Tomi söi suositusten mukaan ja lihoi 6 kiloa
Karppihihhuli vauhdissa.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja minä olen laihtunut 25 kiloa noudattamalla lautasmallia, virallisia ruokasuosituksia siis.
En edes usko, että tuo tyyppi on syönyt virallisten suositusten mukaan, vaan oman kuvitelmansa mukaan siitä suosituksesta.
Esim. tyypillisesti mun lounaalla lautasella on yli puolet salaattia / kasviksia, yksi peruna, ja vaikka 4 lihapullaa.
Virallisten suositusten mukaan sun pitäis syödä 2-3 perunaa ja lisäksi pala leipää. http://www.ravitsemusneuvottelukunta.fi/portal/fi/vinkkeja+viisaisiin+v…
Tekstissä lukee, että perunaa lautasella on neljännes, eli se ei tarkoita 2-3 perunaa vaikka kuvassa tuo määrä onkin. Leipää en lounaalla syö, se on keino jolla paino on pudonnut. Ruisleipä kuitenkin kuuluu mun ruokavalioon edelleen aamu- tai iltapalalla tai molemmilla.
Yksi tavallisen kokoinen peruna ei täytä lautasesta neljäsosaa, mikä on se suositus.
Viralliset suositukset huuhaa,lukekaa kirjallisuutta pääsette hyvälle mtä keho tarvitsee voidakseen hyvin ja ennen kaikkea miten estää lihominen ja DM2. Ainakin VHH on mallikas.
Vierailija kirjoitti:
Viralliset suositukset huuhaa,lukekaa kirjallisuutta pääsette hyvälle mtä keho tarvitsee voidakseen hyvin ja ennen kaikkea miten estää lihominen ja DM2. Ainakin VHH on mallikas.
Joo, kyllä Antti Heikkilä ja kaverit OMG-GMO-ryhmästä tietää paremmin kuin tietellisesti testatut suositukset!
Antin lisäksi julkaisija on paljon, jotkut ovat vaan niin vanhoillisia etteivät ota UUSIA tutkimuksia todesta,vanhalla mennään ja lääketeollisuus juhlii. Miksi muuten diabeetikoille määrätään hiilihydraatteja ruokaympyrästä ja samaan aikaan pistellään lääkkeitä naamaan??Ihme ristiriitoja nääkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei näytä ymmärtävän että ruokavaliota muutettaessa kestää aina jonkin aikaa ennen kuin elimistö sopeutuu täysin siihen uuteen ruokavalioon. Tomin ruokavalio kuulostaa aika yksipuoleiselta jos suuri osa energiasta tulee rasvoista.
Muutenkin pitäisi katsoa pitkäaikaisvaikutukset, eli esim. 20-30v päästä montako ohitusleikkausta Tomi tarvitsee siinä vaiheessa verrattuna keskivertoheppuun. Keskivertoruokavaliota noudattaa enemmän tai vähemmän suuri osa kansasta joten tilastotietoa löytyy. Noita yksipuoleisia ei kovinkaan moni ja uusia yksipuoleisia vielä vähemmän.
Kannattaisi lukea uusia tutkimuksia ja unohtaa Puskan aivopesut: eläinrasvat EIVÄT LISÄÄ SV-SAIRAUKSIA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä on suosituksista, jos syömällä toisin pysyy hoikkana ja terveenä? Ja miksi tarvitaan tuhat testaamaan jotain ruokavaliota, joka on tieteellisesti osoitettu parhaaksi?
Koetatko sanoa, että yhden hihhulin kokemukset on yhtä kuin tieteellisesti osoitettu parhaaksi? LOL
En, vaan yritän sanoa, että jos joku ravintosuositus on tieteellisin perustein määritelty parhaaksi, niin miksi ihmeessä tarvittaisiin vielä 1000 testaajaa, jotta voitaisiin osoittaa, että teoria tukee käytäntöä? Jos yksi testaaja osoitti, että hänen kohdallaan meni pieleen, niin kuka takaa, että ne 1000 muuta testaajaa ei joutuisi samaan tilanteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavaa, miten vuonna 2016 ihmiset vieläkin ovat tuommoisia mutuilun nimeen. Ravintosuositukset on koottu tieteelliseen tutkimukseen perustuvaan näyttöön nojaten.
Lääketutkimuksista 90% on huuhaata, ravitsemustutkimuksista 99,9%. Miten sinä, joka et ymmärrä asiasta mitään, voit edes tietää, onko tutkimus validi vai ei? Menet tuolloin uskon varassa, joka on sama kuin kuvittelisi Jeesuksen kävelleen vetten päällä.
Vierailija kirjoitti:
Antin lisäksi julkaisija on paljon, jotkut ovat vaan niin vanhoillisia etteivät ota UUSIA tutkimuksia todesta,vanhalla mennään ja lääketeollisuus juhlii. Miksi muuten diabeetikoille määrätään hiilihydraatteja ruokaympyrästä ja samaan aikaan pistellään lääkkeitä naamaan??Ihme ristiriitoja nääkin.
Just toi diabeetikkojuttu on mua aina kaivellut. Miksei sitä ensisijaisesti hoideta ruokavaliolla..??!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä on suosituksista, jos syömällä toisin pysyy hoikkana ja terveenä? Ja miksi tarvitaan tuhat testaamaan jotain ruokavaliota, joka on tieteellisesti osoitettu parhaaksi?
Koetatko sanoa, että yhden hihhulin kokemukset on yhtä kuin tieteellisesti osoitettu parhaaksi? LOL
En, vaan yritän sanoa, että jos joku ravintosuositus on tieteellisin perustein määritelty parhaaksi, niin miksi ihmeessä tarvittaisiin vielä 1000 testaajaa, jotta voitaisiin osoittaa, että teoria tukee käytäntöä? Jos yksi testaaja osoitti, että hänen kohdallaan meni pieleen, niin kuka takaa, että ne 1000 muuta testaajaa ei joutuisi samaan tilanteeseen?
1000 testaajaa hämärtää todellisuuden, jolloin todellisuus = gaussin käyrän keskiosa. Mikäli sinulla on 1000 ihmistä, joista 199 on murhaajia (alle 20%), tutkimuksen tulos on se, että ihmiset eivät ole murhaajia. Tällä tavalla ihmisiä kusetetaan koko ajan, kun eivät tajua mitä tutkimuksilla tarkoitetaan.
Kannattaa huomata se, että virallisten ravitsemussuositusten aikaan syövät ja monet sairaudet ovat räjähtäneet käsiin. Esimerkkinä Pekka Puskan margariinihulluus näkyy vielä pitkään, sillä margariinit sisälsivät vuoteen 2000 saakka järjettömästi transrasvaa (joka ei ole sama kuin voin sisältämä transrasva).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja minä olen laihtunut 25 kiloa noudattamalla lautasmallia, virallisia ruokasuosituksia siis.
En edes usko, että tuo tyyppi on syönyt virallisten suositusten mukaan, vaan oman kuvitelmansa mukaan siitä suosituksesta.
Esim. tyypillisesti mun lounaalla lautasella on yli puolet salaattia / kasviksia, yksi peruna, ja vaikka 4 lihapullaa.
Virallisten suositusten mukaan sun pitäis syödä 2-3 perunaa ja lisäksi pala leipää. http://www.ravitsemusneuvottelukunta.fi/portal/fi/vinkkeja+viisaisiin+v…
Tuossa kuvan annoksessa on noin 871 kcal eli yli puolet esim minun, pienikokoisen istumatyötä tekevän keski-ikäisen naisen päivittäisestä ravinnontarpeesta. On päivänselvää, että jos söisin tuollla tavalla sekä lounaalla että päivällisellä ja siihen päälle vielä aamiaisen ja välipalat, lihoisin aika reippaasti. Tuo kuva kuitenkin tarkoittaa, että päivittäisen energian pitäisi jakautua tuossa suhteessa (kasvikset, peruna, liha/kala, maito, hedelmät/marjat ja viljatuotteet), ei suinkaan sitä, että minun pitäisi syödä tuollainen lautasellinen. Ihan vaan näin sivuhuomautuksena.
t. Pari kuukautta jokaisen suupalansa punninnut ja kaloreita laskenut
Vierailija kirjoitti:
esimerkki: jos normaalisti vähän syövä (söi mitä tahansa) siirtyy johonkin suositukseen joka vaikka lisää energiaa 30% niin...ylläripylläri energiaa tulee 30% enemmän sisään. Vau, taitaa tämä "tutkija" olla juuri sen tason jräjen jättiläinen jonka elämä pyörii salilla ja dieetillä eikä sitten juuri muuta viisautta ole kertynyt. Onneksi vain pieni osa väestöstä jaksaa tästä ottaa mitään irti.
Ei päde. Ihminen ei ole suljettu systeemi, johon energian häviämättömyyden laki toimisi. Mikäli saat liian vähän energiaa, säätää elimistö (kilpirauhasen avulla) kulutusta alaspäin. Mikäli saat liikaa energiaa, tallennetaan ylimäärä varastoihin. Ylimäärän tallentamisesta vastaa insuliini yhdessä maksan kanssa. Mikäli haluat lihoa, lisää insuliinin määrää, joko pistoksin tai ruokavaliolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintosuositusten mukaan sä syöt liian vähän jos syöt noin. Ellet sitten ole 5-vuotias.
Edellisen vastaajan lähtöpaino on ollut varmaan aika korkea mutta tuo esimerkkiannos on ihan normaali ja oikein rakennettu. Jopa iso meikäläiselle, itse syön max 3 lihapullaa aterialla mutta olenkin pienikokoinen
:o Olen myöskin pieni ja laiha mutta syön helposti 10-20 lihapullaa aterialla...
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Aivan järjetön ristiriita.
Kun mieheni alkoi hyväkarppaamaan vuosia sitten 4kk aikana paino putosi ja db2 lääkkeet puolitettiin. Verenpainelääkkeet jäi kokonaan pois. Eli tästä on ollut pelkkää hyvää meille. Tyttären db1 pidetään hallinnassa - toki insuliinilla - mutta myös hiilarien määrää ja laatua tarkkailemalla. Ei ole hypokohtauksia eikä tarvitse olla 24/7 vahtimassa kuten tuntuu muilla "oikeita" ohjeita noudattavilla olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Aivan järjetön ristiriita.
Kun mieheni alkoi hyväkarppaamaan vuosia sitten 4kk aikana paino putosi ja db2 lääkkeet puolitettiin. Verenpainelääkkeet jäi kokonaan pois. Eli tästä on ollut pelkkää hyvää meille. Tyttären db1 pidetään hallinnassa - toki insuliinilla - mutta myös hiilarien määrää ja laatua tarkkailemalla. Ei ole hypokohtauksia eikä tarvitse olla 24/7 vahtimassa kuten tuntuu muilla "oikeita" ohjeita noudattavilla olevan.
Seuraa rahaa, löydät vastauksen sieltä. Nämä Fogelholmit, Puskat ja muut vastaavat pitäisi saattaa vastuuseen terveyden pilaamisesta. Erityisesti sokeriin liittyvän ihannoinnin vuoksi. He ovat varmasti tienneet, kun kerran tutkijatkin ovat tienneet, yli 10 vuotta sokerin olevan myrkkyä. Edelleenkään he eivät sitä korosta, vaan korostavat merkityksettömiä eläinrasvoja.
Vierailija kirjoitti:
:o Olen myöskin pieni ja laiha mutta syön helposti 10-20 lihapullaa aterialla...
Yök, olisko vähän liiottelua? Edes mun mies ei saa syötyä yhdellä istumalla 400-800g lihaa. Normaali annos on 100-150g ja lihapullan paino n 40g/kpl..... Mutta meillä aterialla on muutakin kuin pelkkiä lihapullia - kasviksia, salaattia nyt ainakin.
Vieläkö suosituksissa on 6 leivänpalaa päivää kohti?
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö suosituksissa on 6 leivänpalaa päivää kohti?
Vieläkö joku kuvittelee, että nämä täysjyväannosten suositukset koskevat vain niitä iänikuisia leipäpaloja? Kas kun niihin lukeutuu myös muut lisukkeet, kuten täysjyväriisi, -pasta ja -ohra sekä puuro. Ja yksi puurolautasellinen on kaksi annosta. Tämäkin asia selviäisi, jos vaivauduttaisiin lukemaan mitä niissä suosituksissa sanotaan oikeasti, eikä luotettaisi omiin kuvitelmiin/naapurin Martan tarinoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavaa, miten vuonna 2016 ihmiset vieläkin ovat tuommoisia mutuilun nimeen. Ravintosuositukset on koottu tieteelliseen tutkimukseen perustuvaan näyttöön nojaten.
Lääketutkimuksista 90% on huuhaata, ravitsemustutkimuksista 99,9%. Miten sinä, joka et ymmärrä asiasta mitään, voit edes tietää, onko tutkimus validi vai ei? Menet tuolloin uskon varassa, joka on sama kuin kuvittelisi Jeesuksen kävelleen vetten päällä.
Onko sinulla olemassa luotettavaa näyttöä siitä, että tutkimuksista lähes kaikki on huuhaata? Taidat olla sinä, joka tässä menee uskon varassa...
Taas tehty joku huuhaa koe, ja uskon että jannu on syönyt aivan vääriä määriä suoraa, eikä suosituksen mukaan.
Mutta lööppeihin tällaisella pelleilyllä kyllä pääsee helposti.