman kerran, että kädet pysyy omalla puolella niin alkaa tosissaan vituttamaan. Ei todellakaan tarvitse kaikkea sietää ja jos ei usko hyvällä niin sitten sanon vähän pahemmin. Ällömiehiä on aina, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, tälläinen aloitus vaihteeksi. Itse olin teinipoikana kaupan kassalla 16-19w ja voin kertoa, että ihan yhtä lailla ne äitylit ja vanhemmat rouvat ahdisteli minuakin. Siitä siirryin baariin töihin, jossa sama meininki jatkui vuosia. Eli osaa ne naistetkin, jopa vielä pahemmin.
Taksikuskeilla naisten häiriköinti ja perseily päivittäistä.
Juu. Mutta näin tasa-arvon päivänä miesten kokemukset ovat toki toissijaisia, ja meidän tulisi olla vain onnellisia jos naiset osoittavat kiinnostustaan ;D
Se nyt vain kuuluu hommaan ja ei täydellistä duunia taida olla, ihmiset kun ovat mitä ovat. Luulen että aloittaja olisi ihmeissään jos tekisi viikon taksikuskin hommia, voisi se oma duuni tuntua aika juhlalta senjälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei silti ole pelkoa raiskauksesta ja murhasta, niin kuin naisilla, joten ei ole yhtenevä asia.
Kuvittele hetken ajan, että kuka vaan niistä sun ahdistelijanaisista oikeasti anaaliraiskaisi sut aiheuttaen pysyvät vauriot tai tappaisi huvikseen yms. niin ymmärrät miten paljon isompi pelkokerroin naisilla on ahdistelutilanteessa.
Yli 98% murhaajista on miehiä, ei naisia.
Ei hyvää päivää. Suomessa ei taideta kovin montaa murhaa tapahtua niin, että uhrina on ennalta tuntematon henkilö. Ei ole kyllä mikään oikea uhka.
Vierailija kirjoitti:
Naistaksikuskina välillä ärsyttää myös miehet ja niiden liehittelyt. Pieni huulenheitto ei haittaa, mutta jos tunkee kättään kädelleni/reidelleni/olkapäälleni ja sanon useamman kerran, että kädet pysyy omalla puolella niin alkaa tosissaan vituttamaan. Ei todellakaan tarvitse kaikkea sietää ja jos ei usko hyvällä niin sitten sanon vähän pahemmin. Ällömiehiä on aina, valitettavasti.
Ällönaisia on myös aina, valitettavasti.
Surullista tuossa on se, että nuo miehet eivät todellakaan tajua rikkovansa lakia ja että kyse seksuaalisesta ahdistelusta. He vaan kuvittelevat heittävänsä kivaa läppää. Se, että kassatyöntekijästä ne ovat kuvottavia, jää noilta sankareilta huomaamatta.
Kauppiaan (työnantajan) tehtävänä on huolehtia sun työturvallisuudesta, joten sun täytyy ottaa asia puheeksi esimiehesi kanssa.
Vuosituhannesta toiseen naisten kokemaa häirintää aliarvioidaan, tässäkin ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei silti ole pelkoa raiskauksesta ja murhasta, niin kuin naisilla, joten ei ole yhtenevä asia.
Kuvittele hetken ajan, että kuka vaan niistä sun ahdistelijanaisista oikeasti anaaliraiskaisi sut aiheuttaen pysyvät vauriot tai tappaisi huvikseen yms. niin ymmärrät miten paljon isompi pelkokerroin naisilla on ahdistelutilanteessa.
Ei hyvää päivää. Suomessa ei taideta kovin montaa murhaa tapahtua niin, että uhrina on ennalta tuntematon henkilö. Ei ole kyllä mikään oikea uhka.
Raiskauksia tapahtuu hyvinkin paljon, ja sekin on kammottavaa. ap
Surullista on myös, että naiset ei tajua ahdistelevansa ja rikkovansa lakia.
Otan osaa. Työskentelen itse puhelimitse tapahtuvassa asiakaspalvelussa ja sielläkin noita ahdistelevia miehiä riittää. Voin vaan kuvitella sun tilanteen :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Oikeastihan suomalaiselle naiselle isoin uhka on oma parisuhde, jossa edelleen tapetuksi tulee n. 10 naista vuosittain oman kumppaninsa taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan tapahtuu, raiskauksia ja murhia, uhrina melkein aina nainen, tekijänä mies.
Nämä asiakaspalvelijoitten ahdistelijamiehet ovat varmaan just niitä huonoitsetuntoisia sovinisteja jotka ei uskalla muuten uskalla lähestyä naisia kun tilanteessa jossa nainen on työnsä puolesta velvollinen olemaan ystävällinen ja hillity eikä todennäköisesti vastaa verbaalisella hyökkäyksellä missä mies jäisi toiseksi. Pönkittää siinä sitten huonoa itsetuntoaan ja vielä enempi hivelee jos sen joku muukin kuulee.
Myötätunnot Ap:lle, ymmärrän täysin. Olen itsekin asiakaspalvelutyössä en kuitenkaan kaupan alalla.
Vierailija kirjoitti:
Surullista on myös, että naiset ei tajua ahdistelevansa ja rikkovansa lakia.
Sanoinko mä jossain, että "naiset ei ahdistele"? Totta kai tätä tapahtuu molempiin suuntiin, itse naisena kohdannut vaan miesten taholta. Häirintä on aina väärin, ja en missään vaiheessa vähätellyt miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vuosituhannesta toiseen naisten kokemaa häirintää aliarvioidaan, tässäkin ketjussa.
Miesten kokemaa häirintää ei noteerata ollenkaan, koska kaksoisstandardit.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Työskentelen itse puhelimitse tapahtuvassa asiakaspalvelussa ja sielläkin noita ahdistelevia miehiä riittää. Voin vaan kuvitella sun tilanteen :(
Minä myös, sielläkin noita ahdistelevia naisia riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten kokemaa häirintää ei noteerata ollenkaan, koska kaksoisstandardit.
Tämä ketju on naisen/naisten kokemasta häirinnästä kuten käsittäisit jos osaisit lukea.