Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi lihansyönnille?

Vierailija
08.03.2016 |

Lopetin lihansyönnin kokonaan 2 vuotta sitten. Ihminen pärjää vallanmainiosti ilman lihatuotteita, kasvisruokavaliossa on lukemattomia eri vaihtoehtoja sen toteuttamiseen. Maailmassa ja kaupassa on katsokaas paljon muitakin vaihtoehtoja kuin se jauheliha eri muodoissaan.. ;) Suomalaiset ovat vaan tunnetusti huonoja käyttämään kasviksia, juureksia tai hedelmiä ravinnokseen. Tästä kertoo myös kasvisravintoleiden vähäisyys.. Pää pois puskasta ja kasviksilla ja juureksilla kokkailemaan!

Kommentit (468)

Vierailija
21/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tekosyitä, vaan syitä. Liha maistuu hyvälle ja on täyttävää, kun taas kasvisruoat maistuu ja haisee kamalalle ja niistä jää nälkä.

Oletko kokeillut koskaan valmistaa niitä? Olet joko huono ruuanlaittaja tai tietämätön eri kasviksista/juureksista. Tai muuten vain juntti. Itse veikkaan jälkimmäistä.

Olen erittäin hyvä kokki, enkä juntti. Kiitos vain. En vain voi sietää lämpimiä kasviksia missään muodossa. Koostumus on ällöttävä, haju on ällöttävä ja maku on ällöttävä. Noista johtuen kasvisruoista jää nälkä, koska en saa alas mitään niin ällöttävää. Sen sijaan tykkään todella paljon salaateista ja muutenkin tuoreista kasviksista.

Miten juntti täytyy olla, ettei ymmärrä, että kaikki ei tykkää kaikesta?

No aika juntti sinun täytyy olla jos salaatti on sinun mielestäsi jotain muuta kuin kasvisruokavaliota? :D Voithan sinä syödä kylmääkin ruokaa, tahi muuttaa ruokailutottumuksiasi. Tai sitten vaan opetella valmistamaan kasviksista hyviä ja maittavia aterioita?

Vierailija
22/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalitonta ja välinpitämätöntä sakkia nuo lihansyöjät. Noh, viimeistään lapsenlapsensa kiroavat heidät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan lihan makua. Siitä saa herkullisia ruokia kun laittaa sekaan myös paljon kasviksia. En jaksaisi pelkillä kasviksilla. Enkä jaksa elää niin, että itkisin kokoajn jos mansikki on vähän pyörinyt kuperkeikkaa pakettiautossa. NEXT!

Lihansyönti aiheuttaa mm. päästöjä, jotka nopeuttavat ilmastonmuutosta sekä aiheuttavat hiilijalanjälkeä- suoraan tai välillisesti. Joten tuo mansikin kohtalosta välinpitämättömyys ei ihan riitä syyksi. Tietäisit tämänkin jos lukisit joskus jotain muutakin kuin sitä Maaseudun tulevaisuutta. ;)

Korjaan, että lihan TUOTANTO aiheuttaa päästöjä. Lihaa on mm. riistakin, josta ei aiheudu lainkaan päästöjä.

Vierailija
24/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan lihan makua. Siitä saa herkullisia ruokia kun laittaa sekaan myös paljon kasviksia. En jaksaisi pelkillä kasviksilla. Enkä jaksa elää niin, että itkisin kokoajn jos mansikki on vähän pyörinyt kuperkeikkaa pakettiautossa. NEXT!

Lihansyönti aiheuttaa mm. päästöjä, jotka nopeuttavat ilmastonmuutosta sekä aiheuttavat hiilijalanjälkeä- suoraan tai välillisesti. Joten tuo mansikin kohtalosta välinpitämättömyys ei ihan riitä syyksi. Tietäisit tämänkin jos lukisit joskus jotain muutakin kuin sitä Maaseudun tulevaisuutta. ;)

Ilmasto muuttuu joka tapauksessa, miksi olet niin itsekäs että maailman pitäisi pysyä nykyisen kaltaisena vain siksi, jotta se olisi sinulle helpompaa?

Vierailija
25/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Maailmassa ja kaupassa on katsokaas paljon muitakin vaihtoehtoja kuin se jauheliha eri muodoissaan.. ;)

Lihassakin on katsos paljon muitakin vaihtoehtoja kuin se jauheliha ;) ;) 

Vierailija
26/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen lihaanit yrittää raivoissaan puolustaa elämäntapaansa, heidän makunautintonsa on nääs tärkeämpää kuin muiden elämä ja hyvinvointi tai maapallon tulevaisuus ;) Kerran maistoin hei kaks lusikallista pinaattikeittoa enkä tykännyt niin kasvisruoka ei kuulkaas täytä ja on niin pahaakin joten lihaa on pakko saada!!

Vierailija
27/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyysi esittää, että tällä planeetalla elo ei olisi taistelua elämästä ja kuolemasta ja ettei meidän ihmisten keskinäinen yhteys olisi tärkeämpää kuin elämäntavoista väittely ja päälle päsmäröinti mikäli vasta 2v olet ollut kasviruokavaliolla itse? Itsekin olin kasvissyöjä 10v ja sitten tuli stoppi. Ei vaan sopinut itselleni! Toki jos olisi pakko sillä tavoin elellä niin onnistuisi. Miten ajattelit että eläinten kärsimys tai ihmisten, loppuisi syömällä kasvisruokaa? Ei se lopu. Ja jos yhtään olet spirituaalinen niin tämä planeetta on sellainen missä on kärsimystä. Kohta ihmislajikin jo kehittyy toiseksi. Sitä kutsutaan evoluutioksi.

Kaikki me kärsimme jonkin verran ja kaikki kuolee, joten minkälaisessa pumpulissa kuvittelit voivasi elää? Jos sinä kykenet tekemään niitä yleviä valintoja sillä kustannuksella että saat kuitenkin liskoaivojesi vieteille vastinetta vihaamalla sekasyöjiä niin hienoa! Olet kuitenkin käärme.

Vierailija
28/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Liha on hyvää

- Tapaamieni ihmisten perusteella kasvisruokavalio heikentää älykkyyttä

- Liha on helppo ja vaivaton proteiinin lähde

- Syön ennemmin suomalaista nurmirehulla kasvatettua naudanlihaa kuin amerikasta rahdattua gm-soijaa

- Tuon suomalaista työtä ostamalla lihaa

- Ruokani on puhasta kun siinä on lihaa seitanin sijaan

Vierailija
29/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen asenne tuntuu olevan, että kasvisruokavalio on hippien hörhöilyä ja pelkkää itujen pureskelua. Näin ei muuten todellakaan ole, itse en esimerkiksi ole missään määrin hippi tahi muu ns. tavallisesta poikkeava. Asenne se tässä on, joka ratkaisee. Ja uusien asioiden opettelu!!

Vierailija
30/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tekosyitä, vaan syitä. Liha maistuu hyvälle ja on täyttävää, kun taas kasvisruoat maistuu ja haisee kamalalle ja niistä jää nälkä.

Oletko kokeillut koskaan valmistaa niitä? Olet joko huono ruuanlaittaja tai tietämätön eri kasviksista/juureksista. Tai muuten vain juntti. Itse veikkaan jälkimmäistä.

Olen erittäin hyvä kokki, enkä juntti. Kiitos vain. En vain voi sietää lämpimiä kasviksia missään muodossa. Koostumus on ällöttävä, haju on ällöttävä ja maku on ällöttävä. Noista johtuen kasvisruoista jää nälkä, koska en saa alas mitään niin ällöttävää. Sen sijaan tykkään todella paljon salaateista ja muutenkin tuoreista kasviksista.

No aika juntti sinun täytyy olla jos salaatti on sinun mielestäsi jotain muuta kuin kasvisruokavaliota? :D Voithan sinä syödä kylmääkin ruokaa, tahi muuttaa ruokailutottumuksiasi. Tai sitten vaan opetella valmistamaan kasviksista hyviä ja maittavia aterioita?

Tapasi argumentoida käyttäen loukkauksia ja piikittelyä kertoo oikeastaan kaiken oleellisen.

Vierailija
31/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mieleen, että salaatit ovat mulle lisuke ja jos syön pääruokana salaattia, niin siihen salaattiin tulee kasvisten lisäksi kinkkua, kebabia tai kanaa. Ja kasviksista nyt ei saa mun makuun mitään maittavaa. Kuten sanoin, niin kasvisruokien haju, koostumus ja maku ovat ällöttäviä ja vaikka maku olisi ok, niin se kasvisruoan koostumus olisi silti oksettava.

Vierailija
32/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen asenne tuntuu olevan, että kasvisruokavalio on hippien hörhöilyä ja pelkkää itujen pureskelua. Näin ei muuten todellakaan ole, itse en esimerkiksi ole missään määrin hippi tahi muu ns. tavallisesta poikkeava. Asenne se tässä on, joka ratkaisee. Ja uusien asioiden opettelu!!

Hieno oivallus! Nyt, opettelisitko asenteen jättää muut rauhaan?

Vierailija
33/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen lihaanit yrittää raivoissaan puolustaa elämäntapaansa, heidän makunautintonsa on nääs tärkeämpää kuin muiden elämä ja hyvinvointi tai maapallon tulevaisuus ;) Kerran maistoin hei kaks lusikallista pinaattikeittoa enkä tykännyt niin kasvisruoka ei kuulkaas täytä ja on niin pahaakin joten lihaa on pakko saada!!

Ulosannistasi päätellen vois tehdä liha sullekin hyvää ;) Katsos kun me lihansyöjät ei olla mitään tuollaisia kapeakatseisia fanaatikkoja; harva syö siis ihan pelkkää lihaa vaan ruokavalioon kyllä kuuluu ne kasviksetkin.

Vierailija
34/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyyni ovat seuraavat:

Liha ja etenkin kala ovat hyviä

Proteiinia saan helpoiten riittävästi lihasta (broilerista), omega 3 rasvahappoja saa parhaiten kalasta (lohesta) ja kananmunat nyt vaan helpottavat myös ruoanlaittoa monella tapaa. Lisäksi rahkaa, raejuustoa yms. en myöskään halua korvata pelkällä tofulla.

Sinällään kasviksissa mitään vikaa ole niitä menee päivässä erittäin paljon.

Liikunnallinen

Vierailija
35/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaikea uskoa, ettet ole joko huono provo tai pahasti mt-ongelmainen.

Vierailija
36/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyysi esittää, että tällä planeetalla elo ei olisi taistelua elämästä ja kuolemasta ja ettei meidän ihmisten keskinäinen yhteys olisi tärkeämpää kuin elämäntavoista väittely ja päälle päsmäröinti mikäli vasta 2v olet ollut kasviruokavaliolla itse? Itsekin olin kasvissyöjä 10v ja sitten tuli stoppi. Ei vaan sopinut itselleni! Toki jos olisi pakko sillä tavoin elellä niin onnistuisi. Miten ajattelit että eläinten kärsimys tai ihmisten, loppuisi syömällä kasvisruokaa? Ei se lopu. Ja jos yhtään olet spirituaalinen niin tämä planeetta on sellainen missä on kärsimystä. Kohta ihmislajikin jo kehittyy toiseksi. Sitä kutsutaan evoluutioksi.

Kaikki me kärsimme jonkin verran ja kaikki kuolee, joten minkälaisessa pumpulissa kuvittelit voivasi elää? Jos sinä kykenet tekemään niitä yleviä valintoja sillä kustannuksella että saat kuitenkin liskoaivojesi vieteille vastinetta vihaamalla sekasyöjiä niin hienoa! Olet kuitenkin käärme.

..ttu mitä paskaa.. Koitapa nyt päättää yritätkö keskustella kasvistensyönnistä vai evoluutiosta? Eihän ap viitannut eläintenkärsimykseen sanallakaan aloitusviestissään. Kasvisruokavalioon kun syitä on monia muitakin: http://yle.fi/ylex/uutiset/lihansyonti_koettelee_maapalloa__mutta_maail…

Vierailija
37/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas en ole koskaan ymmärtänyt näitä kasvisyöjiä.

Mutta onhan näitä syömishäiriöisiä myös muunkinlaisia, anorektiaa, bulimia, ortreksia.

Samaan kastiin menee myös nämä kasvissyöjät.

Siinä mielessä tämä syömishäiriö kyllä erottuu noista muista, että joukkoon eksyy aina noita uskonnollisen kiihkon vallassa olevia, jotka kuvittelevat että minun tapanni toimia on se ainoa oikea ja siksi kaikkien pitää ruveta sitä noudattamaan.

Näitä ns. tunneliaivoja esiintyy myös mm. uskonnossa ja politiikassa.

Vierailija
38/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään tekosyitä tarvita. Syön lihaa, koska noudatan vähähiilarista, lähes viljatonta ruokavaliota, en voi syödä paljoa soijaa tai palkokasveja, enkä käyttää muita kuin hapanmaitotuotteita, joten ilman lihaa ruokavalio menisi liian yksipuoliseksi ja vaikeaksi.

Tosin söisin kyllä lihaa, vaikka muita ei rajoitteita olisikaan, joten kai nuo sitten lasketaan tekosyiksi. Se on hyvää.

Karppausta voi aivan hyvin noudattaa ilman lihaakin. Tämä huomautus ei ole sinulle, koska sulla on noita rajoituksia. Lähinnä ajattelin heitä, jotka sitkeästi ajattelevat vhh:n olevan runsasta lihan syöntiä.

Vierailija
39/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mieleen, että salaatit ovat mulle lisuke ja jos syön pääruokana salaattia, niin siihen salaattiin tulee kasvisten lisäksi kinkkua, kebabia tai kanaa. Ja kasviksista nyt ei saa mun makuun mitään maittavaa. Kuten sanoin, niin kasvisruokien haju, koostumus ja maku ovat ällöttäviä ja vaikka maku olisi ok, niin se kasvisruoan koostumus olisi silti oksettava.

Ei ap:n tarkoitus ole keskustella vaan loukata ja parhaimmassa tapauksessa provoilla pitkä ketjua. Harrastuksensa kullakin.

Vierailija
40/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Liha on hyvää

- Tapaamieni ihmisten perusteella kasvisruokavalio heikentää älykkyyttä

- Liha on helppo ja vaivaton proteiinin lähde

- Syön ennemmin suomalaista nurmirehulla kasvatettua naudanlihaa kuin amerikasta rahdattua gm-soijaa

- Tuon suomalaista työtä ostamalla lihaa

- Ruokani on puhasta kun siinä on lihaa seitanin sijaan

Toivottavasti tiesit että n. 85% maapallon soijasta käytetään tuotantoeläinten rehuksi.. myös suomessa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi