Facebookin onnelliset päivitykset tekivät katkeraksi
Luinpa tuossa taannoin Anna-lehteä. Eräs mies kertoi kuinka havahtui siihen, että onnelliset päivitykset facessa saivat hänet katkeraksi ja hän ymmärsi hakea apua katkeruuteensa.
Täällä törmää aina siihen kuinka iloiset ja onnelliset päivitykset vituttavat naisia. Olen sitä ihmetellyt. Heti vielä naureskellaan vahingoniloisena perään että kuinka tämä tietää ettei se elämä niin auvoista ole!
Moni on kyllä tyytyväinen siihen mitä on ja haluaa päivittää vain iloista eli olla positiivinen vaikka tapahtuisi negatiivistakin. Ja maailmassa on kyllä oikeasti onnellisia ihmisiä, uskokaa pois. Miksi suomalaiselle naiselle on niin helvetin vaikea olla iloinen toisen puolesta? Kuola valuten odotetaan vain surullisia päivityksiä.
Itse olen onnellinen oikeasti. Hyvä työ, hyvä mies ja ihanat lapset. Näistä päivitän iloista ja onnellista. En näe tarpeelliseksi päivittää juoposta äidistäni tai sairaasta veljestäni. Ne eivät kuulu mielestäni faceen.
Tiedän monia ihmisiä joilla on kaiken onnen lisäksi vielä terve sukukin. Kaikki siis hyvin. Toki heilläkin on varmasti flunssaa ja pahoja päiviä, mutta miksi päivittäisivät siitä faceen?
Haluatte siis ilmeisesti lukea vain toisten valitusta ja tuskaa? Tällaisen käsityksen olen av:sta saanut.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse facessa, lähdin pois. Juuri katkerien takia. Tässä ketjussakin näitä räksyttää.
Ihminen joka on onnellinen ei ärsyynny muiden onnellisten päivityksistä.
Facebookin päivityksistä et vaan voi tietää, onko henkilö oikeasti onnellinen vai esittääkö vaan. Sinne kun voi kirjoittaa, mitä itse haluaa. Monesti ihmiset, jotka ovat aidosti onnellisia, eivät saa mitään lisäarvoa elämälleen hehkuttamalla sitä netissä. Tyytymättömät kirjoittelevat todennäköisemmin Facebookissa esittäen "onnellista". Onhan tuosta tehty ihan tutkimuksiakin.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse facessa, lähdin pois. Juuri katkerien takia. Tässä ketjussakin näitä räksyttää.
Totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebookin päivityksistä et vaan voi tietää, onko henkilö oikeasti onnellinen vai esittääkö vaan. Sinne kun voi kirjoittaa, mitä itse haluaa. Monesti ihmiset, jotka ovat aidosti onnellisia, eivät saa mitään lisäarvoa elämälleen hehkuttamalla sitä netissä. Tyytymättömät kirjoittelevat todennäköisemmin Facebookissa esittäen "onnellista". Onhan tuosta tehty ihan tutkimuksiakin.
Kuten ap sanoi toki onnellisellakin on suruja. Kaikilla on. Kaikki eivät kuitenkaan halua kipeitä asioita jakaa facessa, vaan vain ne iloiset. Minusta tämä on ymmärrettävää.
Minun kokemuksen mukaan onnettomat valittavat koko ajan facessa ja arvostelevat ja epäilevät myös toisten onnea.
Jos olet itse onnellinen, pystyt iloitsemaan myös toisten onnesta. Jos elämä menee päin vittua, närästää muiden iloiset päivitykset.
En ole ikinä laittanut pusukuvaa faceen, todella noloa ja ei kiinnosta ketään muuta kuin pariskuntaa itseään, joten kuvaa ei tarvitse jakaa muiden kanssa. Ihan oikeasti , huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Sitäkin ihmettelen, että joku kommentoi ettei tykkää koira/lapsi/matkapäivityksistä, koska ITSE ei niistä tykkää. Tykkään minäkin kissapäivityksistä, vaikken kissoista tykkääkään. Mutta tiedän että ystävälleni kissat ovat tärkeitä.
Ihmettelet sitä, että ihminen, joka ei tykkää kissoista, ei tykkää kissoista? Mitä ihmettelemisrtä tuossa on? Kai muistat vielä, mitä tykkääminen tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä laittanut pusukuvaa faceen, todella noloa ja ei kiinnosta ketään muuta kuin pariskuntaa itseään, joten kuvaa ei tarvitse jakaa muiden kanssa. Ihan oikeasti , huh huh.
Kuka on puhunut pusukuvista?
Tutkinusten mukaan parisuhteen hehkuttajat puhuvat totta, eli ovat onnellisia, mutta ovat epävarmoja suhteestaan. Allekirjoitan tämän. Olen onnellinen suhteestani(takana yli 20 v. Onnellista yhdessäoloa, mutta olen epävarma. En pelkää pettämistä, pahoinpitelyä tms. Niitä ei ole eikä tule. Vaan että mieheni sairaus uusii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäkin ihmettelen, että joku kommentoi ettei tykkää koira/lapsi/matkapäivityksistä, koska ITSE ei niistä tykkää. Tykkään minäkin kissapäivityksistä, vaikken kissoista tykkääkään. Mutta tiedän että ystävälleni kissat ovat tärkeitä.
Ihmettelet sitä, että ihminen, joka ei tykkää kissoista, ei tykkää kissoista? Mitä ihmettelemisrtä tuossa on? Kai muistat vielä, mitä tykkääminen tarkoittaa?
Empatiakyky vieras käsite sulle? Kuulostat itsekkäältä
Tuli heti tämä ketju mieleen, kun luin tuosta jannan ja junon avioerosta. Kyllä se feikkaaminen somessa on niin yleistä ja läpinäkyvää. Eivätkö hekin ole koko ajan esittäneet julkisuudessa niin onnellisia? Vaikka mies jäi kiinni pettämisestä.
Kateus on inhimillinen ja ihan hyväksyttävä tunne, eikä katkeruuskaan välttämättä tarkoita, että toivoisi epäonnea muille. Minusta on ihan luonnollista, että jos omassa elämässä on paljon ongelmia, ei huvita lukea päivästä toiseen muiden hehkutusta. Itse ymmärrän silloin olla menemättä esim. faceen sen sijaan, että lukisin ja valittaisin muiden onnellisista päivityksistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli heti tämä ketju mieleen, kun luin tuosta jannan ja junon avioerosta. Kyllä se feikkaaminen somessa on niin yleistä ja läpinäkyvää. Eivätkö hekin ole koko ajan esittäneet julkisuudessa niin onnellisia? Vaikka mies jäi kiinni pettämisestä.
Kaipa se liitto aluksi onnellinen olikin.
Ei minun ystävät ainakaan hehkuta paskaa suhdettaan. Se olisi pikkasen nurinkurista
Vierailija kirjoitti:
Kateus on inhimillinen ja ihan hyväksyttävä tunne, eikä katkeruuskaan välttämättä tarkoita, että toivoisi epäonnea muille. Minusta on ihan luonnollista, että jos omassa elämässä on paljon ongelmia, ei huvita lukea päivästä toiseen muiden hehkutusta. Itse ymmärrän silloin olla menemättä esim. faceen sen sijaan, että lukisin ja valittaisin muiden onnellisista päivityksistä.
:D
Vierailija kirjoitti:
Fiksu päätös. Moni katkera silti menee sinne ja lukee niitä ja kateellisessa mielessään kääntää kaikki onnelliset jotenkin pahoiksi jotta itsellä olisi parempi mieli. Veikkaan että moni tässäkin ketjussa räksyttävä on paskassa suhteessa. Nimittäin jos on itse onnellinen ei muiden onni ota päähän
Mikä pakottava tarve tuolla yhdellä on todistella jatkuvasti, että kaikki puhuisivat totta facebookissa, onnelliset hehkuttaa ja tyytymättömät valittaa? Kun asia ei ole niin yksinkertainen. Ei taida sulla kuitenkaan kovin hyvin mennä, kun et kestä muiden eriäviä mielipiteitä ja jankkaat samaa koko ajan. "Se on vain facebook".
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Monelle tekisi hyvää olla sieltä facesta pois jos ei osaa olla toisten puolesta onnellinen. Itse osaan iloita toisten onnesta vaikka olen sinkku. Kaikki eivät näemmä osaa. Kun tätäkin ketjua lukee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu päätös. Moni katkera silti menee sinne ja lukee niitä ja kateellisessa mielessään kääntää kaikki onnelliset jotenkin pahoiksi jotta itsellä olisi parempi mieli. Veikkaan että moni tässäkin ketjussa räksyttävä on paskassa suhteessa. Nimittäin jos on itse onnellinen ei muiden onni ota päähän
No niinhän sinä selvästi haluat itsellesi uskotella, että olisi parempi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakottava tarve tuolla yhdellä on todistella jatkuvasti, että kaikki puhuisivat totta facebookissa, onnelliset hehkuttaa ja tyytymättömät valittaa? Kun asia ei ole niin yksinkertainen. Ei taida sulla kuitenkaan kovin hyvin mennä, kun et kestä muiden eriäviä mielipiteitä ja jankkaat samaa koko ajan. "Se on vain facebook".
Sivusta kommentti että luin tätä ketjua nyt hetkisen ja en nähnyt yhtään kommenttia, missä lukisi että "se on vain facebook". Kommentoin siis itse nyt ekaa kertaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinhän sinä selvästi haluat itsellesi uskotella, että olisi parempi mieli.
Kyllä monet vain sanovat että olen aito ja empaattinen. Samaa kuvaa ei saa ikävä kyllä sinusta.
Kyllä on suomalainen akka vittumainen katkera kyylä. Hankkikaa elämä! Onneksi itse en enää joudu katsomaan suomalaista naista. Aina katkerana ja naama norsunvitulla ja kadehtimassa muita.