Outo aikaansaamattomuus, muilla samaa?
Välillä olen ahkeruuden perikuva, teen töitä innokkaasti, harrastukset luistaa, koti on kunnossa. Sitten iskee jumitus: en saa yksinkertaisia asioita hoidettua, tiedän että pitäisi, mutta ei tuu mitään.
Mietin kaiket päivät, että pitäisi pitäisi pitäisi ja sitten niistä hoidettavista asioista kasvaa kamala vuori enkä tiedä mistä aloittaa. Eikä ne asiat ole mitään monimutkaisia, ihan tavallisia töihin liittyviä juttuja, sähköposteihin vastaamista, asioiden tekemistä loppuun. Näin saattaa mennä parikin viikkoa ja yleensä joudun vielä hankaluuksiin hoitamattomien asioiden takia. Tulee kauhea kiire ja teen viime tipassa juttuja, juuri ja juuri saan hoidettua määräajassa.
Just tämä kaksijakoisuus mua ihmetyttää, hoidan kyllä kodin, lasten harrastukset ja raha-asiat säntillisesti eikä niiden kanssa ole mitään ongelmaa. Mutta sitten jätän ihan itsestään selvät ja "helpot" työjutut hoitamatta, koska en saa aikaiseksi. Sitten jossain vaiheessa, kun ahdistaa tarpeeksi, saan taas jostain tarmokkuuspiikin ja olen virtaa täynnä. Nämä kaudet vaihtelevat, välillä kova draivi päällä ja sitten venytän, venytän ja venytän. Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja miten olette päässeet käyttäytymismallista eroon?
Kommentit (2)
Minulla aivan samanlaista, ja minusta tämä on aivan normaali tila ihmiselle. :D Kukas sitä nyt on täydellinen.
Itse tarvitsen asian suhteen ennalta päätettyjä päiviä, jolloin teen kaikki pikkujutut mitkä jää tekemättä, ja sinä päivänä ne isommatkin asiat saa odottaa. On se kumma, miten esimerkiksi niinkin yksinkertainen asia kuin tulotietojen toimittaminen päiväkodin laskutukseen muka jää venymään. Sitten kun ne asiat on tehnyt ihmettelee että mikä tässäkin muka oli se juttu ettei tätä saanut aikaiseksi.
Lisäksi neljä kertaa vuodessa pidän yhden viikonlopun sille, että pesen lasten kausivaatteet joko varastoon tai pistän eteenpäin, otan uudet tilalle ja pistän nettikirppikselle kaiken mitä ei enää tarvita. Sillä tavalla tavaramäärä pysyy hallinnassa edes jotenkin.
Kukaan ei saa aikaiseksi vastata.