Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaaha, työkaveria lakkasi kiinnostamasta kimppakyyti kun pyysin osallistumaan bensakuluihin

Vierailija
11.03.2016 |

Olen silloin tällöin tarjonnut kyytiä, kun on melkein sama matka. Työkaveri on myös joskus itse kysynyt, pääsisikö kyydissä kun on kiire kotiin. Nyt hän sitten kysyi, mitä mieltä olisin pysyvästä järjestelystä. Sopihan se, ja ehdotin mielestäni kohtuullista bensarahaa, hieman vähemmän kuin hän maksaisi päivittäin bussimatkoista. Mutta ei. Ilmaiseksi olisi pitänyt kuljettaa, kun siitä ei ole minulle suurempaa vaivaa kuin koukata mennen tulle bussipysäkille. Tuhahti vain, ettei olisi uskonut minua näin ahneeksi, eikä puhunut loppupäivänä mitään. Olinko tosiaan ahneja tökerö? Mielestänion itsestään selvää, että jos sitoudun kuskaamaan toista, niin hyödyn siitä itsekin.

Kommentit (301)

Vierailija
101/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo ja niinpä niin.

Vierailija
102/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakyyti on järkevää, mutta sitten tulevat nämä lokkeilijat, joiden mielestä autosi on häntä varten.

Täällä maalla on työssäkäyvällä oltava jokatapauksessa ajokortti ja auto.

Kimppakyydit on usein järjestetty niin, että ajetaan vuoroviikot kunkin kimppalaisen autolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoa ei kannata aloittaa sanalla ”Jaaha” tai ”Jaahas”. Sellaista provoa ei viitsi lukea.

Seuraava yritys, kiitos!

Vierailija
104/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi edes sitoutua tuollaiseen kimppakyyditsemiseen? Menettekö muka AINA suoraan töistä kotiin? Joka jumalan päivä?

Vierailija
105/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota koskaan työkavereita kyytiin. Joku on joskus ylitöiden jälkeen kysynyt kun julkiset kulkee harvemmin. Asun maalla ja matkaa 35 km per sivu. Palkkaa ne muutkin saa, ostakoon oman auton.

Vierailija
106/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla huomenna asiaa kaupunkiin, pääsisikö mukaan?

No, pitää käydä hydrauliikkaliikkeessä, tule kyytiin.

Haen seur. päivänä ennen asioille menoa kaverin kotoaan, odotan.

Kaveri tulee, 5min odottelun jälkeen, kädessään 2 kassia tyhjiä oluttölkkejä.

Sytyttää tupakan ja jää ovenpieleen tupakoimaan.

"Vien samalla nämä tölkit"

Poiketaan kaupan kautta, kaveri vie tölkit ja ostaa muutaman täyden evääksi, jää kaupan eteen tupakoimaan.

Viimein pääsemme matkaan.

Menen liikkeeseen, johon piti minun piti mennä asioille, kaveri jää ulos tupakoimaan ja juomaan olutta.

Kun olen saanut asiani hoidettua, kaverilla onkin asiaa samaan kauppaan, ilmeisesti oli aamulla juotu muutama olut pohjiksi, kun yksi tölkki meni jo jalkoihin, myös puhe sammaltaa.

Kaveri ostaa puolen tunnin asiointinsa päätteeksi pussin muttereita ja jää liikkeen ulkopuolelle tupakoimaan.

Nyt pitäisi mennä sinne, minne kaverilla alun perin oli asiaa.

Matkalla hän juo oluen.

Saavumme liikkeeseen.

Hän jää pihalle tupakoimaan.

Liikkeessä ei olekaan hänen haluamaansa asiaa, hän polttaa tupakan ennen kuin lähdemme toiseen liikkeeseen.

Matkalla hän juo oluen ja jää horjuen tupakoimaan liikkeen pihalle.

En mene mukaan, koska myötähäpeä jo on sietämätön.

Kaveri tulee liikkeestä, on saanut haluamansa, polttaa tupakan ja avaa oluen.

Pitäisi käydä vielä toisessakin paikassa kun kerran kaupungissa ollaan.

Sanon, ettei käy, 1,5 tunnin keikka jo on kestänyt puoli päivää, nyt kotiin...

Matkalla pitää pysähtyä kusitauolle,

kotikylällä oitää vielä mennä kaupan kautta, josta lähtee mukaan pakki olutta.

Olen ilkeä ihminen kun en enää ota kaveria mukaan kun käyn asioilla.

Vierailija
107/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi edes sitoutua tuollaiseen kimppakyyditsemiseen? Menettekö muka AINA suoraan töistä kotiin? Joka jumalan päivä?

Kun kimppakyytejä harjoitettiin, toki oltiin joustavia.

Jos kuskilla oli asioita, muut joko hengailivat mukana tai siltä päivältä jäi kimppakyyti väliin ja kukin kulki omillaan.

Vierailija
108/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Onko sinulla huomenna asiaa kaupunkiin, pääsisikö mukaan?

No, pitää käydä hydrauliikkaliikkeessä, tule kyytiin.

Haen seur. päivänä ennen asioille menoa kaverin kotoaan, odotan.

Kaveri tulee, 5min odottelun jälkeen, kädessään 2 kassia tyhjiä oluttölkkejä.

Sytyttää tupakan ja jää ovenpieleen tupakoimaan.

"Vien samalla nämä tölkit"

Poiketaan kaupan kautta, kaveri vie tölkit ja ostaa muutaman täyden evääksi, jää kaupan eteen tupakoimaan.

Viimein pääsemme matkaan.

Menen liikkeeseen, johon piti minun piti mennä asioille, kaveri jää ulos tupakoimaan ja juomaan olutta.

Kun olen saanut asiani hoidettua, kaverilla onkin asiaa samaan kauppaan, ilmeisesti oli aamulla juotu muutama olut pohjiksi, kun yksi tölkki meni jo jalkoihin, myös puhe sammaltaa.

Kaveri ostaa puolen tunnin asiointinsa päätteeksi pussin muttereita ja jää liikkeen ulkopuolelle tupakoimaan.

Nyt pitäisi mennä sinne, minne kaverilla alun perin oli asiaa.

Matkalla hän juo oluen.

Saavumme liikkeeseen.

Hän jää pihalle tupakoimaan.

Liikkeessä ei olekaan hänen haluamaansa asiaa, hän polttaa tupakan ennen kuin lähdemme toiseen liikkeeseen.

Matkalla hän juo oluen ja jää horjuen tupakoimaan liikkeen pihalle.

En mene mukaan, koska myötähäpeä jo on sietämätön.

Kaveri tulee liikkeestä, on saanut haluamansa, polttaa tupakan ja avaa oluen.

Pitäisi käydä vielä toisessakin paikassa kun kerran kaupungissa ollaan.

Sanon, ettei käy, 1,5 tunnin keikka jo on kestänyt puoli päivää, nyt kotiin...

Matkalla pitää pysähtyä kusitauolle,

kotikylällä oitää vielä mennä kaupan kautta, josta lähtee mukaan pakki olutta.

Olen ilkeä ihminen kun en enää ota kaveria mukaan kun käyn asioilla.

:D Niin tuttua. Ei kuitenkaan kotikylällä muistanut, että Lidlissä kalja on halvempaa? Tuossahan se on ihan lähellä. Joo, 12 km siivu.

Vierailija
109/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kimppakyytejä harjoitettiin, toki oltiin joustavia.

Jos kuskilla oli asioita, muut joko hengailivat mukana tai siltä päivältä jäi kimppakyyti väliin ja kukin kulki omillaan.

Olet oikeassa, hyvin se toimi. Ehkä joustavuutta ei enää löydy.

Vierailija
110/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut moneen otteeseen maksavana kimppakyytiläisenä. (Joskus myös kimppakyydin tarjoajana.)

Useimmiten auton omistajan ehdotus on ollut polttoainekulut/kyytiläisten lukumäärä.

Olen kuitenkin maksanut sen mitä minulle olisi ollut päiväkohtainen kulu kuukausilipulla. Käytännössä melkein tuplat pyyntöön nähden. Saipahan kuski katettua muitakin auton kuluja. Minä taas säästin matka-aikaa toista tuntia päivässä. Win/win tilanne ja molemmat oli tyytyväisiä. Kuskille ei ylimääräistä lenkkiä tullut, vain pysähdys mennen tullen.

Ei tulisi mieleenkään vinkua ilmaista kyytiä sillä perusteella, että kyytini ei aiheuta ylimääräistä ajoa.

Vierailija
111/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttäisin työmatkoihin kertalippuja niin kuukaudessa menisi niihin n. 120e. Jos ostan kuukausikortin niin se maksaa hieman päälle 30e. Jos työkaveri pyytäisi vaikka 100e siitä että pääsisin kuukauden ajan hänen kyydissään niin onhan hinta ihan posketon verrattuna 30e kk korttiin...

Vierailija
112/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Työmatkani maksaisi kertalippuina 400 euroa ja kausikortilla 85 e. Jostain kumman syystä minäkään en kulkisi aloittajan kyydillä.

Vierailija
113/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä mitään bussilippuhintoja lasket? Eikö kannattaisi laskea se bensankulutus ja laittaa se puoliksi? Ihmettelisin kyllä itsekin, sillä lähes poikkeuksetta bensa puolitettuna halvempaa kuin bussilippu (erityisesti kertalippuna)

Vierailija
114/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi pysyvään kimppakyytisysteemiin, en autollisena enkä kyyditettävänä. Autossa istuminen on minulle aivojen nollausta ennen ja jälkeen työpäivän jolloin lauleskelen radion mukana, ajattelen omiani, suunnittelen päivän työjärjestystä tai vaikkapa ratkon jotain työhön liittyvää ongelmaa. Joku siinä vieressä häiritsee ja aiheuttaa stressiä. On sen verran kokemusta aiheesta että ne jotka lupailee ettei niitä tartte odotella tai viedä/tuoda minnekään pois reitiltä alkaa hyvin nopeaan odottaa ovelta ovelle palveluita. Plus että saa odotella jotta päästään matkaan. Yksikin oli sitä mieltä että hyvin voin hänet hakea työmatkaan nähden väärästä suunnasta. Ihan kiva, eihän siitä olis tullut kuin mulle tunnin aikasempi lähtö. Olin ilkeä kun en suostunut. Toinen miksi en halua on että haluan kulkea omien aikataulujen mukaan eikä minkään kollektiivin päätöksellä. Lähden aikaisemmin töihin tai kotiin tai myöhemmin jos siltä tuntuu, samoin käyn kotimatkalla asioilla tai menen harrastuksiin.

Joskus otan kyytiin ihmisiä ja saatan viedä jopa kotiovelle asti ellei tule pitkää lisäajomatkaa. Harrastuksistakin tulee usein joku muutaman kilometrin matkan lähimmälle juna-asemalla. Noi menee ja tarjoan mielelläni kyydin enkä ota edes maksua koska joskus kaikesta huolimatta olen itsekin kyydin tarpeessa.  

Vierailija
115/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttäisin työmatkoihin kertalippuja niin kuukaudessa menisi niihin n. 120e. Jos ostan kuukausikortin niin se maksaa hieman päälle 30e. Jos työkaveri pyytäisi vaikka 100e siitä että pääsisin kuukauden ajan hänen kyydissään niin onhan hinta ihan posketon verrattuna 30e kk korttiin...

Silloinhan luonnollisesti matkustat bussilla etkä odota pääseväsi kaverin kyytiin.

Vierailija
116/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on periaatteessa liukuva työaika, eli saatan ihan lennosta jäädä tunniksi tai pariksi jatkamaan hommia tai lähteä aiemmin jos on plussaa ja työt hyvässä vaiheessa. Kuinka moni kimppakyytiläinen on valmis jopa puolen tunnin varoitusajalla muuttuviin aikatauluihin?

Vierailija
117/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan aikuinen voi oikeasti olettaa, että autoilija sitoutuu toisen aikatauluihin ja maksaa kaiken autoilun kulut, samaan aikaan kun kyytiläisen oikeutena on vain nauttia ilmaispalvelusta.

Bensakulut ovat vain yksi osa autoilun kuluja, joten kyydin tarjoaja maksaa joka tapauksessa suurimman osan autoiluun liittyvistä menoista. Kaiken lisäksi ap sitoutuu ajamaan aina suoraan toisen kotireittiä, eikä voi käydä suoraan töiden jälkeen kaupassa, kirjastossa jne, jolloin hänelle tulee paljon lisäkuluja ja vapaa-aikaakin tuhrautuu.

Vierailija
118/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä itse olen pyytänyt matkoista bensarahaa bensakulujen verran (jaettuna matkustajien määrällä, itseni mukaan luettuna, jos olen samaan paikkaan menossa). Pidän autoa joka tapauksessa, joten jos en joudu koukkailemaan tms. niin silloin jaetut bensakulut.

Vierailija
119/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä ottais tuollaista taakkaa itselleni vaikka kustantais koko auton. Sen jälkeen olis riippuvainen hänen aikatauluistaan. Töistä lähdöt ja aamu menot, kun on liukuva työaika. Ihan karmeeta olis odotella toisen palaverin loppumista jos itse olis valmis jo lähtemään. YKSITYISautoilu on vapautta ja sitä pitää suosia.

Vierailija
120/301 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski määrää hinnan, jos se ei kelpaa niin sitten varmaan ei nousta kyytiin. Mun mielestä on kohtuullista ottaa huomioon, että kuski joutuu ajamaan normaalia pitemmän reitin hakiessaan ja jättäessään kyytiläiset, se on pois hänen ajastaan ja auto tarvii muutakin kuin bensaa/dieseliä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan