Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvaako kurpitsat omia aikojaan vai tarviiko niitä hoitaa?

Vierailija
26.10.2024 |

Kastella yms? Olis kiva saada omia kurpitsoja, mutta en halua mitään orjaleiriä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa omia aikojaan. Täytyy niitä tietysti kastella, kuten muitakin kasveja, mutta helposti tulevat kyllä.

Vierailija
2/11 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jotain automaattikastelujuttuja sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta luulen kuvittelevani mitä ap ajaa takaa eli riittääkö niille se luonnon kastelu, eli sade?

- eri

Vierailija
4/11 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta luulen kuvittelevani mitä ap ajaa takaa eli riittääkö niille se luonnon kastelu, eli sade?

- eri

Niin juuri. Mutta ilmeisesti ymmärsin ettei riitä.

Vierailija
5/11 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti sademäärästä, mutta esim. viime kesänä ei todellakaan riittänyt

Vierailija
6/11 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- eri

Riippuu vuodesta. Ja kannattaa myös lannoittaa välillä (ihan kotikasvatuksessa lannoitetaan esim kurkkuja ja tomaattejakin), niin kasvaa paremmin.

Vierailija
7/11 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en nyt kurpitsaa tunne, mutta ainakin tomaatista nypitään satokaudella uusia kasvustoja pois. Kyllä kaikki satoa tuottavat kasvit vaativat jonkinasteista hoitoa, jos niistä satoa halutaan.

Vierailija
8/11 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kesäkurpitsoista tulee lähes kaikilla liian isoja. en tiedä onko pallokurpitsalla väliä

Vierailija
9/11 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kesäkurpitsoista tulee lähes kaikilla liian isoja. en tiedä onko pallokurpitsalla väliä

Ne pitää osata poimia ajoissa.

Vierailija
10/11 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kasvattaa kurpitsaa niin, että kastelin niitä taimien istuttamisen jälkeen vain kaksi viikkoa noin epäsäännöllisesti. Satoa tuli paljon, mutta jäivät tavallista pienemmiksi. Uskon että kurpitsapenkin laadulla on väliä. Ravinteilas ja kosteutta sopivasti pitävä kasvualusta (komposti ja biohiili yhdistettynä turpeeseen esim.) ja penkin kunnollinen kattaminen paksulla kerroksella lehtikariketta auttaa paljon.

Kesäkurpitsat tosiaan kasvavat lähes itsestään melkein maassa kuin maassa. Olen huomannut, että pelkässä turpeessa tosin eivät aina kasva. Savisemmassa maassa on tullut suurimmat sadot.

Vierailija
11/11 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut kasvattaa kurpitsaa niin, että kastelin niitä taimien istuttamisen jälkeen vain kaksi viikkoa noin epäsäännöllisesti. Satoa tuli paljon, mutta jäivät tavallista pienemmiksi. Uskon että kurpitsapenkin laadulla on väliä. Ravinteilas ja kosteutta sopivasti pitävä kasvualusta (komposti ja biohiili yhdistettynä turpeeseen esim.) ja penkin kunnollinen kattaminen paksulla kerroksella lehtikariketta auttaa paljon.

Kesäkurpitsat tosiaan kasvavat lähes itsestään melkein maassa kuin maassa. Olen huomannut, että pelkässä turpeessa tosin eivät aina kasva. Savisemmassa maassa on tullut suurimmat sadot.

Ehkäpä harkitsen kesäkurpitsoita sitten mieluummin. Harmi kun tykkään kurpitsakeitosta kovasti, mutta aikaa eikä kiinnostusta ole kannella vesiä ympäri tonttia. Kunnollisen penkin perustaminen kyllä onnistuu. Taidan tehdä reilummankokoisen kohopenkin ensi keväänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi