Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin onnelliset päivitykset tekivät katkeraksi

Vierailija
26.02.2016 |

Luinpa tuossa taannoin Anna-lehteä. Eräs mies kertoi kuinka havahtui siihen, että onnelliset päivitykset facessa saivat hänet katkeraksi ja hän ymmärsi hakea apua katkeruuteensa.
Täällä törmää aina siihen kuinka iloiset ja onnelliset päivitykset vituttavat naisia. Olen sitä ihmetellyt. Heti vielä naureskellaan vahingoniloisena perään että kuinka tämä tietää ettei se elämä niin auvoista ole!
Moni on kyllä tyytyväinen siihen mitä on ja haluaa päivittää vain iloista eli olla positiivinen vaikka tapahtuisi negatiivistakin. Ja maailmassa on kyllä oikeasti onnellisia ihmisiä, uskokaa pois. Miksi suomalaiselle naiselle on niin helvetin vaikea olla iloinen toisen puolesta? Kuola valuten odotetaan vain surullisia päivityksiä.
Itse olen onnellinen oikeasti. Hyvä työ, hyvä mies ja ihanat lapset. Näistä päivitän iloista ja onnellista. En näe tarpeelliseksi päivittää juoposta äidistäni tai sairaasta veljestäni. Ne eivät kuulu mielestäni faceen.
Tiedän monia ihmisiä joilla on kaiken onnen lisäksi vielä terve sukukin. Kaikki siis hyvin. Toki heilläkin on varmasti flunssaa ja pahoja päiviä, mutta miksi päivittäisivät siitä faceen?
Haluatte siis ilmeisesti lukea vain toisten valitusta ja tuskaa? Tällaisen käsityksen olen av:sta saanut.

Kommentit (247)

Vierailija
241/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa, jos menee hyvin... Mutta koska en naamatustenkaan ala retostelemaan ihanalla aviomiehelläni tai lahjakkailla lapsillani, tuntuu naamakon ihastelu omista läheisistä lapselliselta, suorastaan idioottimaisen jenkkityyliseltä kuorrutukselta, jonka tarkoituksenakaan ei ole muu kuin ärsyttää muita. Jos sinusta tuntuu, ettet kehtaisi sanoa tätä ääneen, älä kirjoita sitä faceenkaan.

Minä ainakin mieluummin luen mukavia, kuin valituksia. Miksi kukaan tykkäisi lukea surullisia tai vihaisia päivityksiä? En ihmettele, että tämä yhteiskunta voi niin huonosti. Niin negatiivinen asenne kaikilla. Juu ollaan vaan juroja ja murahdellaan ja valitetaan kaikesta. Ja naama mutrulla.

Vierailija
242/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut, että pitäisi kirjoittaa valituksia, vihaisia tai surullisia päivityksiä. Sanoin vain, että infantiili omien kehuskelu ja kaiken ihastelu on rasittavaa. Tykkään humoristisista päivityksistä, joille voi nauraa, ja totuudellisista päivityksistä läheisten ystävien kesken. Jos ei ole mitään sanottavaa tai vain "mun ihanat mussukat" -lälläröintiä, voi olla vähän aikaa hiljaa.

240

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa, jos menee hyvin... Mutta koska en naamatustenkaan ala retostelemaan ihanalla aviomiehelläni tai lahjakkailla lapsillani, tuntuu naamakon ihastelu omista läheisistä lapselliselta, suorastaan idioottimaisen jenkkityyliseltä kuorrutukselta, jonka tarkoituksenakaan ei ole muu kuin ärsyttää muita. Jos sinusta tuntuu, ettet kehtaisi sanoa tätä ääneen, älä kirjoita sitä faceenkaan.

Kyllä vaan minusta tuntuu kivalta lukea, jos jollakulla on hyvä mies ja lahjakkaat lapset. Sehän on iloinen juttu ja olen onnellinen hänen puolestaan. Mutta niin se on, että suru ja viha saa ihmiset kiinnostumaan. Voi tuntea, että tuolla onkin asiat minua huonommin, hä hää. Iltasanomiakin myydään enemmän, jos otsikkona on kuolema, rikos tms. Jos otsikkona on joku iloinen juttu, kukaan ei osta.

Vierailija
244/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanonut, että pitäisi kirjoittaa valituksia, vihaisia tai surullisia päivityksiä. Sanoin vain, että infantiili omien kehuskelu ja kaiken ihastelu on rasittavaa. Tykkään humoristisista päivityksistä, joille voi nauraa, ja totuudellisista päivityksistä läheisten ystävien kesken. Jos ei ole mitään sanottavaa tai vain "mun ihanat mussukat" -lälläröintiä, voi olla vähän aikaa hiljaa.

240

Minäkin tykkään niistä "lässyköinneistäkin" koska tulen itsekin hyvälle tuulelle ja ne ovat positiivisia juttuja. Mutta ihmiset ovat näemmä erilaisia. Ei siinä mitään.

Vierailija
245/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras ystävä, joka oli kaunis, kiltti ja rikas ja jolla oma menestyvä yritys. Ihana mies ja lapset. Sairastui sitten vakavasti. Illanistujaisissa joku kysyi, mitä "Siirille" kuuluu. Vastasin, että on teholla. Välittömästi osa porukasta alkoi sanoa, että ihan oikein, että sillekin kiiltokuvapaskaämmälle tuli jotain huonoa elämään! Kun kaikki oli niin hyvin! Ystäväni menehtyi sittemmin. Ja siellä nämä tekopyhät istuivat kirkossa pyyhkimässä krokotiilin kyyneleitään. Kyllä kateus on kamala sairaus!

Vierailija
246/247 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämän takia minä en ole enään Facebookissa. Ihan sama mitä sinne kirjoitat niin joku vetää hetkessä herneen nenään! Oli se sitten matka,perhe,lemmikki,ruoka aihe....

Ihmisten pitäisi vaan keskittyä nauttimaan omasta elämästään eikä keskittyä siihen mitä toinen kirjoittaa tai tekee!

Vierailija
247/247 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku raja siinä päivitysten määrässä vai onko sinusta vähän liikaa jos joka päivä kerrot mitä teit sun ihanan miehen/ lasten kanssa tänään? minusta saa olla onnellinen ja iloinen mutta tyyliin 1-4 päivitystä joka päivä on jo vähän liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi