Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin onnelliset päivitykset tekivät katkeraksi

Vierailija
26.02.2016 |

Luinpa tuossa taannoin Anna-lehteä. Eräs mies kertoi kuinka havahtui siihen, että onnelliset päivitykset facessa saivat hänet katkeraksi ja hän ymmärsi hakea apua katkeruuteensa.
Täällä törmää aina siihen kuinka iloiset ja onnelliset päivitykset vituttavat naisia. Olen sitä ihmetellyt. Heti vielä naureskellaan vahingoniloisena perään että kuinka tämä tietää ettei se elämä niin auvoista ole!
Moni on kyllä tyytyväinen siihen mitä on ja haluaa päivittää vain iloista eli olla positiivinen vaikka tapahtuisi negatiivistakin. Ja maailmassa on kyllä oikeasti onnellisia ihmisiä, uskokaa pois. Miksi suomalaiselle naiselle on niin helvetin vaikea olla iloinen toisen puolesta? Kuola valuten odotetaan vain surullisia päivityksiä.
Itse olen onnellinen oikeasti. Hyvä työ, hyvä mies ja ihanat lapset. Näistä päivitän iloista ja onnellista. En näe tarpeelliseksi päivittää juoposta äidistäni tai sairaasta veljestäni. Ne eivät kuulu mielestäni faceen.
Tiedän monia ihmisiä joilla on kaiken onnen lisäksi vielä terve sukukin. Kaikki siis hyvin. Toki heilläkin on varmasti flunssaa ja pahoja päiviä, mutta miksi päivittäisivät siitä faceen?
Haluatte siis ilmeisesti lukea vain toisten valitusta ja tuskaa? Tällaisen käsityksen olen av:sta saanut.

Kommentit (247)

Vierailija
121/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakottava tarve tuolla yhdellä on todistella jatkuvasti, että kaikki puhuisivat totta facebookissa, onnelliset hehkuttaa ja tyytymättömät valittaa? Kun asia ei ole niin yksinkertainen. Ei taida sulla kuitenkaan kovin hyvin mennä, kun et kestä muiden eriäviä mielipiteitä ja jankkaat samaa koko ajan. "Se on vain facebook".

Sivusta kommentti että luin tätä ketjua nyt hetkisen ja en nähnyt yhtään kommenttia, missä lukisi että "se on vain facebook". Kommentoin siis itse nyt ekaa kertaa

Ota silmä käteen ja lue tarkemmin. Saattaa jopa olla oma kommenttisi, niitä kun tässä ketjussa riittää :D

Vierailija
122/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ongelmat joillakin. Ei voi muuta sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakottava tarve tuolla yhdellä on todistella jatkuvasti, että kaikki puhuisivat totta facebookissa, onnelliset hehkuttaa ja tyytymättömät valittaa? Kun asia ei ole niin yksinkertainen. Ei taida sulla kuitenkaan kovin hyvin mennä, kun et kestä muiden eriäviä mielipiteitä ja jankkaat samaa koko ajan. "Se on vain facebook".

Sivusta kommentti että luin tätä ketjua nyt hetkisen ja en nähnyt yhtään kommenttia, missä lukisi että "se on vain facebook". Kommentoin siis itse nyt ekaa kertaa

Ota silmä käteen ja lue tarkemmin. Saattaa jopa olla oma kommenttisi, niitä kun tässä ketjussa riittää :D

Kuten sanoin, olen aiemmin lukenut ketjua. En kommentoinut. Tämä on toinen kerta. Olet aika harhainen.

Vierailija
124/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, olen aiemmin lukenut ketjua. En kommentoinut. Tämä on toinen kerta. Olet aika harhainen.

:D Apua.

Vierailija
125/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on suomalainen akka vittumainen katkera kyylä. Hankkikaa elämä! Onneksi itse en enää joudu katsomaan suomalaista naista. Aina katkerana ja naama norsunvitulla ja kadehtimassa muita.

Ota ruotsalainen. Fiksuja ja kauniita

Vierailija
126/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuo yksi :D-tyyppi vain jatkaa ja jatkaa. Hauskaa viihdettä lukea.

Vierailija
127/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ärsyttää lukea facebookista joidenkin sukulaisten ja tuttujen lässytyspäivityksiä kun tiedän että todellisuudessa kyseinen ihminen ei ole mikään positiivinen tyyppi vaan valittaa ja kiukuttelee, kohtelee läheisiään omien mielialavaihteluidensa oikusta miten sattuu ja on lisäksi kateellinen. Niin sitten faceen rakennetaan kuva itsestä maailman mukavimpana ja ihanimpana ihmisenä.  Puolitutuillehan tuo menee täydestä.

Vierailija
128/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla 105 yläpeukkua :). Taistelee tuulimyllyjä vastaan tämä yksi katkera ilkimys ;)

Vierailija
129/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ärsyttää lukea facebookista joidenkin sukulaisten ja tuttujen lässytyspäivityksiä kun tiedän että todellisuudessa kyseinen ihminen ei ole mikään positiivinen tyyppi vaan valittaa ja kiukuttelee, kohtelee läheisiään omien mielialavaihteluidensa oikusta miten sattuu ja on lisäksi kateellinen. Niin sitten faceen rakennetaan kuva itsestä maailman mukavimpana ja ihanimpana ihmisenä.  Puolitutuillehan tuo menee täydestä.

Kyllä mäkin ennemmin luen kun joltakulta kuollu sukulainen ja saanut potkut ja sairastaa syöpää!! Ihanaa! Saan orgasmin

Vierailija
130/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla 105 yläpeukkua :). Taistelee tuulimyllyjä vastaan tämä yksi katkera ilkimys ;)

Jeeeeeeeee

Vierailija
131/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ne jotka haukkuvat facessa kaikki ja valittavat koko ajan, he ovat pusipusienkeleitä livenä! Kyllä!

Vierailija
132/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä noilla peukuilla, kun niistä suurin osa on saman "superonnellisen" multipeukuttajajankkaajan laittamia, jotka jatkuvasti tässäkin itsekseen keskustelee ja tsemppaa itseään? Sairasta.

Vierailija
133/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ne jotka haukkuvat facessa kaikki ja valittavat koko ajan, he ovat pusipusienkeleitä livenä! Kyllä!

Mielenkiintoinen mielipide, mutta tuskin totta. En tunne ihmisiä jotka ainoastaan haukkuvat ja valittavat facessa, en myöskään kovinkaan montaa tosielämän pusipusienkeliä, ehkä n. 1 - 2. 

Tunnen kyllä monia jotka pyrkivät antamaan sekä facessa että tosielämässä puolitutuille itsestään hohdokkaamman kuvan, mutta kahden kesken valittavat masennustaan, huonoa rakkauselämäänsä ja rahapulaansa ynnä muuta vastavaa. No, jos julkisivun kiillotus on se keino jolla he selviytyvät niin oma on valintansa.

Vierailija
134/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä noilla peukuilla, kun niistä suurin osa on saman "superonnellisen" multipeukuttajajankkaajan laittamia, jotka jatkuvasti tässäkin itsekseen keskustelee ja tsemppaa itseään? Sairasta.

Tuskin kukaan jaksaa niin paljon peukutella. Jotain rajaa nyt...

Vierailija
135/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen mielipide, mutta tuskin totta. En tunne ihmisiä jotka ainoastaan haukkuvat ja valittavat facessa, en myöskään kovinkaan montaa tosielämän pusipusienkeliä, ehkä n. 1 - 2. 

Tunnen kyllä monia jotka pyrkivät antamaan sekä facessa että tosielämässä puolitutuille itsestään hohdokkaamman kuvan, mutta kahden kesken valittavat masennustaan, huonoa rakkauselämäänsä ja rahapulaansa ynnä muuta vastavaa. No, jos julkisivun kiillotus on se keino jolla he selviytyvät niin oma on valintansa.

Minä tunnen aika monta jotka päivittävät aina ja ainoastaan negatiivista. Haukkuvat lisäksi kaikki ja mitä vittua-linkkejä satelee. Myös joka paikka aina kipeänä. Kyllä nämä ovat livenäkin naama mutrulla

Vierailija
136/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki 1.

Liisa

Päivitykset: Vitun pomo on paska! Haen saikkua.

Vittu mun äijä on mulkku! Jätän sen.

Ja taas flunssa. Lääkäri sano et pitäisi lopettaa rööki. Vitut!

Mitä luulette millainen hän on livenä?

Esimerkki 2. Tiina

Mulla on ihana perhe. Rakastan. Töissäkin sujui. Oon happy.

Mitä luulette millainen on livenä?

Molemmat tyypit mulla facessa kavereina. Nimet muutettu

Vierailija
137/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet onnellinen, niin miksi sinun pitää huudella sitä somessa? Aidosti onnellisen ihmisen ei tarvitse todistella onnellisuuttaan toisille. Itse päivittelen aika 50/50 huonoja ja hyviä juttuja, mutta en hiero esim. juuri eronneiden ystävieni naamaan kuinka minulla on maailman täydellisin mies. Negatiiviset jutut heitän usein sarkastisella tyylillä, joten sekään ei ole mitään ulinaa.

Tosi on kuitenkin, että ihmisen elämään kuuluu hyviä ja huonoja hetkiä. Sehän on vain rehellistä, jos kertoo kummastakin. Miksi tähänkin pitäisi iskeä sensuuri, että vain ällömakeat söpöstely-onnellisuus-rakkaus-postaukset ovat sallittuja? Normaali ihminen tuntee iloa toisen puolesta ja osaa myös olla empaattinen toisen kurjassa tilanteessa.

Tosiaan, tiedän kyllä ihmisiä jotka postaavat vain "ihkuu mun elämä on parasta"-tyylisiä juttuja ja kyllä ne tuntuu feikeiltä, koska tunnen kyseiset ihmiset ja heidän elämäntilanteensa eikä heidänKÄÄN elämä on ikinä täydellistä. Nämä ihmiset ovat sitten niitä samoja, jotka valittavat toisten rehellisistä vähemmän positiivisista postauksista.

Enää ei riitä, että saadaan toiset kateellisiksi ja ihannoimaan sinua pelkän ulkonäön perusteella, vaan suodatetaan somessa kaikki negatiivinen pois, jotta oma kuva kiillottuu vielä lisää. Sen takia en useinkaan tykkää sellaisten ihmisten postauksista, jotka päivittävät VAIN yltiöpositiivisia (ja usein valheellisia) juttuja, koska tiedän että heille se on tykkäyksien keräilyä. Jos joku postaa rehellisesti kaikesta, niin tykkään myös heidän positiivisista jutuistaan :)

Vierailija
138/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki 1.

Liisa

Esimerkki 2. Tiina

Jos Liisa ei ole sellainen huumorintajuton nysverö, niin Liisa vaikuttaa itseasiassa ihan hauskalta tyypiltä :D Itselläni on samanlaisia postauksia tekeviä kavereita ja he ovat kaikista huumorintajuisimpia ja parasta seuraa.

Tiina vaikuttaa tylsältä ja jotenkin mitäänsanomattomalta. :)

Vierailija
139/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lainata edellistä pitkää viestiä. Itse kehun miestäni facessa, mutta en usein enkä mauttomasti. Negatiivisia asioita sattuu kaikille, mutta musta esim. Vakavammat asiat ei kuulu musta faceen(sairaudet esim. Tai sukulaisten sairaudet) samaan kategoriaan kuuluu esim. Ripuli. Sekin mulla oli taannoin, mutta en päivittänyt. Itse tykkään lukea iloisia ja onnellisia juttuja. Tulee itsekin hyvälle tuulelle. Suomalaiset ovat usein sellaisia, että eivät kauheasti kehtaa kehua tai hehkuttaa onneaan. Minusta pitäisi enemmän. Se moninkertaistaisi hyvää mieltä. Samoin käy negatiivisen kanssa. Kun kaikki on vain paskaa, niin kohta kaikkia masentaa.

Mulla on ystävä facessa, joka päivittää 3-10 krt päivässä. Kertoo kaikki vaivansa ja siinä sivussa haukkuu facen ryhmäläisiä ja maahanmuuttajat. Hänen miehensä on jo masentunut enkä ihmettele jos asuu tuollaisen kanssa. Nimittäin irl tämä nainen on ihan yhtä hapan kuin facessa.

Vierailija
140/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki 1.

Liisa

Esimerkki 2. Tiina

Jos Liisa ei ole sellainen huumorintajuton nysverö, niin Liisa vaikuttaa itseasiassa ihan hauskalta tyypiltä :D Itselläni on samanlaisia postauksia tekeviä kavereita ja he ovat kaikista huumorintajuisimpia ja parasta seuraa.

Tiina vaikuttaa tylsältä ja jotenkin mitäänsanomattomalta. :)

Ikävä kyllä tarvitsee sanoa, että Liisa ei hymyile koskaan. Valittaa livenäkin ihan koko ajan. Tiina on ujo. Mutta ihan jees tyyppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä