Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krapula kestää yli nelikymppisenä 3 päivää.

Vierailija
22.02.2016 |

Mistä johtuu ettei krapulasta palaudu enää niin nopeaan kuin nuorena? muilla keski-ikäisillä samaa ongelmaa?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 4-kymppinen ei hanki krapulaa.

Saan krapulan jo kahdesta siiseristä.

Vierailija
22/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä takia teidän pitää juoda? Jokainen ihminen - siis JOKAINEN - näyttää täydeltä idiootilta humalassa. Vaikka te kuvittelette olevanne tosi hauskoja ja suloisia huppelissa, niin todellisuudessa olette naurettavia ja ärsyttäviä. Menkääpä joskus selvinpäin baariin ja katselkaa ympärillenne.

Kyllä minä tuon tiedän. Joskus vaan haluaa nollata ja unohtaa tämän surkean elämän.

Tuntuuko se elämä jotenkin vähemmän surkealta seuraavana päivänä? Eikö sille voi tehdä mitään muuta kuin sen, että vetää pään täyteen?

Monesta syystä ei voi tehdä mitään muuta, onhan sitä tähän ikään tullut tietenkin kaikenlaista jo kokeiltua. Ja eipä sitä niin usein tule päätä täyteen vedettyä 1-2 kertaa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä takia teidän pitää juoda? Jokainen ihminen - siis JOKAINEN - näyttää täydeltä idiootilta humalassa. Vaikka te kuvittelette olevanne tosi hauskoja ja suloisia huppelissa, niin todellisuudessa olette naurettavia ja ärsyttäviä. Menkääpä joskus selvinpäin baariin ja katselkaa ympärillenne.

Niin kauan kuin alkoholi on ainoa laillinen se on tavallaan pakko. Tosin minä ja moni muu on heittänyt kuvainnollisesti vesilintua typerällä kiellolla. Ei kuvitella olevamme mitään kännissä, se on vain laillinen tapa relata. Mä olen töissä baarissa ja tiedän tasan tarkkaan minkälaisia ihmiset on humalassa. Yhdellä sanalla kuvattuna humalainen on rasittava.

Vierailija
24/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullakin on nimenomaan niitä kamalia pari päivää kestäviä krapulakärvistelyjä ja olen vasta 28-vuotias. Oksennan yhtenään, vapisen ja tärisen, kylmä hiki, vatsa sekaisin, nivelet särkevät, päähän sattuu, ihoa pakottaa, heikottaa, yököttää, itkettää, oksettaa lisää eikä mikään syötävä maita eikä varsinkaan pysy sisällä. Ja tähän päälle vielä se morkkis, joka ainoa kerta, vaikken mitään mokaile. Tämän kaiken saan palkakseni jo kohtuullisesta määrästä yhtä mietoa laatua alkoholijuomaa.

Ei ole tullut käytyä "juhlimassa" enää kolmeen vuoteen pitkälti tämän takia. Tajusin lopettaa kun tarpeeksi monta kertaa jäin jonkun kaverin asunnon lattialle makaamaan ja toivomaan tajunnanmenetystä.

Vierailija
25/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä mielenkiintoinen asia.

Nuorena minulle tuli joskus kunnollinen krapula, joka ei silti kestänyt kuin sen yhden päivän. Mutta nykyään, kun olen 48-vuotias, ei kankkunen yleensä vaivaa. Kai se johtuu siitä, että vaikka ottaisin reilusti, esim. joisin illan mittaan pullollisen viskiä ja tarvittaessa vähän toistakin, muistan silti syödä hyvin kaiken aikaa ja jopa nautin syömisestä. Kun joskus harvoin otan, otan reilusti mutta rauhallisesti; ryyppysession kesto voi olla vaikka 17 tuntia.

Ennen vanhaan tuli juoduksi viinaa limsan kanssa, ja siitä joskus tuli sellainen krapula, että oksentelun aikana sai pelätä,etteivät kaikki sisuskalut valu ulos. Nykyään en juo limsaa vaan vettä, ja olen havainnut tämän vaikuttavan siihen, millainen olo seuraavana päivänä on. Hieman väsymystä tietysti voi olla, mutta se on sellaista leppoisaa hohhoijaa-väsymystä, ei sen kummempaa.

Samalla kannalla olen viisikymppisenä. Ei vuosikausiin ole ollut krapulaa, vaikka iloista iltaa viettäisinkin.

Sen pari kertaa kuukaudessa kun tulee istuttua iltaa tai lähdettyä ulos, voin juoda aivan tasaisesti olutta tai viiniä, ja loppuillasta vielä pari väkevää, humala ei nouse tolkuttomaksi illalla, eikä kunnon yöunien jälkeen ole sen kummempaa krapulaakaan. Alkuillasta tulee yleensä syötyä hyvin ja sitten jos ilta jatkuu, jotain zakuskaa pitkin iltaa. Nuorempana hankin krapuloitakin, kun en osannut juoda rauhalliseen tahtiin.

Vierailija
26/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vajaa 50-kymppisenä tunnistan myös oheisen ilmiön ja siksi en juuri juo enää mitään... taitaa olla myös harjoittelun puute.

Pystyn kyllä elämään ilman tuhteja kännejä. Jopa erittäin hyvinkin.

Vierailija
27/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein huvitti, kun "supersuosioon noussutta juontajatähteä" Roope Salmista pyydettiin kertomaan aamulla radiossa pahimmasta krapulastaan.

Eihän tuollainen poikanen vielä edes tiedä, mikä krapula on!

Vierailija
28/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minullakin on nimenomaan niitä kamalia pari päivää kestäviä krapulakärvistelyjä ja olen vasta 28-vuotias. Oksennan yhtenään, vapisen ja tärisen, kylmä hiki, vatsa sekaisin, nivelet särkevät, päähän sattuu, ihoa pakottaa, heikottaa, yököttää, itkettää, oksettaa lisää eikä mikään syötävä maita eikä varsinkaan pysy sisällä. Ja tähän päälle vielä se morkkis, joka ainoa kerta, vaikken mitään mokaile. Tämän kaiken saan palkakseni jo kohtuullisesta määrästä yhtä mietoa laatua alkoholijuomaa.

Ei ole tullut käytyä "juhlimassa" enää kolmeen vuoteen pitkälti tämän takia. Tajusin lopettaa kun tarpeeksi monta kertaa jäin jonkun kaverin asunnon lattialle makaamaan ja toivomaan tajunnanmenetystä.

Mielenkiintoista sinänsä miksi tulee morkkis vaikka ei mitään mokaile? Nuo fyysiset oireet tulee jos on tullakseen, ne on mulle ihan satunnaisia. Se on kyllä uskomatonta mihin kaikkeen pahin särky voi tuntua. Eihän jumalauta tukka voi olla kipeä!? Yksi syy sen laittoman käyttöön on se ettei siitä tule mitään ärsyttäviä jälkioloja.

Vierailija
29/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla muista tekijöistä kuin iästä kiinni. Parikymppiset klopit valittelevat kolmen päivän karapuloita, itsellä kohta 40 mittarissa eikä krapula ole koskaan kestänyt kuin korkeintaan sen yhden päivän. Ei ole iän myötä muuttunut miksikään.

En tiedä onko sillä jotain tekemistä, että yleensä lopetan juomisen puolen yön maissa, kun jotkut taas jatkavat kittaamista valomerkkiin asti. Sitten kun ei välttämättä saa nukuttua tarpeeksi, niin alkoholin poistumista elimistöstä ei ehdi tapahtua yön aikana riittävästi. Itsekin olen huomannut, että krapula on pahempi jos ei ole nukkunut kunnolla.

Vierailija
30/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vaan 3? Itsellä menee koko seuraava viikko väsymyksen ja masennuksen merkeissä. T.37v

Vierailija
31/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista sinänsä miksi tulee morkkis vaikka ei mitään mokaile? Nuo fyysiset oireet tulee jos on tullakseen, ne on mulle ihan satunnaisia. Se on kyllä uskomatonta mihin kaikkeen pahin särky voi tuntua. Eihän jumalauta tukka voi olla kipeä!? Yksi syy sen laittoman käyttöön on se ettei siitä tule mitään ärsyttäviä jälkioloja.

Uskon morkkiksen johtuvan minun kohdallani ihan sellaisesta yleisestä syyllisyyden ja nolotuksen tunteesta, kun olen ollut tavallista sosiaalisempi, jutellut ja nauranut, ollut ihmisten seurassa. Pääni varmaan räjähtäisi jos tulisin tehneeksi kännissä jotain oikeasti noloa, kamalaa tai kaduttavaa... En ole koskaan kokeillut muita aineita kuin alkoholia enkä tiedä miten voisinkaan. Jotain avustavaa tarvitsen kyetäkseni vähän rentoutumaan iltamenoissa, jotka ovat nyt jo pitkään jääneet väliin kun en enää halua juoda ja kärsiä siitä.

Vierailija
32/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähes 40v ja ei tule enää krapulaa. Nuorena oli useinkin.

Mulla sama. Ap väittämä todistettu vääräksi.

Vierailija
33/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu ettei krapulasta palaudu enää niin nopeaan kuin nuorena? muilla keski-ikäisillä samaa ongelmaa?

nöössien juttuj ja haejoituksen puutetta. harjoitus tekee mestarin niin panossa kui juomisessa.

Vierailija
34/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan toisinpäin. Nuorena oli päiväkausia paha olo, nykyään en aamulla edes muista juoneeni illalla.

Vierailija
35/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huono olo ja ärtymys tulee pääasiassa valvomisesta. Siksi suosinkin tissuttelua päiväsaikaan ja nukkumaan käymistä ajoissa. Misäs sen mukavampaa kesäpäivänäkään kun ottaa hitaasti terassilla kylmää kuoharia ja herkutella grilliruokia ystävien seurassa. Yökerho-illat ovat minun osaltani ohi. Nainen 52

Vierailija
36/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika lailla on-off krapula, ja se kestää päivän. Jos krapula tulee, olen koko päivän kanttuvei, ja se määrä mistä tulee ei ole vakio!

t. 37 v.

Vierailija
37/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtymystä tulee krapulan, siksipä en enää juo yli 40-vuotiaana. Kun tiedostan ärtymyksen ja väsymyksen jne jne.

Vierailija
38/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle tullut krapulaa nuorempana eikä tule edelleenkään 45-vuotiaana. Väsymystä on jos valvoo myöhään. Mitään päänsärkyjä tai oksetusta ei ole ikinä ollut vaikka vetäisi miten paljon vaan.

Olen samanikäinen ja voin allekirjoittaa tuon. Johtuu luultavasti geeneistä. Suvussa on ihmisiä, joille alkoholi maistuu. Itse otan harvakseltaan reilummin, krapulaa ei tule.

Vierailija
39/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon morkkiksen johtuvan minun kohdallani ihan sellaisesta yleisestä syyllisyyden ja nolotuksen tunteesta, kun olen ollut tavallista sosiaalisempi, jutellut ja nauranut, ollut ihmisten seurassa. Pääni varmaan räjähtäisi jos tulisin tehneeksi kännissä jotain oikeasti noloa, kamalaa tai kaduttavaa... En ole koskaan kokeillut muita aineita kuin alkoholia enkä tiedä miten voisinkaan. Jotain avustavaa tarvitsen kyetäkseni vähän rentoutumaan iltamenoissa, jotka ovat nyt jo pitkään jääneet väliin kun en enää halua juoda ja kärsiä siitä.

Pahimmat mokani kännissä on oikeasti aika pientä. Vähän tullut sanottua ja harrastanut seksiä sellaisten naisten kanssa että hävettää. Selvänäkin olen puhelias, humalassa musta tulee moottoriturpa jonka ei tarvi edes hengittää välillä. Se on syy useaan morgan kaneen. Vittu kun se ego paisuu ja tietää kaikesta kaiken. Sitten kun muisti ei edes armeliaasti peitä. Hävettää niin että hiki tulee, tuskan hiki.

Sitten mitä on käynyt kun savuja on saanut vasta humalassa. Menee mielenkiinto dokata, alkaa huomata että tuollaisia oikeasti ollaan kännissä. Esim. kaikki puhuu eikä kukaan kuuntele. Joku selittää jotain niin intiimiä että olisi mielummin hiljaaa.

Yhden yön jutuista on yksi ärsyttävä kokemus. Poltin ikkunan vieressä ja neito kysyy onko tuo sitä mitä luulen? Oltiin jo harrastettu "sitä". Tämä sitten kikatti tunteja, aamuun asti. Se mikä ärsytti oli se nauraminen. Koittaa ihan itse nussia nauravaa niin tietää ettei se onnistu.

Vierailija
40/101 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olikin yksi syy miksi lopetin juopottelun. Aloin ajatella, että minäkin taidan olla kännissä "tommonen".  Raittiina on muutenkin helpompi elää, olen usein ajatellut, että jos on perse auki, ei sentään ole krapula ja perse auki. Se on minulle tuttuakin tutumpi olotila enkä suosittele kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan