Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehiin väsynyt kassaneiti avautuu

Vierailija
19.03.2016 |

Täällä palstalla on puhuttu kauniista kassaneideistä. Itse olen 21-vuotias lähikaupan kassa ja suoraan sanottuna lopen kyllästynyt ahdisteleviin miehiin. Mua ei todellakaan saa syttymään "saisinko sut kaupan päälle/jos maksan vähän ekstraa"-tyyliset heitot tai katseellaan riisuvat miehet. Se vaan ahdistaa ja oksettaa. Ostin muutama kuukausi sitten kullanvärisen, suht aidon näköisen rihkamasormuksen jota näyttämällä saisin olla rauhassa, mutta sitkeimmät ei lopeta silloinkaan.
Mäkin olen vaan ihminen ja teen työtäni. Inhottaa saada tuollaista huomiota. Kiitos kaikille miehille jotka käyttäydytte mua kohtaan asiallisesti, teitä on liian vähän.

Kommentit (457)

Vierailija
441/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten meikkaat ja tälläydyt, ole meikittä niin ei ahdistele kukaan

Mä oon muuten aivan karseen näkönen tapaus myös meikillä, semmonen et just ja just tunnistaa naiseks. Mut SILTI välillä tulee noita irvaita kommentteja. Törkeetä.

Vierailija
442/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla voi huoletta valehdella mitä sattuu. Aivan agendansa puolesta.

Mitään ahdistelua en havainnut oman myymälähoitajaurani aikana (20v), enkä missään kaupassa asiakkaanakaan havainnut. Luulisi siinä jonkun ceissin tulleen nähdyksi, mutta kun ei!

En usko alkuunkaan ahdistelun olevan niin yleistä kuin täällä muutamat väittävät.

Ahdistelivat varmaan sinua paremman näköisiä.

Vai onkohan täälläkin jollakin peräti jo pula niistä  ahdistelijoista...

No voin "todistaa" pokena, että humalaisten naisten käsittely on myös melko uuvuttavaa.

Siinä pikkuiset homottelut ovat jokapäiväisiä. Raiskaaja-huutelua ja muuta kivaa siinä ohessa mausteeksi.

Harvemmin me kuitenkaan avaudumme työmme eduista, kuten AP.

Mutta mehän olemmekin Miehiä, joiden kuuluukin olla vaiti ja kestää mitä hyvänsä. Kuten tässäkin ketjussa voi havaita.

Kyllähän miehet ovat avautuneet näistä kokemuksistaan viime aikoina paljonkin, mutta yleensä aina keskusteluissa, joissa käsitellään naisten kokemaa häirintää ja mentaliteetillä "kyllä ne naisetkin". Kun asia on ongelma, niin miksi ihmeessä ette tuo sitä esiin ihan omana topiccinaan vaan lähinnä aina vain vähätelläksenne naisten kokemuksia? Vähentääkö tai lieventääkö se naisiin kohdistuvaa häirintää, jos miehet kokevat samaa naisten taholta?

Miksi yleensäkään pitää asettua poteroon koko sukupuolta vastaan, kun selkeästi on kyse yksilöiden aiheuttamasta ongelmasta? Se, että nämä miesvihaa kaikkialla näkevät henkilöt asettuvat niin tarkoin häiriköiden puolelle pistää kyllä miettimään, miten he itse mahtavat käyttäytyä...

Olen samaa mieltä. Avaus oli juurikin poteroihin kaivautumista.

"Miehiin kyllästynyt!! etc. Vai, eikö otsikkoa tule lukea kirjaimellisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli työ on mielestäsi hirmuisen raskasta, niin kannattaa vaihtaa alaa. Olet kuitenkin vielä nuori ja jos jo nyt ahdistaa, niin entäpä sitten vuosikymmenen päästä?

Itselläni tulee automaattisesti sellainen asenne työssä, että hymyilen ja olen samaa mieltä kaikesta asiakkaan kanssa, ja kieltäydyn myös ystävällisesti ja hymyillen. Huorittelusta, haukkumisesta, väheksymisestä, halveksumisesta - sanalliseen seksuaaliseen ahdisteluun, tuijotteluun, treffipyyntöihin tms. En ota yhtikäs mitään itteeni, ja kun lähden töistä niin kaikki nuo ovat jo unohtuneet. Kun joku käy kiinni, puristaa/hyväilee perseestä, tarttuu kiinni, uhkailee kovemmin tms. niin silloin yhteys esimieheen ja rikosilmoitus.

Mikäli tällaista asennetta et pysty löytämään, niin sä hajoat tässä työssä.

Vierailija
444/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon muuten aivan karseen näkönen tapaus myös meikillä, semmonen et just ja just tunnistaa naiseks. Mut SILTI välillä tulee noita irvaita kommentteja. Törkeetä.

On todettu moneen kertaan, että humalaiset, päihteidenkäyttäjät ja MT-tapaukset näitä kommentteja eniten heittävät. Ei heille kukaan voi mitään ja suhtautumista tuollaisten puheisiin voi tarkistaa. Eivät ole mitenkään varteenotettavia. Niin, ja sitä loukkaantumistutkaa voisi hieman sumentaa.

Vierailija
445/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuota aloitusta voi kovin tosissaan ottaa, kun ap laskee ahdisteluksi "katseella riisumisenkin".  Kassaneidin katsominen ei ole seksuaalista häirintaa, vaikka kassaneiti omassa pikku päässään tuon katseen minkälaiseksi tahansa kuvittelisikin.

Olen tarjoilija, sinä tulet ravintolaan syömään. Tulen ottamaan tilaustasi, katson sinua intensiivisesti ja kysyn raukealla äänellä "haluatko samaa kuin viimeksi", liikutan kieltäni ylähuulellani. Siirrän katseeni hitaasti vartaloasi pitkin haaroihisi, ynähdän hieman ja puraisen alahuultani. Nostan katseeni ja katson sinua silmiin.

Tuossahan ei ole mitään yksittäistä väärää tekoa, mutta sinäkö et löydä tuosta mitään seksiin viittaavaa? Sinua ei siis yhtään nolottaisi, jos mukanasi olisi työkavereitasi, vaimosi ta lapsesi?

Luultavasti taputtaisimme kaikki hyvälle esitykselle  keräisimme pöydästämme jokaisen  tipit oikein 'kolehtina' yhdessä hatussa ne  tarjoilijalle ojentaaksemme.

"Hakeudu ihmeessä teatterikouluun,luontaiset lahjasi menevät tässä työssäsi täällä kyllä ihan hukkaan", olisi suosituksemme tuollaiselle,noin  lupaavalle näyttelijänalulle ja debytantille.

Miksi? Minulla ei ole minkäänlaisia näyttelijänlahjoja. Älä viitsi olla tuollainen tosikko, tuohan on vain komealle miehelle viantonta flirttiä, joka piristää minun ja sinun päivää. Vastaa vain jotain samanlaista takaisin, niin annan numeroni laskuun kirjoitettuna, voidaan tutustua paremmin vapaa-ajalla.

Vierailija
446/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda alaa, jos oot noin huono asiakaspalvelija.

Olet trolli, mutta mä pyrin aina kuitenkin olemaan ystävällinen. Kaikkea ei munkaan tarvitse sietää, ei aspa ole mikään roskaämpäri. ap

Totuuden siemen tuossa kuitenkin on. Kassalle tulee takuulla ihmisiä laidasta laitaan. Jos hermoilet noin pienestä, ehkä sinun kannattaisi harkita alaa, jossa et ole ihmisten kanssa tekemisissä. Säästät omia hermojasi ja kauppiaskin tykkää kun kassaneiti osaa sopivasti flirttailla.

Toistan, mulla on sentään työ eikä sitä noin vain vaihdeta. Mun mielestä "saanko sut jos maksan vähän extraa"-heitot ei ole mitään flirttailua.

Pyrin olemaan ystävällinen noissakin tilanteissa mahdollisimman pitkään. ap[/quote]

No mitäs pyrit. Ei ole mitään järkeä ruokkia huonoa käytöstä vastaamalla siihen ystävällisyydellä. Seuraavan kerran olet hiljaa kuullessasi vastaavaa ja kun tarjoat kuittia, teet sen vakavalla naamalla. Jos läppä-läppä -tyyppi jatkaa, (hyvin todennäköisesti tuossa kohtaa "no mikä nyt, en mä pahalla / no vähän voisit hymyillä jne.) et edelleenkään reagoi.

Vierailija
447/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet trolli, mutta mä pyrin aina kuitenkin olemaan ystävällinen. Kaikkea ei munkaan tarvitse sietää, ei aspa ole mikään roskaämpäri. ap

Totuuden siemen tuossa kuitenkin on. Kassalle tulee takuulla ihmisiä laidasta laitaan. Jos hermoilet noin pienestä, ehkä sinun kannattaisi harkita alaa, jossa et ole ihmisten kanssa tekemisissä. Säästät omia hermojasi ja kauppiaskin tykkää kun kassaneiti osaa sopivasti flirttailla.

Toistan, mulla on sentään työ eikä sitä noin vain vaihdeta. Mun mielestä "saanko sut jos maksan vähän extraa"-heitot ei ole mitään flirttailua.

Pyrin olemaan ystävällinen noissakin tilanteissa mahdollisimman pitkään. ap[/quote]

No mitäs pyrit. Ei ole mitään järkeä ruokkia huonoa käytöstä vastaamalla siihen ystävällisyydellä. Seuraavan kerran olet hiljaa kuullessasi vastaavaa ja kun tarjoat kuittia, teet sen vakavalla naamalla. Jos läppä-läppä -tyyppi jatkaa, (hyvin todennäköisesti tuossa kohtaa "no mikä nyt, en mä pahalla / no vähän voisit hymyillä jne.) et edelleenkään reagoi.

Eiköhän se tyyppi seuraavaksi käy valittamassa eteenpäin, miten tylyjä työntekijöitä kaupassa on. Itsehän ääliö ei näe käytöksessään mitään väärää.

Vierailija
448/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todettu moneen kertaan, että humalaiset, päihteidenkäyttäjät ja MT-tapaukset näitä kommentteja eniten heittävät. Ei heille kukaan voi mitään ja suhtautumista tuollaisten puheisiin voi tarkistaa. Eivät ole mitenkään varteenotettavia. Niin, ja sitä loukkaantumistutkaa voisi hieman sumentaa.

Kylläpä sitten suomalaisissa keski-ikäisissä, perheellisissä ja ihan hyvissä ammateissa olevissa miehissä on paljon mielenterveystapauksia.

Vierailija
449/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuota aloitusta voi kovin tosissaan ottaa, kun ap laskee ahdisteluksi "katseella riisumisenkin".  Kassaneidin katsominen ei ole seksuaalista häirintaa, vaikka kassaneiti omassa pikku päässään tuon katseen minkälaiseksi tahansa kuvittelisikin.

Olen tarjoilija, sinä tulet ravintolaan syömään. Tulen ottamaan tilaustasi, katson sinua intensiivisesti ja kysyn raukealla äänellä "haluatko samaa kuin viimeksi", liikutan kieltäni ylähuulellani. Siirrän katseeni hitaasti vartaloasi pitkin haaroihisi, ynähdän hieman ja puraisen alahuultani. Nostan katseeni ja katson sinua silmiin.

Tuossahan ei ole mitään yksittäistä väärää tekoa, mutta sinäkö et löydä tuosta mitään seksiin viittaavaa? Sinua ei siis yhtään nolottaisi, jos mukanasi olisi työkavereitasi, vaimosi ta lapsesi?

Tuo olisi jo seksuaalista häirintää, pelkkä kassaneidin "katseella riisuminen" sitä vastoin ei.

"Seksuaalinen häirintä voi ilmetä ainakin seuraavin tavoin:

- sukupuolisesti vihjailevat eleet tai ilmeet

- härskit puheet, kaksimieliset vitsit sekä vartaloa, pukeutumista tai yksityiselämää koskevat huomautukset tai kysymykset"

https://www.thl.fi/fi/web/sukupuolten-tasa-arvo/sukupuoli/syrjinta/hair…

Vierailija
450/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, aika hoitaa tämän ongelman.

Kun olet neljä-viisikymppinen turvonnut täti niin toivot, että joku sanoisi jotain nättiä tai edes huomaisi että olet nainen.

Vierailija
451/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antasit ap nyt kun sulla on niin kaunis hymy ja seksikäs perse. <3

Vierailija
452/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kuitenkin ruma lehmä mikä on kateellinen työkavereille mille miehet juttelee ja kehuu niitä.

tuollaisia aapeen kaltaisia hapannaamoja on kaikki kaupat täynnä,mutta ilmeisesti kassalla pitää olla tyhmiä mitkä kuvittelee olevansa parempia kuin asiakkaat.

toivottavasti kaikkiin kauppoihin tulee automaatti/itsepalvelukassoja.

Vierailija
453/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sitten reagoisi suoraan  siellä paikan päällä, missä tuollaista kertomaasi tapahtuu ja kohdistaisi sanojasi suoraan niille jotka noita kuvaamiasi tilanteita sinulle järjestävät ja aiheuttavat ja opettaisi sitten niitä sopivia käytöstapoja siellä ?

Voi olla ,että moni  asiakaskin ottaa niistä opikseen ,eikä sitten yksinkertaisesti  enää käy siinä myymälässä jossa olet töissä,kun näkee jo ovelta että sinä siellä taas  istut kassalla..

Jos sitten joka päivä onkin  ( ..ja on aina   'suurin osa' ) niitä miesasiakkaita ,jotka palvelupisteesi suhteen ovat   'ottaneet opikseen',niin voihan olla että liikkeen johto (joka on jo pitkään tulosi jälkeen ihmetellyt asiakaskunnan koostumuksen silmiinpistävävää  naisvaltaisuutta) haluaakin monipuolistaa asiakaskuntaansa ja uusia palveluaan myös tuottoisia  miesasiakkaita taas saadakseen tuotteidensa kysyntää taas kasvattaakseen.

Monet yksinään ostoksilla käyvät  naisasiakkaat kun ostavat  itselleen  ehkä vähän hedelmiä ,sen kuituleivän ja jogurttipurkin tms.salaattia ja kevyttä  ,niin ne  liikevaihdot ovat siis selvästi viime aikoina pienentyneet.

Ehkä muuten tuon 100% naisasiakaskunnalle tarkoitetun myymälän  vision toteuttamisessa ei liikkeenjohdon taholta halutakaan mennä, edes noinkaan pitkälle liiketappioiden suuntaan,kun huomataan että kun poistetaan se siihen suuntaan kehitystä omavaltaisesti ohjaava ja vievä ,asiakkaille  tiuskiva kassa,niin sen jälkeen  on aivan  kuin viallinen tai siihen alunalkaenkin huonosti sopiva osa   moottorista olisi vaihdettu uuteen.

Kuluttajaystävällisyys,palveluhenkisyys yms. (epäilemättä liike-elämän luomat käsitteet) eivät näet  ole mitään aivan turhia,tyhjiä  sanoja, joihin ei liikkeen johdossa koskaan kiinnitettäisi mitään  huomiota.

Jos haluat olla pääsääntöisesti tai ehkä pelkästään naisaiakkaiden kanssa tekemisissä,niin  ehkä joku (naisten) alusasustemyymälä,parfyymikauppa,lastenvaateputiikki tai vaikka kosmetologia-ala olisikin  paremmin 'sinun heiniäsi'. 

Oletko miettinyt näitä aloja ?

Jos joku ojentaisi minulle kaupassa  kuitin ostoksistani ilmeellä,joka tuo mieleen lähinnä kai jonkun  murhaoikeuden valamiehistön ilmeet,niin kokisin etten yksinkertaisesti asiakkaana ole tervetullut siihen myymälään ja  menisi kyllä  johonkin toiseen kauppaan joka ei pilaisi ostotunnelmaani.

(Ja arvaa pitäisinkö saamani huonon ja tylyn palvelun vain omana tietonani ja murehtisin sitä pitkään vain yksikseni ?) Kertoisin kyllä kaikille naapureille ja puolitutuillekin-aina kun ko. kauppa tulisi puheeksi.

Vierailija
454/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis haluaisi tulla ainakaan  myymälään,jossa minua 'alapeukutettaisiin.

' Viisas raha 'valitsee muualta.

Vierailija
455/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä sitten suomalaisissa keski-ikäisissä, perheellisissä ja ihan hyvissä ammateissa olevissa miehissä on paljon mielenterveystapauksia.

Pinnistä naisasianainen, pinnistä. Liioittele, leimaa, mollaa ja sheimaa.

Muuhun sinusta ei ollutkaan.

Vierailija
456/457 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinnistä naisasianainen, pinnistä. Liioittele, leimaa, mollaa ja sheimaa.

Muuhun sinusta ei ollutkaan.

No ,ei nyt liioitella tähänkään suuntaan.

Ehkä kyseessä on sittenkin vain oman asiansa  nainen,koska hän  ei näe mitään laajempia kokonaisuuksia ja joko ei pysty mielessään lainkaan  asettumaan esimerkiksi asiakkaan asemaan .

Nainen, jonka ajattelu ja KOKO  elämä pyörii vain oman napansa ympärillä.

Nainen ,jonka paikka on selvästikin jossain muussa työssä kuin ainakaan missään asiakaspalvelutehtävässä ja  kaupan alalla.

Vierailija
457/457 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kassaneiti, mielessäni olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi