Oletteko ruskettuneet tänä kesänä?
Kommentit (75)
Juu mutta esim tässä kuussa en ole ottanut vielä kertaakaan aurinkoa niin naamasta ainakin ihan lähtenyt jo rusketus. Jalat aika ruskeat ja bikinin rajat löytyy kuitenkin. Josko tänään pääsisi pitkästä aikaa ottamaan aurinkoa.
En tahdo rypistää ihoani ennenaikaisesti enkä altistua ihosyöville.Joten en ole.
Olen vaikka koitan sitä välttää. Alkukesän hellejakson aikana kuitenkin töissä jatkuvasti auringossakin joutui olemaan useita tunteja päivässä.
En tänäkään kesänä kuten en edellisinikään. En halua vanhentua ennenaikaisesti enkä saada ihosyöpää. Nyt nelikymppisenä jo iho kiittää siitä etten ole sitä aurinkovaurioille altistanut.
Ap: n kysymys on 40 vuotta myöhässä. Vielä 80-luvulla otettiin aurinkoa, rusketus oli muodikasta eikä melanooman vaaroista osattu vielä välittää.
Alushousujen takamus on ruskettunut.
Vierailija kirjoitti:
En koska en ole idiootti.
Se on varmaan helppoa, jos iho ei ole helposti ruskettuvaa. Mun ei tarvitse kuin käväistä ulkona niin rusketun, ei todellakaan vaadi mitään auringonottoa tai edes pitkää ulkoilua.
Vierailija kirjoitti:
Ap: n kysymys on 40 vuotta myöhässä. Vielä 80-luvulla otettiin aurinkoa, rusketus oli muodikasta eikä melanooman vaaroista osattu vielä välittää.
Minun 60-luvulla syntynyt äiti vieläkin ottaa aurinkoa innolla. Ei kuulemma tiennyt, rusketuksen vaaroista???
Luulisi, että nykypäivänä ihmiset olisivat valveutuneita auringon vaaroista. Mutta ei, rannoilla lojuu punanahkaista porukkaa kuin ruumiita konsanaan pitkin poikin.
Vältän rusketusta ja käytän hattua ja aurinko voidetta..iho pysyy paremmassa kunnossa kuin käyttää auringossa jossa erityisesti tietyt ihon kohdat on herkkiä vaurioille
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä 90-luvulla ja 2000-luvulla. Mua kiusattiin koulussa kalpeudesta, piti olla kullanruskea ja kaverit grillasivat itseään joka hetki kun se oli mahdollista. Sitten jossain vaiheessa alkoivat käydä suihkurusketuksissa tai käyttää itseruskettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että nykypäivänä ihmiset olisivat valveutuneita auringon vaaroista. Mutta ei, rannoilla lojuu punanahkaista porukkaa kuin ruumiita konsanaan pitkin poikin.
Joo ja ulkoterasseilla istuvat myös sen pari tuntia ja rannoilla. Siitä tulee päivässä ainakin max 4 tuntia... Ja tietty on aurinkorasvaa, mutta ei se 100% koskaan suojaa. Ja hattua ei ole päässä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja ulkoterasseilla istuvat myös sen pari tuntia ja rannoilla. Siitä tulee päivässä ainakin max 4 tuntia... Ja tietty on aurinkorasvaa, mutta ei se 100% koskaan suojaa. Ja hattua ei ole päässä koskaan.
Monet ei käytä aurinkosuojaa lainkaan. Nyt on muotia julistaa että aurinkorasva sitä syöpää aiheuttaa, koska tiktokissa jossain videossa on näin sanottu ja monet uskovat ihan tosissaan. Lääkärien ja tutkijoiden sanat kaikuvat kuuroille korville. No, kärsivät sitten myöhemmin.
Ai olenko vaurioittanut ihoania ja altistanut itseni ihosyövälle? En, en ole. Vaikka olen tyhmä, mutta en sentään ole niin tyhmä.
N.22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄtä olen töissä harmitellut. Kun ulkona aurinkoisilla keleillä lasten kanssa ollaan tuntikausia päivässä, niin miksi ihmeessä koulujen ja päiväkotien pihat rakennetaan sellaisiksi avariksi kentiksi missä ei juuri varjopaikkaa puolen päivän jälkeen ole.
toki kotonakin välillä altistuu, kun aina ei pihatöitä voi varjossa tehdä. Ja toki uv:lta ei karkuun pääse varjossakaan.
En sitten yhtään. Laitan spf50 niille alueille mitä vaatteet ei peitä.
Kämmenselät, ranteet ja kasvot on ruskettuneet, muut osat ei kun olen pitänyt pitkähihaisia ja -lahkeisia vaatteita.