Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi lihansyönnille?

Vierailija
08.03.2016 |

Lopetin lihansyönnin kokonaan 2 vuotta sitten. Ihminen pärjää vallanmainiosti ilman lihatuotteita, kasvisruokavaliossa on lukemattomia eri vaihtoehtoja sen toteuttamiseen. Maailmassa ja kaupassa on katsokaas paljon muitakin vaihtoehtoja kuin se jauheliha eri muodoissaan.. ;) Suomalaiset ovat vaan tunnetusti huonoja käyttämään kasviksia, juureksia tai hedelmiä ravinnokseen. Tästä kertoo myös kasvisravintoleiden vähäisyys.. Pää pois puskasta ja kasviksilla ja juureksilla kokkailemaan!

Kommentit (468)

Vierailija
41/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen asenne tuntuu olevan, että kasvisruokavalio on hippien hörhöilyä ja pelkkää itujen pureskelua. Näin ei muuten todellakaan ole, itse en esimerkiksi ole missään määrin hippi tahi muu ns. tavallisesta poikkeava. Asenne se tässä on, joka ratkaisee. Ja uusien asioiden opettelu!!

Hieno oivallus! Nyt, opettelisitko asenteen jättää muut rauhaan?

En, niin kauan kuin jatkatte yhteisen maapallomme tuhoamista.

Vierailija
42/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään tekosyitä tarvita. Syön lihaa, koska noudatan vähähiilarista, lähes viljatonta ruokavaliota, en voi syödä paljoa soijaa tai palkokasveja, enkä käyttää muita kuin hapanmaitotuotteita, joten ilman lihaa ruokavalio menisi liian yksipuoliseksi ja vaikeaksi.

Tosin söisin kyllä lihaa, vaikka muita ei rajoitteita olisikaan, joten kai nuo sitten lasketaan tekosyiksi. Se on hyvää.

Karppausta voi aivan hyvin noudattaa ilman lihaakin. Tämä huomautus ei ole sinulle, koska sulla on noita rajoituksia. Lähinnä ajattelin heitä, jotka sitkeästi ajattelevat vhh:n olevan runsasta lihan syöntiä.

Mitä tahansa voi tehdä mutta ainakaan tuota ei kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen asenne tuntuu olevan, että kasvisruokavalio on hippien hörhöilyä ja pelkkää itujen pureskelua. Näin ei muuten todellakaan ole, itse en esimerkiksi ole missään määrin hippi tahi muu ns. tavallisesta poikkeava. Asenne se tässä on, joka ratkaisee. Ja uusien asioiden opettelu!!

Ai. No voi harmi kun kykysi rajoittuvat nettipalstoilla meuhkaamiseen. Ymmärrän, että passiivisaggressiivisuutesi kumpuaa aikamoisesta turhautumisesta.

Tsaudi hau.

Vierailija
44/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen ja ainoa oikea syy: evoluutio velvoittaa!

Vierailija
45/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalioni on kasvispainotteinen mutta syön silti muutaman kerran viikossa lihaakin. Syystä että en halua näyttää ryppyiseltä, elottomalta ja vanhalta kuten kasvissyöjät näyttävät. Elämäni hirveimmät vuodet henkisesti ja fyysisesti oli, kun olin kasvissyöjä vaikka söin "oikein" muka saadakseni tarvitut ravintoaineet. Ihminen tarvitsee lihaa voidakseen hyvin ja piste.

Vierailija
46/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Liha on hyvää

- Tapaamieni ihmisten perusteella kasvisruokavalio heikentää älykkyyttä

- Liha on helppo ja vaivaton proteiinin lähde

- Syön ennemmin suomalaista nurmirehulla kasvatettua naudanlihaa kuin amerikasta rahdattua gm-soijaa

- Tuon suomalaista työtä ostamalla lihaa

- Ruokani on puhasta kun siinä on lihaa seitanin sijaan

Toivottavasti tiesit että n. 85% maapallon soijasta käytetään tuotantoeläinten rehuksi.. myös suomessa :)

Entä sitten, poisko se pitäisi heittää?

Vierailija
47/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on erittäin terveellistä sekä paras protetiinin lähde mitä on. Syön myös lihaa ihan periaattesta koska olen ruokaketjun huipulla. Elukoille pitää näyttää kaapin paikka =)

Vierailija
48/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol "maapallon tulevaisuus"... Kelasitko että jonkun vihervassarin hyväntahtoisuus veisi tätä palloa yhtään mihinkään suuntaan? Oletko tiennyt että evoluutio ja vietit määräävät kehitystä. Olet itsekin peto! Esität vaab kodin Anttilasta haettujen murrettujen taupe-väristen sisustuselementtiesi ja lampaantaljojesi katveessa olevasi lempeä äiti Amma. Vaikka oikeasti olet vihaa ja kiukkua pursuileva muka valaistunut "maailmanparantaja".

Avaruudessa on luultavasti paljonkin elämää mutta kaikki elämä päättyy aikanaan. Ja kyse on tilastoista; mikäli joku asia voidaan tehdä -se tehdään! Suvi-Anne Siimeskin tietää tämän.

Vierailija
49/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalioni on kasvispainotteinen mutta syön silti muutaman kerran viikossa lihaakin. Syystä että en halua näyttää ryppyiseltä, elottomalta ja vanhalta kuten kasvissyöjät näyttävät. Elämäni hirveimmät vuodet henkisesti ja fyysisesti oli, kun olin kasvissyöjä vaikka söin "oikein" muka saadakseni tarvitut ravintoaineet. Ihminen tarvitsee lihaa voidakseen hyvin ja piste.

Hienoa että pääsit kulttiajattelusta pois! Tsemppiä ja terveyttä.

t. Kohtalontoveri

Vierailija
50/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yli kymmenen vuotta kasvissyöjä, mutta en voinut hyvin. Nykyään syön aika maltillisesti lihaa (punaista erittäin harvoin), mutta voin paremmin.

Vierailija
51/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on sekasyöjä, joka ilmenee hampaiden rakenteesta. Mua ärsyttää kun väitetään että liha ei kuulu ihmisen ruokavalioon. Juuri siitä saa tietynlaisia proteiini yhdisteitä jota pelkästä kasvisruoasta ei saa. Joten anna immeisten syödä kuten huvittaa. Kannatan kyllä luomua koska tehotuotanto on perseestä! Peace and love

Vierailija
52/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selvästi joku paasaamista rakastava tuore ituhippi, joka kokee nyt suurta ylemmyydentuntoa muuten epäonnistuneessa elämässään kun pääsee moralisoimaan "pahoja lihansyöjiä". Itse syön lihaa koska se on hyvää, ja elämä on liian lyhyt tuollaiseen tekopyhään jeesusteluun ;). Näistä moralisteista tulee aina mieleen himouskovaiset, jotka eivät ymmärrä että on ihan fine uskoa itse, mutta toistenkin pakottaminen oman uskonsa alle taas ei ole..

Vierailija
53/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Liha on hyvää

- Syön ennemmin suomalaista nurmirehulla kasvatettua naudanlihaa kuin amerikasta rahdattua gm-soijaa

Toivottavasti tiesit että n. 85% maapallon soijasta käytetään tuotantoeläinten rehuksi.. myös suomessa :)

No siellähän ammattilainen huutelee! Nauta/sikapuolella soijaa käytetään todella vähän tai ei ollenkaan, valkuaisen lähteenä käytetään rypsiöljyteollisuuden sivutuotteena syntyvää rypsirouhetta. Naudanlihantuotannossa apilaa/hernettä/härkäpapua/sinimailasta jnejne. Soija on lähinnä broilerituotannon juttu.

Vierailija
54/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Team Humans, people!

Vierailija
55/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. kirjoitti:

Lol "maapallon tulevaisuus"... Kelasitko että jonkun vihervassarin hyväntahtoisuus veisi tätä palloa yhtään mihinkään suuntaan? Oletko tiennyt että evoluutio ja vietit määräävät kehitystä. Olet itsekin peto! Esität vaab kodin Anttilasta haettujen murrettujen taupe-väristen sisustuselementtiesi ja lampaantaljojesi katveessa olevasi lempeä äiti Amma. Vaikka oikeasti olet vihaa ja kiukkua pursuileva muka valaistunut "maailmanparantaja".

Avaruudessa on luultavasti paljonkin elämää mutta kaikki elämä päättyy aikanaan. Ja kyse on tilastoista; mikäli joku asia voidaan tehdä -se tehdään! Suvi-Anne Siimeskin tietää tämän.

Kasvissyöjiä löytyy kuules muualtakin kuin vihervasemmiston piireistä.. En koe itseäni valaistuneeksi, enkä usko että siihen pelkän ruokavalion avulla pääseekään. ;) Anttilassa olen muuten käynyt, pari kivaa juttua sieltä on toisinaan löytynyt! Joskin lampaantaljoja ei käytetä meilläpäin sisustukseen....

Vierailija
56/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Liha on hyvää

Entä sitten, poisko se pitäisi heittää?

Niin että mielellään kyllä raahataan soijaa tuotantoeläimille ympäri maailmaa että siitä hyödytään mahdollisimman vähän mutta on saatanasta syöttää sitä suoraan ihmisille jolloin hyötysuhde olisi mahdollisimman hyvä? Hmm selvä.

Vierailija
57/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tekosyitä, vaan syitä. Liha maistuu hyvälle ja on täyttävää, kun taas kasvisruoat maistuu ja haisee kamalalle ja niistä jää nälkä.

Oletko kokeillut koskaan valmistaa niitä? Olet joko huono ruuanlaittaja tai tietämätön eri kasviksista/juureksista. Tai muuten vain juntti. Itse veikkaan jälkimmäistä.

Olen erittäin hyvä kokki, enkä juntti. Kiitos vain. En vain voi sietää lämpimiä kasviksia missään muodossa. Koostumus on ällöttävä, haju on ällöttävä ja maku on ällöttävä. Noista johtuen kasvisruoista jää nälkä, koska en saa alas mitään niin ällöttävää. Sen sijaan tykkään todella paljon salaateista ja muutenkin tuoreista kasviksista.

Miten juntti täytyy olla, ettei ymmärrä, että kaikki ei tykkää kaikesta?

No aika juntti sinun täytyy olla jos salaatti on sinun mielestäsi jotain muuta kuin kasvisruokavaliota? :D Voithan sinä syödä kylmääkin ruokaa, tahi muuttaa ruokailutottumuksiasi. Tai sitten vaan opetella valmistamaan kasviksista hyviä ja maittavia aterioita?

Tapasi argumentoida käyttäen loukkauksia ja piikittelyä kertoo oikeastaan kaiken oleellisen.

Junttihan sinä olet. Haluatko, että käärin sanan lahjapaperiin ja parfymoin?

Vierailija
58/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha maistuu hyvältä.

Vierailija
59/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäsköhän sun lähtee vaikka viikoksi etelän lomalle rauhoittumaan :)

Vierailija
60/468 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on selvästi joku paasaamista rakastava tuore ituhippi, joka kokee nyt suurta ylemmyydentuntoa muuten epäonnistuneessa elämässään kun pääsee moralisoimaan "pahoja lihansyöjiä". Itse syön lihaa koska se on hyvää, ja elämä on liian lyhyt tuollaiseen tekopyhään jeesusteluun ;). Näistä moralisteista tulee aina mieleen himouskovaiset, jotka eivät ymmärrä että on ihan fine uskoa itse, mutta toistenkin pakottaminen oman uskonsa alle taas ei ole..

Hei ap tässä. En ole ituhippi, enkä siltä näytäkkään vaikka tarkoitit tuon tietysti loukkaavaksi nimitykseksi. Hiilijalanjäljen tuottaminen ei ole mitään tekopyhää jeesustelua. Vaikka olisin kuinka epäonnistunut elämässäni kuten sanot, se ei silti muuta sitä tosia asiaa kuinka paljon lihansyönti aiheuttaa maapallolle tuhoa- suoraan tai välillisesti. Tässä ei ole kysymys minun henkilökohtaisista uskomuksistani tai mielipiteistä, vaan ihan faktasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi