Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krapula kestää yli nelikymppisenä 3 päivää.

Vierailija
22.02.2016 |

Mistä johtuu ettei krapulasta palaudu enää niin nopeaan kuin nuorena? muilla keski-ikäisillä samaa ongelmaa?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin koomista selitellä maanantaina krapuloista kun itsellä on vapaata ja keitto maistuu paremman puutteessa. En ota kohtuudella vaan kunnon kännin, eilen aloitettu ja tänään jatketaan. Juottolaan en varmasti mene, sen tiedän mitä siellä on. Muija onneksi tajuaa, tämä netissä roikkuminen on pahinta mitä nykyään harrastan. Kohta haen lisää kaljaa ja juon kuin sieni. Heh, voisi niitä sieniäkin joskus testata. :D

Vierailija
42/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina kestänyt krapulat kolme päivää, ihan silloin nuorenakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla noin ole. Parikymppisenä oksensin herkästi krapulaisena eli krabbis oli raju. Nyt melkein viisikymppisenä päätä voi särkeä ja seuraavana yönä nukkuu huonosti ja hikoillen. Mutta ei se vuorokautta pidempään kestä.

Ehkä kyse on siis "harjoittelun puutteesta" eli siitä, että oudokseltaan juo liikaa ja kärsii enemmän?

Vierailija
44/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä takia teidän pitää juoda? Jokainen ihminen - siis JOKAINEN - näyttää täydeltä idiootilta humalassa. Vaikka te kuvittelette olevanne tosi hauskoja ja suloisia huppelissa, niin todellisuudessa olette naurettavia ja ärsyttäviä. Menkääpä joskus selvinpäin baariin ja katselkaa ympärillenne.

Tuo olikin yksi syy miksi lopetin juopottelun. Aloin ajatella, että minäkin taidan olla kännissä "tommonen".  Raittiina on muutenkin helpompi elää, olen usein ajatellut, että jos on perse auki, ei sentään ole krapula ja perse auki. Se on minulle tuttuakin tutumpi olotila enkä suosittele kenellekään.

Öö... Miksi joku edes kuvittelee ihmisten juovan siksi, että olisivat muiden silmissä hauska ja suloinen?

Käsittämätön luulo. Kyllä ihmiset juovat siksi, että pitävät humalatilaa ITSELLEEN miellyttävänä. On alkoholin nauttimisessa myös sosiaalinen ulottuvuus: juomme, koska muutkin seurassa juovat, ja huppelissa on hauskaa.

Mutta minua ei pätkääkään liikuta, mitä muut minusta ajattelevat.

Ok, en toki joisi, jos muuttuisin väkivaltaiseksi riidanhaastajaksi, mutta koska en muutu, niin evvk.

Nousuhumalassa on lämmin, miellyttävä, rento ja nauravainen olo. Liikaa ei kannata dokata, perseily on ikävää, koska silloin tulee mukaan tapaturmia ja kauheita krapuloita.

Sinänsä raittius on hieno valinta, en ollenkaan kaihda tai paheksu sellaista. Olen itsekin ollut pitkiä jaksoja täysin juomatta. Mutta minun alkoholikulutukseni ei haittaa ketään, joten juon sitä, jos huvittaa. Kovin usein en, mutta ajoittain.

Vierailija
45/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nykyään henkiset oireet pahentuneet. En uskalla olla yksin, kun tuntu koko ajan kuin paniikkikohtauksessa olisi. Tekisi mieli viiltää ranteet auki. Kauhea morkkis ja hävetys vaikkei olisi edes tehnyt mitään.

Ikää 36v. Krapula kestää kauan ja tekee fyysisestikin pahaa. Lisäksi krapula tulee välillä jo ihan muutamasta siideristä.

Vierailija
46/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mullakaan krapulat ole mitenkään pahentuneet iän myötä, vaikka joisin paljonkin. Väsymys on se pahin vihollinen dokaamisen jälkeen, toisinaan saattaa päätä kolottaa mutta se menee yhdellä päänsärkylääkkeellä ohi. Ikinä ei okseta eikä muutenkaan pahemmin puhalluta, vaikka toki sohvalla köllöttely onkin parasta ryyppyillan jälkeen. Ruoka maistuu ja se saa ainakin mulle heti paremman olon, kun saa verensokerin nousemaan. Vähän jotain leffaa, limpsaa, hyvää ruokaa ja oman miehen kainalo, ei siihen krapulaakaan tarvita kun on ihan parasta sunnuntain huvia. =) Sitten päivällä pieni rauhallinen kävelylenkki niin ei muistakaan olleensa viihteellä. 

Uskon myös geenien voimaan, koska voin tosiaan juoda suuriakin määriä ilman tuon kummempaa seurausta. Toisaalta olen alkanut myös suosia päivätissuttelua, jos tekee mieli juoda, tulee mentyä ajoissa nukkumaan ja sitä normaalimpi olo on sitten seuraavana päivänä.

Ja ikää on sen 39.

Vierailija
47/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän lohduttaa että on jotain millä selvitä krapulasta.

Vierailija
48/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu ettei krapulasta palaudu enää niin nopeaan kuin nuorena? muilla keski-ikäisillä samaa ongelmaa?

Kyllä se kolmikymppisenäkin kestää pari päivää(kun taas 18-vuotiaana se meni ohi parissa tunnissa).Tuntuu ettei "vanha" keho palaudu samalla tavalla kuin nuori,virallista selitystä en tiedä. Ei kyllä tunnu enää ryyppääminen vaivan arvoiselta,jos on yhden illan hauskaa ja palautumiseen menee vähintään kaksi päivää,vanheminen on kamalaa :D

Vierailija
49/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt kolmekymmentä ja krapulat on muuttuneet ihan hirveiksi. Ennen oksentelin joitain kertoja ja päätä vähän särki, se siitä. Nyt tulee niskaan niin kova särky etten pysty liikuttamaan päätä. Mutta siis se hirveä osuus tässä on henkinen, mulla tulee lamauttavan voimakas morkkis moneksi päivää vaikka mitään ihmeellistä ei olisi tapahtunut ja aivan älytön kuoleman pelko. Jos joutuu vaikkapa menemään autoon niin pelkään kolaria niin paljon että itkettää ja tuntuu ettei paniikkikohtaus ola kaukana.

Noh, kivasti vähentää ryyppäämistä tämä...

Vierailija
50/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mullakin voi mennä 2-3 päivää, ei kai se iästä ole kiinni... t. 20 v

Voihan se olla yksilöllistä,itse pystyin tuon ikäisenä olemaan baarissa pilkkuun asti,nukuin pari tuntia ja menin kouluun.Nyt,28-vuotiaana ensimmäinen krapulapäivä menee täysin lamaantuneena ja toisena on vielä pää jäässä :D

Vierailija
51/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä takia teidän pitää juoda? Jokainen ihminen - siis JOKAINEN - näyttää täydeltä idiootilta humalassa. Vaikka te kuvittelette olevanne tosi hauskoja ja suloisia huppelissa, niin todellisuudessa olette naurettavia ja ärsyttäviä. Menkääpä joskus selvinpäin baariin ja katselkaa ympärillenne.

Tuo olikin yksi syy miksi lopetin juopottelun. Aloin ajatella, että minäkin taidan olla kännissä "tommonen".  Raittiina on muutenkin helpompi elää, olen usein ajatellut, että jos on perse auki, ei sentään ole krapula ja perse auki. Se on minulle tuttuakin tutumpi olotila enkä suosittele kenellekään.

Öö... Miksi joku edes kuvittelee ihmisten juovan siksi, että olisivat muiden silmissä hauska ja suloinen?

Käsittämätön luulo. Kyllä ihmiset juovat siksi, että pitävät humalatilaa ITSELLEEN miellyttävänä. On alkoholin nauttimisessa myös sosiaalinen ulottuvuus: juomme, koska muutkin seurassa juovat, ja huppelissa on hauskaa.

Mutta minua ei pätkääkään liikuta, mitä muut minusta ajattelevat.

Ok, en toki joisi, jos muuttuisin väkivaltaiseksi riidanhaastajaksi, mutta koska en muutu, niin evvk.

Nousuhumalassa on lämmin, miellyttävä, rento ja nauravainen olo. Liikaa ei kannata dokata, perseily on ikävää, koska silloin tulee mukaan tapaturmia ja kauheita krapuloita.

Sinänsä raittius on hieno valinta, en ollenkaan kaihda tai paheksu sellaista. Olen itsekin ollut pitkiä jaksoja täysin juomatta. Mutta minun alkoholikulutukseni ei haittaa ketään, joten juon sitä, jos huvittaa. Kovin usein en, mutta ajoittain.

Joo. Minä ylitin sen pisteen, ettei juomisessa enää ollut mitään hauskaa ja tiedän olleeni todella paskanaama kännissä ja olin sitä lähes joka päivä, työttömänä ollessani aloitin juopottelun usein jo aamusta. Minulla ei ollut ryyppykavereita enkä käynyt kapakoissa, vaan ryyppäsin ja mökötin yksin, poltin tupakkaa lähes ketjussa ja mietin omaa kurjuuttani, paremmalla tuulella ollessani mietin huimia bisnesideoita, jotka toteutan heti huomenna ollessani selvä, mutta enhän voinut olla huomennakaan selvä, koska piti parannella kankkusta. Sitäpaitsi seuraavana päivänä eiliset ideat tuntuivat dorkilta ja piti miettiä uusia. 

Oikeastaan lähes kadehdin teitä, jotka osaatte juoda ihmisiksi ja pitää hauskaa,. Minulta se ei onnistu, ei ole onnistunut koskaan, ja niinollen minun on parasta pysyä erossa koko aineesta. 

Vierailija
52/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tuon tiedän. Joskus vaan haluaa nollata ja unohtaa tämän surkean elämän.

Tuntuuko se elämä jotenkin vähemmän surkealta seuraavana päivänä? Eikö sille voi tehdä mitään muuta kuin sen, että vetää pään täyteen?

Miten nämä moralistijeesustelijat aina tunkevat kaikkiin  muuten hyviin ketjuihin?Kokeilkaa tekin joskus juoda pää täyteen,joskus tuntuu hyvin vapauttavalta vain unohtaa kaikki paska hetkeksi.

Muuten,jos juo ennen nukkumaan menoa tosi paljon vettä,ei ole niin hirveä olo aamulla.Pää tosin on jumissa,ei kannata yrittää tehdä mitään älyllistä krapulapäivinä :D

Vierailija
53/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka päivä menee oksentaessa ja paskantaessa. Eikä voi laittaa mitään suuhun, ehkä tilkan vettä. Päätä särkee mutta tabletit ei auta koska ne oksentaa samantien ylös. Seksiä tekee kylläkin mieli koko ajan.

Toka päivä menee ripulilla, päänsäryllä ja nyt ehkä voi syödä yhden paahtoleivän. Tussu ja persereikä hellänä liikakäytöstä. Viinan haju puskee huokosista läpi vaikka kävis 3 kertaa suihkussa/saunassa.

Kolmas päivä. Hajua pukkaa edelleen, nyt onkin sitten kokopäivänälkä ja tässä vaiheessa käsilaukun ja lompakon varovainen tarkistus, soitto ryyppykavereille ja muistelot.

Neljäntenä päivänä on virtaa yhden Olkiluodon verran ja vois tehdä vaikka mitä! Esim suunnitella jo alkon listaa kun huomenna vois töitten jälkeen käydä ostoksilla.

Viides päivä höyrytään ja pää pursuaa ideaa ja jano yltyy...

Sitten alkaakin jo taas viikonloppu ja eeiii, ei mulla ole ongelmaa......

Vierailija
54/101 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää henkinen olo!! Hyi kamala.

Vierailija
55/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tuli joskus voimakkaita kankkusia (olen 53-vuotias), mutta nykyään krapulaa ei juuri tule. Jos joskus tulee, se on muutaman tunnin prosessi. Olennaista on, että juomisen aikana muistaa syödä kunnolla ja juoda muutakin kuin alkoholia. Jaksamisessa ei ole tapahtunut muutoksia vuosien mittaan. Voin aloittaa ottamisen iltapäivällä ja jatkaa sitä seuraavan vuorokauden aamupäivään saakka. Sitten menen nukkumaan, kun viina loppuu tai kun alkaa tosissaan väsyttää, haukotuttaa ja niin edelleen.

Vierailija
56/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 42v eikä juurikaan enää tule krapulaa vaikka aamuun asti joisi ja koko päivän. Maksa myös polttaa tosi nopeaan, olin juonu lasin viiniä, puol litraa olutta, lonkkua ja siiderin niin puhalsin alkometriin 0.00 kun pidin hetken tauon.

Vierailija
57/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos la bilettää, vasta ke on ihan normaali olo. Ruokarytmi ainakin itsellä muuttuu, pitsaa ym tekisi mieli monena päivänä, se itseäni eniten risoo, sitten se väsymys kehossa.

Vierailija
58/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä sitä meni luennolle aamukasilta, tai  puolenpäivän aikoihin salille treenaan juomisen jälkeisenä päivänä.

nyt 47v,  henki pois 3-5pv,treenistä tuu mitään viikkoon.

Vierailija
59/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut.

Vierailija
60/101 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenkympin jälkeen se on ollut se pari päivää. Onneksi myös juhlimisen tahti on ollut laskusuuntainen ja määrä korvautunut laadulla.

Vettä kannattaa juoda reilusti nukkumaan mennessä ja mielellään myös illan aikana niin selviää hieman vähemmällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi