Krapula kestää yli nelikymppisenä 3 päivää.
Mistä johtuu ettei krapulasta palaudu enää niin nopeaan kuin nuorena? muilla keski-ikäisillä samaa ongelmaa?
Kommentit (101)
Juhannuksen jälkeen ollut lämpöä, silmät kellertää ja naama täysin punainen, rintaan sattuu ja kurkku käheä. 3 päivää kun vetää putkeen 31v niin joka kerta tälläistä, eikä siinä otettu kuin laatikko ja pullo kossua päivässä ja muut päälle mitä oli. Kyl ihminen on heikko eläin. Mikä nyt 3:s päivä menossa
Mulla kesti 2 viikkoa. En enää juo.
N44
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä takia teidän pitää juoda? Jokainen ihminen - siis JOKAINEN - näyttää täydeltä idiootilta humalassa. Vaikka te kuvittelette olevanne tosi hauskoja ja suloisia huppelissa, niin todellisuudessa olette naurettavia ja ärsyttäviä. Menkääpä joskus selvinpäin baariin ja katselkaa ympärillenne.
En uskalla mennä selvinpäin baariin, koska saatan nähdä siellä sinut. Silmiä pyörittelet ja kyttäät muita.
Hienoa, olet viimeinkin päässyt krapulan ytimeen. Oikea krapulahan onkin vasta silloin, kun se kestää vähintään sen kolme päivää. Lyhyemmät pahat olot ovatkin vain tilapäisiä huonoja oloja. Krapulaan on kyllä yksi lääkekin keksitty. Se on pieni krapularyyppy, eikä ihan niin pienikään. Suositus on noin 5-10 senttilitraa, mutta missään tapauksessa ei sen enempää!
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoriso ei enää alkoholia käytä kun kännissä on noloa sössöttää ja tulee krapula. Muilla aineilla vintti pimeäksi.
Yleisin laiton päihde/huume on kannabis. Sillä ei saa vinttiä kovin pimeäksi. Tuo krapuloiden paheneminen kun vanhenee oli viimeinen niitti. Olin jo sitä ennen laillistamisen kannalla. Eihän tässä ole mitään järkeä että varsin kovalla aineella alkoholilla saa päihtyä vaikka joka päivä mutta kannabiksen käyttö on rikos. Alkoholi on päihteenä vaarallinen ja kannabis jonkin verran haitallinen. Se on kaksinaismoraalia kun paljon vähemmän haitallinen päihde on laiton huume. Se laittomuus on kannabiksen suurin haitallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, olet viimeinkin päässyt krapulan ytimeen. Oikea krapulahan onkin vasta silloin, kun se kestää vähintään sen kolme päivää. Lyhyemmät pahat olot ovatkin vain tilapäisiä huonoja oloja. Krapulaan on kyllä yksi lääkekin keksitty. Se on pieni krapularyyppy, eikä ihan niin pienikään. Suositus on noin 5-10 senttilitraa, mutta missään tapauksessa ei sen enempää!
Krapulaan on lääkkeitä, esim. diapamit.
Ikää 62, eikä krapuloita.
Yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Yksilöllistä.
Kun ei juo niin ei tule krapulaa. On niitäkin jotka ei myönnä saavansa krapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoriso ei enää alkoholia käytä kun kännissä on noloa sössöttää ja tulee krapula. Muilla aineilla vintti pimeäksi.
Juu kamapäissään ei kukaan sössötä ja olo on refloissa kuin uudestisyntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Yksilöllistä.
Sama, itse 54vee. Kuulun siihen geneettiseen ryhmään jolle ei tule koskaan krapulaa, olen juonut 25 vuotta. En rehellisesti tiedä, mitä krapula on, mitä sillä tarkoitetaan tarkalleen ottaen. Itselle ei tule muita sivuoireita dokaamisesti kuin jano oikeastaan.
Ei muuten auta juomisen lopettamisessa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilöllistä.
Kun ei juo niin ei tule krapulaa. On niitäkin jotka ei myönnä saavansa krapulaa.
Ei mene noin. Ihmisissä on geneettinen ryhmä, jotka eivät saa krapulaa. Se geeni tulee eskimoilta vai mitä inuiitteja ne nykyään ovat. Tutkittu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilöllistä.
Ei mene noin. Ihmisissä on geneettinen ryhmä, jotka eivät saa krapulaa. Se geeni tulee eskimoilta vai mitä inuiitteja ne nykyään ovat. Tutkittu juttu.
Eskimoilta puuttuu se geeni mikä estää riippuvuuden alkoholiin. Ne jää ensimmäisestä humalasta koukkuun. Krapula tai oikeastaan vieroitusoireet niille tulee ihan samoin kuin muille.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes 40v ja ei tule enää krapulaa. Nuorena oli useinkin.
nuorempana kesti myös univajetta......nykyisin oli mahdotonta juhlia aamu viiteen ja nousta klo 10 ylös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksilöllistä.
Eskimoilta puuttuu se geeni mikä estää riippuvuuden alkoholiin. Ne jää ensimmäisestä humalasta koukkuun. Krapula tai oikeastaan vieroitusoireet niille tulee ihan samoin kuin muille.
Okei, mut jostain se geeni tuli, jostain muualta sitten. On olemassa geneettinen ryhmä ihmisiä, jotka eivät saa krapulaa koska eivät reagoi alkoholin aineenvaihduntatuote aldehydiin vaimikäsenytoli. Itse kuulun ryhmään, minulla ei ole koskaan ollut krapulaa, olen yli 50vee.
Olen 34-vuotias, ja vaikken juo usein, tuskin kärsin krapulasta lainkaan. Joskus nukun huonosti alkoholin takia, joten siitä toki vähän huono olo.
Fyysinen krapula ei itselläni kauaa kestä vaikka tulisi juotua pari päivää. Juon melko harvoin, joitain kertoja vuodessa. Mutta masentunut olo kestää muutaman viikon ja se ikävintä.
N43
Vierailija kirjoitti:
Olen 34-vuotias, ja vaikken juo usein, tuskin kärsin krapulasta lainkaan. Joskus nukun huonosti alkoholin takia, joten siitä toki vähän huono olo.
Mulla alkoi ne krapulat noin 40 vuotiaana. Pahenivat aika nopeasti unettomuudeksi.