Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin onnelliset päivitykset tekivät katkeraksi

Vierailija
26.02.2016 |

Luinpa tuossa taannoin Anna-lehteä. Eräs mies kertoi kuinka havahtui siihen, että onnelliset päivitykset facessa saivat hänet katkeraksi ja hän ymmärsi hakea apua katkeruuteensa.
Täällä törmää aina siihen kuinka iloiset ja onnelliset päivitykset vituttavat naisia. Olen sitä ihmetellyt. Heti vielä naureskellaan vahingoniloisena perään että kuinka tämä tietää ettei se elämä niin auvoista ole!
Moni on kyllä tyytyväinen siihen mitä on ja haluaa päivittää vain iloista eli olla positiivinen vaikka tapahtuisi negatiivistakin. Ja maailmassa on kyllä oikeasti onnellisia ihmisiä, uskokaa pois. Miksi suomalaiselle naiselle on niin helvetin vaikea olla iloinen toisen puolesta? Kuola valuten odotetaan vain surullisia päivityksiä.
Itse olen onnellinen oikeasti. Hyvä työ, hyvä mies ja ihanat lapset. Näistä päivitän iloista ja onnellista. En näe tarpeelliseksi päivittää juoposta äidistäni tai sairaasta veljestäni. Ne eivät kuulu mielestäni faceen.
Tiedän monia ihmisiä joilla on kaiken onnen lisäksi vielä terve sukukin. Kaikki siis hyvin. Toki heilläkin on varmasti flunssaa ja pahoja päiviä, mutta miksi päivittäisivät siitä faceen?
Haluatte siis ilmeisesti lukea vain toisten valitusta ja tuskaa? Tällaisen käsityksen olen av:sta saanut.

Kommentit (247)

Vierailija
141/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä facessa kaverilistalla ihmisiä jotka lisäävät mv-lehden julkaisuja. Muuten ei haittaa, mitä päivittävät

Vierailija
142/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kohti alkoi kyllästyttämään kaikkien lasten kuvat jne. ja lopetin facen. Nykyään fb-kavereita on vaikea rajata niin, että siellä olisi vain oikeasti läheiset kaverit. Päivääkään en ole kaivannut. Kivempi soitella ja nähdä kavereita irl. What's upkin on parempi, kuin fb-mese.

Ei ärsyttänyt kenenkään onnellisuus. Lähinnä nauratti muutamat "pullan tuoksuiset" äidit. Todellisuudessa ollaan kaikkea muuta. Jostain syystä kuitenkin pitää fb:ssä koko ajan kertoa kuinka mahtavia ovat ja hovi peukuttaa. Ehkä se on se feikkaaminen mikä nyppii.

Onnellisuus on valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki 1.

Liisa

Päivitykset: Vitun pomo on paska! Haen saikkua.

Vittu mun äijä on mulkku! Jätän sen.

Ja taas flunssa. Lääkäri sano et pitäisi lopettaa rööki. Vitut!

Mitä luulette millainen hän on livenä?

Esimerkki 2. Tiina

Mulla on ihana perhe. Rakastan. Töissäkin sujui. Oon happy.

Mitä luulette millainen on livenä?

Molemmat tyypit mulla facessa kavereina. Nimet muutettu

Molemmat vaikuttavat vastenmielisiltä tyypeiltä, keillä ei ole ihan kaikki kotona.

Vierailija
144/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lainata edellistä pitkää viestiä. Itse kehun miestäni facessa, mutta en usein enkä mauttomasti. Negatiivisia asioita sattuu kaikille, mutta musta esim. Vakavammat asiat ei kuulu musta faceen(sairaudet esim. Tai sukulaisten sairaudet) samaan kategoriaan kuuluu esim. Ripuli. Sekin mulla oli taannoin, mutta en päivittänyt. Itse tykkään lukea iloisia ja onnellisia juttuja. Tulee itsekin hyvälle tuulelle. Suomalaiset ovat usein sellaisia, että eivät kauheasti kehtaa kehua tai hehkuttaa onneaan. Minusta pitäisi enemmän. Se moninkertaistaisi hyvää mieltä. Samoin käy negatiivisen kanssa. Kun kaikki on vain paskaa, niin kohta kaikkia masentaa.

Mulla on ystävä facessa, joka päivittää 3-10 krt päivässä. Kertoo kaikki vaivansa ja siinä sivussa haukkuu facen ryhmäläisiä ja maahanmuuttajat. Hänen miehensä on jo masentunut enkä ihmettele jos asuu tuollaisen kanssa. Nimittäin irl tämä nainen on ihan yhtä hapan kuin facessa.

Peesi

Vierailija
145/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa aggressiivinen wt-työtön ja Tiina hössöttäjä, ehkä joku ope tai hoitsu tms.

Vierailija
146/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisa on ollut työtön 10 v. Tiina on sosionomi. Työpaikkaa en paljasta.

-Liisan ja Tiinan facekaveri-

Vierailija
147/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain on kiva pakkomielle tästä ketjusta... Tuskin kyseessä on kovin onnellinen ihminen, kun noin jaksaa selitellä ja kirjoitella itsekseen.

Vierailija
148/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yltiöpositiiviset päivitykset lähinnä huvittavat, paljon enemmän ärsyttää tällaiset ns. ammattivalittajat, jotka eivät koskaan päivitä muusta kuin siitä, miten paskaa asia x taas on. Mikään ei mukamas ole koskaan hyvin, jäkä jäkä. Tähän lisäksi vielä ne "mua vituttaa niin paljon!!!" -päivitykset ja "siis en voi tässä kertoo miks" -kommentit, niin ai että...

Vierailija
149/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain on kiva pakkomielle tästä ketjusta... Tuskin kyseessä on kovin onnellinen ihminen, kun noin jaksaa selitellä ja kirjoitella itsekseen.

Mä olen lueskellut tätä ja mun mielestä tässä kyllä keskustelee aika monta ihmistä... otatkohan sä tän liian vakavasti? Ite veikkasin noiden kahden ammatteja(Tiinan ja Liisan) . Muuten en ole ottanut osaa keskusteluun.

Vierailija
150/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yltiöpositiiviset päivitykset lähinnä huvittavat, paljon enemmän ärsyttää tällaiset ns. ammattivalittajat, jotka eivät koskaan päivitä muusta kuin siitä, miten paskaa asia x taas on. Mikään ei mukamas ole koskaan hyvin, jäkä jäkä. Tähän lisäksi vielä ne "mua vituttaa niin paljon!!!" -päivitykset ja "siis en voi tässä kertoo miks" -kommentit, niin ai että...

Mysteeripäivittäjät on perseestä!

"Siis voi ei, mitä mä nyt teen???? " ja ei kuitenkaan avaa millään lailla

Tai: Nyt teki eräs ihminen viimeisen temppunsa"

Vierailija
151/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liisa on ollut työtön 10 v. Tiina on sosionomi. Työpaikkaa en paljasta.

-Liisan ja Tiinan facekaveri-

Haa! Veikkasin toisen oikein!

Vierailija
152/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi viesti tänään ja se oli 139.

Vierailija
153/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lainata edellistä pitkää viestiä. Itse kehun miestäni facessa, mutta en usein enkä mauttomasti. Negatiivisia asioita sattuu kaikille, mutta musta esim. Vakavammat asiat ei kuulu musta faceen(sairaudet esim. Tai sukulaisten sairaudet) samaan kategoriaan kuuluu esim. Ripuli. Sekin mulla oli taannoin, mutta en päivittänyt. Itse tykkään lukea iloisia ja onnellisia juttuja. Tulee itsekin hyvälle tuulelle. Suomalaiset ovat usein sellaisia, että eivät kauheasti kehtaa kehua tai hehkuttaa onneaan. Minusta pitäisi enemmän. Se moninkertaistaisi hyvää mieltä. Samoin käy negatiivisen kanssa. Kun kaikki on vain paskaa, niin kohta kaikkia masentaa.

Mulla on ystävä facessa, joka päivittää 3-10 krt päivässä. Kertoo kaikki vaivansa ja siinä sivussa haukkuu facen ryhmäläisiä ja maahanmuuttajat. Hänen miehensä on jo masentunut enkä ihmettele jos asuu tuollaisen kanssa. Nimittäin irl tämä nainen on ihan yhtä hapan kuin facessa.

(Y)

Vierailija
154/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheellinen aloitus.

Kaverini on yh ja hänen FB:nsä on täynnä valitusta, koko ajan nauraa pahat mielessä muille ja kiroaa julkisesti ydinperheitä. Jos joku erehtyy miestään hänelle kehaisemaan, kommentit on luokkaa "ai NYTKÖ se onkin susta hyvä juttu, hehheh...". Rasittava ihminen! Ei kyllä mikään ihme, että on yh...kadehtii meidän naimisissa olevien puolisoiden osallistumista lapsiperhearkeen, toisaalta julistaa olevansa juuri niin vapaa ja itsenäinen tekemään mitä haluaa- ja kuitenkin on aivan riippuvainen esim. naapureistaan, milloin kukakin vie hänen lapsiaan harrastuksiin jne., siinä apu sitten kuitenkin kelpaa. :D

Mitä jos joku onkin ihan oikeasti onnellinen, edes sillä hetkellä? Minulla on ollut paljon vastoinkäymisiä elämässäni enkä todellakaan pidä mitään kulisseja pystyssä, mutta jopa minulla on päiviä jolloin olen tyytyväinen KAIKKEEN- ja uskallan sen kyllä sanoakin.

Juuri näin. Tähän ei lisättävää.

Vierailija
155/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lueskellut tätä ja mun mielestä tässä kyllä keskustelee aika monta ihmistä... otatkohan sä tän liian vakavasti? Ite veikkasin noiden kahden ammatteja(Tiinan ja Liisan) . Muuten en ole ottanut osaa keskusteluun.

Pidätköhän itseäsi nyt vähän liian nokkelana tasoosi nähden? Toki täällä on useampia keskustelijoita, mutta yksi paha pakkomielteinen joka on kirjoittanut vähintään 60 % loppuketjun viesteistä. Ehkä se et sitten sinä ole ;) Sama tyyppi myös yksin peukuttaa jatkuvasti aloitusviestiä.

Vierailija
156/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasta elämästä tämmönen: facessa hehkutetaan että oli hanin kanssa ihana ilta ravintolassa ja kuinka toinen on rakas ja pusi pusi hanipööö 💜 todellisuudessa ne oli kännissä riidelly koko illan. Yksi yhteinen kaveri oli nähnyt 😂

Vierailija
157/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätköhän itseäsi nyt vähän liian nokkelana tasoosi nähden? Toki täällä on useampia keskustelijoita, mutta yksi paha pakkomielteinen joka on kirjoittanut vähintään 60 % loppuketjun viesteistä. Ehkä se et sitten sinä ole ;) Sama tyyppi myös yksin peukuttaa jatkuvasti aloitusviestiä.

Kukaan ei pysty noin paljon yksin peukuttamaan aloitusviestiä. Taitaa olla tämän viikon luetuimpia ketjuja, moni avannut tämän. Ja onko se niin kamalaa, jos moni tykkää ap:n aloituksesta? Relaapa nyt vähän. Kyse vain peukuista.

139

Vierailija
158/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki 1.

Liisa

Päivitykset: Vitun pomo on paska! Haen saikkua.

Vittu mun äijä on mulkku! Jätän sen.

Ja taas flunssa. Lääkäri sano et pitäisi lopettaa rööki. Vitut!

Mitä luulette millainen hän on livenä?

Esimerkki 2. Tiina

Mulla on ihana perhe. Rakastan. Töissäkin sujui. Oon happy.

Mitä luulette millainen on livenä?

Molemmat tyypit mulla facessa kavereina. Nimet muutettu

Molemmat vaikuttavat vastenmielisiltä tyypeiltä, keillä ei ole ihan kaikki kotona.

Samaa mieltä. Toinen sekopäinen itsensä, ja toinen koittaa teennäisesti ja jatkuvasti todistella itselleen ja muille olevansa onnellinen. Molemmat vaikuttavat ikäviltä tyypeiltä, jotka eivät ole tyytyväisiä elämäänsä. Siksi facebookissa koko ajan esittämässä.

Vierailija
159/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasta elämästä tämmönen: facessa hehkutetaan että oli hanin kanssa ihana ilta ravintolassa ja kuinka toinen on rakas ja pusi pusi hanipööö 💜 todellisuudessa ne oli kännissä riidelly koko illan. Yksi yhteinen kaveri oli nähnyt 😂

Ja yksi kaveri päivitti että äijä hakkas ja löi. Oikeesti se oli tosirakkautta. Sarkasmi. No joo. Jotenkaan mä en jaksaisi nauraa tollaselle. Kukin tavallaan tietty.

Vierailija
160/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pysty noin paljon yksin peukuttamaan aloitusviestiä. Taitaa olla tämän viikon luetuimpia ketjuja, moni avannut tämän. Ja onko se niin kamalaa, jos moni tykkää ap:n aloituksesta? Relaapa nyt vähän. Kyse vain peukuista.

139

Oletko yksinkertainen vai esitätkö vain? Helposti pystyy multipeukuttamaan, on pystynyt jo kauan. Tänäänkin yhdessä naisvihaketjussa aloittaja peukutti omaa viestiään jonkun 50 kertaa viidessä minuutissa, ennen kuin ketju poistui :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi