Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krapula kestää yli nelikymppisenä 3 päivää.

Vierailija
22.02.2016 |

Mistä johtuu ettei krapulasta palaudu enää niin nopeaan kuin nuorena? muilla keski-ikäisillä samaa ongelmaa?

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on nelikymppisenä vielä niin nolo että ehdointahdoin juo yli oman tolensa?

Se alkoholin sietokyvyn raja opetellaan silloin kun aletaan alkoholia käyttää ja kun se on opittu ei vedetä yli. Päinvastoin. Mieluummin reilusti alle.

Kännääminen on ihan junttitouhua yli 25-vuotiaana.

Vierailija
62/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena sitä tuli biletettyä enemmän, lähes joka viikonloppu kaikissa opiskelijabileissä ym., joten kai elimistö tottui ja darrat oli melko lieviä ja kestivät siihen puoleen päivään.

Nyt +30v. tulee bailattua hyvin harvoin eli muutaman kerran vuodessa kunnolla ja voi luoja sitä krapulan määrää... Se yksi viinipullo saa oksentamaan seuraavaan iltaan ja jopa kolmantena päivänä vielä etoo ja väsyttää ja naama on turvonnut, kuin ammattilaisella. Näyttää/tuntuu oikeasti siltä, että olisi vetänyt oikein kunnon rännin, vaikka kyse yhdestä viinipullosta ja max. kahdesta oluesta tai siideristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on nelikymppisenä vielä niin nolo että ehdointahdoin juo yli oman tolensa?

Se alkoholin sietokyvyn raja opetellaan silloin kun aletaan alkoholia käyttää ja kun se on opittu ei vedetä yli. Päinvastoin. Mieluummin reilusti alle.

Kännääminen on ihan junttitouhua yli 25-vuotiaana.

Jos jostain syystä vaan haluaa vetää kunnon kännit pari kertaa vuodessa ihan muuten vaan, koska voi? Kyllä se "harjoituksen puute" näkyy ja tuntuu. Mutta kyllä joskus on kiva vetää perseet.

Vierailija
64/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt +40 pysty enää läheskään yhtä paljoa juomaan kuin nuorempana, joten ei noi krapulatkaan ole enää pahoja. Hermot saattaa olla hiukan kireemmällä ja vähän väsyneempi. Nuorena vedettiin viinipullo per nokka pohjiksi ja lähettiin baariin kumoamaan shotteja ja tuoppeja. Nyt se yksi viinipullokin hitaasti lipitellen on liikaa. Ei enää maistu. 2-3 lasia ok, sit alkaa tökkiä. Eipä tuo haittaa.

Vierailija
65/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nelikymppisenä toleranssi alkoholia kohtaan vaihtelee aivan järkyttävästi. Joskus voi vedellä viinaa rankalla kädellä ilman krapulaa, joskus kaksi kaljaa aiheuttaa parin päivän krapulan.

Juotuakin tulee tosi harvoin eli treenin määrä ei lopputulokseen vaikuta.

Vierailija
66/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin ainoa syy etten juo on se että krapulat valvottaa ihan liikaa. Se on ihan spagettihirviön haltuun koska tylsyys voittaa tuon että saa nukuttua. Sitten se on taas alkoholia kun muuta ei saa laillisesti.

Vierailija
67/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos lauantaina juon niin olen vielä maanantaina ja tiistaina töissä erittäin väsynyt, nuutunut ja loppu. Ikää 30v. Perjantaisin en koskaan jaksa juoda työviikon päätteeksi. Onneksi en juo usein ja nimenomaan tämän hitaan toipumisen takia.

Vierailija
68/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee noin 5-6 pv ennen kuin olo alkaa olla suhteellisen normaali. Siksipä en enää juo lainkaan. Jo yhdestä annoksesta tulee minikrapula ja unenlaatu on aivan surkea. Ei vain maksa vaivaa enää.

N45

Vierailija
69/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät tarvitse alkoholia. Eivät ole koskaan " oppineetkaan" juomaan.

Hyvät heille:)

Vierailija
70/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaapa kun onnistutte saamaan oikean influenssan. Kuin kuolema! Puoli vuotta meni palautumiseen.

Vierailija
71/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Parikymppisenä saatoin juoda väkeviä kaatokänniin asti, kärsin krapulasta yhden päivän, oksensin ja olin taas kunnossa. Nyt 47 vuotiaana olen humalassa jo neljän 0,33 l lonkeron jälkeen, en saa nukuttua ja nuutunut olo kestää pari päivää. Lisäksi tulee vielä viikon päivät kestävä masennus ja itseinho. Joo, en juo enää kuin pari kertaa vuodessa.

Vierailija
72/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös nelikymppinen. Minulla krapulan kehityskaari on mennyt seuraavalla tavalla: parikymppisenä krapula oli lievä ja se oli ohi jo seuraavana päivänä alkuillasta.

Vajaa kolmekymppisenä krapula oli voimakkaampi ja kesti koko seuraavan päivän, mutta ei enää toista päivää.

Nyt nelikymppisenä krapulan fyysinen voimakkuus ei ole oikeastaan sen suurempi kuin kymmenen vuotta sitten, mutta se ei vain mene ohi, vaan kestää sen kolmisen päivää.

Olo on hieman samanlainen kuin olisi flunssasairas, mutta ilman sitä räkäisyyttä. Pää on turta, olo on apaattinen, ja on sellainen tietty jysäri, joka ei ole kuitenkaan pistävä pääkipu. Lisäksi sen ensimmäisen krapulapäivän ajan masentaa suht voimakkaasti.

Vierailija
73/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulaan pitäisi aivan oikeasti saada lääkkeitä. Jos ei saa niin sitten pitää saada päihteitä mistä ei tule krapulaa. Ei ole mitään syytä rääkätä ihmisiä jotka vain haluavat vähän nauttia elämästä.

Vierailija
74/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vide tässä mitään rapulaa ole aikaa pohdiskella kun jo uutta juomaa kurkkuun kaatuu kiitos teidän työssäkäyvien veronmaksajien :-D :-D :-D

Vierailija
75/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anarkistinen ajattelijatar kirjoitti:

Vide tässä mitään rapulaa ole aikaa pohdiskella kun jo uutta juomaa kurkkuun kaatuu kiitos teidän työssäkäyvien veronmaksajien :-D :-D :-D

Sulla on oikea asenne.

Vierailija
76/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeastaan koskaan ollut väsymystä ja toivotonta turhaa morkkista kummempaa krapulaa. Ehkä kerran tai pari olen oksentanut seuraavana päivänä pitkän ja railakkaan yön jäljiltä. Nyt päälle nelikybäsenä tilanne on muuten sama, mutta samat oireet on pahempia ja pidempään. Tämä yhdistettynä siihen ettei nousuhumalakaan tuota oikein hyvää oloa, vaan ennemmin sellaisen tympeän turtumisen on johtanut siihen ettei ole tullut juotua pisaraakaan reiluun pariin vuoteen.

Vierailija
77/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koskaan ole kestänyt kuin sen päivän ja mittarissa 44v. En tiedä onko jotkut sitten jo juoneet maksan niin vituiksi ettei kroppa selviä hommasta yhdessä päivässä.

Vierailija
78/101 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää vajaa 40v ja koko ikäni olen kärsinyt kunnon krapuloista. Krapulan voimakkuus on suhteessa "nautittuun" alkoholimäärään ja toleranssiin. Aikoinaan opiskelijabileiden jälkeen makasin 2 päivää kotona laattaamassa vaikka oli tuota harjoittelua takana. Välillä ei tuntunut missään.

Nyt kun tulee harvemmin juotua, niin määrät ovat yleensä maltillisempia ja ei vedetä rynnäkkökännejä. Tällöin darra parhaimmillaan menee ohi vuorokaudessa. Jos juon liian nopeasti ja paljon, niin darra kestää 3 päivää. Olo kuin Jeesuksella kolmantena päivänä kuolleista nousseena...

Vierailija
79/101 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se koskaan ole kestänyt kuin sen päivän ja mittarissa 44v. En tiedä onko jotkut sitten jo juoneet maksan niin vituiksi ettei kroppa selviä hommasta yhdessä päivässä.

Kroppa selviää krapulasta vuorokaudessa mutta pää ei. Sen oksettavan pahan olon jälkeen alkaa unettomuus ja hermot on huonona monta päivää.

Vierailija
80/101 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman kuin ap siksi juonkin vain keskiolutta. Siitä tulee pahimmillaan yhden päivän krapula, mutta usein ei lainkaan. Viinaan en koske. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi