Tämän takia minä lopetin Stockmannilla käymisen, varmaan on muitakin joita tämä ärsyttää.
Käytän joukkoliikennettä ja olen töissä keskustassa.
Lopetin Stokkalla käymisen kun osastot alkoivat mennä merkin mukaan. Ihan hitoksen vaikeaa löytää lapselle talvitakkia, siistiä hametta itselle, pussilakanoita kotiin etc kun pitää joka merkkipiste käydä erikseen katsomassa olisko täällä vai täällä vai täällä vai sittenkin tuolla vai tuolla ja oliko vielä jossain joku merkki josta saattais löytyä.
Tykkään kaupassa siitä, että eri asiat ovat kaikki samassa lokerossa jossa voin nopeasti katsoa että jaahas valitsen tämän.
Kommentit (273)
Stockalla töissä olevat harvoin ostavat yhtään mitään Stockalta.
Ei ole myöskään mitään jörkeä laajentaa tavarataloa jos ei ole ostovoimaakaan.
Tuosta sen tietää, että huonosti menee. Merkkipisteissä on vastuu varmaan merkillä, ei liikkeellä.
Liikaa luksustuotteita. Joitakin tavallisia tuotteita ei löydy. Työlästä hakea merkkien mukaan lajitellulta osastolta.
Aivan. Mulla on kanta-asiakaskortti 90-luvulta. Kenkäosasto oli kenkäosasto, sieltä löytyi yleensä kengät enkä muualla käynytkään. Sama talvitakkien kanssa!
Piti saada kylpytakki vanhan tilalle ja joo, kaikki merkit olivat erikseen, jopa Stockmannin omat merkit Casa ja Villa.
Kun tähän lisää vielä vanhojen asiakkaiden unohtamisen, niin en ole Stockalla paljon käynyt. Luulisi että kanta-asiakkaiden arvo ymmärrettäisiin, mutta firman johto (montako kertaa sekin on vaihtunut?) on hukannut meidät kokonasn.
Mua ärsyttää ne etuilevat mummelit parfyymeineen.
Muistatko, milloin tuo tapahtui? Minä nimittäin tympäännyin Stockaan juuri sen vuoksi, että kauluspaidat oli levitelty pitkin kerrosta, ja merkit olivat kuin pilttuissa piilossa.
Toinen syy tympääntymiseen oli se, että venäläisturisteja alkoi olla liikaa. Sitä huutoa ja töytäilemistä ei vain jaksa.
Keskustan Stockan jälkeen asioin Jumbon Stockalla, mutta viimeisen kerran kävin sielläkin, kun elektroniikkaosaston hyllyjä tyhjenneltiin poismuuton alta ja naistenvaateosastosta oli tullut jonkinlainen täyteen ahdettu tehtaanmyymälä.
Hiipuvaan ostovoimaan ei ole oikea ratkaisu se, että laajennetaan niin saada ostavaa asiakaskuntaa lisää. Ei, tämä ei ole oikea ratkaisu.
Miksi edellinen ketju aiheesta poistettiin? Liian arka aihe?! Oli miten oli. Vanha hyvän ajan palveluhenkinen stocka uudistettiin kuoliaaksi. Kanta-asiakaslehti lopetettiin, herkku lopetettiin ja ulkoistettiin s-ryhmälle, kodin viihde ja kodinkoneet menivät myös jollekin ketjulle. Hinnat ovat kaukana kilpailukykyisistä. Saavutettavuus myös huono. Mitä syytä on käydä stockalla?
Se Stockan tv-mainoskin on järkyttävää paskaa.
Kai tämäkin ketju poistetaan?
Ai ei? Katsotaanpa. Helsingin kaupunginhallituksen enemmistöasemasta on kova kisa. Ehkä kaavoituspolitiikalla voi edistää omien äänestäjiensä suhteellisen osuuden kasvua kaupungin asukkaissa? Vai miten on Sinnemäki & al?
Löysin joskus muinoin ihan kivoja vaatteita Stockalta eivätkä hinnatkaan olleet kovin korkeita. Nykyään en itsekään tykkää merkkiosastojaottelusta. En metsästä merkkivaatteita, vaan haluaisin löytää omaan tyyliini sopivia. Tylsää kiertää kauppa ympäri ja todeta, ettei tälläkään kertaa mitään. Inhoan myös verkkokauppoja. Haluaisin hypistellä kankaita ja peilailla vaatteita omaa vartaloa vasten.
Mulla sama syy kuin apllä. Kun olin työelämässä, ostin Stokkalta usein työvaatteeni, perushameen, puseron tai bleiserin. Sitten tuli systeemi, että yhden hameen takia piti kiertää koko kerros js yrittää muistaa, missä edellinen ehdokas oli. Nyt en ole käynyt ainakaan kymmeneen vuoteen. Ruokaa ostan Prismasta, sama tavara paljon lähempänä.
Onpa typerää. Mielestäni tuotteet pitäisi lajitella juuri esim. niin että mekot ovat yhdessä kohtaa, housut yhdessä jne., ei niin että eri merkkien kaikki eri tuotteet ovat samassa kohtaa. Ei minua kiinnosta shoppailla merkin mukaan, vaan katsella sen tietyn tuoteryhmän tuotteita ja valita itse sieltä mitä hintaluokkaa etsin.
En ymmärrä minäkään tätä liikeideaa. Jos haluan ostaa vaikkapa Espritin talvitakin, niin miksi menisin Stockalle pieneen sekavaan lokeroon, kun voin nähdä paljon laajemman valikoiman liikkeessä kadun toisella puolen. Jumbon liike näyttää lähinnä käymistilassa olevalta varastolta.
Helsingissä ei ole enää riittävästi maksukykyisiä asukkaita. Kolmannes on vailla töitä. Toinen kolmannes lapsia ja eläkeläisiä. Asumistukimenot Suomen kaupungeista suhteellisestikin suurimmat. Keskustan vetovoima muille kuin asukkaille heikentynyt tutkimustenkin mukaan.
--> mistä asiakkaat?
Ihmettelinkin et miksi kauluspaitoja oli siellä ja täällä. En ole koskaan asiaa ajatellut, mutta yhden paidan tai takin hinnan olen katsonut ja sitten kun se kauluspaita maksaa 139€ niin olenkin kävellyt suoraan ulos. Dressmanista saa samaa laatua 29€.
Stocka ei ole luksusta nähnytkään. Samoja keskihintaisia merkkejä kuin muuallakin. Sokoskin kirii jo kiinni valikoimassa.
Eli Stockmannistakin tullut tavallinen ostoskeskus?
En ole moneen kymmeneen vuoteen siellä käynyt.
Täysin samaa mieltä! Jos tarvitsen mekon, niin haluan katsella niitä mekkoja yhdessä paikassa. En todellakaan jaksa kierrellä merkeittäin niitä koko helkutin osastoa katsomassa. Kukahan idiootti tuonkin on keksinyt?