Miehiin väsynyt kassaneiti avautuu
Täällä palstalla on puhuttu kauniista kassaneideistä. Itse olen 21-vuotias lähikaupan kassa ja suoraan sanottuna lopen kyllästynyt ahdisteleviin miehiin. Mua ei todellakaan saa syttymään "saisinko sut kaupan päälle/jos maksan vähän ekstraa"-tyyliset heitot tai katseellaan riisuvat miehet. Se vaan ahdistaa ja oksettaa. Ostin muutama kuukausi sitten kullanvärisen, suht aidon näköisen rihkamasormuksen jota näyttämällä saisin olla rauhassa, mutta sitkeimmät ei lopeta silloinkaan.
Mäkin olen vaan ihminen ja teen työtäni. Inhottaa saada tuollaista huomiota. Kiitos kaikille miehille jotka käyttäydytte mua kohtaan asiallisesti, teitä on liian vähän.
Kommentit (457)
Vierailija kirjoitti:
Surullista tuossa on se, että nuo miehet eivät todellakaan tajua rikkovansa lakia ja että kyse seksuaalisesta ahdistelusta. He vaan kuvittelevat heittävänsä kivaa läppää. Se, että kassatyöntekijästä ne ovat kuvottavia, jää noilta sankareilta huomaamatta.
Kauppiaan (työnantajan) tehtävänä on huolehtia sun työturvallisuudesta, joten sun täytyy ottaa asia puheeksi esimiehesi kanssa.
Rikoslaissa on kriminalisoitu ainoastaan koskettelemalla tapahtunut seksuaalinen ahdistelu. Ja Suomessahan prostituutio on täysin laillista. Nämä miehet tekevät vain ehdotuksen liiketoimesta, josta on tietysti täysi oikeus kieltäytyä. Ei ole kysymys mistään ahdistelusta.
Miten usein tuota tapahtuu? Ja millaisia ne miehet on, onko joku tietty tyyppi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, tälläinen aloitus vaihteeksi. Itse olin teinipoikana kaupan kassalla 16-19w ja voin kertoa, että ihan yhtä lailla ne äitylit ja vanhemmat rouvat ahdisteli minuakin. Siitä siirryin baariin töihin, jossa sama meininki jatkui vuosia. Eli osaa ne naistetkin, jopa vielä pahemmin.
Sulla ei silti ole pelkoa raiskauksesta ja murhasta, niin kuin naisilla, joten ei ole yhtenevä asia.
Kuvittele hetken ajan, että kuka vaan niistä sun ahdistelijanaisista oikeasti anaaliraiskaisi sut aiheuttaen pysyvät vauriot tai tappaisi huvikseen yms. niin ymmärrät miten paljon isompi pelkokerroin naisilla on ahdistelutilanteessa.
Yli 98% murhaajista on miehiä, ei naisia.
Ei hyvää päivää. Suomessa ei taideta kovin montaa murhaa tapahtua niin, että uhrina on ennalta tuntematon henkilö. Ei ole kyllä mikään oikea uhka.
Koko ajan tapahtuu, raiskauksia ja murhia, uhrina melkein aina nainen, tekijänä mies.
Otapa asioista selvää ennenkuin yleistät:
http://yle.fi/uutiset/torkea_perhevakivalta_kohdistuu_miehiin_naisia_us…
Mua ärsyttää myös miesten tapa lytätä asiakaspalvelijaa. Kuulen aika usein ettei tuo tyttö tiedä mitään. Ärsyttää kun haluaisin tehdä työni hyvin, mut sit on näitä ahdistelijoita tai lyttääjiä. Asiakaspalvelijat ovat ihmisiä ja tekevät työtään, ja asiakkaiden täytyisi sitä kunnioittaa. Täälläkin huudella että vaihda alaa, vaikka ihmisten pitäisi löytää ne käytöstavat jostain. Plus pieni vinkki kaikille, sitä parempaa palvelua saat mitä paremmin käyttäydyt. Ystävällisille henkilöille ollaan myös ystävällisempiä. Jos sä tuut mulle vittuilemaan niin todennäköisesti annan samalla mitalla takaisin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista tuossa on se, että nuo miehet eivät todellakaan tajua rikkovansa lakia ja että kyse seksuaalisesta ahdistelusta. He vaan kuvittelevat heittävänsä kivaa läppää. Se, että kassatyöntekijästä ne ovat kuvottavia, jää noilta sankareilta huomaamatta.
Kauppiaan (työnantajan) tehtävänä on huolehtia sun työturvallisuudesta, joten sun täytyy ottaa asia puheeksi esimiehesi kanssa.
Rikoslaissa on kriminalisoitu ainoastaan koskettelemalla tapahtunut seksuaalinen ahdistelu. Ja Suomessahan prostituutio on täysin laillista. Nämä miehet tekevät vain ehdotuksen liiketoimesta, josta on tietysti täysi oikeus kieltäytyä. Ei ole kysymys mistään ahdistelusta.
Et kauheasti lakia näytä tuntevan:
"Sukupuolinen ja seksuaalinen huomio muuttuu häirinnäksi, jos sitä jatketaan, vaikka kohteeksi joutunut ilmaisee pitävänsä sitä loukkaavana tai vastenmielisenä.
Seksuaalisella häirinnällä tarkoitetaan tasa-arvolaissa sanallista, sanatonta tai fyysistä, luonteeltaan seksuaalista ei-toivottua käytöstä, jolla tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti loukataan henkilön henkistä tai fyysistä koskemattomuutta erityisesti luomalla uhkaava, vihamielinen, halventava nöyryyttävä tai ahdistava ilmapiiri.
Seksuaalinen häirintä voi ilmetä seuraavin tavoin:
- seksuaalisesti vihjailevat eleet ja ilmeet
- härskit puheet, kaksimieliset vitsit sekä vartaloa, pukeutumista tai yksityiselämää koskevat huomautukset ja kysymykset
- seksuaalisesti värittyneet aineistot, kirjeet, sähköpostit tai puhelinsoitot
- fyysinen koskettelu, sukupuoliyhteyttä tai muuta sukupuolista kanssakäymistä koskevat ehdotukset tai vaatimukset
- raiskaus tai sen yritys.
Lisäksi:
Seksuaalista häirintää ilmeni eniten palvelu-, myynti- ja hoitotyössä, ja toimialoittain tarkasteltuna eniten majoituksen ja ravitsemuksen piirissä. Vuoden 2008 Tasa-arvobarometrin mukaan työympäristössä naisia häiritsevät seksuaalisesti eniten miespuoliset työtoverit ja asiakkaat, harvemmin esimiehet.
http://www.ttl.fi/fi/tyoyhteiso_ja_esimiestyo/tyoyhteison_ristiriidat_j…
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kerran päivässä yleensä. Miehet on yleensä keski-ikäisiä ja ihan siistin näköisiä. Nuoret miehet osaa olla kohteliaampia. ap
On vaikea kuvitella, miksi kukaan säällinen ihminen haluaa vähätellä, naureskella tai kieltää ap:n työssään kohtaamia ongelmia. Ei kenenkään tarvitsisi sietää jatkuvaa ahdistelua. Ei se kuulu ap:n työnkuvaan. Mitä järkeä on päivitellä, että ap:n pitäisi vaihtaa työtä tai että jossain muussa ammatissa tai tilanteessa sitä vasta ahdistellaankin.
Ei ihme, että ällöttävän käyttäytymisen annetaan jatkua kun asenneilmapiiri on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tyyppiä oikeastaan, jotkut ei niinkuin miehet edes tajua tekevänsä mitään väärää. Kaksimielistä juttua ja tuijottamista ties mitä, jotkut on röyhkeitä varsinkin jos ovat humalassa. Mutta ketäpä se kiinnostaa, koska omaat väärän sukupuolen ja olet mies, ei ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kauheasti lakia näytä tuntevan:
"Sukupuolinen ja seksuaalinen huomio muuttuu häirinnäksi, jos sitä jatketaan, vaikka kohteeksi joutunut ilmaisee pitävänsä sitä loukkaavana tai vastenmielisenä.
Seksuaalisella häirinnällä tarkoitetaan tasa-arvolaissa sanallista, sanatonta tai fyysistä, luonteeltaan seksuaalista ei-toivottua käytöstä, jolla tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti loukataan henkilön henkistä tai fyysistä koskemattomuutta erityisesti luomalla uhkaava, vihamielinen, halventava nöyryyttävä tai ahdistava ilmapiiri.
Seksuaalinen häirintä voi ilmetä seuraavin tavoin:
- seksuaalisesti vihjailevat eleet ja ilmeet
- härskit puheet, kaksimieliset vitsit sekä vartaloa, pukeutumista tai yksityiselämää koskevat huomautukset ja kysymykset
- seksuaalisesti värittyneet aineistot, kirjeet, sähköpostit tai puhelinsoitot
- fyysinen koskettelu, sukupuoliyhteyttä tai muuta sukupuolista kanssakäymistä koskevat ehdotukset tai vaatimukset
- raiskaus tai sen yritys.
Tunnen näemmä paremmin kuin sinä. On aivan eri asia, mikä on työpaikalla tapahtuvaa työntekijöiden välillä tapahtuvaa ahdistelua kuin muissa yhteyksissä tapahtuva ahdistelua. Tässä on kyse asiakkaasta, jota ei koske muu kuin rikoslain pykälät.
Ei helvetti, mikä ihmisiä (miehiä/sovinisteja) vaivaa? Olen lukenut tänään keskusteluja, jossa on:
-syytetty naisia siitä, ettei "kiltit" miehet löydä naista (yhdessä kommentissa jopa toivottiin, että naiset joutuisivat kostoksi parisuhdeväkivallan uhreiksi)
-syytetty teinityttöjä ei toivotuista raskauksista (onhan se nyt helvn vaikea vaatia, että se nico käyttäisi kumia, ellei ole valmis isäksi. Vaikkakin paljas olisi kuinka parempi)
Ja nyt tämä. Nainen ei siis sovellu myyjäksi, jos ei halua kohdata työpaikallaan ahdistelua? Minä olen kohdannut todella paljon seksismiä ihan toimistotöissä, olematta mitenkään tyrkky. Esimerkiksi noin 10kg:n laihduttaminen (normipaino -> hoikka) kirvoitti toimiston peralta soiton kotiin, jossa kehui kroppaani ja puhui kuinka seksikäs olen. Pyysi jopa luokseen asumaan. Mutta joo, minähän kerjäsin sitä, kun kehtasin äärimmäisen stressin johdosta laihtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, tälläinen aloitus vaihteeksi. Itse olin teinipoikana kaupan kassalla 16-19w ja voin kertoa, että ihan yhtä lailla ne äitylit ja vanhemmat rouvat ahdisteli minuakin. Siitä siirryin baariin töihin, jossa sama meininki jatkui vuosia. Eli osaa ne naistetkin, jopa vielä pahemmin.
Sulla ei silti ole pelkoa raiskauksesta ja murhasta, niin kuin naisilla, joten ei ole yhtenevä asia.
Kuvittele hetken ajan, että kuka vaan niistä sun ahdistelijanaisista oikeasti anaaliraiskaisi sut aiheuttaen pysyvät vauriot tai tappaisi huvikseen yms. niin ymmärrät miten paljon isompi pelkokerroin naisilla on ahdistelutilanteessa.
Yli 98% murhaajista on miehiä, ei naisia.
Ei hyvää päivää. Suomessa ei taideta kovin montaa murhaa tapahtua niin, että uhrina on ennalta tuntematon henkilö. Ei ole kyllä mikään oikea uhka.
Koko ajan tapahtuu, raiskauksia ja murhia, uhrina melkein aina nainen, tekijänä mies.
Otapa asioista selvää ennenkuin yleistät:
http://yle.fi/uutiset/torkea_perhevakivalta_kohdistuu_miehiin_naisia_us…
Vammainen lassukka kirjottelee taas.
Perheväkivalta = eri asia kuin murhat ja raiskaukset.
No täytyy olla melko yksikertainen tapaus, joka ei ymmärrä noiden asioiden yhteyttä. Ne ovat kaikki väkivaltaa eri muodoissaan. Mutta tässähän oli kyse tarkoituksellisesta miesten mustamaalaamisesta, joten ei tietenkään sovi tarkastellaa asiaa muuta kuin siitä näkökulmasta joka palvelee miesvihaajien tarkoitusperiä.
Vierailija kirjoitti:
Vitsin heittäminen on kielletty rikoslaissa? Kerro toki pykälät.
Onhan se toki ikävää mitä apee kokee, en vain pidä kokemaasi minään, jotkut meistä tekee töitä jossa koetaan tuhat kertaa rankempia asioita.
-nainen
Vierailija kirjoitti:
Jos aloitus olisik miesten sijaan vaikkapa turvapaikanhakijoista, romaneista tai mustista henkilöistä, niin kauankohan säilyisi palstalla. Miksi joistain ihmisryhmistä saa kirjoittaa negatiivisemmin kuin toisista?
Niinpä. Palstan säännöissä kielletään vihapuhe, mutta vihapuhe suomalaista valkoihoista miestä kohtaan on enemmän kuin suotavaa. Arvostelepa naisia, niin aloitus katoaa minuutissa. Kuten tässäkin ketjussa huomataan, " ei ole palstamammalla riemulla rajaa, kun miesvihapalstalla miesvihaansa ajaa. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kun ei ole kyseessä RIKOSLAKI. Jo edellisellä sivulla on nostettu esiin:
Osaa ne naisetkin. Olin ostamassa kerran banaaneja kaupassa ja kassalla kassaneiti katsoi minua ja hymyili. Hymyilin takaisin ja tämä tyttö repäisi yhden banaanin tertusta ja otti tuon banaanin kurkkuun asti samalla kun katsoi minua syvälle silmiin. Sanoin ''älä'' ja hän vastasi ''mutta kun tekee mieli''. Otin loput banaanit ja hyppäsin polkupyörän selkään ja polin täysiä kotiin järkyttyneenä. Ne siat!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aloitus olisik miesten sijaan vaikkapa turvapaikanhakijoista, romaneista tai mustista henkilöistä, niin kauankohan säilyisi palstalla. Miksi joistain ihmisryhmistä saa kirjoittaa negatiivisemmin kuin toisista?
Niinpä. Palstan säännöissä kielletään vihapuhe, mutta vihapuhe suomalaista valkoihoista miestä kohtaan on enemmän kuin suotavaa. Arvostelepa naisia, niin aloitus katoaa minuutissa. Kuten tässäkin ketjussa huomataan, " ei ole palstamammalla riemulla rajaa, kun miesvihapalstalla miesvihaansa ajaa. "
Ihan hirveetä, miten törkeet naiset kehtaakin sanoa, että niitä ahdistellaan töissä! Tulee paha mieli ahdistelijamiehille, hirveetä miesvihaa. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kun ei ole kyseessä RIKOSLAKI. Jo edellisellä sivulla on nostettu esiin:
Tuossa puhutaan linkkiä edes avaamatta työyhteisöistä, ei asiakkaista ja kaupan kassoista.
Siitä vaan aloittajakin haastamaan pelkkien kuulopuheiden ja sana sanaa vastaan perusteilla miesasiakkaansa oikeuteen.
"Joo, se oli kolmen aikaan viime lauantaina kun Rötväsen Jouko ihan selvästi riisui minua katseellaan ostoksia maksaessaan".
Kiitos. Näin mäkin olen asian ajatellut. Jos kadulla tulisi samanlaista kommenttia, vastaisin aika epäystävällisesti. Nyt mun on vaan pakko hymistellen kestää, koska haluan pitää työni. aö