Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehiin väsynyt kassaneiti avautuu

Vierailija
19.03.2016 |

Täällä palstalla on puhuttu kauniista kassaneideistä. Itse olen 21-vuotias lähikaupan kassa ja suoraan sanottuna lopen kyllästynyt ahdisteleviin miehiin. Mua ei todellakaan saa syttymään "saisinko sut kaupan päälle/jos maksan vähän ekstraa"-tyyliset heitot tai katseellaan riisuvat miehet. Se vaan ahdistaa ja oksettaa. Ostin muutama kuukausi sitten kullanvärisen, suht aidon näköisen rihkamasormuksen jota näyttämällä saisin olla rauhassa, mutta sitkeimmät ei lopeta silloinkaan.
Mäkin olen vaan ihminen ja teen työtäni. Inhottaa saada tuollaista huomiota. Kiitos kaikille miehille jotka käyttäydytte mua kohtaan asiallisesti, teitä on liian vähän.

Kommentit (457)

Vierailija
81/457 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä , noi tilanteet on todella inhottavia. Itsekin olen ollut vuosia kassalla töissä, ja tuollaisten tilanteiden tullessa kohdalle pyydän miestä yleensä toistamaan sanomansa. "Anteeksi, en varmaan kuullut oikein?" Suurin osa ymmärtää tässä vaiheessa kuulostavansa naurettavilta, niitä, jotka kehtaavat toistaa idiotisminsa uudestaan, katson takaisin halveksuen ja totean yksinomaan "yäk". Annan käytökselläni ymmärtää todella selkeästi, että minua kuvottaa tuollainen, ja että mies on sanonut jotain _todella_ sopimatonta. Harva jatkaa tuon reaktion jälkeen, suurimmalle osalle tulee äkkiä kiire metroon.

"Mee pappa bingoon" vois kanssa toimia. Hyvä hyvä, arvostan!

Tässä tietysti tulee se varjopuoli että mies loukkaantuu ja tekee valituksen ylemmälle taholle, ja sitten kassa saa varoituksen :(

Olin jonossa kun yksi kassa toimi hyvin: ahdistelija sanoi jotain "paljos susta täytyy maksaa että tulet mukaan vai tuletko kaupanpäällisiksi ;)" ja kassa vastasi tyrmistyneenä "siis sanotko mua huoraksi? :o". Siinä meni ahdistelijalla sormi suuhun ja vähän sönkötti, sitten heitti setelin kassalle ja ei odottanut vaihtorahojakaan. Ruvettiin kassan kanssa nauramaan :)

Vierailija
82/457 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt kun tämä pakollinen mamuaihe kuitenkin tuli ketjuun, pakko sanoa että kaikki etnisesti ei-suomalaiset on aina olleet kohteliaita. Mitään häirintää en ole heiltä joutunut kokemaan. Sen sijaan tavalliset suomalaismiehet on aina näitä törkeyksien sanojia. ap

Täysin sama kokemus. Takana toistaiseksi 10 vuoden aspakokemus. Aina "varoitellaan" niistä ulkomaalaisista, mamuista, turvapaikanhakijoista... Hohhoijaa. Suomalainen, valkoinen, keski-ikäinen juntti on se, ketä saa pelätä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/457 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni vitutti kun olin poikaystävän kanssa kaupassa ja flirttaili selvästi nätin kassatytön kanssa maksaessaan ostokset... Eikö äijät yleensä tajua että me naiset ei haluta nähdä kun oma mies flirttailee muiden (kauniimpien) naisten kanssa vai onko oma ukko vaan niin tyhmä ettei tajua että tulee vähän riittämätön olo siinä vaiheessa?

Vierailija
84/457 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan kannattaa puuttua ja nolata kyseinen mies siinä tilanteessa. Vaikkapa sanomalla, että tuo on seksuaalista ahdistelua.

Vielä niin, että muutkin asiakkaat kuulevat sen selvästi.

Eipä tule vähään aikaan.

Vierailija
85/457 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla on puhuttu kauniista kassaneideistä. Itse olen 21-vuotias lähikaupan kassa ja suoraan sanottuna lopen kyllästynyt ahdisteleviin miehiin. Mua ei todellakaan saa syttymään "saisinko sut kaupan päälle/jos maksan vähän ekstraa"-tyyliset heitot tai katseellaan riisuvat miehet. Se vaan ahdistaa ja oksettaa. Ostin muutama kuukausi sitten kullanvärisen, suht aidon näköisen rihkamasormuksen jota näyttämällä saisin olla rauhassa, mutta sitkeimmät ei lopeta silloinkaan.

Mäkin olen vaan ihminen ja teen työtäni. Inhottaa saada tuollaista huomiota. Kiitos kaikille miehille jotka käyttäydytte mua kohtaan asiallisesti, teitä on liian vähän.

"Teitä on liian vähän" Ime nyt vittu paskaa. Väität siis että enemmistö miehistä ahdistelee?

Vierailija
86/457 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, tälläinen aloitus vaihteeksi. Itse olin teinipoikana kaupan kassalla 16-19w ja voin kertoa, että ihan yhtä lailla ne äitylit ja vanhemmat rouvat ahdisteli minuakin. Siitä siirryin baariin töihin, jossa sama meininki jatkui vuosia. Eli osaa ne naistetkin, jopa vielä pahemmin.

Taksikuskeilla naisten häiriköinti ja perseily päivittäistä. 

Juu. Mutta näin tasa-arvon päivänä miesten kokemukset ovat toki toissijaisia, ja meidän tulisi olla vain onnellisia jos naiset osoittavat kiinnostustaan  ;D

Se nyt vain kuuluu hommaan ja ei täydellistä duunia taida olla, ihmiset kun ovat mitä ovat. Luulen että aloittaja olisi ihmeissään jos tekisi viikon taksikuskin hommia, voisi se oma duuni tuntua aika juhlalta senjälkeen.

Ei näin; ahdistelu ja epäasiallisuus ei kuulu ikinä hommaan. Se, että jotkut käyttäytyvät huonosti/ahdistavasti ei tarkoita sitä, että se olisi jotain mitä tarvitsisi sietää. Itse teen myyjän / kassan työtä suht pienessä liikkeessä usein yksin. Jos joku alkaa edes hitusen käyttäytymään ahdistavasti, kutsun paikalle vartijan, ja se on täysin sallittavaa ellei jopa suotavaa. Onneksi on se mahdollisuus. Riittää, kun tulevat paikalle niin johon meininki muuttuu. Vaihtoehtoisesti saatan tilanteesta riippuen (jos en usko, että on fyysisesti terveydelleni uhka) kertoa, että joko tuo loppuu tai kutsun vartijan. Samoin en siedä naisiltakaan uhkaavaa taikka rasistista käyttäytymistä. Jos ihminen tulee liikkeeseemme lietsomaan vihaa tai käyttäytyy minua / muita asiakkaita tai kollegojani kohtaan epäasiallisesti, ilmaisen kyllä välittömästi että hän voi poistua. Kyllä meillä riittää asiakkaita muutenkin eikä se ole firman politiikan mukaista, että tarvitsisi hörhöjä / sikoja / siattaria sietää. Harmi ettei näin ole kaikissa yrityksissä. 

Poliisi teki päivityksen yhden naisen sekoilusta: "Känni ei ole syy käyttäytyä kuin Korkeasaaren asukkaat" 

http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001117477.html?nomobile=2&ref=o…

Taksikuskin duuni on toisinaan suht mielenkiintoista.

Edellinen vastaaja kommentoi: kyllä, totta kai taksikuskin homma on välillä perseestä, uskon sen. Tämä linkki kuitenkin vain korostaa sitä öykkäröintiä ja älytöntä käytöstä, mitä kaikki asiakaspalvelijat saavat osakseen. Minä en ole taksikuski, vaan tosiaan myyjä / kassa, ja kyllä minäkin kohtaan päiväs- ja ilta-aikaan kännisiä asiakkaita. Ei, ei se ole näin älytöntä, ainakaan toistaiseksi. Tässä ketjussa kyse oli ahdistelusta, ei öykkäröinnistä. Ja vaikka olisikin ollut kyse myös jälkimmäisestä, ei sinun / jonkun muun hankala kokemus voi tehdä toisen ikävästä ja epähyväksyttävästä tilanteesta välttämättä siedettävää. Kyllä aikuisella ihmisellä pitäisi sen verran olla järkeä, että ottaa toisen ihmisen huomioon ja asettuu toisen asemaan. Valitettavasti näin ei monesti ole. Olen aidosti pahoillani tuon taksikuskin puolesta, tai sinun, jos olet kokenut vastaavaa. Mutta ei se tee minun kokemuksestani merkityksetöntä. Kyllä senkin jokainen empaattinen ihminen ymmärtää.. ja eikö juuri se meissä ihmisissä ole hienointa? Kyky empaattisuuteen. Sepä onkin kaikesta hapatuksesta huolimatta syy siihen, miksi käyn täällä palstalla. 

Vierailija
87/457 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap ;)

Tosi ikävää, ettei osata ja ymmärretä käyttäytyä kohteliaasti. Se ei ois yhtään itseltä pois.

Itseänikin häiritsi tälläviikolla töissä, kun huomasin itseäni nuoremman mieskollegan katseen kiinnittyneen rintoihini A 75. Josta hän pian havahtui. Aikaisemmin hänen käytös on ollut ok, enkä ole kiinnittänyt tälläiseen huomiota, mutta vastenmielistä, voi.

Olisi kunnioittava toisen ihmisen omaa tilaa niin puheissa, katseissa ja muussakin käyttäytymisessä.

N 41 kokki

Vierailija
88/457 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, tälläinen aloitus vaihteeksi. Itse olin teinipoikana kaupan kassalla 16-19w ja voin kertoa, että ihan yhtä lailla ne äitylit ja vanhemmat rouvat ahdisteli minuakin. Siitä siirryin baariin töihin, jossa sama meininki jatkui vuosia. Eli osaa ne naistetkin, jopa vielä pahemmin.

Juu. Mutta näin tasa-arvon päivänä miesten kokemukset ovat toki toissijaisia, ja meidän tulisi olla vain onnellisia jos naiset osoittavat kiinnostustaan  ;D

Se nyt vain kuuluu hommaan ja ei täydellistä duunia taida olla, ihmiset kun ovat mitä ovat. Luulen että aloittaja olisi ihmeissään jos tekisi viikon taksikuskin hommia, voisi se oma duuni tuntua aika juhlalta senjälkeen.

Ei näin; ahdistelu ja epäasiallisuus ei kuulu ikinä hommaan. Se, että jotkut käyttäytyvät huonosti/ahdistavasti ei tarkoita sitä, että se olisi jotain mitä tarvitsisi sietää. Itse teen myyjän / kassan työtä suht pienessä liikkeessä usein yksin. Jos joku alkaa edes hitusen käyttäytymään ahdistavasti, kutsun paikalle vartijan, ja se on täysin sallittavaa ellei jopa suotavaa. Onneksi on se mahdollisuus. Riittää, kun tulevat paikalle niin johon meininki muuttuu. Vaihtoehtoisesti saatan tilanteesta riippuen (jos en usko, että on fyysisesti terveydelleni uhka) kertoa, että joko tuo loppuu tai kutsun vartijan. Samoin en siedä naisiltakaan uhkaavaa taikka rasistista käyttäytymistä. Jos ihminen tulee liikkeeseemme lietsomaan vihaa tai käyttäytyy minua / muita asiakkaita tai kollegojani kohtaan epäasiallisesti, ilmaisen kyllä välittömästi että hän voi poistua. Kyllä meillä riittää asiakkaita muutenkin eikä se ole firman politiikan mukaista, että tarvitsisi hörhöjä / sikoja / siattaria sietää. Harmi ettei näin ole kaikissa yrityksissä. 

Poliisi teki päivityksen yhden naisen sekoilusta: "Känni ei ole syy käyttäytyä kuin Korkeasaaren asukkaat" 

Edellinen vastaaja kommentoi: kyllä, totta kai taksikuskin homma on välillä perseestä, uskon sen. Tämä linkki kuitenkin vain korostaa sitä öykkäröintiä ja älytöntä käytöstä, mitä kaikki asiakaspalvelijat saavat osakseen. Minä en ole taksikuski, vaan tosiaan myyjä / kassa, ja kyllä minäkin kohtaan päiväs- ja ilta-aikaan kännisiä asiakkaita. Ei, ei se ole näin älytöntä, ainakaan toistaiseksi. Tässä ketjussa kyse oli ahdistelusta, ei öykkäröinnistä. Ja vaikka olisikin ollut kyse myös jälkimmäisestä, ei sinun / jonkun muun hankala kokemus voi tehdä toisen ikävästä ja epähyväksyttävästä tilanteesta välttämättä siedettävää. Kyllä aikuisella ihmisellä pitäisi sen verran olla järkeä, että ottaa toisen ihmisen huomioon ja asettuu toisen asemaan. Valitettavasti näin ei monesti ole. Olen aidosti pahoillani tuon taksikuskin puolesta, tai sinun, jos olet kokenut vastaavaa. Mutta ei se tee minun kokemuksestani merkityksetöntä. Kyllä senkin jokainen empaattinen ihminen ymmärtää.. ja eikö juuri se meissä ihmisissä ole hienointa? Kyky empaattisuuteen. Sepä onkin kaikesta hapatuksesta huolimatta syy siihen, miksi käyn täällä palstalla. 

Ilman muuta kaikki on ikävää tapahtui se kelle hyvänsä, arvaa monta kertaa saat kuulla, että miehelle sattuessa homma väännetään vitsiksi, eikä kukaan ota sinua tosissaan jos olet mies. Minua on ahdisteltu myös baareissa useita kertoja ja saan kuulla olevani homo jne. 

Teen seuraavasta naisen seksuaalisesta häirinnästä tai ahdistelusta rikosilmoituksen, olen meinaan kyllästynyt ihmisten asenteisiin. Suosittelen muitakin miehiä tekemään.

Vierailija
89/457 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä mä oikein luen täältä? AP:n tulisi vaihtaa alaa, kun ei jaksa kuunnella aikuisten miesten heittämää huonoa ja oikeastaan aika asiatonta läppää päivästä toiseen...

Jos AP olisi vaikka lääkäri ja avautuisi täällä kuinka asiatonta läppää jotkut miespotilaat heittävät vastaanotolla, tulisitteko silloinkin sanomaan, että vaihda AP alaa kun susta ei selkeästi ole lekuriksi. Enpä usko, mutta kyseessä onkin perus kaupan kassa niin johan täällä mollataan AP:ta minkä keritään.

AP:lle tiedoksi, että ei siinä kassalla tartte ihan kaikkea suodattaa. Ei sulle fuduja aleta antamaan sen takia, että sanot napakasti takas asiattomasti käyttäytyvälle asiakkaalle. Voit ihan hybin seuraavan kerran kun tällainen asiattomia ehdotteleva vitsiniekka aloittaa sen lurituksena keskeyttää sen tuotteiden skannaamisen ja todeta, että nyt on sellainen juttu, että jos sä haluat asioida tällä kassalla ja saada ostokses tehtyä niin annat mulle työrauhan ja opettelet käyttäytymään!

Oon ite pari kertaa tehnyt ton ja se toimii.

Vierailija
90/457 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta muistui mieleen kun olin 17vuotiaana kesätöissä. Myin vaatteita ja yks pariskunta naureskellen ahdisti mut nurkkaan eikä lähtenyt pois "ennen kun tyttö on antanut pappalle pusun poskelle". Siis hyi oksetus. Olin tosi kiltti tyttö enkä ymmärtäny ollenkaan miten tollasissa tilanteissa käyttäydytään tai onko tollanen tavallistakin myyntityössä. Sanoin hymyillen kymmenen kertaa ei, mutta ei menny perille ja lopulta annoin sen pärkeleen pusun poskelle, jotta pääsen eroon tyypeistä. Olin siis yksin tilanteessa kun omistajamies heilui koko kesän ties missä.

Vierailija
91/457 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus miettinyt miten saisi kontaktia kivan näköiseen kaupankassaan, mutta en ole ikinä uskaltanut muuta sanoa kuin päivää ja kiitos.

Miehenä voin sanoa ettei tuolla sormuksella tee hevonvittuakaan, ei kukaan mies katso mitään sormuksia eikä ketään kiinnosta oletko varattu vai et.

Vierailija
92/457 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi millään uskoa että noita ahdistelijoita oilisi paljon, tai siis ei ainkaan suuri osa asiakkaista. En muista koskaan huomanneeni että joku mies olisi käyttäytynyt kassaa kohtaan sopimattomasti.

t.mies

Vierailija
93/457 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta kaikki on ikävää tapahtui se kelle hyvänsä, arvaa monta kertaa saat kuulla, että miehelle sattuessa homma väännetään vitsiksi, eikä kukaan ota sinua tosissaan jos olet mies. Minua on ahdisteltu myös baareissa useita kertoja ja saan kuulla olevani homo jne. 

Teen seuraavasta naisen seksuaalisesta häirinnästä tai ahdistelusta rikosilmoituksen, olen meinaan kyllästynyt ihmisten asenteisiin. Suosittelen muitakin miehiä tekemään.

Kyllä! Tee! Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi siitä, että oli kyse sitten miehen tai naisen hyväksikäytöstä / ahdistelusta, se EI ole oikein ja ilmoitus on oikeus (jopa velvollisuus) tehdä. Siitähän on paljon tutkimuksiakin tehty, missä määrin miehet kohtaavat seksuaalista ahdistelua ja hyväksikäyttöä, ja kuinka vaikea aiheesta on puhua ja tuoda asiaa ilmi --> oikeuskäsittelyyn. Se on väärin. Kun mieheen kohdistuu ahdistelua, sen pitäisi muka olla hyväksyttävää, ja jos hän ei ota sitä imarteluna, on hän homo. Tietenkään se ei mene näin, ei naisen eikä miehen kohdalla. Olen feministi, eikä se tarkoita, että olen miesvihaaja, ei todellakaan; päinvastoin. Pääasiallisesti se tarkoittaa minulle sitä, että meidän kulttuurimme ehdollistaa miehiä ja naisia käyttäytymään tietyillä tavoilla, ja samoiten hyväksymään tiettyä kohteloa, joka ei välttämättä ole asiallista tai hyväksyttävää, ja siitä on päästävä eroon. Minulle feminismi on hyväksi niin miehille kuin naisillekin. Se, että satun olemaan nainen, ei tarkoita, ettenkö yrittäisi asettua toisen sukupuolen asemaan (tosin en näe tätä sukupuolen dualismia näin yksintoikkoisena asiana muutenkaan) ja että ajaisin puheissani ja teoissani vain naisen asemaa. Kyllä tasa-arvo koskee yhtä lailla naisia kuin miehiäkin, ja tällä hetkellä vallitseva naista alistava ja miestä ylistävä kulttuuri itse asiassa painaa miestä yhtä lailla. Eivät kaikki miehet ole niitä häiriköiviä alfauroita, vaan sosiaalisesti saattavat olla ns. "naisen asemassa", hyljeksittyjä ja kohtuuttomien paineiden alaisina. Asiat eivät ole mustavalkoisia; tämä on vanha opetus, mutta yhtä lailla paikkaansapitävä. Tsemppiä kaikki miehet ja naiset, käyttäydytään hyvin kaikkia ihmisiä kohtaan sukupuolesta riippumatta!

Vierailija
94/457 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta muistui mieleen kun olin 17vuotiaana kesätöissä. Myin vaatteita ja yks pariskunta naureskellen ahdisti mut nurkkaan eikä lähtenyt pois "ennen kun tyttö on antanut pappalle pusun poskelle". Siis hyi oksetus. Olin tosi kiltti tyttö enkä ymmärtäny ollenkaan miten tollasissa tilanteissa käyttäydytään tai onko tollanen tavallistakin myyntityössä. Sanoin hymyillen kymmenen kertaa ei, mutta ei menny perille ja lopulta annoin sen pärkeleen pusun poskelle, jotta pääsen eroon tyypeistä. Olin siis yksin tilanteessa kun omistajamies heilui koko kesän ties missä.

Mulla on samantyylinen kokemus kun olin pikkupoika, humalainen nainen ahdisteli niinkauan kunnes sai suukon, muistan vain valkosipulilta haisevan hengityksen. Teininä oli yksi vanhempi nainen joka heitti irstasta juttua ja kylpytakki päällä alapää paljaana, oli meillä kylässä, yhden kerran kaverin äiti yritti väkisin änkeä saunaan meidän kanssa. Juu, meillä miehillä ja pojilla on paljon kokemuksia elämänvarrelta, et vain ole ikinä kuullut niistä, koska kukaan ei keskustele aiheesta, sukupuoli on väärä, sentakia se ei kiinnosta ketään.

Vierailija
95/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista tuossa on se, että nuo miehet eivät todellakaan tajua rikkovansa lakia ja että kyse seksuaalisesta ahdistelusta. He vaan kuvittelevat heittävänsä kivaa läppää. Se, että kassatyöntekijästä ne ovat kuvottavia, jää noilta sankareilta huomaamatta.

Kauppiaan (työnantajan) tehtävänä on huolehtia sun työturvallisuudesta, joten sun täytyy ottaa asia puheeksi esimiehesi kanssa.

Vitsin heittäminen on kielletty rikoslaissa? Kerro toki pykälät.

Edelleen kun ei ole kyseessä RIKOSLAKI. Jo edellisellä sivulla on nostettu esiin:

http://www.ttl.fi/fi/tyoyhteiso_ja_esimiestyo/tyoyhteison_ristiriidat_j…

Tuossa puhutaan linkkiä edes avaamatta työyhteisöistä, ei asiakkaista ja kaupan kassoista.

Siitä vaan aloittajakin haastamaan pelkkien kuulopuheiden ja sana sanaa vastaan perusteilla miesasiakkaansa  oikeuteen.

"Joo, se oli kolmen aikaan viime lauantaina kun Rötväsen Jouko ihan selvästi riisui minua katseellaan ostoksia maksaessaan".

Olisit nyt avannut sen linkin ja huomannut, että juuri puhutaan työpaikoilla tapahtuvasta seksuaalisesta häirinnästä, joka kattaa niin esimiesten, työkollegojen kuin asiakkaidenkin harjoittaman seksuaalisen häirinnän.

Joka tapauksessa tätäkin edellisellä sivulla oli suoria otteita siitä mikä on seksuaalista häirintää, mutta mitäpä täällä inttämään kun täällä ei mene edes perusasiat perille eräille.

Vierailija
96/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Teitä on liian vähän" Ime nyt vittu paskaa. Väität siis että enemmistö miehistä ahdistelee?

Missä niin lukee? Onko aggrojonnella tunteet pinnassa ku ei ymmärrä lukemaansa? Oletko ahdistelija?

Vierailija
97/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteesi ap, sain kestää asiakaspalvelutyössä lähes joka päivä tuota ja ahdistus oli hirveä. Kyseltiin mennäänkö panemaam varastoon ja yritettiin vaatia nimeä, lähestyttiin facessa, kyseltiin milloin pääsen töistä että tietää tulla saatille, kommentoitiin ulkonäköä ja suoria ja oksettavia ehdotuksia. Se ei ole kivaa eikä sitä tarvi töissä sietää. Itse sanoin pomolle asiasta, joka oli kauhuissaan (on mies) ja sanoi että minul ei tatvitse sitä sietää vaan saan ohjata asiakkaan toiselle asiakaspalvelijalle, kun ei kerran asiallinen asiointi onnistu. Tämän kun pari kertaa teki niin eipä enää vakioahdistelijat tulleet kassalleni ja hyvä niin. En ymmärrä, miksi miehet kokevat oikeudekseen ehdotella tai että heidän heitot piristää kassaa? Sitä se ei todellakaan tee. Ja osaavat naisetkin, minua ahdisteli myös muutama vanhempi nainen. Enkä näyttänyt mitenkään provosoivalta ja olen hieman ylipainoinenkin. Vissiin iloisuus ja kohteliaisuus ovat näillä säälittäville yksilöille merkki siitä, että kassa heitä himoitsee? Nyt onneksi muissa töissä ja koskaan en enään asiakaspalvelutyöhön palaisi.

Vierailija
98/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja multa ne kassaneidit oikein kerjäävät huomiota. En ole huomaavinaankaan enkä koskaan hymyile tai moikkaa heille. M30 painoa 78kg rasvaprosentti 10%. 

Ja mitenhän tämä nyt liittyi aiheeseen...? Ehkä rasvaprosenttisi on 10%, ja ÄO sama prosenttiosuus normaalista. 

Ja kaiken hyvän päälle, jos tuolla rasvaprosentilla ja painolla olet varustettu niin olet kyllä pelkkää luuta ja nahkaa. Kyllä naiset haluaa että miehellä on edes vähäsen lihasta

Vierailija
99/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla ap. joku Suomen mittakaavassakin poikkeustapaus.

Itse en nimittäin ole kaupoissa asioidessani koskaan nähnyt kenenkään ahdistelevan kassatyöntekijöitä seksuaalisesti.

Takana oleva asiakasjono ei muutenkaan katselisi pitkään kenenkään enää turhaa höpöttelyä kassalla silloin  kun omalle vuorolle jonossa ei periaatteessa muita esteitä enää ole kuin joku sen eteen  'suustaan kiinnijäänyt'.

Ihan kyllä  keksittyjä juttuja ovat nämä tällaiset jatkuvat "av-kassatyöntekijöiden" valitukset siis ja epäilen,että tokko niiden kirjoittajista  kukaan oikeasti kaupan  kassana missään on työskennellytkään .

Markettien jonoissahan  on pääsääntöisesti valtava kiire.

Rahakukkaroa on syytä alkaa kaivaa esille laukusta  jo ennenkuin tavaroitaan ja tuotteitaan hihnalle alkaa latoa, ja mättää jo valmiiksi kassiin kun kassatyöntekijä on vielä ottamassa niiden koodeja,niin että  ehtii vielä mukavasti ja  kitkatta pois sen seuraavan asiakkaan edestä.

Kassalle sanotaan siinä lähtiessä korkeintaan ,että' Hyvät viikonloput ja kiitos.'-jos aina sanotaan sitäkään..

Vain tällaista arkea asiakkaana liikkeissä näkee ja jos se jotain  muunlaista olisi,niin kaipa sitä joskus sitten näkisi sitäkin ,mutta kun ei milloinkaan ole mitään sellaista nähnyt,niin kaikkia  sellaisia väitteitäkin epäilemäänhän tuokin  vain jättää.

Vierailija
100/457 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaisen pikkukaupan siiderivalas avautuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä