Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi lihansyönnille?

Vierailija
08.03.2016 |

Lopetin lihansyönnin kokonaan 2 vuotta sitten. Ihminen pärjää vallanmainiosti ilman lihatuotteita, kasvisruokavaliossa on lukemattomia eri vaihtoehtoja sen toteuttamiseen. Maailmassa ja kaupassa on katsokaas paljon muitakin vaihtoehtoja kuin se jauheliha eri muodoissaan.. ;) Suomalaiset ovat vaan tunnetusti huonoja käyttämään kasviksia, juureksia tai hedelmiä ravinnokseen. Tästä kertoo myös kasvisravintoleiden vähäisyys.. Pää pois puskasta ja kasviksilla ja juureksilla kokkailemaan!

Kommentit (468)

Vierailija
61/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen lihaanit yrittää raivoissaan puolustaa elämäntapaansa, heidän makunautintonsa on nääs tärkeämpää kuin muiden elämä ja hyvinvointi tai maapallon tulevaisuus ;) Kerran maistoin hei kaks lusikallista pinaattikeittoa enkä tykännyt niin kasvisruoka ei kuulkaas täytä ja on niin pahaakin joten lihaa on pakko saada!!

"Lihaanit" ...... *tirsk*

En yritä puolustella. Minulle on katsos täysin yhdentekevää mitä mieltä viherpiipertäjät ovat lihansyönnistäni, matkustelustani tai autoistani.

Vierailija
62/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha on erittäin terveellistä sekä paras protetiinin lähde mitä on. Syön myös lihaa ihan periaattesta koska olen ruokaketjun huipulla. Elukoille pitää näyttää kaapin paikka =)

Tämä tässä on jääkaappi, tervatuloa :=)

Mutta joo, lihat sisältävät myös paljon muita ravinteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha maistuu hyvältä.

Olen samaa mieltä, mutta se että se maistuu sinun tai minun suussani hyvältä ei ole mikään järjellinen syy sitä syödä. Me, ihmiset, katsos tulemme toimeen sitä ilmankin.

Vierailija
64/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha maistuu hyvältä.

Olen samaa mieltä, mutta se että se maistuu sinun tai minun suussani hyvältä ei ole mikään järjellinen syy sitä syödä. Me, ihmiset, katsos tulemme toimeen sitä ilmankin.

Emme tule

Vierailija
65/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tekosyitä, vaan syitä. Liha maistuu hyvälle ja on täyttävää, kun taas kasvisruoat maistuu ja haisee kamalalle ja niistä jää nälkä.

Oletko kokeillut koskaan valmistaa niitä? Olet joko huono ruuanlaittaja tai tietämätön eri kasviksista/juureksista. Tai muuten vain juntti. Itse veikkaan jälkimmäistä.

Olen erittäin hyvä kokki, enkä juntti. Kiitos vain. En vain voi sietää lämpimiä kasviksia missään muodossa. Koostumus on ällöttävä, haju on ällöttävä ja maku on ällöttävä. Noista johtuen kasvisruoista jää nälkä, koska en saa alas mitään niin ällöttävää. Sen sijaan tykkään todella paljon salaateista ja muutenkin tuoreista kasviksista.

Miten juntti täytyy olla, ettei ymmärrä, että kaikki ei tykkää kaikesta?

No aika juntti sinun täytyy olla jos salaatti on sinun mielestäsi jotain muuta kuin kasvisruokavaliota? :D Voithan sinä syödä kylmääkin ruokaa, tahi muuttaa ruokailutottumuksiasi. Tai sitten vaan opetella valmistamaan kasviksista hyviä ja maittavia aterioita?

Tapasi argumentoida käyttäen loukkauksia ja piikittelyä kertoo oikeastaan kaiken oleellisen.

Junttihan sinä olet. Haluatko, että käärin sanan lahjapaperiin ja parfymoin?

Voi harmi kun ei oikein nyt sun jutut uppoa. Pitäisikö sun ottaa tuumaustauko ja palata parempien replojen kanssa?

Vierailija
66/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ärsyttää sinunlaisiasi ruokaevankelistoja.

Vierailija
67/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: olet urpo

Sika-nauta jauheliha heikentää myös argumentointi taitoja ;)

Kasvis syönti näköjään yhdys sana taitoja ;)

Vierailija
68/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen lihaanit yrittää raivoissaan puolustaa elämäntapaansa, heidän makunautintonsa on nääs tärkeämpää kuin muiden elämä ja hyvinvointi tai maapallon tulevaisuus ;) Kerran maistoin hei kaks lusikallista pinaattikeittoa enkä tykännyt niin kasvisruoka ei kuulkaas täytä ja on niin pahaakin joten lihaa on pakko saada!!

En yritä puolustella. Minulle on katsos täysin yhdentekevää mitä mieltä viherpiipertäjät ovat lihansyönnistäni, matkustelustani tai autoistani.

Ja ylpeilet vielä heikolla sivistyksen tasollasi, kun luulet että viherpiipertäjien mielipide on tässä se mikä painaa, eikä tutkittu tieto ilmastonlämpenemisestä sekä päästöistä (jotka aiheutuvat lihansyönnistä)..?

Voi pyhä yksinkertaisuus...

ps. tässä ketjussa keskusteltiin lihasta ja sen syönnin vaikutuksista. ei sinun matkoistasi tai autoista(SI).. :D

Vierailija
69/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha (etenkin naudan) on herkkua! En usko maapallon pelastuvan kasvissyönnillä :) ihmiskunta kuolisin hyvin pian pois jos lihantuotanto lopetettaisiin. Lannoitteista tulisi pula, satomäärä laskisi, viljelypinta-ala putoaisi.. Hiilijalanjälki ei sinänsä kiinnosta, kuolen täältä pois viimeistään neljänkymmenenvuoden kuluttua niin todellakin syön sitä mitä haluan.

Eläinten hyvinvoinnin kannalta olen harkinnut kasvissyöntiin siirtymistä, mutta mielenkiinnosta vierailin pari vuotta sitten nykyaikaisilla "tehotuotantotiloilla" suomessa. Yllätyin eläinten oloista todella positiivisesti! Ja eläin on lopulta vain eläin. Vaikka lihaksi kasvatetun naudan elämä on lyhyt, se saa elää sen ilman pelkoa tai eloonjäämiskamppailuita toisinkuin luonnossa. Eikä se tiedosta kasvavansa syötäväksi. Hyvällä omallatunnolla ostan kaupasta tai suoraa tuottajalta kotimaistaa lihaa. Ainakin tiedän mitä syön.

Vierailija
70/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on selvästi joku paasaamista rakastava tuore ituhippi, joka kokee nyt suurta ylemmyydentuntoa muuten epäonnistuneessa elämässään kun pääsee moralisoimaan "pahoja lihansyöjiä". Itse syön lihaa koska se on hyvää, ja elämä on liian lyhyt tuollaiseen tekopyhään jeesusteluun ;). Näistä moralisteista tulee aina mieleen himouskovaiset, jotka eivät ymmärrä että on ihan fine uskoa itse, mutta toistenkin pakottaminen oman uskonsa alle taas ei ole..

Hei ap tässä. En ole ituhippi, enkä siltä näytäkkään vaikka tarkoitit tuon tietysti loukkaavaksi nimitykseksi. Hiilijalanjäljen tuottaminen ei ole mitään tekopyhää jeesustelua. Vaikka olisin kuinka epäonnistunut elämässäni kuten sanot, se ei silti muuta sitä tosia asiaa kuinka paljon lihansyönti aiheuttaa maapallolle tuhoa- suoraan tai välillisesti. Tässä ei ole kysymys minun henkilökohtaisista uskomuksistani tai mielipiteistä, vaan ihan faktasta.

Tapammeko siis kaikki leijona että eivät syö seeproja? Aika julmaa. :D

Vierailija
71/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liha maistuu hyvältä.

Me ihmiset taasen emme tule toimeen ilman lihan syöntiä.

Vierailija
72/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kunnon liha on erittäin hyvää. Naudan sisäfile oikein paistettuna ja hyvin maustettuna on parasta mitä minä tiedän. Siis jos ruoasta puhutaan.

Vierailija
73/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ylpeilet vielä heikolla sivistyksen tasollasi, kun luulet että viherpiipertäjien mielipide on tässä se mikä painaa, eikä tutkittu tieto ilmastonlämpenemisestä sekä päästöistä (jotka aiheutuvat lihansyönnistä)..?

Voi pyhä yksinkertaisuus...

ps. tässä ketjussa keskusteltiin lihasta ja sen syönnin vaikutuksista. ei sinun matkoistasi tai autoista(SI).. :D

Mitä pahaa on ilmaston lämpenemisellä?

Vierailija
74/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjät eivät vain tahdo ajatella tai kohdata kuolemaa ja eloonjäämisen kamppailua. Ottakaa itse se päänne puskasta ja ymmärtäkää miten ihmeellinen onkaan tämä todellisuus jossa elämme; siinä on paljon myötätuntoa ja rakkautta mutta myös eläimellistä! Niin sanottua "pahaa" tai "hyvää" ei niin vain olekaan olemassa kun hieman katsoo objektiivisemmalta tasolta. Suosittelen valitsemaan elämänasenteena positiivisuuden ja sen että tulette kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen, mikäli haluatte elämänpolullanne menestyä!

Vierailija
75/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää sama trollukka.

Vierailija
76/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellinen ja ainoa oikea syy: evoluutio velvoittaa!

Tutkipa metsästäjä-keräilijä -kansojen ruokavaliota, joka vastaa sitä mitä ihmiset ovat syöneet ennen maanviljelyä. Huomaat, että olet väärässä.

Vierailija
77/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on selvästi joku paasaamista rakastava tuore ituhippi, joka kokee nyt suurta ylemmyydentuntoa muuten epäonnistuneessa elämässään kun pääsee moralisoimaan "pahoja lihansyöjiä". Itse syön lihaa koska se on hyvää, ja elämä on liian lyhyt tuollaiseen tekopyhään jeesusteluun ;). Näistä moralisteista tulee aina mieleen himouskovaiset, jotka eivät ymmärrä että on ihan fine uskoa itse, mutta toistenkin pakottaminen oman uskonsa alle taas ei ole..

Hei ap tässä. En ole ituhippi, enkä siltä näytäkkään vaikka tarkoitit tuon tietysti loukkaavaksi nimitykseksi. Hiilijalanjäljen tuottaminen ei ole mitään tekopyhää jeesustelua. Vaikka olisin kuinka epäonnistunut elämässäni kuten sanot, se ei silti muuta sitä tosia asiaa kuinka paljon lihansyönti aiheuttaa maapallolle tuhoa- suoraan tai välillisesti. Tässä ei ole kysymys minun henkilökohtaisista uskomuksistani tai mielipiteistä, vaan ihan faktasta.

Noniin, täältähän se "Mutta leijonatkin!!!" -argumentti jo tulikin. Odottelinkin että milloin joku keksii tämän, heh.

Vierailija
78/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan syönti tuhoaa tämän maailman. Suurin osa päästöistä tulee laidunmaista joita raivataan koko ajan lisää lihakarjan ruokkimiseksi.

Vierailija
79/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kunnon liha on erittäin hyvää. Naudan sisäfile oikein paistettuna ja hyvin maustettuna on parasta mitä minä tiedän. Siis jos ruoasta puhutaan.

Näin on, itselle maistuu medium- kypsennetty.

Toinen mielettömän hyvä on kasler paistopussissa uunissa n.80-90° lämmössä 12h kypsennettynä.

Nams, tuli nälkä.

Vierailija
80/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, täältähän se "Mutta leijonatkin!!!" -argumentti jo tulikin. Odottelinkin että milloin joku keksii tämän, heh.

No pitäähän sullekin jotain saavutuksen tunteita sallia. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi