Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehiin väsynyt kassaneiti avautuu

Vierailija
19.03.2016 |

Täällä palstalla on puhuttu kauniista kassaneideistä. Itse olen 21-vuotias lähikaupan kassa ja suoraan sanottuna lopen kyllästynyt ahdisteleviin miehiin. Mua ei todellakaan saa syttymään "saisinko sut kaupan päälle/jos maksan vähän ekstraa"-tyyliset heitot tai katseellaan riisuvat miehet. Se vaan ahdistaa ja oksettaa. Ostin muutama kuukausi sitten kullanvärisen, suht aidon näköisen rihkamasormuksen jota näyttämällä saisin olla rauhassa, mutta sitkeimmät ei lopeta silloinkaan.
Mäkin olen vaan ihminen ja teen työtäni. Inhottaa saada tuollaista huomiota. Kiitos kaikille miehille jotka käyttäydytte mua kohtaan asiallisesti, teitä on liian vähän.

Kommentit (457)

Vierailija
101/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla ap. joku Suomen mittakaavassakin poikkeustapaus.

Itse en nimittäin ole kaupoissa asioidessani koskaan nähnyt kenenkään ahdistelevan kassatyöntekijöitä seksuaalisesti.

Takana oleva asiakasjono ei muutenkaan katselisi pitkään kenenkään enää turhaa höpöttelyä kassalla silloin  kun omalle vuorolle jonossa ei periaatteessa muita esteitä enää ole kuin joku sen eteen  'suustaan kiinnijäänyt'.

Ihan kyllä  keksittyjä juttuja ovat nämä tällaiset jatkuvat "av-kassatyöntekijöiden" valitukset siis ja epäilen,että tokko niiden kirjoittajista  kukaan oikeasti kaupan  kassana missään on työskennellytkään .

Markettien jonoissahan  on pääsääntöisesti valtava kiire.

Rahakukkaroa on syytä alkaa kaivaa esille laukusta  jo ennenkuin tavaroitaan ja tuotteitaan hihnalle alkaa latoa, ja mättää jo valmiiksi kassiin kun kassatyöntekijä on vielä ottamassa niiden koodeja,niin että  ehtii vielä mukavasti ja  kitkatta pois sen seuraavan asiakkaan edestä.

Kassalle sanotaan siinä lähtiessä korkeintaan ,että' Hyvät viikonloput ja kiitos.'-jos aina sanotaan sitäkään..

Vain tällaista arkea asiakkaana liikkeissä näkee ja jos se jotain  muunlaista olisi,niin kaipa sitä joskus sitten näkisi sitäkin ,mutta kun ei milloinkaan ole mitään sellaista nähnyt,niin kaikkia  sellaisia väitteitäkin epäilemäänhän tuokin  vain jättää.

Sun kokemus tekee tyhjäksi kaikkien muiden kokemukset. Just. Idiootti.

Vierailija
102/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en nimittäin ole kaupoissa asioidessani koskaan nähnyt kenenkään ahdistelevan kassatyöntekijöitä seksuaalisesti.

Takana oleva asiakasjono ei muutenkaan katselisi pitkään kenenkään enää turhaa höpöttelyä kassalla silloin  kun omalle vuorolle jonossa ei periaatteessa muita esteitä enää ole kuin joku sen eteen  'suustaan kiinnijäänyt'.

Ihan kyllä  keksittyjä juttuja ovat nämä tällaiset jatkuvat "av-kassatyöntekijöiden" valitukset siis ja epäilen,että tokko niiden kirjoittajista  kukaan oikeasti kaupan  kassana missään on työskennellytkään .

Rahakukkaroa on syytä alkaa kaivaa esille laukusta  jo ennenkuin tavaroitaan ja tuotteitaan hihnalle alkaa latoa, ja mättää jo valmiiksi kassiin kun kassatyöntekijä on vielä ottamassa niiden koodeja,niin että  ehtii vielä mukavasti ja  kitkatta pois sen seuraavan asiakkaan edestä.

Kassalle sanotaan siinä lähtiessä korkeintaan ,että' Hyvät viikonloput ja kiitos.'-jos aina sanotaan sitäkään..

Vain tällaista arkea asiakkaana liikkeissä näkee ja jos se jotain  muunlaista olisi,niin kaipa sitä joskus sitten näkisi sitäkin ,mutta kun ei milloinkaan ole mitään sellaista nähnyt,niin kaikkia  sellaisia väitteitäkin epäilemäänhän tuokin  vain jättää.

En väittänytkään, että "tekisi tyhjäksi", vaan että pistää epäilemään.

Vähintäänkin siis  tuon ap:n ongelmanaan esittämän ahdistelun yleisyyttä,sillä ainakin n. 30 vuotta olen monissa  marketeissa asioinut,enkä vain koskaan ole mitään tuollaista (hänen kuvaamaansa) asiakaskäyttäytymistä vielä  missään sattunut näkemään.

Olen tänä aikana asunut kolmessa kaupungissa ja siis  käynyt kyllä  kaupoissa muuallakin .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähintäänkin siis  tuon ap:n ongelmanaan esittämän ahdistelun yleisyyttä,sillä ainakin n. 30 vuotta olen monissa  marketeissa asioinut,enkä vain koskaan ole mitään tuollaista (hänen kuvaamaansa) asiakaskäyttäytymistä vielä  missään sattunut näkemään.

Olen tänä aikana asunut kolmessa kaupungissa ja siis  käynyt kyllä  kaupoissa muuallakin .

Sitä, mitä sinä et näe, ei ole. Okei. Menehän tonttu takaisin nukkumaan.

Vierailija
104/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieleesi ei tullut, että kassoilla ei ihan koko ajan ole jono, vaan on hiljaisempiakin aikoja. Ja että nuo ahdistelijat voivat ajoittaa asiointinsa tai ainakin ahdistelunsa näihin hiljaisempiin aikoihin, kun tilanteella ei ole kovin paljon todistajia - ymmärtäähän heistä valtaosa itsekin, ettei heidän toimintansa normaalia ja asiallista ole.

En ole osunut monestikaan todistamaan ahdistelutilannetta minäkään, mutta sehän ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että ahdistelijat eivät välttämättä toimi suuren yleisön edessä. Eikö niin? Vai oletko sitäkin mieltä, ettei ryöstöjä, murhia, raiskauksia ja pahoinpitelyitä tapahdu, koska SINÄ et ole niitä kovinkaan monesti nähnyt?

Vierailija
105/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla voi huoletta valehdella mitä sattuu. Aivan agendansa puolesta.

Mitään ahdistelua en havainnut oman myymälähoitajaurani aikana (20v), enkä missään kaupassa asiakkaanakaan havainnut. Luulisi siinä jonkun ceissin tulleen nähdyksi, mutta kun ei!

En usko alkuunkaan ahdistelun olevan niin yleistä kuin täällä muutamat väittävät.

Vierailija
106/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteesi ap, sain kestää asiakaspalvelutyössä lähes joka päivä tuota ja ahdistus oli hirveä. Kyseltiin mennäänkö panemaam varastoon ja yritettiin vaatia nimeä, lähestyttiin facessa, kyseltiin milloin pääsen töistä että tietää tulla saatille, kommentoitiin ulkonäköä ja suoria ja oksettavia ehdotuksia. Se ei ole kivaa eikä sitä tarvi töissä sietää. Itse sanoin pomolle asiasta, joka oli kauhuissaan (on mies) ja sanoi että minul ei tatvitse sitä sietää vaan saan ohjata asiakkaan toiselle asiakaspalvelijalle, kun ei kerran asiallinen asiointi onnistu. Tämän kun pari kertaa teki niin eipä enää vakioahdistelijat tulleet kassalleni ja hyvä niin. En ymmärrä, miksi miehet kokevat oikeudekseen ehdotella tai että heidän heitot piristää kassaa? Sitä se ei todellakaan tee. Ja osaavat naisetkin, minua ahdisteli myös muutama vanhempi nainen. Enkä näyttänyt mitenkään provosoivalta ja olen hieman ylipainoinenkin. Vissiin iloisuus ja kohteliaisuus ovat näillä säälittäville yksilöille merkki siitä, että kassa heitä himoitsee? Nyt onneksi muissa töissä ja koskaan en enään asiakaspalvelutyöhön palaisi.

Niin ja toisaalta naiset valittavat kun suomalaiset miehet ovat niin urpoja etteivät koskaan uskalla tulla juttelemaan tai iskemään naista.

Niin kumpi se nyt on oikea tapa suomimiehelle? Saako olla sosiaalinen ja tulla sanomaan naiselle kuinka kaunis hän on ja kysyä treffeille, vai eikö saa?

Sitten vielä ihmetellään kun kukaan mies ei koskaan lähesty. Miettikää vähän että miksi ei.

Vierailija
107/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokenu ihan käpälöintiä, ihan kadulla ja missä tahansa, kommentoinnin lisäksi esim. "sulla on ihana peppu" ja taputeltu takamukselle  jne,yksikin mies kerran käveli takanani ja ohi mennessään "pyyhkäisi" takamustani ja sanoi  sori  ja jatko matkaansa, tällasia olen kokenu paljo, en ole kassa missään mutta ymmärrän ap:n kokemukset.

Vierailija
108/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokenu ihan käpälöintiä, ihan kadulla ja missä tahansa, kommentoinnin lisäksi esim. "sulla on ihana peppu" ja taputeltu takamukselle  jne,yksikin mies kerran käveli takanani ja ohi mennessään "pyyhkäisi" takamustani ja sanoi  sori  ja jatko matkaansa, tällasia olen kokenu paljo, en ole kassa missään mutta ymmärrän ap:n kokemukset.

Nämä ovat kohteliaisuuksia jos ihana ulkomaalainen mies noin tekee.

Mutta jos suomalainen mies sanoo että sulla on ihana peppu niin siitä tulee jo rikossyyte vähintään.

Vierailija
109/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos reitesi avautuisi minulle... Hieman kielellä lipaisisin...

Vierailija
110/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat kohteliaisuuksia jos ihana ulkomaalainen mies noin tekee.

Mutta jos suomalainen mies sanoo että sulla on ihana peppu niin siitä tulee jo rikossyyte vähintään.

Ja jos kassa tekisi avauksen siitä, miten ulkomaalaiset miehet ahdistelevat heitä töissä, yksikään suomalainen mies ei tulisi tänne ulisemaan että "varmana ei tuommoista tapahdu, en ole koskaan nähnyt!!!!" vaan miehissä haudottaisiin kostotoimia. On se jännä.

Vierailija
111/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotko koskaan näille limaukoille ettei tuollainen käytös ole sallittua? Itse tein kotisiivouksia joissa oli sitten aika usein noita rampautuneita pervoukkoja. Yksi otti minusta videokuvaa. Ystävällisesti pyysin lopettamaan tai ilmoittaisin esimiehelleni. Toinen ehdotteli rumia, sanoin ystävällisesti että jos et lopeta, lähden pois ja ilmoitan sinusta esimiehelle. Eipä oo paljoa enää jatkunut ehdottelut ja kuvailut. Nämä "kylläpä nyt tuli kauniita tyttöjä siivoilemaan"-tyypit on mun mielestä vielä ihan ok, ei siihen mitään tarvitse sanoa ja onhan se nyt ihan kivakin kuulla kohteliaisuuksia, kun ei vaan mene liian pitkälle.

Vierailija
112/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista tuossa on se, että nuo miehet eivät todellakaan tajua rikkovansa lakia ja että kyse seksuaalisesta ahdistelusta. He vaan kuvittelevat heittävänsä kivaa läppää. Se, että kassatyöntekijästä ne ovat kuvottavia, jää noilta sankareilta huomaamatta.

Kauppiaan (työnantajan) tehtävänä on huolehtia sun työturvallisuudesta, joten sun täytyy ottaa asia puheeksi esimiehesi kanssa.

Vitsin heittäminen on kielletty rikoslaissa? Kerro toki pykälät.

Pitääkö olla rikos, että ylittää kielletyn rajan? 

Vierailija
113/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteesi ap, sain kestää asiakaspalvelutyössä lähes joka päivä tuota ja ahdistus oli hirveä. Kyseltiin mennäänkö panemaam varastoon ja yritettiin vaatia nimeä, lähestyttiin facessa, kyseltiin milloin pääsen töistä että tietää tulla saatille, kommentoitiin ulkonäköä ja suoria ja oksettavia ehdotuksia. Se ei ole kivaa eikä sitä tarvi töissä sietää. Itse sanoin pomolle asiasta, joka oli kauhuissaan (on mies) ja sanoi että minul ei tatvitse sitä sietää vaan saan ohjata asiakkaan toiselle asiakaspalvelijalle, kun ei kerran asiallinen asiointi onnistu. Tämän kun pari kertaa teki niin eipä enää vakioahdistelijat tulleet kassalleni ja hyvä niin. En ymmärrä, miksi miehet kokevat oikeudekseen ehdotella tai että heidän heitot piristää kassaa? Sitä se ei todellakaan tee. Ja osaavat naisetkin, minua ahdisteli myös muutama vanhempi nainen. Enkä näyttänyt mitenkään provosoivalta ja olen hieman ylipainoinenkin. Vissiin iloisuus ja kohteliaisuus ovat näillä säälittäville yksilöille merkki siitä, että kassa heitä himoitsee? Nyt onneksi muissa töissä ja koskaan en enään asiakaspalvelutyöhön palaisi.

Niin ja toisaalta naiset valittavat kun suomalaiset miehet ovat niin urpoja etteivät koskaan uskalla tulla juttelemaan tai iskemään naista.

Niin kumpi se nyt on oikea tapa suomimiehelle? Saako olla sosiaalinen ja tulla sanomaan naiselle kuinka kaunis hän on ja kysyä treffeille, vai eikö saa?

Sitten vielä ihmetellään kun kukaan mies ei koskaan lähesty. Miettikää vähän että miksi ei.

Miksi pitää heti olla kommentoimassa ulkonäköä? Sosiaalinen saa olla, mutta onhan niitä muitakin jutunaiheita kaupan kassalle kuin "kyllä sä oot hyvännäköinen". Ei tuollaista ole kiva kuulla töissä jonkun randomtyypin suusta. Sano vaikka, että olipa teillä hyviä tarjouksia tai sattuipa tuuri, kun ruuhka-aikaan ei tarvinnut jonottaa kassalle tai just ehdin kauppaan sisälle ennen karmeaa sadekuuroa, toivottavasti on lakannut tai tänään oli viimeinen työpäivä, nyt on ihan lomafiilis tai jotain vastaavaa.

Jos taas haluat tutustua naiseen jossain muualla, niin älä silloinkaan aloita kommentoimalla ulkonäköä. Normaalit ihmiset osaavat tehdä niin.

Vierailija
114/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, mitä sinä et näe, ei ole. Okei. Menehän tonttu takaisin nukkumaan.

En nuku yleensäkään  päivisin ja tänään on sitäpaitsi työpäiväni.

Jos ap.kokee jotain tuollaista ahdistelua,niin eikö hänen kannattaisi valittaa sitten asiasta suoraan  liikkeen johdolle.

Ehkä hänelle sitten voidaan järjestää liikkeen puolesta oma vartointiliikkeen vartijansa kassan viereen valvomaan  jos se kerran on niin päivittäistä hänen kohdallaan,tai antaa vaikka joku hälytyslaite taskuun ?

Erikoinen ongelma kai näet sitten vaatii jonkun aivan erikoisen ratkaisunkin .

Siinä siis ehdotukseni ,muuta ei tule mieleen,  enkä nyt tässä jouda enempiä ehdottamaankaan.

Jaxuhalit ap:lle.

Koita kestää.

Seuraavat yt:t voivat jo ratkaista kokonaan ongelmasi siinä liikkeessä,jos vielä silloin satut siellä olemaan...

Vierailija
115/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, itsetunnon kohotusaloitus. Kukaan ei ole kassalla kiinnostunut ja nyt sitten pitää purkaa pahaa mieltä pienellä keksityllä tarinalla.

Vierailija
116/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nelikymppinen mies. Käyttäydyn aina täysin asiallisesti enkä ole ikinä kuullut muidenkaan edessäni tai takanani tulevien sikailua.

Mutta varmaan tuo on totta, koska yllättävän moni kassaneiti on hyvin tympeä. Ei saa edes katsekontaktia. Kun saan kuitin käteeni ja kiitän, niin moni kassa katselee ihan muualle aivan kuin olisin pelkkää ilmaa. Se on todella huonoa palvelua.

Varmaan luulevat että alan heti sikailemaan jos minua katsoo silmiin.

Vierailija
117/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloitus olisik miesten sijaan vaikkapa turvapaikanhakijoista, romaneista tai mustista henkilöistä, niin kauankohan säilyisi palstalla. Miksi joistain ihmisryhmistä saa kirjoittaa negatiivisemmin kuin toisista?

Niinpä. Palstan säännöissä kielletään vihapuhe, mutta vihapuhe suomalaista valkoihoista miestä kohtaan on enemmän kuin suotavaa. Arvostelepa naisia, niin aloitus katoaa minuutissa. Kuten tässäkin ketjussa huomataan, " ei ole palstamammalla riemulla rajaa, kun miesvihapalstalla miesvihaansa ajaa. "

Tämä ketju ei tuomitse miehiä sukupuolena, tai homogeenisenä joukkona. Puhe on vain niistä yksilöistä jotka eivät ymmärrä "läpänheittonsa" ahdistavuutta. Kukaan muu täällä ei niputa miehiä yhteen kimppuun kuin te.

Vierailija
118/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nelikymppinen mies. Käyttäydyn aina täysin asiallisesti enkä ole ikinä kuullut muidenkaan edessäni tai takanani tulevien sikailua.

Mutta varmaan tuo on totta, koska yllättävän moni kassaneiti on hyvin tympeä. Ei saa edes katsekontaktia. Kun saan kuitin käteeni ja kiitän, niin moni kassa katselee ihan muualle aivan kuin olisin pelkkää ilmaa. Se on todella huonoa palvelua.

Varmaan luulevat että alan heti sikailemaan jos minua katsoo silmiin.

Varmaan. Päällepäin kun ei ihmisestä välttämättä näe, kuuluuko hän niihin, joille katsekontakti on lupaus intiimistä kanssakäymisestä. Viisas oppii varomaan kaikkia.

Vierailija
119/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, itsetunnon kohotusaloitus. Kukaan ei ole kassalla kiinnostunut ja nyt sitten pitää purkaa pahaa mieltä pienellä keksityllä tarinalla.

Näinhän se tietenkin on ja sehän selviää jo kun tuon ap:n  viestin lukee.

Vierailija
120/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus, älkä vigu tyhjään. Todisteet on kauppanne valvontanauhalla. En 40 vuoden asiaskokeuksella usko että onglema on niin laaja mitä vauksessa yritetään väittää. Ehkä tuollaista joskus on tapahtunut, mutta valtaosa asiakkasita käyttäytyy asiallisesti ja suurempi ongelma huonostokäyttäytyvissäkin ovat muut kuin seksiä ehdottavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi