Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi lihansyönnille?

Vierailija
08.03.2016 |

Lopetin lihansyönnin kokonaan 2 vuotta sitten. Ihminen pärjää vallanmainiosti ilman lihatuotteita, kasvisruokavaliossa on lukemattomia eri vaihtoehtoja sen toteuttamiseen. Maailmassa ja kaupassa on katsokaas paljon muitakin vaihtoehtoja kuin se jauheliha eri muodoissaan.. ;) Suomalaiset ovat vaan tunnetusti huonoja käyttämään kasviksia, juureksia tai hedelmiä ravinnokseen. Tästä kertoo myös kasvisravintoleiden vähäisyys.. Pää pois puskasta ja kasviksilla ja juureksilla kokkailemaan!

Kommentit (468)

Vierailija
461/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuulu teille vegaaneille raiskatun vertavaluvan peräaukon vertaa, mitä muut ihmiset syövät. JOkaisen henkilökohtainen ja taloudellinen asia mitä suuhunsa panee. Sitten jos lihaa ei ole tarjolla syödään sitä mitä on tarjolla taas kerran mieltymyksen ja taloudellisen tilanteen mukaan. Ihminen on sopeutuvainen olento. Voitte nyt hyppelehtiä kaikki vaikka saatanan peräsuoleen.

Ime jonne lerssiä. Sulla on jotain tossa poskessa. Euron juusto! Ei jumalauta. Kaada energiajuomaa siihen päälle niin se irtoaa.

Mä en syö hampurilaisketjujen epäruokaa vaan lihaa ja kasviksia saatanan pössykeisari ja salaatinmussuttaja. Haetaan rautakaupasta jääkaira ja porataan sulle vähän suurempi takapillu niin saadaan sinne mahtumaan enemmän sun kaltaisiasi kasvisrunkkuvittuja. Vuiiiiiiiiittuuuuuuuuuuu!

Sä syöt mitä äiti laittaa eteen. Ja energiajuomaa päälle. Osaatko pitää jo veistä ja haarukkaa oikein? Ei vaan, kyllä liha pitää syödä käsin. Raakana. Verisenä. Kidutettuna. Namskis!

Itseasiassa liha on raakanakin erittäin terveellistä ja hyvää ruokaa. Sun soijafeta taas on lähes koostumukseltaan samaa kuin abortoidut sikiöt. Sä voit kasvishomoilla ihan rauhassa ja vaikka juoda hevosen spermaakin. Sehän on Suomessa aivan laillista. Neekereitäkin saat nussia ilman etttä kukaan oksentaa siitä kuulutuaan. Tai no ainakin niin että ei melkein oksenna kun kuulee asiasta. Anustappejakaan et tarvitse kun voit aina käyttää kurkkua tai porkkanaa. Syöt sitten käytön jälkeen ja saat vähän kehon omaa ruskeaa yllätyskaviaariakin. Menes antamaan isälles nyt persettä niin jaksat paremmin sitten kasvistella. MÄ lähden nyt grillaamaan luomukanaa. Ime sä paskaa jänis.

Grillimestarilla meni tunteisiin. :'D Eikö hävetä yhtään nolata ittensä Suomen suurimmalla keskustelupalstalla! Jonne tarjosi viikon parhaat naurut fas-lapsen tasoisella läpällä. :'D

Vierailija
462/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuulu teille vegaaneille raiskatun vertavaluvan peräaukon vertaa, mitä muut ihmiset syövät. JOkaisen henkilökohtainen ja taloudellinen asia mitä suuhunsa panee. Sitten jos lihaa ei ole tarjolla syödään sitä mitä on tarjolla taas kerran mieltymyksen ja taloudellisen tilanteen mukaan. Ihminen on sopeutuvainen olento. Voitte nyt hyppelehtiä kaikki vaikka saatanan peräsuoleen.

Ime jonne lerssiä. Sulla on jotain tossa poskessa. Euron juusto! Ei jumalauta. Kaada energiajuomaa siihen päälle niin se irtoaa.

Mä en syö hampurilaisketjujen epäruokaa vaan lihaa ja kasviksia saatanan pössykeisari ja salaatinmussuttaja. Haetaan rautakaupasta jääkaira ja porataan sulle vähän suurempi takapillu niin saadaan sinne mahtumaan enemmän sun kaltaisiasi kasvisrunkkuvittuja. Vuiiiiiiiiittuuuuuuuuuuu!

Sä syöt mitä äiti laittaa eteen. Ja energiajuomaa päälle. Osaatko pitää jo veistä ja haarukkaa oikein? Ei vaan, kyllä liha pitää syödä käsin. Raakana. Verisenä. Kidutettuna. Namskis!

Itseasiassa liha on raakanakin erittäin terveellistä ja hyvää ruokaa. Sun soijafeta taas on lähes koostumukseltaan samaa kuin abortoidut sikiöt. Sä voit kasvishomoilla ihan rauhassa ja vaikka juoda hevosen spermaakin. Sehän on Suomessa aivan laillista. Neekereitäkin saat nussia ilman etttä kukaan oksentaa siitä kuulutuaan. Tai no ainakin niin että ei melkein oksenna kun kuulee asiasta. Anustappejakaan et tarvitse kun voit aina käyttää kurkkua tai porkkanaa. Syöt sitten käytön jälkeen ja saat vähän kehon omaa ruskeaa yllätyskaviaariakin. Menes antamaan isälles nyt persettä niin jaksat paremmin sitten kasvistella. MÄ lähden nyt grillaamaan luomukanaa. Ime sä paskaa jänis.

Grillimestarilla meni tunteisiin. :'D Eikö hävetä yhtään nolata ittensä Suomen suurimmalla keskustelupalstalla! Jonne tarjosi viikon parhaat naurut fas-lapsen tasoisella läpällä. :'D

En mä näitä provoja tosissaan ota, mut tykkään silti syödä lihaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyönti aiheuttaa mm. päästöjä, jotka nopeuttavat ilmastonmuutosta sekä aiheuttavat hiilijalanjälkeä- suoraan tai välillisesti. Joten tuo mansikin kohtalosta välinpitämättömyys ei ihan riitä syyksi. Tietäisit tämänkin jos lukisit joskus jotain muutakin kuin sitä Maaseudun tulevaisuutta. ;)[/quote]

Se on totta että lihansyönti on suurin yksittäinen syy maapallon nopealle ilmastonmuutokselle ja ympäristön tuhoamiselle, mutta ei ihmisten tarvitse silti lopettaa lihansyöntiä. Riittäisi että sitä vähennettäisiin reilusti. Lisäksi tuotantoeläinten elinolot paranisivat suurella todennäköisyydellä, kun tuotantoa ei tarvitsisi tehostaa huippuunsa. Aikamoista väkisin käännyttämistä taas. Sille on ihan todellinen syy, miksi ihmisten aivot ovat kehittyneet ajan saatossa tehokkaammiksi, ja se on liha. (Satojentuhansien?)Tuhansien? vuosien kuluessa lihan syömättä jättämisellä voi olla aivoihin negatiivisia (mahdollinen "taantuminen") vaikutuksia. Toisaalta ehkä ihminen saisi vähemmän tuhoa aikaan? Mene ja tiedä.

Mutta ei kehityksen kuulu mennä taaksepäin, vaan eteenpäin. Sen voi myös toteuttaa mahdollisimman ympäristöystävällisesti, kunhan ahneet ihmiset voitot mielessään eivät pääse vaikuttamaan asioihin. Ihan jo tiettyjen vitamiinien suositusannosten saamiseksi pitäisi kasvispohjaista ruokaa syödä huomattavia määriä enemmän. Ihminen on SEKASYÖJÄ. Sen sijaan että ihmisiltä yritetään kieltää kaikki, niin asoiden kohtuullistaminen toimisi huomattavasti paremmin.

Vierailija
464/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä näitä provoja tosissaan ota, mut tykkään silti syödä lihaa ;)

Ei hävetä anonyymisti netissä trollata. Hauskaa ajanvietettä <3

Vierailija
465/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

This just in: Kasvissyönti ei tee sinusta parempaa ihmistä, vaikka ilmeisesti niin luulet. Mahtaa olla vallan mahtavaa elämäsi, kun tulet tänne internetin peräreikään etsimään boostia egollesi. Pakkomielle tuoda omia mielipiteitään julki vaikka kukaan ei kysy, provosoida, kun pahinkin persupoliitikko.

Miksi ihmisillä on negatiivinen kuva kasvissyöjistä ja vegaaneista? Tällaisen paskan takia.

Googleta effective vegan advocacy ja huomaat mitä teet väärin. Tosin, en usko että pyrkimuksesi on niinkään valistaa kuin alistaa ja naureskella "typeryksille".

Hyvin kirjoitettu!

Totta vitussa kasvissyönti tekee ihmisestä lihansyöjää paremman mitä tulee moraalittomaan lihansyöntiin ja maapallon ympäristöongelmiin. Se ei ole edes mielipidekysymys, se on fakta.

Kasvissyöjät tarjoavat näihin ongelmiin yksinkertaista ratkaisua, se on moraaalinen velvoite. Opetathan sinäkin yksinkertaisemmille lapsillesi, miten asiat maailmassa menevät.

Ainoa paska tässä on se mikä sulla raukalla on housuissa, kun et uskalla kohdata tosiasioita. Herää todellisuuteen, euron juustojen mättäjä.

... ja agressiivisella ulosannilla vesität paitsi oman, myös koko kasvissyönnin uskottavuuden koska ihmiset eivät kuule näitä faktoja, vain syytöksiä. Totuuden sanominen ei edellytä kenenkään nimittelyä raukaksi. Se, että ihmiset kääntävät viestillesi selkänsä koska et pysy asialinjalla ei ole aktivismia eettisemmän, ekologisemman tai terveellisemmän maailman puolesta. Se on loppupeleissä täysin epäeettistä, epäekologista ja piittaamattomuutta ihmisten terveyttä kohtaan.

Lässytyksen aika on ohi. Valistuksen aika on ohi. Ne on jo nähty.

Aivan kuten turkistarhauksessa, vasta suora toiminta herätti ihmiset.

Kasvissyöjät ovat kuunnelleet pelkkää vittuilua kaikki nämä vuodet, nyt kun tulee vähän provokaatioita, lihansyöjät alkavat itkeä. Eivät eläinten kohtaloa, vaan tapojen puutetta. Hellanlettas.

Ei edelleenkään avaudu, miksi asiallisuus olisi lässytystä. Kasvissyönti on lihansyöntiä rationaalisempi ja moraalisesti korkeampi vaihtoehto, koska vaikutukset eläimiin ja ympäristöön. Noin. Pahoittiko joku nyt mielensä koska sanoin ilkeästi heidän valinnoistaan? Aivan varmasti. Pahoittiko joku mielensä koska sanoin jotain ilkeää heistä itsestään? Ei, koska en puhunut kenestäkään henkilönä.

Vielä vähemmän avautuu se, mitä yhteistä suoralla toiminnalla ja ad hominem-väittelyllä on oikein keskenään. Tarhaiskuilla ja salakuvauksilla on pystytty näyttämään jotain oleellista eläintuotannosta. Minun tai varmaan kenenkään muunkaan käsitykseen eläintuotannosta sen sijaan ei vaikuta pätkääkään se, että joku on tai on olematta paskahousu.

Se, että joku vittuilee, ei myöskään tarkoita että itsensä alentaminen samalle tasolle edistäisi asiaa mihinkään suuntaan.

Okei, ole sä asiallinen, käännä toinen poski. Yksikään runkku ei tule enää koskaan sössöttämään mulle pupn kanssa tehdyistä diileistä ja pihvifiilistelyistä ilman, että saavat satavarmasti samalla mitalla takaisin. Mä en oo hiljaa ja paina päätä alas ja hymyile, kun mua pidetään pellenä kasvissyönnin takia. Mä tukin sen turvan, tavalla tai toisella. Mee ja tee sä mitä vaan, oo asiallinen loppuun saakka, mitali sulle.

Ei tarvitse olla hiljaa, mutta mietipä nyt hetki mitä seuraa kun annat samalla mitalla takaisin. Edistätkö eläinten hyvinvointia, saati oikeuksia? Edistätkö ympäristöystävällisyyttä? Edistätkö terveellistä ruokavalion omaksumista? Ja miksi olet kasvissyöjä ylipäätään, mikäli näillä asioilla ei ole merkitystä?

Moni lähipiirissäni on omaksunut kasvisvoittoisemman ruokavalion ja muutama jopa ryhtynyt kasvissyöjäksi koska olen pitänyt kieleni kurissa (joo, ja se ei ole aina helppoa).

Vierailija
466/468 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy on mulla ainakin ibs. Palkokasvit ei tule kysymykseenkään ja muutenkin ruokavalion suunnittelu tuntuu tällä hetkellä todella hankalalta. Monet kasviksetkin aiheuttaa mulla aika ikäviä oireita. Ehkä se sitten on tekosyy :)

Vierailija
467/468 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan ennenkin johonkin ketjuun vastannut, mutta olen allerginen palkokasveille, pähkinöille, kananmunalle (joo tiedän ettei ole kasvis) ja vehnälle. En pysty mitenkään järkevästi pitämään pelkkää kasvisruokavaliota niin, että saisin kaikki tarvittavat proteiinit, joten syön myös lihaa.

Siinä minun tekosyy.

Kokeile John McDougallin ruokavaliota.

Kannattaa lopettaa se proteiinista vouhottaminen. Katso vain,että syöt tarpeeksi kaloreita niin saat varmasti tarpeeksi proteiinia.

Olen myös kuullut, että ihmisillä monet allergiat ovat hävinneet vegaaniksi ryhtymisen jälkeen :).

Vierailija
468/468 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskuus. Tiedän kaikki faktat lihan ympäristö- ja terveysvaikutuksista, mutta toistaiseksi olen onnistunut vain vähentämään lihansyöntiä. Aika paljon, mutta kuitenkin..

Loistavaa! Lihansyönnin vähentämiselläkin on jo vaikutusta. :) En itsekään ole lopettanut lihansyöntiä, mutta pyrin jatkuvasti vähentämään sitä ja löytämään uusia ja terveellisiä kasvisruokareseptejä. Lihastakin voi aina löytää sen paremman vaihtoehdon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi